2021-06-06, 09:49
Medlem
Engellau går farligt nära slukhålet

Patrik Engellau tar i dagens text på Det Goda Samhället upp en fråga som sysselsatt tråden genom nästan hela dess existens och som nog fått både giganter och följare att klia sig i huvudet.

Citat:
Nästan alla judar jag känner har mycket starka politiska uppfattningar till förmån för asylinvandring till Sverige. På denna punkt verkar judar generellt vara särskilt politiskt korrekta. Det kan gå att förstå. Ett folk som under århundraden blivit förföljt och ständigt befunnit sig på flykt åtminstone någonstansifrån utvecklar rimligtvis en stark motvilja mot flyktingfientlighet. Jag skulle gissa att judar mer än någon annan grupp värnar om mänskliga och medborgerliga rättigheter.

https://detgodasamhallet.com/2021/06...an/#more-45183

Jag menar att det ju är djupt problematiskt att han överhuvud taget tar upp frågan. Han antas ju inte lägga märke till den. Än mindre ta upp den till diskussion. Att han samtidigt poängterar att han har judiska vänner och tar ställning för Israel är inte ett ett giltigt skydd.

Kan nog vara att sajten inom ca. 6 månader inte längre existerar. Men det får inte gå för fort så att ett kausalt samband går att etablera.
Senast redigerad av Ottokar 2021-06-06 kl. 10:06.
Citera
2021-06-06, 10:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Patrik Engellau tar i dagens text på Det Goda Samhället upp en fråga som sysselsatt tråden genom nästan hela dess existens och som nog fått både giganter och följare att klia sig i huvudet.

Jag menar att det ju är djupt problematiskt att han överhuvud taget tar upp frågan. Han antas ju inte lägga märke till den. Än mindre ta upp den till diskussion. Att han samtidigt poängterar att han har judiska vänner och tar ställning för Israel är inte ett ett giltigt skydd.

Kan nog vara att sajten inom ca. 6 månader inte längre existerar. Men det får inte gå för fort så att ett kausalt samband går att etablera.
Det mest intressanta i den där texten är underdånigheten. Tänk att vara en vuxen karl och så villigt krypa och underkasta dig någon annan. Tänk att vara så i totalt brist på självrespekt och rebelliskhet. För mig är det ofattbart, men jag inser ju att för många är det lika ofattbart att vara något annat än en slavmännniska. Alex Linder sa någon gång att de vita som en gång kommer att kunna göra skillnad är de vita som ligger närmast judarna psykologiskt, som har den där judiska attackvilligheten, rebelliskheten, vägran att underkasta sig. Judedyrkare är, ironiskt nog, de som står längst ifrån judarna psykologiskt. Det är också därför deras analyser är så verklighetsfrämmande. Du måste nog vara lite "vit jude" för att verkligen fatta vad judarna håller på med.
Citera
2021-06-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det mest intressanta i den där texten är underdånigheten. Tänk att vara en vuxen karl och så villigt krypa och underkasta dig någon annan. Tänk att vara så i totalt brist på självrespekt och rebelliskhet. För mig är det ofattbart, men jag inser ju att för många är det lika ofattbart att vara något annat än en slavmännniska. Alex Linder sa någon gång att de vita som en gång kommer att kunna göra skillnad är de vita som ligger närmast judarna psykologiskt, som har den där judiska attackvilligheten, rebelliskheten, vägran att underkasta sig. Judedyrkare är, ironiskt nog, de som står längst ifrån judarna psykologiskt. Det är också därför deras analyser är så verklighetsfrämmande. Du måste nog vara lite "vit jude" för att verkligen fatta vad judarna håller på med.

