2021-10-31, 09:19
Medlem
Expressen ja. Först tvingades Victor Malm till avbön om rappen som han hyllat. Men han använde många "vi" och "oss" i sin boteskrift och la huvudansvaret på P3.

Sen tvingades självaste chefredaktören krypa till korset efter Pascalidous haveri i tidningen.

Men lik kommer detta förhärligande reportage om den notoriskt kriminelle i Expressen.
I detta fall handlar det om ren ekonomi. Sensationer hur illa det än bärs fram och saknar verklighetförankring blir klickmagneter i tabloiden.

Malm skrev i en slags pueril god vilja att integrera rapparna i kultur-Sverige och samhälle samtidigt som han blundade för allt kring "kulturyttringen". Efter mordet på Einar bytte han fot i något han förstått i år.

Pascalidou behöver uppdrag för sin försörjning och en naiv chefredaktör godkände uppvisningen. Hon är som A Schulman i DN, en kolportör i texter och prat, helst sensationella utan grund i verkligheten och i Schulmans fall med principer som växlas efter stundens nycker och ägarnas hintar. Hans ilska över morfars lilla pittoreska stads utveckling och morfars fina bibliotek nu i förskingring har slutligen bubblat upp till ytan hos falskmyntaren. Han har gjort ett halvt lappkast i DN och pratar nu försiktigt om att folk är rädda för att gå ut i staden, som tidigare för honom var ett fint bevis på hur olika kulturer kan mötas o samverka i ett tolerant samhälle. Till och med så att morfars hus o bibliotek beredvilligt av kommunen förvandlades till en muslimskt mötesplats, vilket då var i sin ordning enligt Schulman.

Kriminaljournalisten Sjöshult lägger energi i senaste krönikan i Expressen på mantrat om "alla människors lika värde" och läxar upp oss. Mördaren har i Sjöshult samhälle lika mycket värde som polisen hade. Visst hade pojken haft det om han skött skolan och satsat på ett hederligt liv från start långt ifrån det liv han tvingades in i av diskriminering, enligt (falska) vänsterliberaler som Sjöshult.

Chefredaktören i Expressen styr ett schizofrent hus. Nyhetsartiklar/krönikor och kommersialism som ovan samsas med Dahlbergs fräna kritik mot partiet som försämrade detta samhälle. "Bonniers steppdans" är andra namnet på tidningen.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-10-31 kl. 09:39.
Citera
2021-10-31, 09:33
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Expressen ja. Först tvingades Victor Malm till avbön om rappen som han hyllat. Men han använde många "vi" och "oss" i sin boteskrift och la huvudansvaret på P3.

Sen tvingades självaste chefredaktören krypa till korset efter Pascalidous haveri i tidningen.

Men lik kommer detta förhärligande reportage om den notoriskt kriminelle i Expressen.
Här i det sista fallet handlar det om ren ekonomi. Sensationer hur illa det än bärs fram blir klickmagneter i tabloiden.

Malm skrev i en slags pueril god vilja att integrera rapparna i kultur-Sverige och samhälle samtidigt som han blundade för allt kring "kulturyttringen". Efter mordet på Einars bytte han fot.

Pascalidou behöver uppdrag för sin försörjning och en naiv chefredaktör godkände uppvisningen. Hon är som A Schulman i DN, en kolportör i texter och prat, helst sensationella utan grund i verkligheten och i Schulmans fall med principer som växlas efter stundens nycker och ägarnas hintar. Hans ilska över morfars lilla pittoreska stads utveckling och morfars fina bibliotek nu i förskingring har slutligen bubblat upp till ytan hos falskmyntaren. Han har gjort ett halvt lappkast i DN och pratar nu försiktigt om att folk är rädda för att gå ut i staden, som tidigare för honom var ett fint bevis på hur olika kulturer kan mötas o samverka i ett tolerant samhälle. Till och med så att morfars hus o bibliotek beredvilligt av kommunen förvandlades till en muslimskt mötesplats, vilket då var i sin ordning enligt Schulman.

Kriminaljournalisten Sjöshult lägger energi i senaste krönikan i Expressen på mantrat om "alla människors lika värde" och läxar upp oss. Mördaren har i Sjöshult samhälle lika mycket värde som polisen hade. Visst hade pojken haft det om han skött skolan och satsat på ett hederligt liv från start långt ifrån det liv han tvingades in enligt (falska) vänsterliberaler som Sjöshult.

