Citat:
I den allmänna mediefloran i Sverige utgör nättidningen Det goda samhället i mitt tycke den skarpaste rösten mot det medvetna vanstyret.
Dess genomslag i befolkningen eller bland politiker! kan man inte veta.
Hur mäter man olika mediers påverkan på politiker och därmed dess makt över svenskens vardag?
Man kan gissa. SvT har störst makt över politiker och då folket. Sedan Bonnier. Därefter SR.
Tv4? Så kommer Schibsted med Aftonbladet och den sorgliga skepnaden SvD.
Alt.media växer och blir viktigare-
Politiker genom sina myndigheter har på order av Bonnier/Schibsted och med Public services tysta medgivande sett det och börjat reagera. (Det finns så mycket att anföra härom för de som hänger med att exempel står oskrivna här)
Ett kan jag nämna: DN förbjuder gillande/ogillande utan registrering med namn o adress på sina artiklar. Småsak tycks kanske, men ett mönster för mig.
Och ett till: Det goda samhället kör samma konservatism också, och Ledarsidorna.
Alltså - att bara gilla eller gilla. Inlägg var låsta från början om man inte uppgivit det som Mr.Koll sedan elaborerar till medias fortsatta registrering.
Om 5 år finns inte flashback kvar i nuvarande tappning. Eller kanske 3 år.
Jag loggar in på Det goda samhället och ibland Ledarsidorna.se bland de första på morgonkvisten.
(Ledarsidorna har förlorat i angelägenhet då Westerholm trots allt hänger kvar vid Socialdemokraterna och bara islam vädras ur rörelsen så blir allt bra...)
Men Det goda samhället har en avslöjande replikväxling mellan Engellau och Olle Wästberg om demokratibegreppet. Den senares svar står i nätskriften idag. Här ser vi judens oförfalskade - det är nästan så man tror han driver med läsaren - härska och söndra-stuk. Sverige skall bli ett globalt mångkulturellt land med svenskarna som en krympande etnicitet i eget hus. Och då kan ändå Olle Wästberg se tillbaka på ett - han avslöjar det själv i svaret - mycket privilegierat liv högt över svensken i gemen.
Läs själva den som önskar.
En spaning: Olle Wästberg kommer utifall Liberalerna genom M-sympatisörer stödröstas kvar i Riksdagen att påbörja program underminering av Sabuni.
Men det kan jag inte veta något om, bara gissa.
Dess genomslag i befolkningen eller bland politiker! kan man inte veta.
Hur mäter man olika mediers påverkan på politiker och därmed dess makt över svenskens vardag?
Man kan gissa. SvT har störst makt över politiker och då folket. Sedan Bonnier. Därefter SR.
Tv4? Så kommer Schibsted med Aftonbladet och den sorgliga skepnaden SvD.
Alt.media växer och blir viktigare-
Politiker genom sina myndigheter har på order av Bonnier/Schibsted och med Public services tysta medgivande sett det och börjat reagera. (Det finns så mycket att anföra härom för de som hänger med att exempel står oskrivna här)
Ett kan jag nämna: DN förbjuder gillande/ogillande utan registrering med namn o adress på sina artiklar. Småsak tycks kanske, men ett mönster för mig.
Och ett till: Det goda samhället kör samma konservatism också, och Ledarsidorna.
Alltså - att bara gilla eller gilla. Inlägg var låsta från början om man inte uppgivit det som Mr.Koll sedan elaborerar till medias fortsatta registrering.
Om 5 år finns inte flashback kvar i nuvarande tappning. Eller kanske 3 år.
Jag loggar in på Det goda samhället och ibland Ledarsidorna.se bland de första på morgonkvisten.
(Ledarsidorna har förlorat i angelägenhet då Westerholm trots allt hänger kvar vid Socialdemokraterna och bara islam vädras ur rörelsen så blir allt bra...)
Men Det goda samhället har en avslöjande replikväxling mellan Engellau och Olle Wästberg om demokratibegreppet. Den senares svar står i nätskriften idag. Här ser vi judens oförfalskade - det är nästan så man tror han driver med läsaren - härska och söndra-stuk. Sverige skall bli ett globalt mångkulturellt land med svenskarna som en krympande etnicitet i eget hus. Och då kan ändå Olle Wästberg se tillbaka på ett - han avslöjar det själv i svaret - mycket privilegierat liv högt över svensken i gemen.
Läs själva den som önskar.
En spaning: Olle Wästberg kommer utifall Liberalerna genom M-sympatisörer stödröstas kvar i Riksdagen att påbörja program underminering av Sabuni.
Men det kan jag inte veta något om, bara gissa.
Håller med om att Det goda samhället är bra mot det medvetna vanstyret. Brukar läsa patrik E då och då och kommentarerna är också ofta bra och intressanta.
Här ett par otroliga excerpt från Per Westbergs svar till Patrik Engellau:
New York – där jag var svensk generalkonsul – är för mig på flera sätt en förebild. Det är en stad där mer än en tredjedel av alla invånare är födda i ett annat land. Det finns 185 etniska grupper i staden och newyorkborna blir snarare ovänner om vilket idrottslag man ska hålla på än vilken gud. Mångfalden blev också tydlig vid terrorattacken 11 september 2001 då människor av mer än 35 nationaliteter dödades. Frihetsgudinnan vid New Yorks inlopp är symbolen för New York som en stad människor som flytt ofriheten kommer till.
/ ... /
Det som kallas ”Liberal demokrati” och som du aldrig nämner, Patrik, är inte bara allmän rösträtt, utan också garanti för mänskliga rättigheter, yttrandefrihet och minoritetsskydd. Det är vad vi borde få garanterat.