Intressant iakttagelse. Tror inte att man ens behöver gå omvägen över den intersektionella totempålen där folket väl befinner sig högst upp i toppen för att vara medveten om att varje försök att ta upp frågan riskerar att utlösa en kraftfull reaktion.
Citera
2021-06-06, 11:35
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

Många människor med samhällsintresse och ett fungerande intellekt inser och förstår, medvetet eller undermedvetet ("det antisemitiska viruset"), väsentliga delar av det judiska inflytandet. Men om man har ett samhällsintresse, ett fungerande intellekt och förstår det judiska inflytandet så inser man också det absoluta tabut att beröra frågan, medvetna om de katastrofala sociala och karriärmässiga konsekvenserna. Det är av den anledningen som det idag bara är marginaliserade personer och organisationer som öppet törs nämna eller utmana den judiska makten.

De rädda gojernas underkastelse är, kanske lite ironiskt, ett av de mest påtagliga bevisen för den judiska makten.

Patrik Engelau är typiskt en sådan person som, åtminstone undermedvetet, förstår det judiska inflytandet. Det skulle vara intressant att förstå varför han skrev detta, om han bara råkade att slinta med pennan eller om det fanns något annat syfte bakom.

Om det bara var så att han slant med pennan så kommer konsekvenserna för honom att vara minimala. Han får några vänliga men allvarliga telefonsamtal där han får lova att aldrig göra om det, och sen så är det inget mer med det. Makten som bestämmer över oss behöver personer som Engelau och sajter som DGS för att genom dessa på ett kontrollerat sätt fånga upp besvikna boomers.
Citera
2021-06-06, 11:43
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Man kan också se parallellen till hur den liberala demokratin funkar. Det är enbart "vita judar" som har makthungern, fräckheten och hängivenheten att erövra och behålla makten. Och det är av den anledningen som vänster och kulturradikala liberaler mer eller mindre har haft monopol på makten.

Konservativa politiker som Åkesson eller Kristersson är inte "vita judar", utan bara undergivna gojer och kommer aldrig att få makt i dagens system.
Citera
2021-06-06, 11:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Man kan också se parallellen till hur den liberala demokratin funkar. Det är enbart "vita judar" som har makthungern, fräckheten och hängivenheten att erövra och behålla makten. Och det är av den anledningen som vänster och kulturradikala liberaler mer eller mindre har haft monopol på makten.

Konservativa politiker som Åkesson eller Kristersson är inte "vita judar", utan bara undergivna gojer och kommer aldrig att få makt i dagens system.
Exakt. Vi behöver lite av den vänsterextrema personlighetstypen, men med en mer verklighetsförankrad politisk inriktning. Trump var lite punk, ett steg i rätt riktning oavsett alla hans brister.
Citera
2021-06-06, 11:53
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Jag skulle aldrig fråga någon jude varför så många av dem värnar om massinvandring trots att judar drabbas som grupp. Allt sedan 70-talet har judar i media eller inom kulturen sagt att vi måste ha generös invandring, och att de som protesterar är rasister.

Alla judar är inte för massinvandring. Däremot finns det ett nätverk av judar som talar för alla judar, precis som det finns muslimer som självutnämnt talar för alla muslimer. Å så har vi Afrosvenskarna. Gemensamt är att de alla talar för vi bara måste öppna upp, annars är vi förlorade. Men på vilket sätt är vi förlorade?

Okej! Det finns över 50 miljoner på flykt, hundratals miljoner som lever i fattigdom: varför är de som kommer hit så mer viktiga? Minskar den moraliska pressen med avståndet? Det är ingen riktig moral, utan påminner mer om unken provensialism. Att se sig som allsmäktig är en vidrig typ av narcissism.
Citera
2021-06-06, 12:23
Medlem
McAzs avatar
Det som tråden behandlat otaliga gånger, att den offentliga miljön blir allt mindre attraktiv att vistas i, och jobba inom, för svenskarna, bevisas genom ett ytterligare exempel.

Är det inte badhusen, biblioteken, skolorna, parkerna, sjukvården osv. som man skriver om med anledning av växande problem i allmänhet, och våld i synnerhet, kopplat till dem så är det, denna gång, tågtrafiken som denna gång är i fokus.

Citat:
Ska en tågvärd behöva dö innan något görs?

