2021-07-28, 22:53
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja det fattar nog de flesta här på tråden, även en stackars före detta moderat som jag, att det är andra krafter som styr som är kopplade till imperiet i väster. Money talks heter det men även vapenmakt talar och det skydd som ett kärnvapenparaply kan innebära. Här kommer väl lilla Sverige in i bilden. Vi som skippat vårt eget försvar är nu i högsta grad beroende av det nämnda kärnvapenparaplyet. Och när vi heller inte är med i NATO så måste vi vara extra följsamma till imperiet i väster. Ta deras strider framförallt. Det känns som om Stefan Löfvéns roll som statsminister bara är att anpassa sig till det nämnda imperiet. Skattenivåer och karenser i sjukförsäkringen, forget it. De betyder noll i det här sammanhanget.

Både du och jag tillhör väl en generation som växte upp med mantrat om svensk alliansfrihet i fred syftande till neutralitet i krig. Och som garant för detta så behövde Sverige ett starkt och självständigt försvar baserat på allmän värnplikt och egenutvecklad krigsmateriel.

Jag är inte pacifist och jag var anhängare till bilden av det starka och självständiga försvar som såldes in till det svenska folket. Och jag tycker fortfarande att ett sådant försvar skulle vara det bästa alternativet för Sverige.

För tiotalet år sedan så gavs boken Den dolda alliansen, skriven av dåvarande SvD-journalisten Mikael Holmström, ut av Atlantis förlag. Första gången jag läste boken så hade jag redan vandrat en god sträcka på min ideologiska resa, men jag blev ändå förvånad hur djupgående det hemliga samarbetet mellan den svenska försvarsmakten och NATO var och hur länge det hade pågått. USA betraktade helt enkelt Sverige som "NATOs sjuttonde medlem".

Mantrat om den svenska alliansfriheten var lögn och förbannad dikt. Sverige har länge hållits i strama tyglar av husse.

En fundering som jag har är huruvida det funnits djupare bakomliggande motiv till skrotandet av det starka svenska värnpliktsförsvaret, ett skrotande som både socialdemokrater och moderater varit aktiva i.

Ville man riva ned den svenska försvarskapaciteten för att lättare skapa en opinion för en formell NATO-anslutning? Eller handlade det i själva verket om att en alltför stark och självständig försvarsorganisation i Sverige sågs som ett potentiellt framtida hot?
Citera
2021-07-28, 23:04
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hynek Pallas är filmvetare, med ett intellektuellt djup som får mig att tro att han tycker att Beck-filmerna är obegripliga. En jävla pajas således och inget att bry sig om. Sådana här artiklar skrivs uppenbarligen för att folk ska bli skitförbannade och säga ifrån, att nu är det fan i mig nog!

Sånt här kommer inte att sluta förrän folket ber medierna och dess opinionsbildningspajasar att dra åt helvete. Då slutar sånt här...

Jämfört med en så påtagligt intellektuellt medioker figur som Hynek Pallas så kan jag tycka att flera skribenter i den här tråden håller betydligt högre verkshöjd i både analyser och resonemang.
Citera
2021-07-28, 23:13
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag börjar tro att det opinionsbildas mot elitidrotten för att få människor att börja ogilla bröd- och skådespelsindustrin. Tokyo-OS nu går inför tomma läktare och utan frivilligarbetare. TV-tittarsiffrorna på OS är också helt under isen. Topparna ligger på ungefär 450.000 tittare, men på vissa evenemang tittar bara 100.000 personer på. För att vara OS-sändningar är det katastrofdåligt.

Det BLM-knäböjs och spelas sportboll i HBTQ-flaggfärgade arenor. Politisk korruption inom elitidrotten.

https://www.dagensmedia.se/medier/ro...-under-helgen/

Sport kanske inte är så viktigt, när allting kommer omkring?

Du har en poäng. Elitidrotten förstör för globohomo-narrativet.

