2021-04-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja det är väl enligt den schablon som gäller att judar är stenhårt etniska när det gäller Israel men förespråkare av en stor flyktinginvandring till länderna i väst som ett straff för Tysklands och Sovjetunionens illgärningar=dubbelmoral. Make the world safe for the Jews, typ. Det ligger en del i det. Men jag är inte säker på att det går att klistra den här schablonen på Aron Flam. Han är väldigt verbal och kan uttrycka sig ironiskt i många sammanhang. Det kan missförstås. Men det behövs mer konkreta bevis för att Aron Flam vill dränka Sverige och svenskarna i mångkulturen. Jag köper det inte.

Citat:
Ska man angripa judar kan man gå på riktiga mångkulturjudar. Dom finns det många av. Men då handlar det inte om det judiska utan om åsikterna i sig. Annars blir det ren antisemitism som i Hen Karls inlägg. Jag gillar inte det. Jag kommer häva upp min röst när jag ser det här på tråden. Om inte moderatorerna gör det.

Citat:
Jag har träffat Flam. Han är inte svenskfientlig. Men för den yttersta odemokratiska högern i landet måste allting inom ramen för den parlamentariska demokratin i landet högljutt sågas jämte fotknölarna. Ja allt som sticker upp över jordens yta måste sågas. Mycket aggression från nämnda grupp här på tråden men aldrig ett ord om vad man vill ha i stället. Något positivt. Vad vill du Vryzas?

Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Att förneka svenskar rätten till sitt egna land, men samtidigt hylla Israels etnonationalism är ingenting annat än rent hyckleri, och ja, svenskfientlighet.

Vi är nog många som kommer ihåg hans famösa svar (till Alexander Bard) gällande skillnaden på svensk, kontra israelisk nationalism-”big diffrence”.

Summa summarum:

Om jag som svensk säger samma sak om Sverige och svenskar som Flam gör om Israel och judar är jag, enligt gängse regimmedial logik, nazist medans Flam på sin höjd är Israelvän.

Trots att Flam även tidigare har varit helt öppen med att det är, som kalleochchokladfabriken skriver, en "big difference" mellan att förespråka och försvara judisk nationalism och svensk nationalism saknas det, enligt "Sverigevännen" på Flashback, "konkreta bevis" på Flams hyckleri och svenskfientlighet.

Om jag påpekar det alldeles uppenbara med att dessa dubbla måttstockar har att göra med att Flam är just jude och jag en svensk, vit europé, är jag, enligt samma "Sverigevän", antisemit, medans Flam inte alls är svenskfientlig.

Jag hoppas innerligen att hyckleriet och falskheten hos dessa individer som gärna inte kan kallas för något annat än grindväktare / företrädare för den kontrollerade oppositionen är uppenbar för dig som läser i tråden.
Citera
2021-04-09, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Summa summarum:

Om jag som svensk säger samma sak om Sverige och svenskar som Flam gör om Israel och judar är jag, enligt gängse regimmedial logik, nazist medans Flam på sin höjd är Israelvän.

Trots att Flam även tidigare har varit helt öppen med att det är, som kalleochchokladfabriken skriver, en "big difference" mellan att förespråka och försvara judisk nationalism och svensk nationalism saknas det, enligt "Sverigevännen" på Flashback, "konkreta bevis" på Flams hyckleri och svenskfientlighet.

Om jag påpekar det alldeles uppenbara med att dessa dubbla måttstockar har att göra med att Flam är just jude och jag en svensk, vit europé, är jag, enligt samma "Sverigevän", antisemit, medans Flam inte alls är svenskfientlig.

Jag hoppas innerligen att hyckleriet och falskheten hos dessa individer som gärna inte kan kallas för något annat än grindväktare / företrädare för den kontrollerade oppositionen är uppenbar för dig som läser i tråden.