Vi har under lång tid lyft frågan om hur hoten och våldet mot tågvärdar hela tiden ökar. Om hur personalen ombord på tågen är rädda för att gå till jobbet. Rädda för att hotas, misshandlas och kränkas. Helt enkelt livrädda.
Samtidigt lyser de politiska beskeden med sin frånvaro, skriver Gabriella Lavecchia och Martin Alnebring, Seko.

Att författarna känner sig tvingade att förklara följande gör att man med säkerhet kan förvissa sig om vad orsakerna till dessa problem är.

Citat:
Frågan är komplex och lösningarna sträcker sig över flera olika politiska ansvarsområden. Vi noterar exempelvis att det finns krafter som försöker få frågan att handla om etnicitet. Detta är så klart kvalificerat skitsnack och inget som stämmer överens med verkligheten. Etnisk bakgrund avgör inte om du hotar eller misshandlar en tågvärd.

https://www.expressen.se/debatt/ska-...an-nagot-gors/
Citera
2021-06-06, 12:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Svinen på Bonniers passa på att på nationaldagen föra fram ett globohomo-förslag till ändrad text på nationalsången.

I DN låter man professor emeritus Frank Lindblad berätta om sin "olust" över vers 2.
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Istället föreslås:
“Vi formar vårt land till en frihetens hamn
Respekten för andra vill vi värna
Vi ger våra barn liv i trygghetens famn
För Sverige bemödar vi oss gärna.”
Man orkar inte låtsas längre, nu gnuggar man in skiten i trynet på svensken helt öppet.
Citera
2021-06-06, 12:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Det som tråden behandlat otaliga gånger, att den offentliga miljön blir allt mindre attraktiv att vistas i, och jobba inom, för svenskarna, bevisas genom ett ytterligare exempel.

Är det inte badhusen, biblioteken, skolorna, parkerna, sjukvården osv. som man skriver om med anledning av växande problem i allmänhet, och våld i synnerhet, kopplat till dem så är det, denna gång, tågtrafiken som denna gång är i fokus.

Att författarna känner sig tvingade att förklara följande gör att man med säkerhet kan förvissa sig om vad orsakerna till dessa problem är.

https://www.expressen.se/debatt/ska-...an-nagot-gors/
Då hoppas jag att dom fortsätter åka på, etniskt neutralt, stryk inom kollektivtrafiken.
-"Det är skönt att få stryk. Blattestryk"-
Citera
2021-06-06, 12:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Svinen på Bonniers passa på att på nationaldagen föra fram ett globohomo-förslag till ändrad text på nationalsången.

I DN låter man professor emeritus Frank Lindblad berätta om sin "olust" över vers 2.
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Istället föreslås:
“Vi formar vårt land till en frihetens hamn
Respekten för andra vill vi värna
Vi ger våra barn liv i trygghetens famn
För Sverige bemödar vi oss gärna.”
Man orkar inte låtsas längre, nu gnuggar man in skiten i trynet på svensken helt öppet.
Och huvudledaren samma dag handlar om hur Sverige misslyckats med att hantera antisemitismen, illustrerad med en mörk hotande svensk flagga. På tal om det jag skrev tidigare - vilket extremt förakt, helt utan hänsyn. Inga ursäkter till svenskar, inga om och men, bara rent förakt och hat rakt ut. Och det pågår dagligen, år ut och år in. Hur kan man tycka att det är lämpligt att behandla såna här människor med vördnad?
Citera
2021-06-06, 12:41
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då hoppas jag att dom fortsätter åka på, etniskt neutralt, stryk inom kollektivtrafiken.
-"Det är skönt att få stryk. Blattestryk"-

Den ena av författarna till texten, Martin på Seko, är en vänstermänniska som hatar "rasister," som hatar Sverigedemokrater, han vill ha fri invandring och allt det är som vi har hört 1000 gånger om. Jag har träffat på honom ett antal gånger. Han får ingen sympati för mig, han har fått det samhälle han vill ha.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2021-06-06 kl. 12:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in