2020-08-28, 18:30
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag rekommenderar att lyssna på en föreläsning av den före detta CIA-analytikern Herb Meyer här.

Den eminenta podden Fash The Nation gör en intressant analys av denna föreläsning här.

En liten utvikning: vad är det med dessa människors ögon? Stirrande vidöppet, fastlåsta i en position medan huvudet rör sig. Som en orm. Exakt samma kan ses i det famösa klippet med fru Spectre.

Men intressant är just att Meyer definierar "medelklass" som en familj som är pacificerad till impotens genom snabbmat och Hollywood och heltidsarbete. "De orkar inte ställa till trubbel" säger han belåtet medan han upprepar den trötta jättelögnen att det är folken, inte eliterna, som startar krig. Podden är också helt korrekt i att en stor del av den "medelklass" som ges möjlighet till sådan konsumtion är beroende av meta-verksamheter som i sin tur finansieras av produktiva vita; och att gränsöverskridande etniska komplex (globala nationer) blir viktigare maktfaktorer än stater i en globaliserad värld (vilket utrotar nationalstaten).

I övrigt tycker jag inte att podden innehöll så mycket nytt (och den var absurt judefokuserad, förstås). När de pratar om att skapa "pseudojudar" vill jag nog istället kalla det modernitetspräster och -följare; målet för modernitetsreligionen, som alla funktionella religioner eller ideologier, är att reproducera sina idéer. Och dessa "chokeholds" i samhället de pratar om är det Bourdieu kallade "habitus"; våra möjligheter att se lösningar och sociala samband. Genom att utbilda och ständigt gynna ett prästerskap som predikar vissa vägar, men framför allt stenhårt slår ner på konkurrerande vägar, hindras det fria identitetsbildandet. Man behöver inte ens argumentera för idéer om man kan undertrycka konkurrerande idéer, eftersom antalet idéer inte är oändliga och de flesta människor inte bryr sig om att leta efter egna idéer (det är bara att beskåda det sorgliga svenska politiska och mediala landskapet för att inse detta).

Det är också därför så många som arbetar inom idékomplexet är så uppenbart korkade och obildade: de är inte anställda för att vara smarta, de är anställda för att propagera och kontrollera idéer, och då funkar det inte att ha personer anställda som kan tänka själva.
Senast redigerad av bergsturk 2020-08-28 kl. 18:33.
Citera
2020-08-28, 22:59
Medlem
fasligts avatar
Aftonbladet - tillsammans med den självbenämnda människorättsaktivistiska fadern till en av de misstänkta förövarna - försöker sig på lite damage ontrol med anledning av den bekymmersamma kyrkogårdstortyren av två unga pojkar. Den människorättsdevote fadern har själv kontaktat Aftonbladet och Aftonbladet för sin del sätter en ung rasifierad kvinna på knäcket. Kanske delar de språk, kanske delar de vårt lands andra piedestalminoritetsidentitet, enligt tråden om fallet ska den äldre av de misstänkta förövarna vara invandrad iransk kurd, den yngre tunisier född i Sverige. Den här aktuelle fadern med anspråk på höga ideal är upphov till den äldre av de förmodade nidingarna.

Detta lilla pekoral till nyhetsartikel ger en fascinerande inblick i hur dessa mångkulturens importer tänker och prioriterar såväl moraliskt som vardagspraktiskt, men viktigare, hur oerhört oförstående de är inför svenskt tänkesätt och moralkultur. Svårt att avgöra vem av huvudfigurerna här - fadern, journalistan och redaktören - som uppvisar störst kulturinkompatibilitet.
Pappan till häktade sonen efter tortyrnatten: ”Svårt att förlåta honom”

Om sonen har gjort sig skyldig till brotten som ägde rum på kyrkogården i Solna ska han självklart avtjäna sitt straff.