Möjligen först efter det att det svenska folket i sin helhet har blivit våldtaget, reducerats till en minoritet och fått sitt kulturarv närmast utraderat, möjligen då kan vi tillåtas använda samma judiska måttstock.
Citera
2021-04-09, 09:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det där är en halmgubbe. Han likställer svensk "etnonationalism" med rasism, samtidigt som han helhjärtat stöttar etnonationalstaten Israel, vars uttalade syfte ju är bokstavlig judisk överhöghet/makt/supremati. Det är dubbelmoral i sig, oavsett om han aktivt hejar på den demografiska förändringen eller inte.

Jag tror det är signifikant att Flams svenska fans hejar mer på Flams rätt att heja på sitt lag, än de hejar på sitt eget lag. Förståelsen för Flams judiska ingruppslojalitet sätter den egna svenska preferensen ur spel så till den grad att svensk överlevnadsinstinkt och nationellt intresse mellan Hitler och Stalin blir något klandervärt. Ett stockholmssyndrom där en mytologi om svensk skuld internaliserats till fullo.

Om en jude betedde sig på motsvarande osolidariskt sätt, skulle Flam kalla denne "självhatande", var så säker. Liksom han hade avfärdat varje tegelstensbok om judisk skuld till något historiskt skeende som en hatisk partsinlaga, utan att bekymra sig om att värdera innehållet annat än för att kritisera det.

Ingen Sverigevän tar Flams parti mot hypernationalistiska folkhemssossar för att dessa lotsade Sverige helskinnat genom kriget.

I alla händelser är det uppmuntrande att se att kritiken mot Flam får uttryck utanför tråden och fungerar som en heuristik för vilka som är autentiska svenskpartisaner. #flamärharam
Det som också stör mig med Flam är att han pratar om "ni har kristna länder, vi har bara Israel". I ett tramsigt försök att framställa kristendom som en etnicitet.
Citera
2021-04-09, 09:49
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Summa summarum:

Jag har inga problem att förstå de aggressioner som finns mot judarna och deras dubbla måttstockar. Och deras mångkulturvurmande och destruktiva fientlighet mot vita majoritetssamhällen. Men jag gillar inte att man drar raskort av någon sort. Att man går på personens etniska tillhörighet och inte på åsikt. Jag kan förstå det men jag gillar det inte. MVH
Citera
2021-04-09, 09:52
Medlem
longbow4ys avatar
Flam provocerar med sina uttalanden just för att få en reaktion.
Likt vilken annan klickhora som helst.
Och likt nästan alla andra sådana börjar han förakta de som går igång på hans provokationer.

Det Flam gör är att lyfta sig själv på andras bekostnad. Och han gillar det.

Det jag inte förstår är de som gillar och accepterar den typen av mänskligt förnedringsbeteende.
Citera
2021-04-09, 11:54
Medlem
Måste ta och lyfta upp medier som nystartade Riks. Tänk er tanken om etablerade kändisar/politiker hade varit med i alternativmedicin för bara 4-5 år sedan. Det hade blivit löpsedlar på Expressen. Nu däremot, senast idag var Sven-Otto Littorin med. Det är en metapolitisk vinst, på riktigt.
Citera
2021-04-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det som också stör mig med Flam är att han pratar om "ni har kristna länder, vi har bara Israel". I ett tramsigt försök att framställa kristendom som en etnicitet.

Flam spelar shell games med tre koppar där den judiska respektive svenska identiteten aldrig återfinns under den kopp som pekas ut i stunden. En religion? Ja eller nej. Etnicitet? Ja eller nej. Kultur? Ja eller nej, beroende på om det passar eller ej.

Poängen med shell games är att inte fastna i kopparnas rotation, utan förstå vad det handlar om: bondfångarens avsikt. Avsikten i Flams fall är alltid till svensk nackdel och judisk fördel, aldrig ett sanningssökande experiment där nyfikenheten kring var bollen finns är delad och genuin. Hans "forskande" i arkiven kommer aldrig leda till några kontraindikationer till hans ursprungliga tes om svensk överlevandsskuld och saknar därför vetenskapligt värde, något det kanske krävs en liberalborgerlig akademiker för att inte begripa.

