2021-04-08, 18:51
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Skillnaden är att i Kina belönas individen på olika vis för korrekt uppträdande, de använder således både piska och morot. I det system som växer fram här i väst kommer säkerligen bara piskan användas.
Jo, felaktigt beteende beivras, avsaknaden av densamma kan så klart också ses som en belöning. Hursomhelst, jag kan för lite angående detaljnivån hos kinesiska systemet.

Edit: Framväxten av det kinesiska kontrollsystemet är intressant i sig själv. Tekniken som möjliggörare har visat sig tjäna flera syften. Ändamålen kan också helga medlen...

Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Jag måste erkänna att jag både är lite förvånad och besviken över att tråden (som förvisso legat i stiltje ett tag nu) fortfarande inte berört den av somliga här så omhuldade juden Flams senaste uppvisning av sitt vedervärdiga janusansikte (...borde det inte heta judeansikte?):

Då jag är lite osäker på copy right-reglerna för citat får ni själva läsa om den spännande fortsättningen på hur Flam applicerar sin judiska dubbelmoral på svenskars rätt till ett (enda) svenskt land:

(Disclaimer: Flams barocka dubbelmoral kan verka stötande för vissa i tråden)
Flams hätska utfall (påförande skuld och skam på svenska folkhemmet) med dubbla måttstockar är sedan länge i tråden påtalat, denna dubiösa inställning som Flam här uppvisar är så signifikativt och avslöjande i sig självt.

Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja det är väl enligt den schablon som gäller att judar är stenhårt etniska när det gäller Israel men förespråkare av en stor flyktinginvandring till länderna i väst som ett straff för Tysklands och Sovjetunionens illgärningar=dubbelmoral. Make the world safe for the Jews, typ. Det ligger en del i det. Men jag är inte säker på att det går att klistra den här schablonen på Aron Flam. Han är väldigt verbal och kan uttrycka sig ironiskt i många sammanhang. Det kan missförstås. Men det behövs mer konkreta bevis för att Aron Flam vill dränka Sverige och svenskarna i mångkulturen. Jag köper det inte.
Okej, då vet vi.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2021-04-08 kl. 18:58.
Citera
2021-04-08, 18:57
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Jo, felaktigt beteende beivras, avsaknaden av densamma kan så klart också ses som en belöning. Hursomhelst, jag kan för lite angående detaljnivån hos kinesiska systemet.

Flams hätska utfall (påförande skuld och skam på svenska folkhemmet) med dubbla måttstockar är sedan länge i tråden påtalat, denna dubiösa inställning som Flam här uppvisar är så signifikativt och avslöjande i sig självt.

Okej, då vet vi.

Ska man angripa judar kan man gå på riktiga mångkulturjudar. Dom finns det många av. Men då handlar det inte om det judiska utan om åsikterna i sig. Annars blir det ren antisemitism som i Hen Karls inlägg. Jag gillar inte det. Jag kommer häva upp min röst när jag ser det här på tråden. Om inte moderatorerna gör det.
Citera
2021-04-08, 19:11
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ska man angripa judar kan man gå på riktiga mångkulturjudar. Dom finns det många av. Men då handlar det inte om det judiska utan om åsikterna i sig. Annars blir det ren antisemitism som i Hen Karls inlägg. Jag gillar inte det. Jag kommer häva upp min röst när jag ser det här på tråden. Om inte moderatorerna gör det.
Vad är det mer specifikt, du invänder dig emot?

Endast "riktiga mångkulturjudar" får nämnas men bara kontextuellt genom "åsikterna" utan påtala judiskheten, eller vad?

Förstår inte vad du vill ha sagt, du bör förtydliga dig.
Citera
2021-04-08, 19:16
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Vad är det mer specifikt, du invänder dig emot?

Endast "riktiga mångkulturjudar" får nämnas men bara kontextuellt genom "åsikterna" utan påtala judiskheten, eller vad?

Förstår inte vad du vill ha sagt, du bör förtydliga dig.

Du vet inte vad en mångkuturjude är? Det går 10 på dussinet. Sådana som Peter Wolodarski. Försök inte låtsas oförstående. När Peter Wolodarski har en åsikt om något ska själva åsikten angripas. På grund av åsikten i sig. Inte för att den framförs av en jude för då är det antisemitism. Capisce?
Citera
2021-04-08, 19:27
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ja det är väl enligt den schablon som gäller att judar är stenhårt etniska när det gäller Israel men förespråkare av en stor flyktinginvandring till länderna i väst som ett straff för Tysklands och Sovjetunionens illgärningar=dubbelmoral. Make the world safe for the Jews, typ. Det ligger en del i det. Men jag är inte säker på att det går att klistra den här schablonen på Aron Flam. Han är väldigt verbal och kan uttrycka sig ironiskt i många sammanhang. Det kan missförstås. Men det behövs mer konkreta bevis för att Aron Flam vill dränka Sverige och svenskarna i mångkulturen. Jag köper det inte.