Elitidrott visar att det är en jäkla skillnad mellan manligt och kvinnligt. Likaså visar elitidrotten att olika raser och etniciteter har olika fallenhet for olika sporter. Rent generellt så visar idrott att människor är olika och skiljer sig i prestationer.

Och om man då allt hårdare i sin propaganda vill pressa ut budskapet om "allas lika värde" och att "alla människor är lika" så blir ju elitidrotten en gigantisk pungspark.
Citera
2021-07-28, 23:23
Medlem
Kris i befolkningsfrågan enligt M & M

Ett nytt avsnitt från Markus och Malcom. I avsnittet tar de sig an demografin.

https://m.soundcloud.com/markus-och-...onomi-och-avel
Citera
2021-07-28, 23:52
Medlem
covfefe...s avatar
Vänsterfalangens favorithögertidning the Economist uppmärksammar det osedvanligt höga antalet skjutningar i Sverige:
https://www.economist.com/europe/202...-being-shot-up
Citera
2021-07-29, 00:59
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja det fattar nog de flesta här på tråden, även en stackars före detta moderat som jag, att det är andra krafter som styr som är kopplade till imperiet i väster. Money talks heter det men även vapenmakt talar och det skydd som ett kärnvapenparaply kan innebära. Här kommer väl lilla Sverige in i bilden. Vi som skippat vårt eget försvar är nu i högsta grad beroende av det nämnda kärnvapenparaplyet. Och när vi heller inte är med i NATO så måste vi vara extra följsamma till imperiet i väster. Ta deras strider framförallt. Det känns som om Stefan Löfvéns roll som statsminister bara är att anpassa sig till det nämnda imperiet.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Både du och jag tillhör väl en generation som växte upp med mantrat om svensk alliansfrihet i fred syftande till neutralitet i krig. Och som garant för detta så behövde Sverige ett starkt och självständigt försvar baserat på allmän värnplikt och egenutvecklad krigsmateriel.
...
En fundering som jag har är huruvida det funnits djupare bakomliggande motiv till skrotandet av det starka svenska värnpliktsförsvaret, ett skrotande som både socialdemokrater och moderater varit aktiva i.

Ville man riva ned den svenska försvarskapaciteten för att lättare skapa en opinion för en formell NATO-anslutning? Eller handlade det i själva verket om att en alltför stark och självständig försvarsorganisation i Sverige sågs som ett potentiellt framtida hot?

Mina två cent i frågan om priset för utlovat skydd:

Under kalla kriget hade väst och NATO ett behov att säkra Sverige från ryssen. Det skedde då med alla medel. Ekonomiska, militära och politiska stöd. Vi kunde spela ut Ryssar mot amerikaner och få bra villkor med båda lägren. Men en del praktiskt samarbete fick det hållas tyst om för att få ut bästa möjliga hjälp av USA. Men vissa uppoffringar fick vi göra. Införa minoritetsrättigheter och mångkultur i lagstiftningen för att blidka politiker i USA. Inget är gratis och ett effektivt kärnvapenparaply kostar framförallt politiskt. Sverige amerikaniseras allt mer och blir allt mer den första amerikanska staten i Europa. Nästan helt frivilligt. För vi liknar stora delar av USA från 50-talet. Till absolut största delen infödd vit befolkning.
Kommunismen i Europa föll i bitar hösten 1989 och ändrade förutsättningarna radikalt för Sverige.
Av en ren slump kom Sverige i en ekonomisk kris 1991. Officiellt för egen förd politik men jag låter det inte vara för otroligt att kreditgivarna på de stora bankerna i USA helt enkelt satte stopp av helt andra skäl än svenska inrikespolitiska skäl. Sverige behövde inte stöttas för att välja rätt sida efter kommunismens fall. Det fick konsekvenser som stopp på krediter.
Göran Person fick åka till Wall street och tigga. Och utlova ett förintelsemuseum för att återigen få låna dollar. Det gick vägen för det föll i god jord hos kapitalets män på Wall street.
"Den som är satt i skuld är icke fri:" Det kostade på politiskt att få tillgång till kapital igen.
Att hålla nazistiska och nationella partier utanför allt samarbete var säkert också ett krav. SD fick vara det exemplet i dessa "förhandlingar" i finansvärlden. De hatar nationellt sinnade politiker.
Sverige kom tillbaka och sanerade statsbudgeten på i sammanhanget rekordkort tid till stor del med hjälp av nya krediter. Krediter med garanterat nya villkor. Politiska villkor.