Chefredaktören i Expressen styr ett schizofrent hus. Nyhetsartiklar/krönikor och kommersialism samsas med Dahlbergs fräna kritik mot partiet som försämrade detta samhälle. "Bonniers steppdans" är andra namnet på tidningen.
Sen har vi detta med "Ordförande Andersson", som någon blinkning till SVT-reportsget om Göran P. Försöker de i förväg bygga upp henne som landsfader-kvinna, inför minst 8 nya sosseår? Varför sysslar Expressen med det? Retorisk fråga som man brukar säga här i tråden. Men schizofrent är det, läsarna måste undra vad som pågår bakom dörrarna.
Citera
2021-10-31, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du låter dina känslor och ditt omdöme fara iväg.

Jag skrev att det bästa som vi kan hoppas på är att Kristersson bildar regering. Jag skrev inte att jag vet att det ska bli så.

Det du skriver om media står inte i motsättning till det jag skrivit. Det svenska kollektivet har inte bara låtit sig luras, utan det har frivilligt underkastat sig medias direktiv. I decennium efter decennium. Det har helt enkelt varit lättast så. Det hela är att jämställa med att pissa på sig för att få upp värmen när det är kallt.

Det du hoppas på är alltså att Sverige någon gång i framtiden åter ska bli en etnostat, och det ska det svenska kollektivet åstadkomma på egen hand? Är ditt svar ja på den frågan, så är mitt svar också ja, jag vet isf med etthundra procents säkerhet att det aldrig kommer att ske.

Du svarade inte på mitt inlägg från någon vecka sedan i den här diskussionen:

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Detta är den sorts bistra Dunning Kruger-realism som poppar upp i tråden ibland. Tvärsäkerheten är omvänt proportionerlig till den pragmatiska insikten och tål aldrig närmare granskning. Eftersom det handlar om känsloterapi snarare än öppen analys.

"Globaliseringen" är inget nytt, irreversibelt eller ens hållbart. Ditt scenario 2 är en fas, inte ett tänkbart slut på historien. Att världshandeln för alltid måste öka och "liberaliseras" är ju en sanning som modifieras i realtid och äldre, mer naturliga imperieordningar är den amerikanska hegemonin dog på löpande band för hundra år sedan. Sovjetunionen löstes upp i sina nationella byggstenar, hur orealistiskt det än hade verkat 1956 eller -68.

Alternativen är heller inte "fascism" eller "nazism" utan antikolonialism och folkrätt som blir möjlig först i ett multipolärt geopolitiskt system. Tänk Gandhi och Havel istället för Mussolini och Hitler, även om det är jobbigare eftersom det är mer uppfordrande.

Om det nu inte är så att du likställer funktionell demokrati med "nazism" eller "fascism"? "All makt utgår från folket" låter kanske lika suspekt i dina öron som det gjorde för Popper?

Med anledning av ditt inlägg:

Citat:
Jag tror inte på en framtida värld med etnostater överhuvudtaget. Det är inte så världen kommer att utvecklas. Globalisering förutsätter mixning. För Sveriges del är mixningen redan här, och den kan inte göras ogjord.

Detta kan en stat möta på tre sätt:
1. Fascism 2.0 (Singapore) = krav, övervakning, integration, utbildning, elitistisk arbetskraftsinvandring, drakoniska straff.
2. Vänsterliberalism a la Sverige = Kravlöshet, ingen kontroll, ingen integration, förstörd skola, massinvandring av analfabeter, skrattretande låga straff på lyxkåkar.
3. Nazism. Inbilla sig att Sverige kan bli en etnostat igen. Leva i fantasier om att den store ledaren ska uppenbara sig. Helt bortse ifrån verkligheten och hoppas att allt löser sig över tid.

Endast alternativ 1. leder till framgång.

Förlora kan man definiera på olika vis. Jag förlorar inte pga att Sverige går in i en period bestående av tilltagande social orolighet och fattigdom. Jag förlorar om jag inte kan ta mig ur den situationen, och skapa mig en bättre situation någon annanstans. Detsamma kan inte sägas om de som blir kvar med fantasier som inte tål en reality check.

