Under ”pandemiåret” 2020 har fler skjutningar och bombningar än någonsin tidigare ägt rum i fredstid i modern svensk historiahttps://tobiashubinette.wordpress.co...ensk-historia/
...
Nästan alla som både skjuter och bombar varandra – d v s både de som håller i skjutvapnen och apterar bomberna och de som skjuts och sprängs (och vare sig de skadas, dödas eller kommer undan ”med blotta förskräckelsen”) – har det gemensamt att de är pojkar eller unga män liksom barn, ungdomar eller unga vuxna, att de är födda och/eller uppvuxna i miljonprogramsområdena och har utländsk och främst utomeuropeisk bakgrund samt att de har misslyckats i grundskolan och/eller i gymnasieskolan och är s k UVAS:are/NEET:are och det finns tyvärr mycket som tyder på att det inträffar fler skjutningar och bombningar per capita och per år i Sverige bland landets invånare i ålderskategorin 15-30 år än i något annat land i västvärlden förutom i USA (och möjligen också i något land på västra Balkanhalvön där det tyvärr också skjuts och bombas en hel del).
Det handlar om män som vill få kassörskan ”på köpet” och unga kvinnor som blivit vana vid att kallas för ”hora”.https://www.expressen.se/nyheter/mal...le-kopa-henne/
Expressen pratar med flera kvinnor i Hedemora som ger samma bild av maktspel och trakasserier. Få vill berätta öppet av rädsla för repressalier.
– De säger vad de skulle vilja göra med mig och min kropp. Att de vet var jag bor. De har stått utanför min bil efter jobbet. De lär sig mitt mönster när jag jobbar och när jag stänger.
När hon på kvällstid är ensam för att stänga tar sig ofta männen till kaféet.
Malin Olenius berättar om män som fikar med sina familjer, för att bara en stund senare skriva meddelanden om hennes kropp i konditoriets Facebook-chatt.
Trakasserierna har också skett öppet på arbetsplatsen.
– Det har inte varit viskningar, de har stått här och vrålat. Folk har suttit och kikat, druckit sitt kaffe, lyssnat. Det har varit mer spännande att se hur jag reagerar än att hjälpa till.
Enligt Hedemorabon Niklas Frantzen, 38, pratas det numera mycket på byn och i hans umgängeskrets.Nej, våra normer och allt vi byggt upp under alla år spolas nu tillbaka för alla ska med och nivån måste anpassas till de med lägst mänsklig förmåga, förstått svenneHORA.
– Jag har kanske levt i min bubbla. Jag vet inte om det är ett problem som accelererat eller om det alltid varit så här. Eller om folk bara tröttnat och fått nog.
Numera tänker han sig för och hoppas att han inte sagt något som ett kvinnligt butiksbiträde uppfattat som sexuellt.
– Jag har blivit väldigt försiktig med exempelvis skämt som kan missuppfattas, jag tänker mer på det.
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106