Men sedan händer 9/11.
Efter 9/11 2001 ställer George W. Bush ett ultimatum:
"Antingen är ni med oss, eller så är ni med terroristerna." Sverige valde givetvis USA.
Vårt försvar gjordes då om från ett nationellt försvar till ett insatsförsvar under USA:s ledning runt om i världen. Ryssland sågs inte som ett hot längre utan det var den internationella terrorismen som var hotet. Vi "fick" skydd av USA i och med att vi deltog i kriget mot terrorismen. Vi kunde avskaffa invasionsförsvaret och istället ha en liten styrka som åkte på utlandsuppdrag i den utlovade tryggheten att vi hade USA:s hela stöd. Det politiska priset var ytterst rimligt och vi kunde spara stora pengar i statsbudgeten på att minska försvarsanslagen.

2008 kom finanskrisen och Obama kom in i matchen. Helt plötsligt steg priset för skyddet. Kraftigt.
Än värre blev det politiska priset efter att Assange var i Sverige 2010 och släppte hemligheter om USA, Nato och politiker i USA via Wikileaks. Där och då hösten 2010 blev priset höjt till att förpliktiga sig till att vara en liberal mångkulturell lydnation till USA. I princip en amerikansk delstat men utan rättigheter bara skyldigheter. En lydstat. Detta kan givetvis inte de ansvariga svenska politikerna eller de politiska partierna kommunicera ut till folket. Men skydd utlovades. Mot att vi tog emot flyktingar och signalerade mångkulturalism med kraftig ökad migration. Och höll rent mot nationella partier. Regeringen Reinfeldts andra period var en katastrof. Men det beror mer på Obamas utrikespolitik än miljöpartiets inrikespolitik. Kriget mot SD blev en del i det politiska priset.

Nästa stora händelse var kriget i Georgien 2008. Det fick inte så stora följder i Sverige men det uppmärksammades av försvarsledningen. 2014 blev det krig i Ukraina. wiki: "Bakgrunden till konflikten kan spåras till en rad händelser som följde på att Nato den 3 april 2008 meddelade att Georgien och Ukraina har chanser att i framtiden bli medlemmar i pakten."
Nu insåg Sveriges politiska ledning och försvarsledning att de av USA utlovade försvarsgarantierna från USA i stort sett endast är tomma ord. Ni tog man beslutet att göra om insatsförsvaret till ett nationellt försvar igen. Det tar sin tid men vi håller på att etablera ett modernt nationellt försvar igen.

Situationen idag är att man vill ha USAs kärnvapenskydd men man tvivlar på den politiska förmågan i USA att uppfylla sådana löften. Därför flörtar man nu öppet med EU:s kvarvarande kärnvapennation Frankrike och har stridande förband under ledning av Frankrike i Mali. Det är en säkerhetspolitisk gest.

Men det är också ett sätt att vrida sig ur de tumskruvar svenska politiker lät framförallt Obama/Hillary Clinton sätta på Sverige och svenskarna med mångkulturens införande.

Medierna har i stort sett följt USA:s linje i detta vilket också varit våra regeringars linje.

Kanske för att trycket varit hårt. Kanske mycket hårdare än vad som är känt?
Jag tror till exempel inte dessa händelser var en slump:
En person dödades hemma hos statsministern
nov 2012
https://sverigesradio.se/artikel/5341468
Officiellt självmord. Skjuten i magen.....

Också en händelse 2012. Artikeln från 2013
Chefen för Sveriges hemligaste militära spionorganisation, KSI, försvann förra året spårlöst. Mannen, en överste, hittades senare drunknad.

