Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Ja det är väl enligt den schablon som gäller att judar är stenhårt etniska när det gäller Israel men förespråkare av en stor flyktinginvandring till länderna i väst som ett straff för Tysklands och Sovjetunionens illgärningar=dubbelmoral. Make the world safe for the Jews, typ. Det ligger en del i det. Men jag är inte säker på att det går att klistra den här schablonen på Aron Flam. Han är väldigt verbal och kan uttrycka sig ironiskt i många sammanhang. Det kan missförstås. Men det behövs mer konkreta bevis för att Aron Flam vill dränka Sverige och svenskarna i mångkulturen. Jag köper det inte.
Det där är en halmgubbe. Han likställer svensk "etnonationalism" med rasism, samtidigt som han helhjärtat stöttar etnonationalstaten Israel, vars uttalade syfte ju är bokstavlig judisk överhöghet/makt/supremati. Det är dubbelmoral i sig, oavsett om han aktivt hejar på den demografiska förändringen eller inte.
Jag tror det är signifikant att Flams svenska fans hejar mer på Flams rätt att heja på sitt lag, än de hejar på sitt eget lag. Förståelsen för Flams judiska ingruppslojalitet sätter den egna svenska preferensen ur spel så till den grad att svensk överlevnadsinstinkt och nationellt intresse mellan Hitler och Stalin blir något klandervärt. Ett stockholmssyndrom där en mytologi om svensk skuld internaliserats till fullo.
Om en jude betedde sig på motsvarande osolidariskt sätt, skulle Flam kalla denne "självhatande", var så säker. Liksom han hade avfärdat varje tegelstensbok om judisk skuld till något historiskt skeende som en hatisk partsinlaga, utan att bekymra sig om att värdera innehållet annat än för att kritisera det.
Ingen Sverigevän tar Flams parti mot hypernationalistiska folkhemssossar för att dessa lotsade Sverige helskinnat genom kriget.
I alla händelser är det uppmuntrande att se att kritiken mot Flam får uttryck utanför tråden och fungerar som en heuristik för vilka som är autentiska svenskpartisaner. #flamärharam