2021-07-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
De riktigt kapitalstarka på Strandvägen kommer lösa detta själva. De om några förlitar sig inte på att samhället skall lösa deras problem. Ge det några veckor så dras sig blattarna därifrån. "Självmant".

Medier kommer kalla det att olika grupperingar stökade. Några bilar över kajkanten och lite "stök" så kommer resultaten.

Tvivlar på att nått sånt ens är möjligt idag. Vad hade du tänkt dig, hyra HA eller nån annan MC-klubb som ska ”patrullera”? Det kanske hade funkat på 90-talet, men knappast idag.
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2021-07-04 kl. 13:34.
Citera
2021-07-04, 13:54
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Tvivlar på att nått sånt ens är möjligt idag. Vad hade du tänkt dig, hyra HA eller nån annan MC-klubb som ska ”patrullera”? Det kanske hade funkat på 90-talet, men knappast idag.

Tja, varför inte. Man bör veta att många av de som bor på Strandvägen tillhör eliten bland de kriminella.
Citera
2021-07-04, 15:29
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det tycks ha med anglo-saxare att göra. Alla anglo-saxiska länder har helt tappat fotfästet. USA är nog värst med FBI som jobbar dag och natt för att lagföra alla som tillhör oppositionen, men även i länder som Australien kan man bli förbluffad över hur långt repressionen har gått när läkare i Queensland som skriver ut Ivermectin till Covid-patienter kan dömas till långa fängelsestraff. Det handlar inte bara om wokeism utan det är någon totalitär sjuka som drabbat den anglo-saxiska världen där all opposition ses som ett hot som måste bekämpas med alla till buds stående medel.
Man får ha i åtanke att woke är en kapitalismgrej, borgerlig kultur. En individualistisk människosyn där alla hierarkier ses som brott mot mänskligheten och rättfärdigar vilka liberala övergrepp som helst. Kapitalismen är värst i de länderna och därmed är även woke-kulturen värst där. London är världens finanshuvudstad så Storbritannien är förmodligen det sista landet i världen som det kommer bli ordning på.

Sedan är hela den politiska diskursen i den engelskspråkiga världen efterbliven, av samma anledning som dess skönlitteratur är undermålig. Det rör sig om en utpräglat enspråkig kultur som översätter mycket mindre än t.ex. fransmännen och tyskarna. Det innebär att det politiska landskapet står utanför dynamiska, internationella politiska diskussioner. När engelsmännen till slut läser in sig på nåt och översätter några böcker som har blivit klassiker har det ofta redan gått flera decennier, och det rör sig om strödda nedslag i nåt som kanske inte är så potent längre.

Som svensk bör man se det som en påminnelse om hur viktigt det är att läsa flera språk. Om våra källor är på engelska så blir våra diskussioner en fördröjd och fördummad svensk version av engelska diskussioner, som i sin tur är fördröjda och fördummade versioner av europeiska diskussioner.

Bra exempel på hur långt efter de ligger är Trump och UKIP. Senkomna och ändlöst mer livlösa upprepningar av Österrikes koalitionsregering med Jörg Haider, Berlusconis koalitioner med Alleanza Nazionale eller för den delen Bert-Ians i Sverige. USA hade inte ens AFA för några år sedan utan fick importera det från Sverige. Allt ligger årtionden efter Europa.
Senast redigerad av Nix-registret 2021-07-04 kl. 15:46.
Citera
2021-07-04, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Njaee.... fanns det inte en viss grupp det var extra synd om? DN tyckte det i alla fall.

https://www.google.com/url?sa=t&sour...8GSATuQRHiJqvl

När jag läste DN:s absurda vinkling, gick mina första associationer till Gary Larson:

https://i.pinimg.com/736x/d3/df/81/d...45b14880fb.jpg
Citera
2021-07-04, 17:32
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
De riktigt kapitalstarka på Strandvägen kommer lösa detta själva. De om några förlitar sig inte på att samhället skall lösa deras problem. Ge det några veckor så dras sig blattarna därifrån. "Självmant".

Medier kommer kalla det att olika grupperingar stökade. Några bilar över kajkanten och lite "stök" så kommer resultaten.