Den svenske spionchefens försvinnande och död utlöste en kris på högsta nivå i militärledningen.

Spionchefen valde att ta sitt liv samtidigt som Säpo utredde KSI:s roll i den så kallade Saudiaffären. Både militären och Säpo har utrett hans självmord. Samtliga handlingar om hans död har hemligtstämplats med hänsyn till rikets säkerhet.
https://www.expressen.se/kvallsposte...gstamplades-9/
Också självmord.

Januari 2013
ÖB sjukskriven för utmattning
https://www.expressen.se/nyheter/ob-...or-utmattning/

Inget är gratis. Allra minst ett effektivt kärnvapenparaply. Men vad är priset? Mångkultur?
Citera
2021-07-29, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
[...]
Inget är gratis. Allra minst ett effektivt kärnvapenparaply. Men vad är priset? Mångkultur?
Jag tvivlar på något effektivt kärnvapenskydd. Skyddet består i doktrinen MAD (i praktiken USA vs Ryssland), alltså den ömsesidiga undergången om strategiska kärnvapen avfyras av någondera sidan. Mindre kärnvapenstater inom NATO, som alltså har egen kapacitet, har likväl tagit emot en massa främlingar, medan Polen inte gjort det (förutom ett par miljoner ukrainare...).
Citera
2021-07-29, 03:31
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:

Under kalla kriget hade väst och NATO ett behov att säkra Sverige från ryssen. Det skedde då med alla medel. Ekonomiska, militära och politiska stöd. Vi kunde spela ut Ryssar mot amerikaner och få bra villkor med båda lägren. Men en del praktiskt samarbete fick det hållas tyst om för att få ut bästa möjliga hjälp av USA. Men vissa uppoffringar fick vi göra. Införa minoritetsrättigheter och mångkultur i lagstiftningen för att blidka politiker i USA. Inget är gratis och ett effektivt kärnvapenparaply kostar framförallt politiskt. Sverige amerikaniseras allt mer och blir allt mer den första amerikanska staten i Europa. Nästan helt frivilligt. För vi liknar stora delar av USA från 50-talet. Till absolut största delen infödd vit befolkning.
Kommunismen i Europa föll i bitar hösten 1989 och ändrade förutsättningarna radikalt för Sverige.
Av en ren slump kom Sverige i en ekonomisk kris 1991. Officiellt för egen förd politik men jag låter det inte vara för otroligt att kreditgivarna på de stora bankerna i USA helt enkelt satte stopp av helt andra skäl än svenska inrikespolitiska skäl. Sverige behövde inte stöttas för att välja rätt sida efter kommunismens fall. Det fick konsekvenser som stopp på krediter.
Göran Person fick åka till Wall street och tigga. Och utlova ett förintelsemuseum för att återigen få låna dollar. Det gick vägen för det föll i god jord hos kapitalets män på Wall street.
"Den som är satt i skuld är icke fri:" Det kostade på politiskt att få tillgång till kapital igen.
Att hålla nazistiska och nationella partier utanför allt samarbete var säkert också ett krav. SD fick vara det exemplet i dessa "förhandlingar" i finansvärlden. De hatar nationellt sinnade politiker.
Sverige kom tillbaka och sanerade statsbudgeten på i sammanhanget rekordkort tid till stor del med hjälp av nya krediter. Krediter med garanterat nya villkor. Politiska villkor.

Men sedan händer 9/11.
Efter 9/11 2001 ställer George W. Bush ett ultimatum:
"Antingen är ni med oss, eller så är ni med terroristerna." Sverige valde givetvis USA.
Vårt försvar gjordes då om från ett nationellt försvar till ett insatsförsvar under USA:s ledning runt om i världen. Ryssland sågs inte som ett hot längre utan det var den internationella terrorismen som var hotet. Vi "fick" skydd av USA i och med att vi deltog i kriget mot terrorismen. Vi kunde avskaffa invasionsförsvaret och istället ha en liten styrka som åkte på utlandsuppdrag i den utlovade tryggheten att vi hade USA:s hela stöd. Det politiska priset var ytterst rimligt och vi kunde spara stora pengar i statsbudgeten på att minska försvarsanslagen.