Det säger hans pappa till Aftonbladet.
Här ska pappan säljas in som rättskaffens person, djupt bedrövad över sonens tilltag. Men redan slutet på den korta ingressen signalerar genast något mer tveksamt.
– Men min hjärna kan inte acceptera att min son ska ha gjort något sånt, säger han.
Händelsen är alltså denna:
På söndagsmorgonen hittade förbipasserande två tonårspojkar i närheten av en kyrkogård i Solna.

De var avklädda och skärrade efter vad som ska visa sig vara en lång natt fylld av tortyr, våld och förnedring. Pojkarna ska ha kidnappats och våldtagits.
Det inträffade är så pass allmänt uppmärksammat att det inte ens är lönt att försöka mörka, det begriper både Sofie Tahna och hennes redaktör. Däremot verkar de tycka det är onödigt att nämna att tortyren pågick i närmare tio timmar och även innehöll momentet skenbegravning. Men att de utsatta pojkarna är djupt traumatiserade efter händelsen får vi dock veta, som om inte varje normal person begripit det alldeles på egen hand. Att det ena offrets pappa larmade polisen redan vid midnatt då sonen inte kommit hem, eller att den pappan gav sig ut och letade efter sin son behöver vi inte påminnas om, det är betydligt viktigare att belysa att många andra föräldrar också varit oroliga för sina barn. En av dem var just fadern till den 21-årige förövaren. Här görs inga onödiga uppdelningar inte. 16 år (offer) 21 år (förövare) spelar ingen som helst roll i en tid och på en plats där ålder hålls för en social konstruktion och där alla som anser sig vara barn får vara barn. Men nu kommer vi till den oavsiktliga (?) exponeringen av den avgrundsdjupa kulturklyftan mellan utlänning och svensk:
– Min fru ringde honom på natten och han lät glad när han svarade. Han sa: Mamma, oroa dig inte, jag kommer hem snart, säger den unge mannens pappa.
Varken pappan med de varma känslorna kring mänskliga rättigheter eller Journalistsofie fattar uppenbarligen vilket oerhört (för svensken) provocerande avslöjande pappan kläcker ur sig och Aftonbladet förmedlar. "Han lät glad". Jaså, han lät alltså glad. Med tanke på att två unga pojkar torterades en hel natt så måste detta 21-åriga "barn" ha varit mitt uppe i sitt värv då han talade med oroliga moder och lät glad. Dessa utlänningars tanke var väl att kasta tvivel över att denne glade gosse, vars faders hjärna inte kan ta in att det som hänt uppenbarligen har hänt, kan ha gjort sig skyldig till ett synnerligen avskyvärt brott. I stället riktas fokus bort från offrens lidande till förövarens och förövarens familjs. Offrens familjer vill, begripligt nog, inte prata med Aftonbladet.
Det är pappan själv som tar kontakt med Aftonbladet. Han vill berätta om hoten som hela familjen fått riktade mot sig efter att sonen hängts ut av högerextremister på nätet.

– Är han skyldig ska han självklart ta sitt straff. Men han har inte blivit dömd, säger pappan.
Nej, han är inte dömd än och det kan väl inte lilla pappsen tänka sig att han blir heller. Hans hjärna kan ju inte ta in ...

Men nu till den värderingsmässiga tankesaltomortalen i den högre kurdiska skolan:
Pappan har inte pratat med sonen sedan han greps av polisen.

– Min fru vill inte heller prata med honom. Det går inte. Inte förrän han bett om ursäkt. Först för att han inte kom hem den natten. Är han skyldig så måste han be om ursäkt för det också och verkligen vilja ändra sig och starta om på nytt för att det ska gå, säger han.
Den grövre försyndelsen är alltså att 21-åringen inte kom hem i tid, att han under en hel natt torterat, förnedrat, rånat, våldtagit, och grävt ner två slumpmässigt utvalda pojkar verkar ses som en trist följd av förbrytelsen mot överenskommelsen med mamma. Märkligt nog anser, detta till trots, inte pappa kurd att föräldrar har något inflytande över sina barn. Fast hans hjärna kan inte acceptera att sonen han inte haft någon möjlighet att påverka och som tidigare dömts för grov brottslighet "ska ha gjort något sånt". Det måste helt enkelt vara någon annans fel.
– Rent biologiskt så är han vuxen, men i praktiken är han fortfarande ett barn. Han är lättpåverkad och har hamnat i fel sällskap.

