2020-07-21, 19:46
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nu blir det lite latjolajban i ankdammen. Vi såg häromsistens Sven-Erik Ahlhem och Peter Althin som opinionsbildade lite för förträffligheten av vårt rättssystem och dess trovärdighet.
...
Efter åklagarens magplask vet vi ju att det är lite si och så med trovärdigheten. Det blir mycket roligare när GP kontrar med en artikel samtidigt om mäktiga män som fruktar svaren från Ghislaine Maxwell. Ren slump.
...

Ghislaine Maxwell hade en pappa, Robert Maxwell, som också höll på i hållhaks-branschen. Robert Maxwell var knuten till MI-6 och hans verksamhet finansierades av Hambros Bank och en Sir Charles Hambro som under världskriget satt i Thule-huset, sedermera Skandiahuset. Huset där Palme mördades, huset där Palmes farfar startade försäkringsbolaget Thule.

Det kan ju hända att pappa Maxwell har gett några avslöjande dokument till nu häktad dotter Maxwell som hon kan komma att samarbeta med.

Det kanske är det beskedet som mäktiga män fruktar. Varför skulle annars dessa två artiklar publiceras synkront i Bonnierpressen? För trots att politikeradeln har skrikt om hur det nu är dax att gå vidare och lägga det bakom sig så har detta inte hänt. Tidningarna skriver fortfarande om olika grejer, och nu kom dessa två artiklar synkront. Det tyder på att någon vet hur det egentligen ligger till. Och att det kommer fram på omvägar.

Det kan hända att vi svenskar får beskedet vi inte fick av Christer Peterson av Ghislaine Maxwell.

MI6?

Eng wiki om Maxwell:
The Foreign Office suspected that Maxwell was a secret agent of a foreign government, possibly a double agent or a triple agent, and "a thoroughly bad character and almost certainly financed by Russia." Maxwell had known links to the British Secret Intelligence Service (MI6), to the Soviet KGB, and to the Israeli intelligence service Mossad. Six serving and former heads of Israeli intelligence services attended Maxwell's funeral in Israel, while Israeli Prime Minister Yitzhak Shamir eulogized him and stated: “He has done more for Israel than can today be told."
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Maxwell

Mossad.
Mål och medel.
Citera
2020-07-21, 19:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Nja vänstern gör mycket väsen av sig men i allt väsentligt har den allierat sig med "the lesser evil" liberalerna. Vi har i hela västvärlden fått en vänsterliberal offentlighet. Jag tycker det syns tydligt här på Flashback. Det är vänsterkontona som hela tiden får rycka ut och försvara det svenska statliga etablissemanget mot den hotande högern som lurar i kulissen. Håll rent högerut är fältropet. Samma fältrop som den vänsterliberala svenska staten håller sig med. Vänstern har lyckats med det indiska reptricket att vara kritiska och samhällsbevarande samtidigt. Ja inte bara samhällsbevarande utan i realiteten är man lierad med det internationella storkapitalet. USA-imperialismen lever alltjämt. Men begreppet används inte längre. Men det märkliga har inträffat att vänstern stödjer den här imperialismen. Som väl har sina propagandamöten i Bilderberg och Davos där vänsteraktivisten Greta Thunberg visas upp.
Suveränt. Hatten av för dig!

Allt detta missade jag i min analys. Du visar hur vänstern tagit sig vidare genom att gå i säng med liberaler som i sin tur sitter i knäet på kapitalisterna. Vilken egendomlig kedja, men den är så självklar när man tänker på det. Den kräver egentligen bara tystnad och samförstånd om vad som pågår.
Faktiskt lite samma grej som i Sovjetunionen på 1920-talet, där mer liberala element samt privata företagare torterades till en viss gräns — för att det gynnade det nya samhällsbygget.