Dunning Kruger-realism är ett verkligt problem som måste hanteras och därför bör diskuteras. Det är ett passiviserande opium som knarkas av blåbrun "demokratisk höger" och som gör sina missbrukare till värdelösa futurologer utan agens. Det var trots allt boxarna och inte opiumslavarna som fick rätt om Kinas framtid.
Citera
2021-10-31, 10:45
Citat:
Du svarade inte på mitt inlägg från någon vecka sedan i den här diskussionen:

Med anledning av ditt inlägg:

Dunning Kruger-realism är ett verkligt problem som måste hanteras och därför bör diskuteras. Det är ett passiviserande opium som knarkas av blåbrun "demokratisk höger" och som gör sina missbrukare till värdelösa futurologer utan agens. Det var trots allt boxarna och inte opiumslavarna som fick rätt om Kinas framtid.

Du skriver sällan något som förtjänar ett bemötande. Var är dina sakargument? Hur ska du rent konkret återupprätta Sverige som etnostat? Jag förmodar att det har med mediakriget att göra, när du tar upp de kinesiska boxarna, så vilka är boxarna i svensk kontext?
Citera
2021-10-31, 11:33
Medlem
Citat:
Du skriver sällan något som förtjänar ett bemötande. Var är dina sakargument? Hur ska du rent konkret återupprätta Sverige som etnostat? Jag förmodar att det har med mediakriget att göra, när du tar upp de kinesiska boxarna, så vilka är boxarna i svensk kontext?

Du är ju en relativ gröngöling i tråden, så det mesta av postandet om återvandring har du kanske missat?

Det som ställs fram som alternativ är alltså "realism" i motsats till pragmatism. Opiumslaven gjorde möjligen en realistisk värdering av möjligheten att som svag individ rå på verklighetens övermakt där och då. Den pragmatiske boxaren behöll däremot sin agens och gjorde försöket. Som ju lyckades i bemärkelsen att det nu är nationalistiska kineser som ser britter/västerlänningar implodera i impotent förtvivlan.

Vem som är opiumslav och vem som är boxare är alltså en inre fråga om attityd mellan Dunning Kruger-realism och funktionell pragmatism som förstår att egen agens är en faktor i kalkylen.

Dunning Kruger-realismen är tvärsäker just i kraft av okunskap och tål aldrig att synas i sömmarna, vilket exemplifierats både i tråden och av trådens studieobjekt. Det enda som är säkert är att det är en defintionsmässigt värdelös attityd som alltid bara extrapolerar pågående trender utan att förstå dem.

Ditt tal om ett slags postetniskt tillstånd genom blandning är t ex en obildad dumhet. Främre orienten har upplevt mixande övernationell imperieordning efter imperieordning under femtusen år och har fortfarande inte uppnått postidentitet.
Citera
2021-10-31, 11:45
Medlem
Citat:

DK-pedagogik översatt till svenska tillståndet: Den inkompetente överskattar sin förmåga (Löfven), den kompetente ( C J Bonnier) överskattar Löfven.
Stämmer inte.
Men DK-realism på svenska tillståndet: Den inkompetente överskattar sin förmåga, och den kompetente underblåser den inkompetentes felaktiga självbild.
Stämmer bättre.
Ja det är passiviserande att som svensk ha levt i media-Sverige från 70-talet, med viss andhämtning under 80-talet, för att sedan från 90-talet och framåt alltmer under år och decennier förslavas under mediernas ensidiga makt.
Den stora stora Frågan blir om det blir någon förändring med Kristersson om överraskningen inträffar och hur Åkesson hanterar och hanteras av M, KD och kanske L.
Ett s k paradigmskifte med redan från start i okt -22 oavtröttligt "byta ut" på alla samhällsavgörande myndigheter o universitet o institutioner och organisationer som regeringen styr över?
Tror inte det.

Boxarupproret i Kina , som du pratar om, kan mindre för mig i alla fall förklara Kinas växande framgångar i vår tid.
Med allt större övertygelse genom åren har något jag föraktade då det skedde - Kulturrevolutionen - blivit måttet som mäter Kinas framgång. Mao var brutal men en djup tänkare. Han var den kompetente som såg de inkompetentas farlighet och alltså motbevisar D-K-narrativet. Utan Mao hade Kina gått igenom 68-rörelsen (som fick en unge 91 som slogs ihjäl) och släppt fram all dessa inkompetenta dårar som satt såna avtryck i Sverige.
Självaste nuvarande högsta Ordföranden i Kina utsattes för praktiskt pedagogik som utsänd jordarbetare i 7 år vilket han själv sagt var en befrielse för honom och gjorde att han kunde gå från inkompetens till kompetens.