Men betyder det att man får begå såna här brott?

– Nej. Men man måste förstå. Jag känner mig maktlös. Så fort han fyllde 18 gick det inte att ha någon koll på honom längre.

Pappan har svårt att ta in möjligheten att hans son faktiskt är skyldig till brotten han nu misstänks för.

Vad gör du om det bevisas att han faktiskt gjort det här?

– Om jag får reda på att det faktiskt var han, om det bevisas att han har gjort allt han anklagas för... då blir det svårt att förlåta honom, säger han.

Sonens advokat meddelar att hans klient nekar till brott.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-forlata-honom

Stackars pappsen. Helt maktlös och oförmögen att förstå att hans vuxna barnson kan ha tagit intryck av det svenskhat som sprids frekvent av inte minst den kurdiska hedersmotiverade diasporan och faktiskt agerat ut vad som propageras som lämplig behandling av äckliga, äckliga "Kuffar-Svenne". Tills vidare väljer visst den talträngde fadern att betrakta det inträffade som en icke-händelse. Pappsen kräver bevis och fällande dom innan han tänker överväga eventuell skuld hos sonen. För när allt kommer omkring lät han ju glad och då kan han naturligtvis inte varit i färd med att låta sina sadistiska lustar ha fritt spelrum. Eller så var det just precis det det handlade om.

Tror inte artikeln landar helt bra.
Senast redigerad av fasligt 2020-08-28 kl. 23:02.
Citera
2020-08-28, 23:13
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Pappsen kräver bevis och fällande dom innan han tänker överväga eventuell skuld hos sonen. För när allt kommer omkring lät han ju glad och då kan han naturligtvis inte varit i färd med att låta sina sadistiska lustar ha fritt spelrum. Eller så var det just precis det det handlade om.

Det pappsen förmodligen fruktar mest är att en fällande dom bevisar att sonen är gay.
Citera
2020-08-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det pappsen förmodligen fruktar mest är att en fällande dom bevisar att sonen är gay.
Fullträff! Precis vad det handlar om. Det kriminella kräkets far försöker försvara sin heder inför sin community, tondöv för den svenska. Och Afabladet hjälper honom. Fast det kanske är den som våldtas som är bög, inte den som penetrerar eller tar initiativet, enligt deras betraktelsesätt?
Citera
2020-08-29, 00:03
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:

Om sonen har gjort sig skyldig till brotten som ägde rum på kyrkogården i Solna ska han självklart avtjäna sitt straff.

Det säger hans pappa till Aftonbladet. [/indent][indent]– Rent biologiskt så är han vuxen, men i praktiken är han fortfarande ett barn. Han är lättpåverkad och har hamnat i fel sällskap.

– Nej. Men man måste förstå. Jag känner mig maktlös. Så fort han fyllde 18 gick det inte att ha någon koll på honom längre.

Pappan har svårt att ta in möjligheten att hans son faktiskt är skyldig till brotten han nu misstänks för.

– Om jag får reda på att det faktiskt var han, om det bevisas att han har gjort allt han anklagas för... då blir det svårt att förlåta honom, säger han.