Man bör dock skilja på vänstern och liberalerna. Om inte annat för att den nya oheliga allians du beskriver ska framträda tydligare, med skarpare konturer.
Vänstern tar hjälp av liberalerna, som de borde ge sig på. Detsamma gäller iofs. delar av den svenska högern, om vi ser M och KD som liberala partiet. Men detta är en annan diskussion.
Citat:
Mycket har hänt sedan vi hade en globalistkritisk vänster. Och ett folkens Europa.
Det är genialiskt. Och ondsint.
Citat:
Jag vill gärna lyfta fram en gammal bloggare som nog ihop med Joakim Andersen och Motpol är landets kanske främste politiska analytiker just nu, nämligen Fnordspotting. Han håller alltjämt igång. Här lite tankar kring etablissemangsåsikter och högerns oförmåga att distansera sig från liberalerna som med sin kameleonttaktik lurat skjortan av både vänstern och högern.

http://fnordspotting.blogspot.com/20...onskritik.html
Bra som fan att du tar upp detta.

Liberalerna har redan ett försprång i det att vår globala ekonomi är deras lilla älskling, och att detta ekonomiska system är implementerat så att det framstår som en naturkraft i spel. Nu går dessutom det politiska spelet deras väg. Ingen ska behöva låta sig luras av liberaler. Viktigt!
Citera
2020-07-21, 19:50
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja inte bara samhällsbevarande utan i realiteten är man lierad med det internationella storkapitalet. USA-imperialismen lever alltjämt. Men begreppet används inte längre. Men det märkliga har inträffat att vänstern stödjer den här imperialismen. Som väl har sina propagandamöten i Bilderberg och Davos där vänsteraktivisten Greta Thunberg visas upp.

"Högern" har abdikerat från det kulturella och akademiska (inte så konstigt -- liberaler begriper inte ens vad kultur är), medan vänstern har abdikerat från det ekonomiska. Resultatet är totalt krig, en enhetsfront -- mot folken.
Citera
2020-07-21, 19:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Men de gör precis som de vill helt utan personligt ansvar men mycket personlig vinning.
Tjänstemannaansvaret är borttaget.
Politiker tar sitt ansvar genom att avgå med hög pension och garanterat nya positioner vid köttgrytorna. Häpp.

Vilka lagar menar du vi, pöbeln, skall använda och följa för att få dem att ändra detta?

Ett outnyttjat alternativ är att bryta mot en del lagar för att få dem att ändra sig.
Ett konkret problem som mångkulturen medför är att välfärdsstaten överbelastas och inte klarar att fungera enligt lagkraven. Detta är t.ex. väldigt tydligt inom vård, omsorg och socialtjänst. Här finns tillsynsmyndigheter som ska säkerställa att verksamheterna fungerar enligt lagkraven. Dessa tillsynsmyndigheter fungerar inte alls och medierna bryr sig inte alls om detta. Vanliga medborgare kan anmäla fel och brister till tillsynsmyndigheterna, vilket skulle kunna skapa ett enormt tryck på dessa. Om tillsynsmyndigheterna inte gör sitt jobb kan dessa anmälas till JO, vilket skulle kunna skapa ett enormt tryck på JO. En del kan också vara tjänstefel enligt brottsbalken som kan polisanmälas, vilket skulle kunna skapa ett enormt tryck på polisen. Och så vidare. Till att börja med.
Citera
2020-07-21, 19:54
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Mossad.
Mål och medel.

Mitt misstag. Jag blandade ihop gubbarna. Charles Hambro var den som jobbade med MI6 under kriget, från Thulehuset. Han finansierade Maxwells verksamhet.
Citera
2020-07-21, 20:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är väl detta som är problemet i ett nötskal. Frågan har landat i att handla om allt annat än svenskar.

Frågan borde ställas :
Vad gör vi med de svenskar som inte står för svenskar?

Att använda judisk identitetspolitik för att stärka svenskar innebär inte att man väljer sida utan att man bara använder ett exempel som är mycket slagkraftigt.
Det fetade. Det är en ganska roande tanke eftersom en ”judisk identitetspolitik för att stärka svenskar” skulle kräva ganska många normer för att definiera vad som är ”svenskt”. Och som vi ser går det knappt att använda ordet ”normer” utan att vissa i tråden blir hysteriska. Hur skulle svenskar kunna enas om en sådan politik tror du?
Citera
2020-07-21, 20:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
"Högern" har abdikerat från det kulturella och akademiska (inte så konstigt -- liberaler begriper inte ens vad kultur är), medan vänstern har abdikerat från det ekonomiska. Resultatet är totalt krig, en enhetsfront -- mot folken.