Tänk om samma skett i Sverige från 70-talet. Om vi haft en Mao. Alla jävla inkompetenta bortskämda 40-talister med sin megalomani som stod på barrikaderna skulle sänts till inre Norrland i 7 år för skogsbruk i tuff regim. En Westerberg hade kommit tillbaka med kompetens och blivit en duglig arbetare i samhällets örtagård.
Vågar Kristersson skuggan av svensk kulturrevolution och vad säger Busch och hur mycket kan Åkesson trycka på? Nej det blir en vanlig svensk övergång och förändring och alltså på marginalen, faktisk mindre än den flaxman Reinfeldt genomförde (till det sämre för Sverige).
Till och med Migrationsverkets GD sitter kvar. Varför? Det blir en full orkan i MSM, inklusive Public Services om cirklarna rubbas.
Inget boxaruppror här inte och lika litet någon kulturrevolution.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-10-31 kl. 12:07.
Citera
2021-10-31, 12:10
Citat:
Du är ju en relativ gröngöling i tråden, så det mesta av postandet om återvandring har du kanske missat?

Det som ställs fram som alternativ är alltså "realism" i motsats till pragmatism. Opiumslaven gjorde möjligen en realistisk värdering av möjligheten att som svag individ rå på verklighetens övermakt där och då. Den pragmatiske boxaren behöll däremot sin agens och gjorde försöket. Som ju lyckades i bemärkelsen att det nu är nationalistiska kineser som ser britter/västerlänningar implodera i impotent förtvivlan.

Vem som är opiumslav och vem som är boxare är alltså en inre fråga om attityd mellan Dunning Kruger-realism och funktionell pragmatism som förstår att egen agens är en faktor i kalkylen.

Dunning Kruger-realismen är tvärsäker just i kraft av okunskap och tål aldrig att synas i sömmarna, vilket exemplifierats både i tråden och av trådens studieobjekt. Det enda som är säkert är att det är en defintionsmässigt värdelös attityd som alltid bara extrapolerar pågående trender utan att förstå dem.

Ditt tal om ett slags postetniskt tillstånd genom blandning är t ex en obildad dumhet. Främre orienten har upplevt mixande övernationell imperieordning efter imperieordning under femtusen år och har fortfarande inte uppnått postidentitet.

Tramsig retorik om boxare och opiumslavar lär inte implementera någon massåtervandring. Detta är och förblir nonsens.

Jag har inte pratat om något postetniskt tillstånd. Jag har sagt att etnostater är ett fenomen som hör det förgångna till, pga globaliseringen. Jag har vidare pratat om att slutmålet för globalisterna är en mångkulturell polisstat.

Topic är mediakriget om mångkulturen. Ska vi (trots allt) prata om boxare så får nog alternativmedia karakteriseras som Sveriges boxare. De som slåss vid fronten. Opiumslavar är de som köpt MSMs bild rakt av och röstat bort sitt land och bytt ut sin befolkning.
Citera
2021-10-31, 12:24
Medlem
Citat:
Kriminaljournalisten Sjöshult lägger energi i senaste krönikan i Expressen på mantrat om "alla människors lika värde" och läxar upp oss. Mördaren har i Sjöshult samhälle lika mycket värde som polisen hade. Visst hade pojken haft det om han skött skolan och satsat på ett hederligt liv från start långt ifrån det liv han tvingades in i av diskriminering, enligt (falska) vänsterliberaler som Sjöshult.

Det är är vad Sjöshult skrev:
https://www.expressen.se/nyheter/ett...-ett-samhalle/
Citat:
Det här är en attityd som jag ofta möter när jag skriver om gängskjutningar men då framför allt från personer med en skev, ofta rasistisk, människosyn. Reaktionerna kommer från personer som talar i vidriga termer om självsanering.

Det är ett synsätt som aldrig kan accepteras i ett samhälle som bygger på alla människors lika värde.

Läxar upp "oss" skriver du. Jag känner mig inte uppläxad. Men du säger oss och det inkluderar andra - ska vi gissa på att du avser trådens nazister? Jag tror det.