Det första, är förvånad att så ej skett redan, är att bara bulta fast sådana där mindre, tillfälliga, väg-”knölar” som finns. Gjort på några timmar. Med sådana var 50:e meter blir det inga fler vansinneskörningar och om blattarna inte kan köra runt med sina bilar försvinner de flesta förmodligen.

Typ nåt i den här stilen.
https://www.farthinder.net/produkt/f...domarkeringar/

Edit. Om inte annat så kan väl någon boende gå ut nån natt, när de håller på att köra som allra bäst, och slänga ut spanska ryttare över hela vägen.
Senast redigerad av McAz 2021-07-04 kl. 17:37.
Citera
2021-07-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Tja, varför inte. Man bör veta att många av de som bor på Strandvägen tillhör eliten bland de kriminella.

Har de resursstarka nysvenskarna börjat infiltrera även styrelser i brf:ar på Strandvägen? Låter tveksamt, men det finns många arabiska namn i trapphusen. Trodde det mest var diplomatfolk, men vem vet.
Styrelserna i brf:ar i denna del av kungliga huvudstaden har mer advokatkraft att neka nyrika nysvenskar att tvätta pengar på Strandvägen än exempelvis Malmö där denna affärsidé är mer utbredd i innerstaden och runt Turning Torso.

Sen sa du i ett tidigare svar, att bilarna är skänkta till gangstrarna och gör dem då osårbara vid konfrontation med myndigheterna. Men gåvogivaren måste också i ett juridiskt utvecklat samhälle kunna redogöra för vad han fått pengarna ifrån för att kunna köpa sportbilen, och kan han inte det är bilen att betrakta som svarta pengar investerade i vita, och bilen skall beslagtas.

Detta system finns alltså inte av politiska skäl i men efterlyses (förgäves) i Sverige och där är vi överens.
Det är mycket strängare och klokare lagstiftat i USA, Sveriges föredöme, och en serie som t ex Breaking bad eller filmen The Irishman motsvarar ganska relevant verkligheten i myndigheters blåslampa på ekonomisk kriminalitet efter som den är alla värdiga samhällsbyggens största hot.

Finns liksom ingen mening för majoriteten av folket i landet som strävar på hederligt att hålla på så under ganska knappa förhållanden när man ser att andra kan leva ett helt annat liv och komma undan.
Den berömda tilliten till staten, eller samhällskontraktet, urholkas på sikt och sen är det kört.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-07-04 kl. 18:57.
Citera
2021-07-04, 18:53
Avstängd
88g14flashplants avatar
Nu kommer batikhäxornas reaktioner på den eminente Björn Ranelids popularisering av förrädarstämpeln och dess tillämpning mot politiker och regimanknutna journalister:

https://samnytt.se/etablissemanget-u...ranelids-text/

"Farligt och avhumaniserande" lyder ett utlåtande i mängden. Gott så ni får vad ni förtjänar! Nu ska folkförrädarstämpeln bankas i pannan på kräken.

Ranelid visar vägen!

Citera
2021-07-04, 19:08
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Har de resursstarka nysvenskarna börjat infiltrera även styrelser i brf:ar på Strandvägen? Låter tveksamt, men det finns många arabiska namn i trapphusen. Trodde det mest var diplomatfolk, men vem vet.
Styrelserna i brf:ar i denna del av kungliga huvudstaden har mer advokatkraft att neka nyrika nysvenskar att tvätta pengar på Strandvägen än exempelvis Malmö där denna affärsidé är mer utbredd i innerstaden och runt Turning Torso.

Sen sa du i ett tidigare svar, att bilarna är skänkta till gangstrarna och gör dem då osårbara vid konfrontation med myndigheterna. Men gåvogivaren måste också i ett juridiskt utvecklat samhälle kunna redogöra för vad han fått pengarna ifrån för att kunna köpa sportbilen, och kan han inte det är bilen att betrakta som svarta pengar investerade i vita, och bilen skall beslagtas.

Detta system finns alltså inte av politiska skäl i men efterlyses (förgäves) i Sverige och där är vi överens.

Vi är så van med att höra Leif GW Perssons folkliga och tröstrika version om att de kriminella är dumma och förr eller senare så åker de dit. Ja, det gäller kanske bottenskrapet. Precis som romer så utnyttjar de kriminella från Mena sina bröder eller släktingar med låg IQ att utföra våldsbrotten eller andra synliga gärningar. Lägren för migranter i arabländerna är fulla av terrorister och man gömmer sig bland civila. Den moral vi har i Väst finns överhuvudtaget inte bland muslimer, afrikaner, östeuropéer och många asiater.

