Citat:
Den otäcke Hynek Pallas skriver om DN-gate kring de påhittade kraven på svenska läkare samt den efterföljande mediala debatten.
Jag behöver inte förklara för deltagarna i denna tråd var Hynek Pallas står i frågan. Han verkar så upprört resignerad över den rasism han alltid vetat finns och har funnits i Sverige så kontentan av det hela är ungefär att inom en inte allt för avlägsen framtid kommer det inte ens anses rasistiskt att en svensk patient föredrar en svensk läkare. Så ser det sluttande planet ut för Hynek.]
Jag behöver inte förklara för deltagarna i denna tråd var Hynek Pallas står i frågan. Han verkar så upprört resignerad över den rasism han alltid vetat finns och har funnits i Sverige så kontentan av det hela är ungefär att inom en inte allt för avlägsen framtid kommer det inte ens anses rasistiskt att en svensk patient föredrar en svensk läkare. Så ser det sluttande planet ut för Hynek.]
När jag analyserar DN:s reportage så kommer jag fram till följande slutsatser om vad DN egentligen vill:
1. De förespråkar ingen liberalism för då hade individen och företaget fått välja själva hur de vill göra.
2. De förespråkar inte mångkultur. För i en mångkultur existerar flera olika kulturer där individer väljer att leva efter sin kultur och med de som utövar den.
3. De lägger inte udden vid anti-rasism eller ett mångetniskt land. Det är lätt att tro att de gör detta men dekonstruerar man reportaget handlar det om att det är vita etniska svenskar som inte skall få välja vilken läkare de vill ha. Vita etniska svenskar är inte de enda som föredrar läkare från sin egen grupp, men något sådant problematiseras inte av DN även om de och vi vet om att det förekommer. Likadant är det faktum att arabiska individer nödvändigtvis inte heller vill ha en neger till läkare. DN förespråkar alltså inte acceptans för ett mångetniskt land bland de olika etniska grupperna i Sverige.
4. Då kommer vi till sista punkten. Udden är ensamt riktad mot den vita gruppen. Reportaget är alltså ett anti-vitt reportage där medicinska företag som tillgodoser deras etniska svenska kunders förfrågan om att få en vit läkare. De vita som frågar efter om att få vita läkare skambeläggs för att de ens gör detta genom att man visar upp en film på en ledsen utom-europeisk invandrare som bara vill vårda alla människor.
Om han nu vill vårda människor, varför då inte göra det där han kommer ifrån? De borde väl ha massor med behov av medicinskt utbildad personal?
Från Hynek Pallas:
Citat:
"När Dagens Nyheter i veckan avslöjade att läkare och vårdpersonal runtom i Sverige väljs bort efter hudfärg – och att vårdgivare går med på krav om ”etniska svenskar” (26/7) – följde en väntad kommentarsvals. Från chock till bortförklaringar. På Twitter menade många att det ”bara” handlade om att välja läkare som talade korrekt svenska."
Det här är ett typiskt sätt av marxister, liberaler, invandrare och judar att rikta skillnaderna mellan grupperna till den obetydliga hudfärgen.
Hudfärg används som en enkel markör för att uppmärksamma skillnaderna mellan två individer eller två grupper. Det är ett förenklat uttryck så att alla människor kan förstå vad man menar. Ungefär som att man lär ut att jorden är rund till barn i dagisåldern.
Detta kommer sig av att Pallas och alla de andra klappträna i vårt samhälle inte vill eller inte har förmågan att ta till sig skillnaderna mellan de olika gruppernas IQ och lynne genom bokläsning eller verkliga observationer.
- Hej, jag vill ha en läkare från gruppen med genomsnittligt högre IQ, större hjärna och som har ett naturligt sinnelag för att vara snälla mot djur.
Receptionist på vårdcentralen
- Jag förstår inte riktigt vad du menar? Du har kommit till en vårdcentral.
- Jag vill att min läkare skall vara vit inte svart.
- Jaha, nu förstår jag.
Citat:
"Befolkningsutbyte". Otäcka rasister så som Gudmundson och Arpi hävdar att det pågår ett befolkningsutbyte. Detta påstående är tydligen helt i avsaknad av verklighetsförankring enligt Hynek eftersom påståendet kräver ett tydligt avståndstagande. Jag undrar just vilken demografisk studie man skulle kunna presentera för Hynek för att få honom att förstå att det faktiskt pågår ett befolkningsutbyte. Sannolikt ingen.
Judeättlingen Hynek Pallas förfäras över att etniska svenskar ges möjligheten av vårdbolag att få vita läkare och därmed indirekt upprätthåller en barriär som möjligtvis förhindrar framtida rasblandning. Men samtidigt skriver han för Judisk Krönika där chefredaktören och judinnan Anneli Rådestad som kommer från den judiska organisationen Paideia. Där den före detta ledaren är den numera ökända judinnan Barbara Spectre som säger att Europa kommer inte överleva om det inte blir en mångkultur.
Samtidigt är den organisationens syfte att just upprätthålla kulturella och etniska barriärer mellan judar och icke-judar. Rådestad i en krönika från förra året upprätthåller denna traditionen där hon kräver att det svenska samhället skall möjliggöra judisk utbildning, just för att de fortfarande skall få vara judar.
https://judiskkronika.se/vill-sverig...sk-utbildning/
Citat:
"I DEN JUDISKA traditionen beskriver rabbinerna två olika medvetanden: exodusmedvetenhet och sinaimedvetenhet. I sin berömda uppsats Kol Dodi Dofek utforskar rabbin Joseph Soloveitchik skillnaden mellan dessa två medvetanden, som båda format det judiska folket. Det finns, säger Soloveit- chik, två sätt på vilka människor blir en grupp, ett samhälle eller en nation. Det första är när de möter en gemensam fiende. De samlas för ömsesidigt skydd och vet att endast genom att göra det kan de överleva. En sådan grupp är en machaneh – ett läger, en defensiv gemenskap."
(Ja, judinnan och rabbinen erkänner att judar har en tradition av att gemensamt gå ihop i grupp för att skydda varandra när de känner sig hotade, men om någon icke-jude påstår detta så attackeras de av samma grupp för antisemitiska påståenden.)
Vi lär dock inte se varken Pallas eller judeägda DN ställa Rådestad eller de andra judarna mot väggen såsom de gjort mot de svenska vårdbolagen då de uppenbart befinner sig i ett tillstånd av "machaneh".