2021-07-28, 16:14
Medlem
Mr.Mistoffeleess avatar
"Patienter tillåts välja läkare med enbart svenskt ursprung – över hela landet"
https://www.dn.se/sverige/patienter-...r-hela-landet/
https://www.reddit.com/r/sweden/comm...m_rasism_inom/

Svensk journalistik har inte förändrats, ser jag. Den klassiska mallen används fortfarande framgångsrikt (åtminstone på DN).

1. Skriv en kraftigt vinklad artikel som antyder att svenskarna är rasister.

2. Få en massa reaktioner från allmänheten på detta, varav antagligen ca 95% är vettiga invändningar mot artikelns infallsvinkel och slutsatser.

3. Bortse helt från all befogad kritik. Publicera istället en riktigt grov och hatisk kommentar någon skrivit, som "bevis" på att journalisten hade rätt.

Steg 3 kan med fördel kombineras med att gråta ut i media över "hatstormen". TV och övriga tidningar ställer så gärna upp med utrymme, och garanterar att inga kritiska frågor ställs till journalisten.
Citera
2021-07-28, 17:56
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag får för mig att våra "kulissmiljardärer" av typen Elon Musk, Mark Zuckerberg och Jack Dorsey har hållhakar på sig från systemet. Det skulle inte förvåna mig om hållhakar förekommer inom professionell sport heller.

Just Elon Musk tycker jag är intressant. Han framställs som någon slags "högermiljardär" som fokuserar på klassiskt vit och manlig teknologi: rymdfart och coola elbilar - i stället för produktion av globohomo. Musk närmar sig ibland också "förbjudna" ämnen på sin Twitter, han kan gillande kommentera kryptovalutor och lite i förbigående ställa tabubelagda frågor som "Who do you think *owns* the press?".

Det senare var något som förorsakade rätt så mycket brus och uppståndelse, men är såklart inget som på allvar hotar regimen och dess hegemoni.
Citera
2021-07-28, 18:14
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Ett långt inlägg och bra sammanfattat inlägg klockan 2 på morgonen. Då det är en sammanfattning så kanske det kommer anses vara lite småsint att argumentera emot inlägget i vissa detaljer men jag tycker att det fetade behöver kommenteras.

[..]

Edgertons och dina inlägg i ämnet är utmärkta. De ger en bra sammanfattning till hur den rådande ockupationsmakten har vuxit fram och allteftersom stärkt sin ställning över det forna västerlandet.

Alltför ofta i diskussioner med framförallt sverigedemokrater så framkommer en naiv och förenklad optimism att om folk bara röstar på Jimmie i tillräckligt hög utsträckning så kommer alla problem att lösa sig,

Jag ser egentligen inget självändamål i att människor som i grunden vill svenskarna, européerna, Sverige och västerlandet väl ska förlora sin framtidstro. Men samtidigt är det också viktigt att veta vilka krafter som är vår motståndare, och att denna motståndare inte kan röstas bort i allmänna val.
Citera
2021-07-28, 18:16
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Just Elon Musk tycker jag är intressant. Han framställs som någon slags "högermiljardär" som fokuserar på klassiskt vit och manlig teknologi: rymdfart och coola elbilar - i stället för produktion av globohomo. Musk närmar sig ibland också "förbjudna" ämnen på sin Twitter, han kan gillande kommentera kryptovalutor och lite i förbigående ställa tabubelagda frågor som "Who do you think *owns* the press?".

Det senare var något som förorsakade rätt så mycket brus och uppståndelse, men är såklart inget som på allvar hotar regimen och dess hegemoni.

Just det där med rymdfart är intressant. Elon Musk har alltså lärt sig rocket science själv, genom att på fritiden enligt honom själv läst mycket böcker. Häromsistens sa nån, som kan ha varit Biden eller någon annan företrädare för regeringen i USA att "vi tillåter inte en privat marknad inom vissa områden, som t.ex. kärnvapen. Därför begränsar vi den tekniken".

Detta begränsande borde även gälla raket-teknologi som ju tills nu när SpaceX finns, har varit en statlig-militär angelägenhet. Vi får se om Elon säljer en Falcon-raket till Iran, och så får vi se vilka som skriker högst om det händer.

NASA är och har alltid varit militären. Space-X får en påse pengar av NASA aka. militären. Elons raketmotorer och raketer är de enda "privata" av typen orbital-class rockets. Det betyder att han spöar dom andra rymdturism-killarna som inte får vara austronauter - för Elons raket tar sig högst upp, till earth-orbit.

Tänk om någon kan industri-spionera på Elon och få den tekniken. Kanske Lukachenko ringer Elon och köper en orbital-class-raket. Hur fan skulle det se ut? När någon skickade ut saker första gången i earth-orbit som inte var USA blev det ju tydligen ett jävla hallå

Fast jag håller med om att Elon kan vara rolig ibland på Twitter, där han fick en fråga varför alla Space-X landningar alltid skedde i mörker...varpå Elon svarade "It makes the CGI much easier to render". Haha. Ha.
Senast redigerad av Nostradumbass 2021-07-28 kl. 18:31.
Citera
2021-07-28, 18:25
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Edgertons och dina inlägg i ämnet är utmärkta. De ger en bra sammanfattning till hur den rådande ockupationsmakten har vuxit fram och allteftersom stärkt sin ställning över det forna västerlandet.