Finessen att tvätta pengar hos kriminella går bortom polisväsendet och kriminologins vetskap. Skapa ett nätverk som snor båtmotorer, bilar, säljer droger med mera och forsla allt till Polen, Litauen eller Lettland. Sälj detta där och ett företag där får inkomsterna. Företaget tar inkomsterna och de som utfört arbetet i Sverige får en miljonbil eller lägenhet. Vitt. Det finns flashiga bilfirmor i industriområden där polisen återkommer ständigt. Men polisen har inget att gå på. Vidare har du då en politiskt tillsatt polisledning som vägrar att gå vidare i undersökningen, eller en kriminologi som lika gärna kunde ha utformats av Gudrun Schyman. Att Morgan Johansson är de mest skruvade av alla som ska ta i tu med problemen säger det mesta.

Styrelserna i brf i Strandvägen styrs i regel av dessa kriminella. Det är ju därför man vågar åka och skrälla med sina bilar. Ljudet för de kriminella på Strandvägen är ett bevis på en strukturell seger för klanerna, från golv till tak. Det är en hyllning och ett segertjut. Vi är bortom det läge där vår elit kan göra något. Även vår elit måste maka på sig.
Senast redigerad av TheLucky 2021-07-04 kl. 19:15.
Citera
2021-07-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Nu kommer batikhäxornas reaktioner på den eminente Björn Ranelids popularisering av förrädarstämpeln och dess tillämpning mot politiker och regimanknutna journalister:

"Farligt och avhumaniserande" lyder ett utlåtande i mängden. Gott så ni får vad ni förtjänar! Nu ska folkförrädarstämpeln bankas i pannan på kräken.

Ranelid visar vägen!

Jag antar att han inte har upphovsrättsskydd för texten så jag kan återpublicera den så vi slipper surfa in på hans Facebook eller värre på Samnytt. Detta är vad han skriver;

Citat:
Landsförrädare.

Många svenska politiker har blod på sina händer och de förråder Sverige och bereder väg för mördare, parasiter och fiender till kärlek, godhet och alla som vill leva i tillit och respekt för medmänniskan.Ja, jag menar exakt vad jag skriver här och jag är därmed inte elak och jag begår inte våld på just det svenska verbet att förråda. Jag har inte importerat detsamma, utan det är fött och brukat sedan länge i mitt fosterland som jag älskar och vördar i oräkneliga sammanhang.

Sverige behöver inga höghastighetståg som kostar två hundra miljarder kronor. Sverige behöver den snabbaste och bästa vägen till lag och ordning, fred och frid för barn och alla människor som sköter sig, studerar, arbetar, betalar skatt och som aktar sin nästa. En politiker som förråder sitt land är skyldig till medvetna lögner, lömska ränker och handlingar och framför allt svek mot alla varelser som vill leva i fred och endräkt med sin medmänniska. Ingen polis i tjänst skjuts av misstag. En individ som bär vapen och avsiktligt med berått mod skjuter en polis i tjänst kan aldrig göra det av misstag och det finns inga undantag i världen.

Den skjutne polisens gravida hustru är även hon polis och likaså hans broder. Jag skäms inte för att skriva att jag gråter när jag hör det från pappan till den mördade sonen. Den gravida hustruns pappa är också polis. Därmed torde den familjen tjänat den svenska allmänheten mer än någon annan familj i Sverige. Jag klarar knappt att skriva det. I går kväll sköts en tjugofemårig man till döds invid en skola i Huddinge. Således fortgår barbariet i Sverige. Det är ett mentalt och bokstavligt krig. I dag, den tredje juli, sköts en ung man i huvudet i Upplands Väsby. Det är tre personer på knappt lika många dygn. Det är ett vansinne och en tragedi för hela Sverige.