På pricken.
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det fetade. Det är en ganska roande tanke eftersom en ”judisk identitetspolitik för att stärka svenskar” skulle kräva ganska många normer för att definiera vad som är ”svenskt”. Och som vi ser går det knappt att använda ordet ”normer” utan att vissa i tråden blir hysteriska. Hur skulle svenskar kunna enas om en sådan politik tror du?
Det är ju normer vi/ni diskuterar...? Att svenskhet i Sverige ska bli något självklart.

En norm. Det normala. Något outtalat.
Citera
2020-07-21, 20:17
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Varför kräva normer? Varför försvåra ett enkelt budskap genom att lägga på egenhändiga definitioner som inte alls behöv för att synliggöra svenska folkliga rättigheter.
Rättigheter om att få samma regler som alla andra folk.
"Ett folk som alla andra"

Att använda samma krav på rättigheter som alla andra och kanske i synnerhet som den judiska identitetspolitiken som är ytterst splittrat i höger, vänster, globalistisk och rent introvert i de ortodoxa kretsarna.
De har inte alls homogena normer. Ändå kräver du att Sverige och svenskar skall ha homogena för att appropriera judiska folkliga rättigheter. Jag måste fråga dig: Varför?
Citera
2020-07-21, 20:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är ju normer vi/ni diskuterar...? Att svenskhet i Sverige ska bli något självklart.

En norm. Det normala. Något outtalat.
Och landets lagstiftning är en synnerligen väsentlig del av de normer som finns. Det kallas juridiska normer.
Citera
2020-07-21, 20:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Varför kräva normer? Varför försvåra ett enkelt budskap genom att lägga på egenhändiga definitioner som inte alls behöv för att synliggöra svenska folkliga rättigheter.
Rättigheter om att få samma regler som alla andra folk.
"Ett folk som alla andra"

Att använda samma krav på rättigheter som alla andra och kanske i synnerhet som den judiska identitetspolitiken som är ytterst splittrat i höger, vänster, globalistisk och rent introvert i de ortodoxa kretsarna.
De har inte alls homogena normer. Ändå kräver du att Sverige och svenskar skall ha homogena för att appropriera judiska folkliga rättigheter. Jag måste fråga dig: Varför?
Så du menar att all upprördhet över judar kommer sig av att de vill vara ett folk som alla andra?

Jag förstår överhuvudtaget inte vad som skulle hindra svenskar från att se sig själva som ett folk som alla andra. På vilket sätt menar du att vi INTE är ett folk som alla andra? Vad skulle skilja oss från danskar, norrmän och så vidare?
Citera
2020-07-21, 20:32
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Så du menar att all upprördhet över judar kommer sig av att de vill vara ett folk som alla andra?

Jag förstår överhuvudtaget inte vad som skulle hindra svenskar från att se sig själva som ett folk som alla andra. På vilket sätt menar du att vi INTE är ett folk som alla andra? Vad skulle skilja oss från danskar, norrmän och så vidare?

Vill du inte förstå eller förstår du bara inte?
Jag lägger inte gärna tid på någon som inte vill förstå.
Förstår du inte undrar jag om det är värt att försöka förklara. Men övertala mig gärna.
Citera
2020-07-21, 20:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vill du inte förstå eller förstår du bara inte?
Jag lägger inte gärna tid på någon som inte vill förstå.
Förstår du inte undrar jag om det är värt att försöka förklara. Men övertala mig gärna.
Frågan är oerhört tydlig: På vilket sätt menar du att svenskar inte är ett folk som alla andra?

Jag påstår att vi är ett folk som alla andra och att vi dessutom har en omfattande lagstiftning som definierar medborgarnas rättigheter och skyldigheter.

Vi har också synnerligen ansvarslösa och gnälliga medborgare som inte ens försöker få makthavarna att leverera det som vi betalar skatt för.

Jag är vidare jävligt trött på att få frågor på sådant som jag har förklarat gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in