Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Bulletin har setts med misstro från olika håll här på Flashback men jag välkomnar skribenter som Arpi, Neuding och hon rumänskan från G-posten. De ligger nära mittfåran men de är ändå en del av högerkritiken. Vilka är de skribenter där långt ute till höger som kan inspirera massorna? De som kritiserar Arpi och rumänskan kan ju berätta. Jag är glad om Bulletin kan ge sig på kulturmarxismen. Det är gott så. Jag begär inget mer. Jag kan gilla tanken på partiska insatser för den svenska urbefolkningen mot invaderande främlingar (jag gillar essäerna på Motpol) men jag ser det som omöjligt i det rådande mediaklimatet. Man får ta det steg för steg.
Jag är ju den mellanmjölkigaste i den här tråden som alltid förfäktar att man inte ska låta det bästa bli det godas fiende och som brukar hävda att man måste förstå att debattörer måste vara försiktiga för att inte kastas ut i kylan där de inte kan göra nytta.
Jag har också trott och tyckt mig se att de skribenter som har stuckit ut hakan och blivit brunsmetade för minsta lilla avsteg från värdgrunden har radikaliserats i sitt försvar mot dumheterna.
Men på sistone verkar det tvärtom i många fall, Kvartal är väl bästa exemplet, där sajten under Huitfeldt (?) har blivit väldigt mjäkig och Heberlein som började förödmjuka sig i fåfänga försök att bli insläppt till pk-eliten igen.
Men även Arpi som jag har hållit och håller högt verkade när han var bisittare i Ring p1 häromdagen väldigt mån om att framstå som en av "de goda" inför lyssnarna.
För att inte tala om Stig-Björn Ljunggren som ett tag på sitt raljanta vis skulle framstå som så cynisk och tuff men i sin medverkan någon dag tidigare ömkade sig över afghanerna som nu borde få amnesti helt plötsligt.
Nej, det känns som två steg framåt och nu ett steg tillbaka!
Endast min favorit, den förtjusande Paulina Neuding håller fortfarande stilen 😍