Alltför ofta i diskussioner med framförallt sverigedemokrater så framkommer en naiv och förenklad optimism att om folk bara röstar på Jimmie i tillräckligt hög utsträckning så kommer alla problem att lösa sig,

Jag ser egentligen inget självändamål i att människor som i grunden vill svenskarna, européerna, Sverige och västerlandet väl ska förlora sin framtidstro. Men samtidigt är det också viktigt att veta vilka krafter som är vår motståndare, och att denna motståndare inte kan röstas bort i allmänna val.

Ja det fattar nog de flesta här på tråden, även en stackars före detta moderat som jag, att det är andra krafter som styr som är kopplade till imperiet i väster. Money talks heter det men även vapenmakt talar och det skydd som ett kärnvapenparaply kan innebära. Här kommer väl lilla Sverige in i bilden. Vi som skippat vårt eget försvar är nu i högsta grad beroende av det nämnda kärnvapenparaplyet. Och när vi heller inte är med i NATO så måste vi vara extra följsamma till imperiet i väster. Ta deras strider framförallt. Det känns som om Stefan Löfvéns roll som statsminister bara är att anpassa sig till det nämnda imperiet. Skattenivåer och karenser i sjukförsäkringen, forget it. De betyder noll i det här sammanhanget.
Citera
2021-07-28, 20:06
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Det är faktiskt en sak som jag har funderat över. Det vore rimligt det att bland utövare i en maskulin idrott som hockey borde finnas en hel del politiska högeravvikare, och det även inom den exklusiva skara som slutat spela men som sitter på ett till synes stort "fuck off-kapital".

Varför är dessa tysta? Har någon sagt åt dem att vara tysta?

Den enda högeravvikaren med fuck off-kapital jag känner till är programmeraren som gjorde Minecraft. Men han tycks å andra sidan att ha blivit helt minneshålad, ungefär som misshagliga personer i Sovjetsystemet.
Kan inget om sportboll men jag tror att Leif Boork är realist.
Citera
2021-07-28, 20:41
Medlem
Den otäcke Hynek Pallas skriver om DN-gate kring de påhittade kraven på svenska läkare samt den efterföljande mediala debatten.

Jag behöver inte förklara för deltagarna i denna tråd var Hynek Pallas står i frågan. Han verkar så upprört resignerad över den rasism han alltid vetat finns och har funnits i Sverige så kontentan av det hela är ungefär att inom en inte allt för avlägsen framtid kommer det inte ens anses rasistiskt att en svensk patient föredrar en svensk läkare. Så ser det sluttande planet ut för Hynek.

Nåväl. Han använder citattecken en hel del i krönikan. Ofta är det just citattecken för att markera att han citerar vad någon annan har sagt och där finns det inte mycket att invända. Dock använder han citattecken på sina egna ord flera gånger i form av dispytmarkörer. Låt oss titta närmare på dessa dispytmarkörer.

"Etniska svenskar". Jaha? Det är tydligen "problematiskt" för Hynek att konstatera förekomsten av och skriva om etniska svenskar. Det verkar som att Hynek inte menar att det finns några etniska svenskar eller att om någon påtalat förekomsten av etniska svenskar så är vederbörande en rasist och för att ingen ska missförstå Hynek så som varandes en rasist så känner Hynek ett behov av ett klargörande avståndstagande från definitionen. Samtidigt blir jag lite förbryllad. Det var ju just etniska svenskar som DN-reportrarna efterfrågade. Och nu menar Hynek att sådana ej finns?

"Svenska vanor". Ja det blir ju samma analys här. Det finns tydligen inga svenska vanor och hävdar man det är man sannolikt det där ordet som börjar på R.

"Ljusa läkare". Oj då. Nu börjar Hynek få lite svårt med verklighetsuppfattningen här. Det är tydligen rasistiskt att ens påstå att det finns ljusa (läs vita) människor. Snacka om deplattformering! Här är det inte fråga om att någon ska bli av med jobbet eller bannlysas från sociala medier. Det finns tydligen inte ljusa människor. Inte ens Hynek själv är ljus vad jag förstår. Eller så kanske han skäms för att vara ljus och känner ett behov av lite avståndstagande från sin egen ljushet?

"Befolkningsutbyte". Otäcka rasister så som Gudmundson och Arpi hävdar att det pågår ett befolkningsutbyte. Detta påstående är tydligen helt i avsaknad av verklighetsförankring enligt Hynek eftersom påståendet kräver ett tydligt avståndstagande. Jag undrar just vilken demografisk studie man skulle kunna presentera för Hynek för att få honom att förstå att det faktiskt pågår ett befolkningsutbyte. Sannolikt ingen.