Vad gäller "lika värde" så tycker jag att mördaren ska ställas inför rätta.

Citat:
Chefredaktören i Expressen styr ett schizofrent hus. Nyhetsartiklar/krönikor och kommersialism som ovan samsas med Dahlbergs fräna kritik mot partiet som försämrade detta samhälle. "Bonniers steppdans" är andra namnet på tidningen.

Ett "hus" kan inte vara schizofrent. Människor kan vara det men så är heller inte fallet här eftersom olika personer skriver olika saker. Svårt att ljuga ihop något om "ägare" i det här fallet.

Ska vi låtsas att det är konstigt att Expressen tar upp nyheter och "kommersialism"? De tjänar pengar på detta. Folk läser det.
Citera
2021-10-31, 12:26
Medlem
Citat:
DK-pedagogik översatt till svenska tillståndet: Den inkompetente överskattar sin förmåga (Löfven), den kompetente ( C J Bonnier) överskattar Löfven.
Stämmer inte.
Men DK-realism på svenska tillståndet: Den inkompetente överskattar sin förmåga, och den kompetente underblåser den inkompetentes felaktiga självbild.
Stämmer bättre.
Ja det är passiviserande att som svensk ha levt i media-Sverige från 70-talet, med viss andhämtning under 80-talet, för att sedan från 90-talet och framåt alltmer under år och decennier förslavas under mediernas ensidiga makt.
Den stora stora Frågan blir om det blir någon förändring med Kristersson om överraskningen inträffar och hur Åkesson hanterar och hanteras av M, KD och kanske L.
Ett s k paradigmskifte med redan från start i okt -22 oavtröttligt "byta ut" på alla samhällsavgörande myndigheter o universitet o institutioner och organisationer som regeringen styr över?
Tror inte det.

Boxarupproret i Kina , som du pratar om, kan mindre för mig i alla fall förklara Kinas växande framgångar i vår tid.
Med allt större övertygelse genom åren har något jag föraktade då det skedde - Kulturrevolutionen - blivit måttet som mäter Kinas framgång. Mao var brutal men en djup tänkare. Han var den kompetente som de inkompetentas farlighet och alltså motbevisar D-K-narrativet. Utan Mao hade Kina gått igenom 68-rörelsen och släppt fram all dessa inkompetenta dårar som för allt satt sina avtryck i Sverige.
Självaste nuvarande presidenten i Kina utsattes för praktiskt pedagogik som utsänd jordarbetare i 7 år vilket han själv sagt var en befrielse för honom och gjorde att han kunde gå från inkompetens till kompetens.

Tänk om samma skett i Sverige från 70-talet. Om vi haft en Mao. Alla jävla inkompetenta bortskämda 40-talister med sin megalomani som stod på barrikaderna skulle sänts till inre Norrland i 7 år för skogsbruk i tuff regim. En Westerberg hade kommit tillbaka med kompetens och blivit en duglig arbetare i samhällets örtagård.
Vågar Kristersson skuggan av svensk kulturrevolution och vad säger Busch och hur mycket kan Åkesson trycka på? Nej det blir en vanlig svensk övergång och förändring och alltså på marginalen, faktisk mindre än den flaxman Reinfeldt genomförde (till det sämre för Sverige).
Till och med Migrationsverkets GD sitter kvar. Varför? Det blir en full orkan i MSM, inklusive Public Services om cirklarna rubbas.
Inget boxaruppror här inte och lika litet någon kulturrevolution.

Boxarna deltog till skillnad från opiumslavarna och exemplifierar alltså en i filosofisk mening pragmatisk insikt. Den introspektive opiumslavens "realism" i bedömning av den egna hjälplösheten är en värdelös, självuppfyllande profetia.

Nu håller ju nya generationer av verklighetsanpassade svenskar på att formas av omständigheterna, vilket påverkar kulturen underifrån. Dessa talar otvunget om återvandring och en svensk reconquista och verkar ha intuitionen att inte internalisera omöjligheter och paralyserande sorg över något förlorat som de själva kanske aldrig upplevt. De är nostalgiska framåt.

Citat:
Tramsig retorik om boxare och opiumslavar lär inte implementera någon massåtervandring. Detta är och förblir nonsens.

