Citat:
Ursprungligen postat av
McAz
Skillnaden är att i Kina belönas individen på olika vis för korrekt uppträdande, de använder således både piska och morot. I det system som växer fram här i väst kommer säkerligen bara piskan användas.
Jo, felaktigt beteende beivras, avsaknaden av densamma kan så klart också ses som en belöning. Hursomhelst, jag kan för lite angående detaljnivån hos kinesiska systemet.
Edit: Framväxten av det kinesiska kontrollsystemet är intressant i sig själv. Tekniken som möjliggörare har visat sig tjäna flera syften. Ändamålen kan också helga medlen...
Citat:
Ursprungligen postat av
HenKarl
Jag måste erkänna att jag både är lite förvånad och besviken över att tråden (som förvisso legat i stiltje ett tag nu) fortfarande inte berört den av somliga här så omhuldade juden Flams senaste uppvisning av sitt vedervärdiga janusansikte (...borde det inte heta judeansikte?):
Då jag är lite osäker på copy right-reglerna för citat får ni själva läsa om den spännande fortsättningen på hur Flam applicerar sin judiska dubbelmoral på svenskars rätt till ett (enda) svenskt land:
(Disclaimer: Flams barocka dubbelmoral kan verka stötande för vissa i tråden)
Flams hätska utfall (påförande skuld och skam på svenska folkhemmet) med dubbla måttstockar är sedan länge i tråden påtalat, denna dubiösa inställning som Flam här uppvisar är så signifikativt och avslöjande i sig självt.
Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Ja det är väl enligt den schablon som gäller att judar är stenhårt etniska när det gäller Israel men förespråkare av en stor flyktinginvandring till länderna i väst som ett straff för Tysklands och Sovjetunionens illgärningar=dubbelmoral. Make the world safe for the Jews, typ. Det ligger en del i det. Men jag är inte säker på att det går att klistra den här schablonen på Aron Flam. Han är väldigt verbal och kan uttrycka sig ironiskt i många sammanhang. Det kan missförstås. Men det behövs mer konkreta bevis för att Aron Flam vill dränka Sverige och svenskarna i mångkulturen. Jag köper det inte.
Okej, då vet vi.