Pappan har varit länge i Sverige och vet att spela på de rätta strängarna, så aktivist han är. Han är en god pappa som ser att sonen gjort något som kanske är dåligt. Då måste man visa förståelse för det sorgliga som inträffat (sorgligt?) - just förståelsen är central i den svenska berättelsen. Det vet pappan. I Sverige är det mycket psykologi som spelar in. Handlingarna måste ju förstås utifrån några psykologiska eller materiella förutsättningar. Och därigenom ursäktas. Men jag tror det är för långt lidet. Den sociala idealismen hos den svenska majoritetsbefolkningen sviktar. Det som hänt går ju faktiskt inte att ursäkta på en enda fläck.
Citera
2020-08-29, 07:01
Medlem
Citat:
Aftonbladet - tillsammans med den självbenämnda människorättsaktivistiska fadern till en av de misstänkta förövarna - försöker sig på lite damage ontrol med anledning av den bekymmersamma kyrkogårdstortyren av två unga pojkar. Den människorättsdevote fadern har själv kontaktat Aftonbladet och Aftonbladet för sin del sätter en ung rasifierad kvinna på knäcket. Kanske delar de språk, kanske delar de vårt lands andra piedestalminoritetsidentitet, enligt tråden om fallet ska den äldre av de misstänkta förövarna vara invandrad iransk kurd, den yngre tunisier född i Sverige. Den här aktuelle fadern med anspråk på höga ideal är upphov till den äldre av de förmodade nidingarna.

Detta lilla pekoral till nyhetsartikel ger en fascinerande inblick i hur dessa mångkulturens importer tänker och prioriterar såväl moraliskt som vardagspraktiskt, men viktigare, hur oerhört oförstående de är inför svenskt tänkesätt och moralkultur. Svårt att avgöra vem av huvudfigurerna här - fadern, journalistan och redaktören - som uppvisar störst kulturinkompatibilitet.
Pappan till häktade sonen efter tortyrnatten: ”Svårt att förlåta honom”

Det säger hans pappa till Aftonbladet.
Här ska pappan säljas in som rättskaffens person, djupt bedrövad över sonens tilltag. Men redan slutet på den korta ingressen signalerar genast något mer tveksamt.
– Men min hjärna kan inte acceptera att min son ska ha gjort något sånt, säger han.
Händelsen är alltså denna:
På söndagsmorgonen hittade förbipasserande två tonårspojkar i närheten av en kyrkogård i Solna.

De var avklädda och skärrade efter vad som ska visa sig vara en lång natt fylld av tortyr, våld och förnedring. Pojkarna ska ha kidnappats och våldtagits.
Det inträffade är så pass allmänt uppmärksammat att det inte ens är lönt att försöka mörka, det begriper både Sofie Tahna och hennes redaktör. Däremot verkar de tycka det är onödigt att nämna att tortyren pågick i närmare tio timmar och även innehöll momentet skenbegravning. Men att de utsatta pojkarna är djupt traumatiserade efter händelsen får vi dock veta, som om inte varje normal person begripit det alldeles på egen hand. Att det ena offrets pappa larmade polisen redan vid midnatt då sonen inte kommit hem, eller att den pappan gav sig ut och letade efter sin son behöver vi inte påminnas om, det är betydligt viktigare att belysa att många andra föräldrar också varit oroliga för sina barn. En av dem var just fadern till den 21-årige förövaren. Här görs inga onödiga uppdelningar inte. 16 år (offer) 21 år (förövare) spelar ingen som helst roll i en tid och på en plats där ålder hålls för en social konstruktion och där alla som anser sig vara barn får vara barn. Men nu kommer vi till den oavsiktliga (?) exponeringen av den avgrundsdjupa kulturklyftan mellan utlänning och svensk:
– Min fru ringde honom på natten och han lät glad när han svarade. Han sa: Mamma, oroa dig inte, jag kommer hem snart, säger den unge mannens pappa.
Varken pappan med de varma känslorna kring mänskliga rättigheter eller Journalistsofie fattar uppenbarligen vilket oerhört (för svensken) provocerande avslöjande pappan kläcker ur sig och Aftonbladet förmedlar. "Han lät glad". Jaså, han lät alltså glad. Med tanke på att två unga pojkar torterades en hel natt så måste detta 21-åriga "barn" ha varit mitt uppe i sitt värv då han talade med oroliga moder och lät glad. Dessa utlänningars tanke var väl att kasta tvivel över att denne glade gosse, vars faders hjärna inte kan ta in att det som hänt uppenbarligen har hänt, kan ha gjort sig skyldig till ett synnerligen avskyvärt brott. I stället riktas fokus bort från offrens lidande till förövarens och förövarens familjs. Offrens familjer vill, begripligt nog, inte prata med Aftonbladet.
Det är pappan själv som tar kontakt med Aftonbladet. Han vill berätta om hoten som hela familjen fått riktade mot sig efter att sonen hängts ut av högerextremister på nätet.