Jag har inte pratat om något postetniskt tillstånd. Jag har sagt att etnostater är ett fenomen som hör det förgångna till, pga globaliseringen. Jag har vidare pratat om att slutmålet för globalisterna är en mångkulturell polisstat.

Topic är mediakriget om mångkulturen. Ska vi (trots allt) prata om boxare så får nog alternativmedia karakteriseras som Sveriges boxare. De som slåss vid fronten. Opiumslavar är de som köpt MSMs bild rakt av och röstat bort sitt land och bytt ut sin befolkning.

Opiumslav är den som röker ett passiviserande gift och tror att självklarheter är omöjligheter. En massiv återvandring av statsfinansiellt belastande grupper och individer är inte någon utopi utan marknadsekonomi. Kostnaderna (sociala och ekonomiska) är alltid högre i Sverige än i lågkostnadsländer där de kulturella trösklarna är lägre. Produktionen av integrationsutiler är alltid billigare i Somalia eller Syrien än i Sverige, på samma sätt som för produktionskostnader för kaffebönor eller skor.

Styrmekanismerna för att möjliggöra denna rationella politik är heller inte någon flummig idealism utan så pålitliga konstanter som girighet och tribalism. Klanbaserade grupper är lättare att repatriera än individatomiserade, eftersom det räcker att skapa incitament för klanens ledarstruktur.

Masspsykosen är att inte se detta.
Senast redigerad av oyto 2021-10-31 kl. 12:36.
Citera
2021-10-31, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Sen har vi detta med "Ordförande Andersson", som någon blinkning till SVT-reportsget om Göran P. Försöker de i förväg bygga upp henne som landsfader-kvinna, inför minst 8 nya sosseår? Varför sysslar Expressen med det? Retorisk fråga som man brukar säga här i tråden. Men schizofrent är det, läsarna måste undra vad som pågår bakom dörrarna.

Andersson är den som kommer att bli ordförande. Att Expressen skriver om (s) nästa statsministerkandidat är jag 100% säker på att läsarna inte roar sig med att "undra" över, i synnerhet inte om något "bakom dörrarna" vilket är ett hos dig ej färdigutvecklat fantasifoster.
Citera
2021-10-31, 12:42
Medlem
Citat:
Det var du som ropade och jag som svarade.

Hursomhelst är precis det som skett under ett antal decennier. Utifrån ägardirektiv har media propagerat för folkutbytespolitiken, och det svenska kollektivet har i decennium efter decennium röstat för detsamma. Folkutbytets effekter börjar nu bli alltmer påtagliga, svenskar är inte längre i majoritet i Malmö. Det svenska kollektivet har givit bort sitt land och bytt ut sig självt.

Tycker du att det svenska kollektivet agerat intelligent och uppbyggligt så får det stå för dig, jag delar isf inte den uppfattningen.

Det fetmarkerade är helt och hållet påhittat. Att det svenska kollektivet decennium efter decennium röstat för detta är heller inte sant.
Citera
2021-10-31, 12:54
Citat:
Opiumslav är den som röker ett passiviserande gift och tror att självklarheter är omöjligheter. En massiv återvandring av statsfinansiellt belastande grupper och individer är inte någon utopi utan marknadsekonomi. Kostnaderna (sociala och ekonomiska) är alltid högre i Sverige än i lågkostnadsländer där de kulturella trösklarna är lägre. Produktionen av integrationsutiler är alltid billigare i Somalia eller Syrien än i Sverige, på samma sätt som för produktionskostnader för kaffebönor eller skor.

Styrmekanismerna för att möjliggöra denna rationella politik är heller inte någon flummig idealism utan så pålitliga konstanter som girighet och tribalism. Klanbaserade grupper är lättare att repatriera än individatomiserade, eftersom det räcker att skapa incitament för klanens ledarstruktur.

Masspsykosen är att inte se detta.

Vilka politiska partier ska genomdriva detta? Moderaterna eller Socialdemokraterna? Vilka medier ska förespråka detta utöver de alternativa? Vilken politiker åker till Bilderberg och förklarar att detta nu är Sveriges nya linje?

Ponera, oavsett omöjligheten, att Sverige får till en större repatriering. Sverige skulle likväl inte bli en etnostat igen. Hela SD-avdelningar har idag thai-fruar och barn med dessa. Du lever i total verklighetsförnekelse.

Psykosen är att inte se detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in