Jag har blivit stenad med ord och trakasserad av falska och enfaldiga journalister för att jag är den förste och ende författaren som skrivit sanningen om tillståndet i Sverige. Jag lider och sörjer över vad som händer i landet medan de tjänar lögnen och förfalskningen av verkligheten. Jag är nationalist och kosmopolit i en och samma person och jag respekterar alla individer om vill leva i fred med sin medmänniska. Du och jag har inte bestämt var och när vi skulle födas och vem som skulle bli vår mamma och pappa. Vi har ursprungligen inte gjort oss förtjänta av att vara svenskar. Det är en gåva som vi skall förvalta på bästa sätt och vara tacksamma över. Det räcker med en enda mördare och terrorist som härjar på Drottninggatan i Stockholm, Biskopsgården i Göteborg eller på Fersens väg i Malmö för att det skall beröra hela befolkningen i Sverige. Barnen ser och hör, läser och tvingas att veta. Det är en skam för landet och en oförlåtlig synd.

Alla brottslingar som är dömda till utvisning skall deporteras direkt med tvång. Det finns inga ömmande fall. En människa väljer att vara kriminell. Ingen behöver svälta och lida av hunger i Sverige. Här kan alla gå i skolan och dricka rent vatten och ha tak över huvudet i någon form. Det går alltid att söka hjälp och bistånd i olika avseenden. Människor som är födda i landet och som har arbetat och betalat skatt skall alltid få pensioner så att de klarar sitt uppehälle och åtminstone livets nödtorft. Allt annat är en skam för Sverige. Ni bör sprida denna krönika till alla läskunniga människor i Sverige.

Björn Ranelid, i sorg och helig vrede, den andra juli år 2021.

Vad Björn Ranelid skriver är alltså;

1) Ranelid anser att politiker är förrädare och att journalister ljuger om invandrarbrottsligheten

2) Ranelid anser att detta inte är ett misstag men det kan mycket väl vara så att gärningsmannen sköt fel person. Det lutar åt detta. Då blir brottsrubriceringen en annan än mord.

3) Ranelid anser att han är "nationalist" och "kosmopolit". Jag vet vad han menar men man bör kunna uttryck sig tydligare

4) Ranelid definierar först svenskar implicit eller explicit som en etnisk grupp och sedan som "vem som helst" som är född i Sverige. Hur skall han ha det?

5) Ranelid anser att man skall utvisa varje invandrare som begår brott. Har han hört talas om proportionalitetsprincipen? Nej, utan detta är skrivet i affekt.

6) Ranelid försvarar sina författarkollegor som har låga pensioner och som han anser bör tjäna mer.

7) Ranelid anser att på grund av att ingen behöver svälta så kommer ingen begå brott? Det brukar finnas förmildrande omständigheter. Människor begår ibland brott och gör det av andra anledningar än att de egentligen vill. Jag delar bara delvis hans syn på brottslighet. Brottslighetens uppkomst är komplex. Det är bland annat en fråga om strukturer och inte bara ett individansvar.

7) Ranelid anser att han är den enda svenska författaren som talar sanning. Den här tråden har pågått i tio år nu och kritiken av invandringspolitiken har pågått sedan 1960-talet. Jag kan nämna många författare som kritiserat invandringen och invandringspolitiken i Sverige men få av dem har fått tillgång till de stora medierna så som Björn Ranelid. Pensionerade antropologiprofessorn Karl-Olov Arnstberg har skrivit om invandrare och minoriteter samt deras problem sedan 1974. Man behöver inte sträcka sig längre än till liberala kulturskribenter på Dagens Nyheter för att finna folk som skrivit i någon mån kritisk om invandringspolitiken.

Detta är ett typiskt "boomer-utbrott". Väldigt många 1940-talister är som Björn Ranelid. De har gjort väl för sig och tjänat mycket pengar. Den här Katerina Janouch fick ett liknande utbrott och det kostade henne sin karriär. Han på Södermalm. Gissningsvis går Ranelid ned på Medborgarplatsen och ser en massa invandrare. Det var kul för tio år sedan men nu är det för många och allt för många rör sig i hans kvarter på Södermalm. Visst iranierna, chilenarna och kineserna passar in men nu är det fattiga arabiska och afrikanska invandrare från ghettot som rör sig i hans kvarter. Ja, och så alla romska tiggare. Det känns otryggt. Sedan läser han i tidningen om all brottslighet och får ett utbrott på Facebook. Han är ändå 72 år så vad har han att förlora.