– Är han skyldig ska han självklart ta sitt straff. Men han har inte blivit dömd, säger pappan.
Nej, han är inte dömd än och det kan väl inte lilla pappsen tänka sig att han blir heller. Hans hjärna kan ju inte ta in ...

Men nu till den värderingsmässiga tankesaltomortalen i den högre kurdiska skolan:
Pappan har inte pratat med sonen sedan han greps av polisen.

– Min fru vill inte heller prata med honom. Det går inte. Inte förrän han bett om ursäkt. Först för att han inte kom hem den natten. Är han skyldig så måste han be om ursäkt för det också och verkligen vilja ändra sig och starta om på nytt för att det ska gå, säger han.
Den grövre försyndelsen är alltså att 21-åringen inte kom hem i tid, att han under en hel natt torterat, förnedrat, rånat, våldtagit, och grävt ner två slumpmässigt utvalda pojkar verkar ses som en trist följd av förbrytelsen mot överenskommelsen med mamma. Märkligt nog anser, detta till trots, inte pappa kurd att föräldrar har något inflytande över sina barn. Fast hans hjärna kan inte acceptera att sonen han inte haft någon möjlighet att påverka och som tidigare dömts för grov brottslighet "ska ha gjort något sånt". Det måste helt enkelt vara någon annans fel.
– Rent biologiskt så är han vuxen, men i praktiken är han fortfarande ett barn. Han är lättpåverkad och har hamnat i fel sällskap.

Sonens advokat meddelar att hans klient nekar till brott.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-forlata-honom

Stackars pappsen. Helt maktlös och oförmögen att förstå att hans vuxna barnson kan ha tagit intryck av det svenskhat som sprids frekvent av inte minst den kurdiska hedersmotiverade diasporan och faktiskt agerat ut vad som propageras som lämplig behandling av äckliga, äckliga "Kuffar-Svenne". Tills vidare väljer visst den talträngde fadern att betrakta det inträffade som en icke-händelse. Pappsen kräver bevis och fällande dom innan han tänker överväga eventuell skuld hos sonen. För när allt kommer omkring lät han ju glad och då kan han naturligtvis inte varit i färd med att låta sina sadistiska lustar ha fritt spelrum. Eller så var det just precis det det handlade om.

Hur många enskilda händelser behövs för att vanligt folk ska tycka att nu är det fan nog, det här mångkulturella helvetet fungerar inte och kommer bara bli värre.

Tror media balanserar på eggen, och skriver allt mer mellan raderna, att ta offrets sida är att erkänna problemet och då öppnar man upp för att förklara allt tokigt som bara händer, förklaringen är kulturell och genetisk, då blir det rasism och det går såklart inte.

Nej, media kan fortsätta att förfina sina hintar och omskrivningar men tror inte det behövs, folk läser mångkulturnyheter på ett nytt sätt, lägger det på den stinkande högen i minnet som bara växer, det behövs ingen mer beskrivning eller utläggning om offer, det är onödigt.