Svenskfientliga fittan Flam anser att svenskar har en obefintlig rätt att slippa integreras med araber

https://twitter.com/AronFlam/status/1379795207781244928

Sen kommer hans IQ Somalie borgarfans till hans försvar och skriker "antisemitism" och "lär er av historien" när svenskar lackar ur och ger han skit tillbaka.

https://twitter.com/NajsaKajsa/statu...96181032108037

Sen följer mönstret där Flam blockar allt och alla när ingen håller med honom och kallar all kritik för "antisemitism"

Kortfattat: En jävla fitta
Citera
2021-04-08, 19:31
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Du vet inte vad en mångkuturjude är? Det går 10 på dussinet. Sådana som Peter Wolodarski. Försök inte låtsas oförstående. När Peter Wolodarski har en åsikt om något ska själva åsikten angripas. På grund av åsikten i sig. Inte för att den framförs av en jude för då är det antisemitism. Capisce?
Försök svara på frågorna istället.

Det är mångkultur och värdegrund när Wolodarski gör det men nazism, rasism och antisemitism när Kasselstrand gör det?

Varför är det helrätt när judar och afrikaner använder folkrätten men rasism när svenskar gör det?
Citera
2021-04-08, 19:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Svenskfientliga fittan Flam anser att svenskar har en obefintlig rätt att slippa integreras med araber

Sen kommer hans IQ Somalie borgarfans till hans försvar och skriker "antisemitism" och "lär er av historien" när svenskar lackar ur och ger han skit tillbaka.

Sen följer mönstret där Flam blockar allt och alla när ingen håller med honom och kallar all kritik för "antisemitism"

Jag skulle vilja påstå att Aron Flam & Peter Wolodarski tillsammans har gjort mer för att skapa "antisemitism" än vad 1000 kloner av Klas Lund kan hoppas på under en hel livstid.
Citera
2021-04-08, 19:36
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:

Jag har träffat Flam. Han är inte svenskfientlig. Men för den yttersta odemokratiska högern i landet måste allting inom ramen för den parlamentariska demokratin i landet högljutt sågas jämte fotknölarna. Ja allt som sticker upp över jordens yta måste sågas. Mycket aggression från nämnda grupp här på tråden men aldrig ett ord om vad man vill ha i stället. Något positivt. Vad vill du Vryzas?
Citera
2021-04-08, 19:56
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Jag har träffat Flam. Han är inte svenskfientlig. Men för den yttersta odemokratiska högern i landet måste allting inom ramen för den parlamentariska demokratin i landet högljutt sågas jämte fotknölarna. Ja allt som sticker upp över jordens yta måste sågas. Mycket aggression från nämnda grupp här på tråden men aldrig ett ord om vad man vill ha i stället. Något positivt. Vad vill du Vryzas?
Flams dubbla måttstockar och ohöljda animositet mot svenska folkhemmet är ytterst väldokumenterat. Han har till och med skrivit en bok om det, " Det här är en svensk tiger". Bättre källa på Flams svenskfientlighet än så, får du inte
Citera
2021-04-08, 19:57
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Misstänker att många är personer som har donerat pengar till Flam vid något tillfälle. Om de nu accepterar att Flam vill utrota svenskarna (vilket åtminstone är fallet utifrån hans egen logik om Israel) så måste de också erkänna för sig själva att de har gjort en vansinnig missbedömning. Sånt tar emot rent instinktivt, det raserar självbilden av att man är intelligent och välinformerad, vilket särskilt för borgare är viktiga dygder.

Så resonerar iallafall jag för att hålla distans till det hela. Man får nöta ned borgarna stegvis, ömsom skälla ut dem och ömsom erbjuda köksutgångar och välvilliga tolkningar.
Citera
2021-04-08, 20:00
Medlem
McAzs avatar
Citat:

Edit: Framväxten av det kinesiska kontrollsystemet är intressant i sig själv. Tekniken som möjliggörare har visat sig tjäna flera syften. Ändamålen kan också helga medlen...

Kina använder sig av en form av poängsystem där gott uppförande ger ”extrapoäng” och dåligt uppförande minuspoäng. Individer med höga poäng kan få förmåner i form av t.ex. lägre energiräkning, företräde i vårdköerna och förmånligare transportkostnader samtidigt som individer med låga poäng kan få problem att skaffa bostad, ta lån osv. Piska och morot således.
Citera
2021-04-08, 20:00
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Flams dubbla måttstockar och ohöljda animositet mot svenska folkhemmet är ytterst väldokumenterat. Han har till och med skrivit en bok om det, " Det här är en svensk tiger". Bättre källa på Flams svenskfientlighet än så, får du inte

Han är sossefientlig. Boken riktar sig till det borgerliga Sverige. De som läser böcker och hatar sossar. Han är inte Sverigefientlig. MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in