För Katerina Janouch som också bor på Södermalm handlade det säkert om hennes tonårsbarn som kom hem och berättar historier för henne om allt tafsade och tjafsande och förstörda spritfyllda hemmafester. Ja, och så fick hennes rågblonda pojkväns kompis en smäll av en "invandrare" från Tensta. Vidare var Janouchs reklamare till man knarkare under många år och det slutade tragiskt i skilsmässa. "Jag då" - sade Katerina Janouch och flippade ur i tjeckisk TV.

Så även Alexander Bard som inte alls känner sig hemma i "gaykvartern" längre Södermalm. För honom började det med att han störde sig på feminister och sedan gick det över till annat. Förövrigt kanske inte franske vännen Jean-Pierre Barda ut med ett Sverige där homosexuella män anses vara "kvinnoförtryckare" för de inte ligger med kvinnor så han flyttade till lummiga gayvänliga Tel Aviv. Ingen av de här människorna har läst den enorma litteratur på området och argumenten är rätt trista - typiskt för svenskar och europeiska invandrare. Eftersom de är offentliga personer blir deras "impact" enorm på sociala medier. I synnerhet Björn Ranelid utläggning. Redan nu har hans text fått över 30,000 delningar och 3400 kommentarer. Man skall komma ihåg att detta är en folkkär person.

Den här sången passar väldigt bra in för vad som pågår nu i många hem.
https://www.youtube.com/watch?v=di18hTFTwIw

Detta är en av roligare ikoniska sångerna som beskriver svensk mentalitet. Intressant nog skriven av en provokativ bisexuell libertin omgiven av en voluptuous judinna, en halvafrikansk primadonna och en judisk-fransk homosexuell - också de fruktansvärt svenska och samtidigt lagom exotiska på ett sätt som bara svenskar förstår. Svenskarna är progressiva, snälla, översmarta, rädda, lagom välmående, förlåtande och låtsas ofta vara naiva för att det är "fint" att vara naiv. Nu flippar svensken ur för att samhällskontraktet brutits eller för att använda den korrekta mer filosofiskt-orienterade termen - "fairness". "Fairness" är en av de viktigaste dygderna i Sverige och väldigt lite rättvist idag och nu verkar det ha runnit över för många svenskar. Förhoppningsvis flippar svenskarna ut på politikerna och inte invandrarna.
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-04 kl. 21:56.
Citera
2021-07-04, 21:50
Medlem
Citat:

Ranelid visar vägen!

Intressant fall. Ranelid som ju tidigare använde sin svada till att uppmana Åkesson att "sträcka sin kärlek längre" i DN. Artikeln bakom betalvägg, men följande snippets gick att hitta:

Citat:
Ditt hår är svartare än natten och du kunde varit turk, kurd eller rom. En liten pojke står på tå i din kropp och ni ser gemensamt på världen i rädsla och oro. Dina ögon är inte ljusblå som mina och ditt förnamn är tusenmila bort från fornsvenska ätter och bondelängder.

Citat:
Jag bad pojken skriva sitt namn på tavlan och det gjorde han. Jag behövde inte fråga, ty jag tänkte att hans föräldrar flytt med honom och hans syskon från kriget mellan Israel och Palestina. Plötsligt krympte världen till ett par ögon i pojkens ansikte.

Citat:
När du läser detta brev så låt pojken i dig vila emellanåt och dröja vid en rastplats. Läs gärna högt. När du stillnar i eftertanke förstår du att den lille gossen i dig är din förstfödde son.

Ranelid är alltså inte särskilt framsynt (detta var 2014), men på sätt och vis därför ett bättre exempel på förändring i det offentliga samtalet än den som såg utvecklingen komma. Det är när de lättviktiga estradörerna och opportunisterna börjar larma som saker rör på sig på allvar. Det är inte rättvist, men så är det.

Samtidigt som alla bör förstå att Ranelid, Janouch, Bali eller Bard nog inte har något intressant att säga om det som ligger bortom horisonten.
Citera
2021-07-04, 22:22
Medlem
Vryzass avatar
Citat:

Ranelid visar vägen!

Har du något förslag på en ort där vi kan hålla rättegångar? Typ lite halvcentralt i landet, gärna lite mindre ort. Tänkte mig typ Östergötland vore bra, nånstans där...