Alla vet hur tidningarna jobbar och allt sockrande och snyft har ingen annan effekt längre än att reta upp svensken extra mycket, det borde redaktionerna förstå.
Citera
2020-08-29, 08:29
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnorre
Hur många enskilda händelser behövs för att vanligt folk ska tycka att nu är det fan nog, det här mångkulturella helvetet fungerar inte och kommer bara bli värre.

Tror media balanserar på eggen, och skriver allt mer mellan raderna, att ta offrets sida är att erkänna problemet och då öppnar man upp för att förklara allt tokigt som bara händer, förklaringen är kulturell och genetisk, då blir det rasism och det går såklart inte.

Nej, media kan fortsätta att förfina sina hintar och omskrivningar men tror inte det behövs, folk läser mångkulturnyheter på ett nytt sätt, lägger det på den stinkande högen i minnet som bara växer, det behövs ingen mer beskrivning eller utläggning om offer, det är onödigt.

Alla vet hur tidningarna jobbar och allt sockrande och snyft har ingen annan effekt längre än att reta upp svensken extra mycket, det borde redaktionerna förstå.
Att förakt och minskat förtroende har ökat med presstödet är naturligtvis något det statsunderstödda propagandamaskineriet är medveten om. Objektivt sett har propagandan levererat och varit oerhörd effektiv i sin verkningsgrad, idag att betrakta som en vetenskap i sig själv. Kloakmedias chefredaktörer och värdegrundskommissarier är så klart på något plan medveten om Lafferkurvans elasticitet, även i sammanhang som dessa. Men det finns inte mycket till långsiktigt tänkande, här skiljer sig inte hororna från sina välgörande hallickar. Någon insikt eller framförhållning vad som eventuellt runt hörnet kan vänta, tas inte i beaktande. Ännu en dag till kan man sätta bröd på bordet - ytterligare en dans och svängom kring köttgrytorna.

Verkningsgraden har över tid säkert minskat något, men den är fortfarande tillfredsställande god. Med nya friska miljarder kan statsunderstödd lögnpropaganda fortsätta leverera och revolutionen ännu en dag undvikas.

Gemene man är inte hälften så påverkbar och lättlurad som man kan tro - hon är mycket mer påverkbar än så.
Citera
2020-08-29, 08:56
Medlem
stevenstillss avatar
Lite damage control sähär efter händelserna på kyrkogården. Mångkulturprojektet får inte ifrågasättas. Kvarnarna på SvD går igång. SvD går svenska statens ärenden. Det handlar om agendan. Märklig rubrik måste jag säga. Har förnedringsrånen ökat? Här är alla tricks tillåtna. Typ att det alltid funnits förnedringsrån i Sverige. Eller motsvarande fenomen. Det gäller att blanda bort korten.

https://www.svd.se/fornedringsranen-...en-har-de-okat
Citera
2020-08-29, 08:58
Medlem
Karen har tagit över rodret i Rinkeby, men jag reagerar på två saker i artikeln.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/...er-min-familj/

Först på frågan varför man behöver bygga en krigsbunker till polishus svarar hon:
– Samhället förändras, och inte bara i Sverige utan i hela i världen.
Påminner om uttalandet Lysekils integrationsstrateg gjorde för ett tag sen:

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Lannesjö påpekar att man har den här problematiken på flera andra platser i Sverige och internationellt. Det här är ingenting som har uppkommit nu och är inte heller bara lokala problem. Social oro är ett globalt fenomen. Det har nog egentligen inte kommit som en överraskning för någon, för det handlar ju också om samhällsomdaningen, alltså den globala förändringen där samhället förändras i väldigt snabbt takt, säger hon.
Det andra i artikeln är en undersökning om vad som oroar poliser i Rinkeby:

1. Att en kollega ska bli beskjuten.
2. Att familjen ska bli hotad till livet.
3. Att personalresursen är för liten.
4. Att bli trakasserad eller hotad på fritiden.
5. Att lagen är ineffektiv.