2008 kom finanskrisen och Obama kom in i matchen. Helt plötsligt steg priset för skyddet. Kraftigt.
Än värre blev det politiska priset efter att Assange var i Sverige 2010 och släppte hemligheter om USA, Nato och politiker i USA via Wikileaks. Där och då hösten 2010 blev priset höjt till att förpliktiga sig till att vara en liberal mångkulturell lydnation till USA. I princip en amerikansk delstat men utan rättigheter bara skyldigheter. En lydstat. Detta kan givetvis inte de ansvariga svenska politikerna eller de politiska partierna kommunicera ut till folket. Men skydd utlovades. Mot att vi tog emot flyktingar och signalerade mångkulturalism med kraftig ökad migration. Och höll rent mot nationella partier. Regeringen Reinfeldts andra period var en katastrof. Men det beror mer på Obamas utrikespolitik än miljöpartiets inrikespolitik. Kriget mot SD blev en del i det politiska priset.

Nästa stora händelse var kriget i Georgien 2008. Det fick inte så stora följder i Sverige men det uppmärksammades av försvarsledningen. 2014 blev det krig i Ukraina. wiki: "Bakgrunden till konflikten kan spåras till en rad händelser som följde på att Nato den 3 april 2008 meddelade att Georgien och Ukraina har chanser att i framtiden bli medlemmar i pakten."
Nu insåg Sveriges politiska ledning och försvarsledning att de av USA utlovade försvarsgarantierna från USA i stort sett endast är tomma ord. Ni tog man beslutet att göra om insatsförsvaret till ett nationellt försvar igen. Det tar sin tid men vi håller på att etablera ett modernt nationellt försvar igen.

Situationen idag är att man vill ha USAs kärnvapenskydd men man tvivlar på den politiska förmågan i USA att uppfylla sådana löften. Därför flörtar man nu öppet med EU:s kvarvarande kärnvapennation Frankrike och har stridande förband under ledning av Frankrike i Mali. Det är en säkerhetspolitisk gest.

Men det är också ett sätt att vrida sig ur de tumskruvar svenska politiker lät framförallt Obama/Hillary Clinton sätta på Sverige och svenskarna med mångkulturens införande.

Medierna har i stort sett följt USA:s linje i detta vilket också varit våra regeringars linje.

Kanske för att trycket varit hårt. Kanske mycket hårdare än vad som är känt?
Jag tror till exempel inte dessa händelser var en slump:
En person dödades hemma hos statsministern
nov 2012
https://sverigesradio.se/artikel/5341468
Officiellt självmord. Skjuten i magen.....

Också en händelse 2012. Artikeln från 2013
Chefen för Sveriges hemligaste militära spionorganisation, KSI, försvann förra året spårlöst. Mannen, en överste, hittades senare drunknad.

Den svenske spionchefens försvinnande och död utlöste en kris på högsta nivå i militärledningen.

Spionchefen valde att ta sitt liv samtidigt som Säpo utredde KSI:s roll i den så kallade Saudiaffären. Både militären och Säpo har utrett hans självmord. Samtliga handlingar om hans död har hemligtstämplats med hänsyn till rikets säkerhet.
https://www.expressen.se/kvallsposte...gstamplades-9/
Också självmord.

Januari 2013
ÖB sjukskriven för utmattning
https://www.expressen.se/nyheter/ob-...or-utmattning/

Inget är gratis för vasallstaten Svärje.