På samma sätt är det viktigt att förstå att det finns ett objektivt sanningsvärde i "antisemit", oavsett hur godtyckligt det används: fientligheten mot den som kallas ordet. På samma sätt som "svartskalle" har ett fientligt sanningsvärde.

När Flam kallar svenskar som kräver lika måttstockar för antisemiter, har han uttryckt sitt ressentiment mot kollektivet svenskar på samma sätt som någon svensk som kallar specifika invandrare "svartskalle", även om han inte kallar alla invandrare för ordet. Att ordet ligger latent och förknippas med egenintresserade svenskar, visar en antipati mot svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Och likt nästan alla andra sådana börjar han förakta de som går igång på hans provokationer.

Det jag inte förstår är de som gillar och accepterar den typen av mänskligt förnedringsbeteende.

Var det inte så att Flam hade ett bättre rykte förut? Han lyckades väl ursprungligen positionera sig som någon slags allierad för SD:are? Hans kvacksalveri var väl att befria oss från invandringens självskadebeteende genom att gå till roten med den "riktiga" skulden som plågar den svenska folksjälen.
Citera
2021-04-09, 13:38
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Jag har inga problem att förstå de aggressioner som finns mot judarna och deras dubbla måttstockar. Och deras mångkulturvurmande och destruktiva fientlighet mot vita majoritetssamhällen.
Med andra ord, svenskarnas öppna fiender alltså.

Citat:
Men jag gillar inte att man drar raskort av någon sort. Att man går på personens etniska tillhörighet och inte på åsikt. Jag kan förstå det men jag gillar det inte. MVH
Angrepp och försvar.
Att inte tillåtas påtala och identifiera svenskarnas öppna fiender, för vad dem är, är själva sinnebilden av självhat och gå fienden till mötes. Att kunna urskilja vän från fiende, är bara enkla fundamenta och en början på ett försvar. Det är INTE försvararna som i tid och otid väljer dra raskortet, anklagandes svenskarna att vara för vit och tillämpa strukturell rasism.

Kan du nu rida ut till storms med lans, penna och svärd till svenskarnas försvar mot dessa vithatande rasistiska angripare?
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2021-04-09 kl. 13:45.
Citera
2021-04-09, 13:47
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Med andra ord, svenskarnas öppna fiender alltså.

Angrepp och försvar.
Att inte tillåtas påtala och identifiera svenskarnas öppna fiender, för vad dem är, är själva sinnebilden självhat och gå fienden till mötes. Att kunna urskilja vän från fiende, är bara enkla fundamenta och en början på ett försvar. Det är INTE försvararna som i tid och otid väljer dra raskortet, anklagandes svenskarna att vara för vit och tillämpa strukturell rasism.

Kan du nu rida ut till storms med lans, penna och svärd till svenskarnas försvar mot dessa vithatande rasistiska angripare?

Folk är olika och bidrar på olika sätt. Jag bidrar på mitt sätt. Jag tror på den parlamentariska demokratin. Vi är olika som sagt och har olika målbilder. Våra medel att nå målen skiljer sig nog också åt. Ha det bra. MVH
Senast redigerad av stevenstills 2021-04-09 kl. 13:54.
Citera
2021-04-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
...

[Det är] viktigt att förstå att det finns ett objektivt sanningsvärde i "antisemit", oavsett hur godtyckligt det används: fientligheten mot den som kallas ordet. På samma sätt som "svartskalle" har ett fientligt sanningsvärde.

När Flam kallar svenskar som kräver lika måttstockar för antisemiter, har han uttryckt sitt ressentiment mot kollektivet svenskar på samma sätt som någon svensk som kallar specifika invandrare "svartskalle", även om han inte kallar alla invandrare för ordet. Att ordet ligger latent och förknippas med egenintresserade svenskar, visar en antipati mot svenskar.

...