Nån idé?
Citera
2021-07-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Intressant fall. Ranelid som ju tidigare använde sin svada till att uppmana Åkesson att "sträcka sin kärlek längre" i DN. Artikeln bakom betalvägg, men följande snippets gick att hitta:

Ranelid är alltså inte särskilt framsynt (detta var 2014), men på sätt och vis därför ett bättre exempel på förändring i det offentliga samtalet än den som såg utvecklingen komma. Det är när de lättviktiga estradörerna och opportunisterna börjar larma som saker rör på sig på allvar. Det är inte rättvist, men så är det.

Samtidigt som alla bör förstå att Ranelid, Janouch, Bali eller Bard nog inte har något intressant att säga om det som ligger bortom horisonten.
Alla människor har sina gränser. För Ranelid handlar det nog om att han har vänner som inte har en bra pension vilket han säkert ser när han är nere i sommarstugan i Skåne. För Janouch handlar det nog om hennes kaotiska privatliv och att hon har tonårsbarn och tonåringar såg problemen redan på 1980-talet. Även dem ur den övre medelklassen i segregerade områden. För Bali handlar det om att han inte gillar vad han nog i sitt privatliv skulle kalla för "blattar". Det passar inte in och många iranier fungerar på det här sättet. För Bard började det nog med feminism. Sedan fick han sparken och då skrev han ned invandrare och hängdes. Svenskarna gillar det exotiska så som gayfestivaler och invandrarkultur men det skall vara ofarligt. Det skall inte inkräkta på det svenska. Det skall vara icke-associerade ashkenazi judar som firar jul, kroatiska snickare, asiatiska kvinnor, iranska tandläkare och adopterade afrikaner med fluffigt hår. Svenskarna ogillar skarpt sådant som slöjor, omskärelser, tiggeri, öppen drogförsäljning, ghettokultur och annat som rör den svenska bilden av vad som svenskarna anser bör vara Sverige.

De sju partierna och framförallt de stora mediehusen Schibsted och Bonnier har gjort allt för att hela tiden "pressa" den politiska diskursen (för att använda ett post-modernistiskt begrepp). Det räckte inte med spännande och exotiska gayklubbar på båtarna längs Södermälarstrand eller någon DragQueen på Berns. Eliterna var tvungna att dra det längre och längre för varje år. Nu håller eliterna hetero-hatets dag och anser att femåringar skall byta kön. Antirasismen började med "rör inte min kompis" till rent rashat mot etniska svenska män. Nu har det gått över till alla europeiska folkgrupper och svenska kvinnor. Paradoxerna är också så många och pass komplicerade. Kanske inte för i tråden men för folk som är ointresserade av fördjupande samhällskritik.

Det som sker nu är att politikerna kommer göra som de brukar. Detta kommer ske. Först kommer vi få mer poliser och de kommer få rent odemokratiska metoder som också kommer drabba vanliga svenskar. Detta är precis det som Ebba Busch framförde i idag. Invandringen kommer reduceras men ändå förbli hög. Välfärden kommer det skäras ned på och vi kommer få en mängd nyliberala lösningar. USA agerade sig här på 1990-talet. En av dem som var pådrivande var Joe Biden. Omkring 2000 satt ungefär 1% av befolkningen i fängelse. Sedan spreds fattigdom och misär. Så tjugo år senare är USA i kaos där många delar av världen nästan kan jämföras med vad vi ser fattiga östländer så som Ryssland. Detta är också vad Ebba Busch och de borgerliga partierna går till val på - de vill skjuta problemen framför sig i 20-30 år till. Sådana här saker fattar inte Jimmie Åkesson för han får mindre invandring. Sådana som Janoush, Bard, Ranelid och Bali fattar inte sådant.

Ett bra exempel är New York City där Rudy Giuliani och senare Michael Bloomberg flyttade alla problem till Bronx och sedan till New Jersey så som Newark. Chicago är ett ännu bättre exempel där man gjorde själva "downtown" (som är ungefär lika stort som Stockholms innerstad) och de områden utanför till säkra vita medelklassområden. De gjorde detta genom att riva så kallad "social housing" och flyttade omkring tiotusen människor till redan kriminellt belastade South Side och West Side - nu är Chicago USA:s "murder city". Visst politikerna fick andas i ett tjugotal år men de grundläggande problemen gjorde de inget åt. De tryckte bara ned dem och nu är de tillbaka och värre än tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in