Missilförsvaret som det propagerades stort för i regimmedia för att skydda Sverige mot (de tidigare hemska kommunistiska Sovjeterna) de numera hemska kapitalistiska Ryssarna visade sig vara endast för att skydda USA genom att täppa igen hålet över Sverige.
Installationen av ett föråldrat missilförsvar bestående av Patriot-systemet som bekostas av Svenska skattebetalare öppnar dörren för det senare kommande ännu dyrare systemet/den sk. uppgraderingen som även det kommer att bekostas av Svenska skattebetalare, ett system som USA kommer att tvinga på Sverige direkt efter att det föråldrade Patriot är slutgiltigt installerat och i samma stund förklarat obsolet.

Propagandan för denna dårskap började redan under sent 1980-tal och har nu nått sitt mål.
De med gott minne kommer ihåg en bok från 1989 med namnet: "Landet under missilbanorna" av Carl Björeman, förlag Timbro.
Boken var det första publika fröet i tryckt media för att sälja in idén till befolkningen och politikerna om "behovet" av missilförsvar, ett missilförsvar som i realiteten inte skulle skydda Sverige utan USA.
Vår tidigare ÖB framförde detta som överensstämmer med Björemans bok:
Anförande av General Håkan Syrén vid Svenska ambassaden i Helsingfors den 26 september 2007
Citat:
Våra två länder låg då som en neutral buffert mellan de två militära blocken i Europa. Vi låg bokstavligt talat under missilbanorna. Geografiskt täckte vi halva gränsen.
Medias roll i denna långdragna affär visar att de är trogna och propagerat för det som "storebror" beställt som krav för "beskyddet" av Sverige.
Regimen har oavsett färg och sammansättning genom åren INTE representerat Sveriges folk, nationen eller dess intressen utan varit underdåniga USA och drivit den politik som beställts därifrån. Behandlingen av invandringskaoset är endast en del av detta.
Priset har nu blivit så högt att samhället befinner sig i en mycket prekär situation och staten med god hjälp av media har nu börjat tillämpa Sovjetisk metodik för att få tyst på missnöjesyttringarna, allt från lagstiftning, förföljelse av oliktänkande/systemkritiker genom det polisiära/juridiska systemet, mobbar av regimlojala kriminella stormtrupper sk. "organisationer" på vänsterkanten (som även får stöd av den falska sk. högern L, C, M), samt även viss mild noga redigerad och orkestrerad kritik i regimmedia för att förmedla en illusion om att regeringen bryr sig om folket och situationen.
Senast redigerad av RobbanUC 2021-07-29 kl. 03:43.
Citera
2021-07-29, 07:41
Medlem
Den obehagliga Hynek Pallas ja. Judarna och deras goyims flyttar fram sina positioner i spalterna om svenskar som rasister när man skrapar lite på ytan på dem.

I samma tidning Expressen har goyimet Per Wirtén samma dag en propagandistisk recension av en bok av en kvinnlig! debattör som fördömer behandlingen av afghanska flyktingpojkarna.
Ja ingen är vuxen före 25 års ålder säger psykologiserande socio-etnologer.
Sverige är en skam och Frankrike ett föredöme för pojkarna. (All fakta, alla siffror dränks i känslomättad från början tagen ställning)

Bara snart ett år kvar till valet och i senaste väljarundersökningen går S något bakåt och SD något framåt.
Det skall böjas i tid det som krokigt skall bli.

Varför kom juden Pallas till Sverige? Han gör inget annat än slår svenskar och Sverige i skallen med sitt vidriga skrivande.
Han kunde inte stanna kvar i Tjeckien för det var inte samma digra smörgåsbord som Sverige på den tiden. Judar har aldrig varit intresserade av att stanna i länder som inte har ekonomiska och egoistiska karrlärmöjligheter för dem.
För att inte tala om den psykologiska tillfredsställelsen att tillhöra en mäktig ingrupp vars medel är att härska genom att söndra.

Den ovälkomna gästen i Sverige som inte visar minsta tacksamhet mot landet och folket som tog emot honom utan tvärtom är här för att omstörta och sprida lögner: res tillbaka varifrån du kom för du är inte önskvärd här!
Tjeckien går snart om Sverige på alla plan så där finns frukter att plocka för honom?
Nej naturligtvis inte, Pallas erbjuds ingen propagandaplattform där men möjligen en taxiförarutbildning.
I Mellaneuropa med sin historia har man dragit lärdomar.

