Citat:
Ja det är väl enligt den schablon som gäller att judar är stenhårt etniska när det gäller Israel men förespråkare av en stor flyktinginvandring till länderna i väst som ett straff för Tysklands och Sovjetunionens illgärningar=dubbelmoral. Make the world safe for the Jews, typ. Det ligger en del i det. Men jag är inte säker på att det går att klistra den här schablonen på Aron Flam. Han är väldigt verbal och kan uttrycka sig ironiskt i många sammanhang. Det kan missförstås. Men det behövs mer konkreta bevis för att Aron Flam vill dränka Sverige och svenskarna i mångkulturen. Jag köper det inte.
Citat:
Ska man angripa judar kan man gå på riktiga mångkulturjudar. Dom finns det många av. Men då handlar det inte om det judiska utan om åsikterna i sig. Annars blir det ren antisemitism som i Hen Karls inlägg. Jag gillar inte det. Jag kommer häva upp min röst när jag ser det här på tråden. Om inte moderatorerna gör det.
Citat:
Jag har träffat Flam. Han är inte svenskfientlig. Men för den yttersta odemokratiska högern i landet måste allting inom ramen för den parlamentariska demokratin i landet högljutt sågas jämte fotknölarna. Ja allt som sticker upp över jordens yta måste sågas. Mycket aggression från nämnda grupp här på tråden men aldrig ett ord om vad man vill ha i stället. Något positivt. Vad vill du Vryzas?
Citat:
Att förneka svenskar rätten till sitt egna land, men samtidigt hylla Israels etnonationalism är ingenting annat än rent hyckleri, och ja, svenskfientlighet.
Vi är nog många som kommer ihåg hans famösa svar (till Alexander Bard) gällande skillnaden på svensk, kontra israelisk nationalism-”big diffrence”.
Vi är nog många som kommer ihåg hans famösa svar (till Alexander Bard) gällande skillnaden på svensk, kontra israelisk nationalism-”big diffrence”.
Summa summarum:
Om jag som svensk säger samma sak om Sverige och svenskar som Flam gör om Israel och judar är jag, enligt gängse regimmedial logik, nazist medans Flam på sin höjd är Israelvän.
Trots att Flam även tidigare har varit helt öppen med att det är, som kalleochchokladfabriken skriver, en "big difference" mellan att förespråka och försvara judisk nationalism och svensk nationalism saknas det, enligt "Sverigevännen" på Flashback, "konkreta bevis" på Flams hyckleri och svenskfientlighet.
Om jag påpekar det alldeles uppenbara med att dessa dubbla måttstockar har att göra med att Flam är just jude och jag en svensk, vit europé, är jag, enligt samma "Sverigevän", antisemit, medans Flam inte alls är svenskfientlig.
Jag hoppas innerligen att hyckleriet och falskheten hos dessa individer som gärna inte kan kallas för något annat än grindväktare / företrädare för den kontrollerade oppositionen är uppenbar för dig som läser i tråden.