Det här tåls att upprepas och ägnas ytterligare något tänkevarv åt:

Varför är vi som svenskar hatiska, ja rent ut sagt ondskefulla, så till den grad att vi blir social paria om vi uttrycker oss ogillande om en jude likt Flam, medans juden ses som en moraliskt överlägsen beskyddare av allt som är gott när han kallar oss för antisemiter och nazister för att blott ha uttryckt en önskan om att få åtnjuta samma rättigheter som juden hävdar sig ha rätt till?

Vad säger denna antipati mot lika rättigheter för alla folk om de personer som använder sig av dessa härskartekniker och samtidigt kallar sig svenskar, eller rent av Sverigevänner? Vad driver dessa individer? Är det hat mot den egna gruppen? Är det penningar och karriärmöjligheter? - Är det inte dags att "svenskar" som attackerar svenskar på detta vis diskvalificeras ur debatten? Varför ska vi lyssna på någon som uppenbarligen inte vill sin egen grupp, det vill säga oss, väl? Varför ska vi fortsätta tillåta svenskhatet från så kallad "svenskar"?

Citat:
Ska man angripa judar kan man gå på riktiga mångkulturjudar. Dom finns det många av. Men då handlar det inte om det judiska utan om åsikterna i sig. Annars blir det ren antisemitism som i Hen Karls inlägg. Jag gillar inte det. Jag kommer häva upp min röst när jag ser det här på tråden. Om inte moderatorerna gör det.
Citera
2021-04-09, 14:42
Medlem
Citat:
Det här tåls att upprepas och ägnas ytterligare något tänkevarv åt:

Varför är vi som svenskar hatiska, ja rent ut sagt ondskefulla, så till den grad att vi blir social paria om vi uttrycker oss ogillande om en jude likt Flam, medans juden ses som en moraliskt överlägsen beskyddare av allt som är gott när han kallar oss för antisemiter och nazister för att blott ha uttryckt en önskan om att få åtnjuta samma rättigheter som juden hävdar sig ha rätt till?

Vad säger denna antipati mot lika rättigheter för alla folk om de personer som använder sig av dessa härskartekniker och samtidigt kallar sig svenskar, eller rent av Sverigevänner? Vad driver dessa individer? Är det hat mot den egna gruppen? Är det penningar och karriärmöjligheter? - Är det inte dags att "svenskar" som attackerar svenskar på detta vis diskvalificeras ur debatten? Varför ska vi lyssna på någon som uppenbarligen inte vill sin egen grupp, det vill säga oss, väl? Varför ska vi fortsätta tillåta svenskhatet från så kallad "svenskar"?

Mallen finns redan klar hos andra grupper i begrepp som "hus-X" och "självhatande Y". Ett grupptryck syftande till ingruppssolidaritet, nödvändigt för att balansera upp ekonomiska eller sociala förmåner som erbjuds att svika gruppen.

Det kan och bör finnas en insikt om att även vännen kan vara utsatt för gaslighting och stockholmssyndrom eller lurats att sublimera sin omsorg till fel nivå.

Men bara till en gräns bortom vilken det inte finns någon ursäkt längre.

För övrigt och bara sådär, har Gudmundsson skrivit TVÅ ledare om återvandring på omstartande Bulletin. Dansk förlaga och historisk svensk normalitet är respektive tema.
Citera
2021-04-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y

I Israel råder yttrandefrihet!

Med tanke på den nya arbetsdefinitionen angående antisemitism så kan man ju naturligtvis inte jämställa enskilda medlemmar av det judiska folket med landet Israel eller landets politik.

Men det är ändå intressant att notera att Israel är ett land där yttrandefrihet verkar finnas i dess fulla utsträckning. Som framgår av filmen nedan så tillåter man där en rad olika former av politiska uttalanden som skulle vara helt otänkbara i många andra länder.

https://www.youtube.com/watch?v=dPxv4Aff3IA

Bland delar av befolkningen så är tydligen afrikaner inte så populära. Filmen är producerad av bl.a. journalisten Max Blumenthal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in