Jag länkar för att jag måste men läs inte skiten från Hynek! Avslutningsvis undrar jag hur många godhetsorgasmer hos DN- reportrarna som läkarreportaget gett upphov till. Åtskilliga skulle jag gissa.....

https://www.expressen.se/kultur/hyne...sm-forandrats/
Senast redigerad av Runningonempty 2021-07-28 kl. 20:43.
Citera
2021-07-28, 21:06
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Den otäcke Hynek Pallas

Jag länkar för att jag måste men läs inte skiten från Hynek!

Hynek Pallas är filmvetare, med ett intellektuellt djup som får mig att tro att han tycker att Beck-filmerna är obegripliga. En jävla pajas således och inget att bry sig om. Sådana här artiklar skrivs uppenbarligen för att folk ska bli skitförbannade och säga ifrån, att nu är det fan i mig nog!

Sånt här kommer inte att sluta förrän folket ber medierna och dess opinionsbildningspajasar att dra åt helvete. Då slutar sånt här...
Senast redigerad av Nostradumbass 2021-07-28 kl. 21:09.
Citera
2021-07-28, 21:26
Medlem
stevenstillss avatar
Ja här är mer att inte bry sig om. Som bekant har USA:s tidigare guldmedaljör och de svartas hopp gymnasten Simone Biles nu förklarat att hon av personliga emotionella skäl (psykisk ohälsa) hoppar av i vart fall lagtävlingen i OS. Pressen är för stor säger hon. Jo men så är det ju inom idrotten. Alla kan inte vinna utan får acceptera ett silver, brons eller en sjätte plats. Kämpa och göra sitt bästa heter det. Men för amerikaner verkar det bara finnas guldmedalj och första plats. Märkligt att Simone Biles inte verkar förstå och acceptera detta. Det är ju idrottens idé att alla inte kan vinna. Det sa ju redan Pierre de Coubertin på 1800-talet.

Men den outhärdlige vänsterliberale sportreportern Anders Lindblad på SvD rycker ut och försvarar Simone Biles med den lika outhärdligt pretentiösa rubriken "Biles avhopp kan förändra elitidrottarnas villkor". Så talar de politiska djuren i msm-medierna förklädda som sportreportrar. Men de verkar inte känna till idrottens inre logik och idé trots sin yrkesroll. Inom betalvägg men det ska ni vara tacksamma för.

https://www.svd.se/biles-avhopp-kan-...tarnas-villkor
Citera
2021-07-28, 21:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja här är mer att inte bry sig om. Men den outhärdlige vänsterliberale sportreportern Anders Lindblad på SvD rycker ut och försvarar Simone Biles med den lika outhärdligt pretentiösa rubriken "Biles avhopp kan förändra elitidrottarnas villkor".

Jag börjar tro att det opinionsbildas mot elitidrotten för att få människor att börja ogilla bröd- och skådespelsindustrin. Tokyo-OS nu går inför tomma läktare och utan frivilligarbetare. TV-tittarsiffrorna på OS är också helt under isen. Topparna ligger på ungefär 450.000 tittare, men på vissa evenemang tittar bara 100.000 personer på. För att vara OS-sändningar är det katastrofdåligt.

Det BLM-knäböjs och spelas sportboll i HBTQ-flaggfärgade arenor. Politisk korruption inom elitidrotten.

https://www.dagensmedia.se/medier/ro...-under-helgen/

Sport kanske inte är så viktigt, när allting kommer omkring?
Citera
2021-07-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Eller också har du fel. För nu ger sig EU på memes.
New EU Alert: Having A Sense Of Humor Is Proof You Might Be A Far-Right Terrorist
...
In recommendations for approaching such identified extremism, the commission argues for the deplatforming of accounts from social media.
Och här är rapporten :
https://ec.europa.eu/home-affairs/si...0210215_en.pdf

Satirikern Steget Efter bör redan blivit läst av samtliga i tråden. Om du inte vet vem det är så rekommenderas ett besök omgående. Går även att köpa i bokform för att garantera en bra plats längst in i saltgruvorna.

https://twitter.com/stegetefter
https://stegetefter.se/
Citera
2021-07-28, 21:58
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag börjar tro att det opinionsbildas mot elitidrotten för att få människor att börja ogilla bröd- och skådespelsindustrin. Tokyo-OS nu går inför tomma läktare och utan frivilligarbetare. TV-tittarsiffrorna på OS är också helt under isen. Topparna ligger på ungefär 450.000 tittare, men på vissa evenemang tittar bara 100.000 personer på. För att vara OS-sändningar är det katastrofdåligt.

Det BLM-knäböjs och spelas sportboll i HBTQ-flaggfärgade arenor. Politisk korruption inom elitidrotten.

https://www.dagensmedia.se/medier/ro...-under-helgen/

Sport kanske inte är så viktigt, när allting kommer omkring?

Precis. Mångkulturen gör att gemensamma projekt som idrotten tunnas ut. Men det gäller inte bara idrotten. Det förstärks nu av pandemin men den här uttunningen skulle kommit i vilket fall som helst. Många länder förvandlas från att ha varit nationalstater till bara territorier där det bor en massa folk utan historik, gemenskap och framtid. Det är klart då att det gemensamma samtalet tunnas ut och blir historia. Idrotten gör det inte lättare för sig med wokeismen som ytterligare förfrämligar tittarna. Västvärlden befinner sig i kris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in