Sen kan man undra vilka läkare Pallas går till, eller Wolodarski vars tidning också drevar mot rasistiska Sverige som diskriminerar utifrån kommande läkare.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-07-29 kl. 08:18.
Citera
2021-07-29, 09:01
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition

Reinfeldt tog bladet från munnen när han kallade försvaret ett "särintresse". Nationen är ett särintresse i det liberala lyckoriket och skulle hindras kasta grus i "historiens hjul".
Citera
2021-07-29, 10:10
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

[..]

Intressant sammanfattning av de olika faser som det svenska försvaret genomgått de senaste årtiondena. Att Sverige utifrån har utsatts för utpressning och påtryckningar är uppenbart. En detalj i mängden är den bisarra hanteringen av Julian Assange. Och ju mer uppenbart för flertalet det blivit att det ligger fulspel bakom desto mindre intresserade är medierna av att skriva om det.

I likhet med de två nedanstående skribenterna så är jag dock tveksam till om vi verkligen har utlovats beskydd som belöning för vår lydnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag tvivlar på något effektivt kärnvapenskydd. Skyddet består i doktrinen MAD (i praktiken USA vs Ryssland), alltså den ömsesidiga undergången om strategiska kärnvapen avfyras av någondera sidan. Mindre kärnvapenstater inom NATO, som alltså har egen kapacitet, har likväl tagit emot en massa främlingar, medan Polen inte gjort det (förutom ett par miljoner ukrainare...).

Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Inget är gratis för vasallstaten Svärje.

Missilförsvaret som det propagerades stort för i regimmedia för att skydda Sverige mot (de tidigare hemska kommunistiska Sovjeterna) de numera hemska kapitalistiska Ryssarna visade sig vara endast för att skydda USA genom att täppa igen hålet över Sverige.

[..]

Regimen har oavsett färg och sammansättning genom åren INTE representerat Sveriges folk, nationen eller dess intressen utan varit underdåniga USA och drivit den politik som beställts därifrån. Behandlingen av invandringskaoset är endast en del av detta.
Priset har nu blivit så högt att samhället befinner sig i en mycket prekär situation och staten med god hjälp av media har nu börjat tillämpa Sovjetisk metodik för att få tyst på missnöjesyttringarna, allt från lagstiftning, förföljelse av oliktänkande/systemkritiker genom det polisiära/juridiska systemet, mobbar av regimlojala kriminella stormtrupper sk. "organisationer" på vänsterkanten (som även får stöd av den falska sk. högern L, C, M), samt även viss mild noga redigerad och orkestrerad kritik i regimmedia för att förmedla en illusion om att regeringen bryr sig om folket och situationen.

Vi avkrävs underkastelse och lydnad men jag är tveksam till om huruvida vi verkligen erbjuds ett beskydd. I stället så hotas vi med undergång om vi inte lyder. Resonemanget lyder något i stil med:

"Jaha, ni i Sverige ligger ju ensamma i utkanten av civilisationens rand och med en finurlig men tillbakadragen ingenjörsbefolkning. Hur bra tror ni att ert land skull klara er om vi drog in flödet av judepengar genom Sverige? Sverige skulle bli som Kuba eller Venezuela över en natt - hahahahahahaha. Så hur vill herr statsministern ha det?"
Citera
2021-07-29, 10:28
Medlem
Man pratar ofta i tråden om att massinvandringen är framdriven av en elit som själva tjänat på den.

Denna sk elit blir ofta mer av ett abstrakt begrepp - men vilka är det, konkret? Ge tre exempel på personer som är typiska representanter för denna elit som, med egenintresset som främsta drivkraft, arbetat för ökad invandring.

Hur ser dessa personers liv ut idag? Hur skulle det sett ut utan massinvandringen? Är deras liv verkligen bättre idag än skulle ha varit utan massinvandring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in