Citat:
Media tar konsekvent ställning emot palestinier som slåss för att kunna stanna i sitt land och stödjer planer som leder till ett Palestina med noll möjlighet att stå emot israelisk expansion. Du väljer att titta på det senare och läsa in något slags uppror emot efterkrigstidens hegemoni. Det skulle vara fantastiskt om något sådant faktiskt fanns, men det gör det inte. Upproret bubblar såklart också, men inte i regimmedia.Bara för att media inte som dina vänner som står och skriker på våra gator och torg inte öppet säger att Israel inte har rätt att existera så tycker du att de står på Israels sida.
Trots att hatet mot Ryssland tycks vara extremt starkt i både media och samhället idag så har jag aldrig hört eller läst att journalister och opinionsbildare sagt eller skrivit att Ryssland inte har rätt att existera, det betyder enligt den logiken att media i Sverige står på rysk sida mot Ukraina!
Jag är nationalist och likaväl som jag tycker att vi svenskar har rätt till vårt land så har andra folk rätt till sina länder men ni trådgiganter tycker som Veronica Palm mfl av era idoler att Israelerna inte har rätt till sitt land men ni vill ju inte heller att judar ska få finnas någon annanstans heller så vad eran lösning på detta problem är vet jag ej. Madagaskar avfärdades redan för länge sen eller hur?
Nu orkar jag inte diskutera detta längre med dig och dina likar eftersom det ju är lika meningsfullt som att diskutera med någon som är övertygad om att jorden är platt.
Istället säger jag bara, javisst lille vän, du är så klok så...
Men var inte ledsen för det du, nästa val vinner nog MP mfl valet så att du får mer islamism och muslimsk invandring som du längtar efter.
Trots att hatet mot Ryssland tycks vara extremt starkt i både media och samhället idag så har jag aldrig hört eller läst att journalister och opinionsbildare sagt eller skrivit att Ryssland inte har rätt att existera, det betyder enligt den logiken att media i Sverige står på rysk sida mot Ukraina!
Jag är nationalist och likaväl som jag tycker att vi svenskar har rätt till vårt land så har andra folk rätt till sina länder men ni trådgiganter tycker som Veronica Palm mfl av era idoler att Israelerna inte har rätt till sitt land men ni vill ju inte heller att judar ska få finnas någon annanstans heller så vad eran lösning på detta problem är vet jag ej. Madagaskar avfärdades redan för länge sen eller hur?
Nu orkar jag inte diskutera detta längre med dig och dina likar eftersom det ju är lika meningsfullt som att diskutera med någon som är övertygad om att jorden är platt.
Istället säger jag bara, javisst lille vän, du är så klok så...
Men var inte ledsen för det du, nästa val vinner nog MP mfl valet så att du får mer islamism och muslimsk invandring som du längtar efter.
I ukrainakonflikten stödjer media konsekvent USA:s/Israels våldsbejakande extremism, och är således emot både Ryssland och Ukraina. Ryssland vill man handikappa från att lägga sig i sionistiska angelägenheter, som försöket att avsätta Assad meddelst Islamiska staten. Ukraina använder man som vapen och kanonmat, under retorik om att befria det med oryska dildoparader och göra Andrew Warhola till landets stora son.
Precis som med Meiji finns en olust inför att diskutera sakfrågor från din sida, vilket gör det mest relevant att förstå varifrån du har fått din investering i vad som så uppenbart är Europas fiende. Ni skiljer er i att Meiji letar efter kryphål och tystnar inför sakargument, medan du blir tydligt känslomässig när det lag du hejar på blir sågat. Det vittnar om olika personligheter och det kan också vara olika typer av propaganda ni har fallit för.
Citat:
Arabutmattning kan inte i sig leda till att folk stödjer en entitet som är så pådrivande i att skicka araber till Europa. Opinionen emot invandring går att exploatera för det ändamålet, med slingriga lögner, men den kan inte vara ursprunget.
Här behöver man väl inte välja sin ord och idka självcensur? Anledningen till mångas stöd för Israel stavas kronisk arabutmattning. En del går så långt att de är oemottagliga för arabers lidande i Gaza eftersom erfarenheterna från invandrarna i Sverige är så negativa.
Jag tror denna trötthet förenar alla trådens skribenter egentligen, men därefter tar förslag på lösningar olika vägar. Minst sagt.
Gamechangern kan komma att bli eventuella flyktingvågor till Europa. Men symtomet jag beskrev ovan är ju faktiskt en vaccination mot problemet i sig; ett folk som är trött på MÖ tar inte gärna emot några araber.
Jag tror denna trötthet förenar alla trådens skribenter egentligen, men därefter tar förslag på lösningar olika vägar. Minst sagt.
Gamechangern kan komma att bli eventuella flyktingvågor till Europa. Men symtomet jag beskrev ovan är ju faktiskt en vaccination mot problemet i sig; ett folk som är trött på MÖ tar inte gärna emot några araber.
Opinionsmätningar visar konsekvent att människor som växte upp efter kalla kriget ser Israel som en otvetydig skurk, medan äldre är mer sannolika att vara sionister. Detta oavsett härkomst hos de svarande. Det är missvisande när media gör detta till en ren fråga om unga och gamla, eftersom 80-talisterna är medelålders gubbar och tanter som ändå är klart israelkritiska. En bättre förklaring ligger därför troligen i kalla krigets dikotomi - som var både falsk och extremt antieuropeisk - i kombination med att hög ålder gör det svårt att göra nya analyser utifrån ett annat politiskt landskap. Den totala låsning som vissa har i frågan kan ha sin enkla förklaring i att det är för sent för dem att dra nya slutsatser utifrån ny information, som de aldrig hade tillgång till när de var smärta och hade huvudet på skaft.
Men ytterst kan sionismen bara uppstå genom manipulation och korrumpering. Inte ens den trubbigaste analysen utifrån ett anakronistiskt "Israel är ickekommunistiskt" kan leda till stöd till fördrivning av araber från Mellanöstern.
Senast redigerad av Nix-registret 2025-08-16 kl. 12:03.
Senast redigerad av Nix-registret 2025-08-16 kl. 12:03.