Ingenting om utvecklingen i samhället eller funderingar kring varför det blivit så här? Återigen:
– Samhället förändras, och inte bara i Sverige utan i världen.
Ja, det är väl det enkla svaret på den frågan, vi i lilla landet Sverige kan inget göra åt utvecklingen i vårt eget land, bara anpassa livet och åtgärder. Mångkulturen är här och så ska det vara, det säger våra politiker, vi är skyldiga att förstöra landet enligt internationella avtal och regler. Polisen ska bara hålla nere de värsta synliga effekterna, det är deras numera enahanda uppgift, dag ut och dag in, att ta hand om effekterna av våra politikers våta mångkulturdröm.

Är det en justering i värdegrundsarbetet som matas ut till allt från chefer ner till sostanter, socioekonomiska faktorer kan ni glömma, nu ska vi bara prata om globala förändringar som orsak till nuvarande tillstånd, uppfattat!
Senast redigerad av vonSnorre 2020-08-29 kl. 09:09.
Citera
2020-08-29, 09:36
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Lite damage control sähär efter händelserna på kyrkogården. Mångkulturprojektet får inte ifrågasättas. Kvarnarna på SvD går igång. SvD går svenska statens ärenden. Det handlar om agendan. Märklig rubrik måste jag säga. Har förnedringsrånen ökat? Här är alla tricks tillåtna. Typ att det alltid funnits förnedringsrån i Sverige. Eller motsvarande fenomen. Det gäller att blanda bort korten.

https://www.svd.se/fornedringsranen-...en-har-de-okat
På ett sätt har hon rätt, ungdomsrån med förnedrande inslag började redan på 90-talet och har gått lite upp och ner sedan dess, så om man sätter år noll i Pol Pots tradition vid ca 2000 så kan man kanske massera fram en nedgång eller åtminstone en stabil utveckling.

Att det är samma förortsungdomar med utländsk bakgrund som står för rånandet är något som inte förändras.
Citera
2020-08-29, 09:58
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnorre

Från hästens mun:
Känns spontant inte som politiken fungerar längre.
Vem? Anders Lindberg Aftonbladet twittrar om denna artikel i Expressen
Hela bostadsområden låg folktomma och öde sedan gängkriminella uppmanat invånare att hålla sig inomhus.

Föräldrar i flera områden i Göteborg höll barn hemma från förskolor.

Allt medan beväpnade och maskerade män kontrollerade infarter, där även kommunpersonal stoppades och kontrollerades.

Det framgår i dokument från stadsledningskontoret som GT tagit del av.

– Det är en maktdemonstration, säger Göteborgs polischef Erik Nord.
https://www.expressen.se/gt/krim/bos...nare-inomhus-/

Där kom det. Erkännandet att POLITIKEN är felet för denna mångkulturkonsekvens från Afabladets främste politruk.

Har han också fått sparken? Eller är det så att Afabladet vill sparka Löfven i god tid före nästa val?

Länk till twitterinlägget: https://twitter.com/anderslindberg/s...49612571103234
Citera
2020-08-29, 10:30
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
På ett sätt har hon rätt, ungdomsrån med förnedrande inslag började redan på 90-talet och har gått lite upp och ner sedan dess, så om man sätter år noll i Pol Pots tradition vid ca 2000 så kan man kanske massera fram en nedgång eller åtminstone en stabil utveckling.

Att det är samma förortsungdomar med utländsk bakgrund som står för rånandet är något som inte förändras.

Ja det går säkert att vaska fram något förnedringsrån med svenskar inblandade också från 60- eller 70-talen. För den som vill relativisera finns alla möjligheter. Det är mediakrig som pågår: det gäller att få de som vacklar i sin tro på mångkulturen att inte ge upp. Att få dem att somna om och sluta oroa sig. Allt ska vara precis som vanligt. Och som det alltid varit. Var det perfekt förr? Nej det var det inte. Förnedringsrånen är nog lite överdrivna ska folk fås att tänka. Mediakrig som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in