Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Jag undrar om inte hela det här BLM-spektaklet som radikaliserats fram är en phyrrusseger för judisk makt och judisk media. Ju fler populära personer som deplattformeras ju mindre publik kommer dessa mediaaktörer att få. Det som kommer ske nu är att Bard tar plats i alternativ media istället. Och nästa gång Arpi gör ett övertramp och en för dålig pudel kommer även han att tvingas över till alternativa mediakanaler. Deplattformering fungerar bara från Facebook och Twitter där det är tredje part som äger kanalen. Man kan ju för fan inte deplattformera sina egna från sin egen mediekanal; till slut kommer man sitta ensam i sitt elefenbenstorn, och alla populära och inflytelserika har flytt din mediakanal för någon annan mediakanal med räckvidd, där du som skribent eller debattör inte riskerar deplattformering för att BLM eller vänsterliberala blir ständigt kränkta. Vi har sett ganska tunga namn till nu som samarbetar med olika mediaprojekt utanför MSM; det har hittills varit pensionerade näringslivstoppar osv. Det räcker att MSM tappar några populära skribenter till media utanför MSMs kontroll så kommer publiken svika så det känns. Det känns redan, men det kommer svida ännu mer.
Vilka är det som riskerar att åka? Många på GP:s ledarsidor och Ivar Arpi. Kanske även Hakelius och Dahlberg i någon intern utrensning på Bonnier men det är som sagt inte många. Det finns nästan inga offentliga personer idag som är spetsiga. Bard gråter i alla fall inte ut. Han ber vänstern att dra åt helvete på Twitter;
Citat:
Screaming deplatform, deplatform, deplatform (or racist, racist, racist) in a lynch mob against your opponent because you're so wrong or so stupid you can't win a serious debate against him, does not make you a hero. It just exposes what a pathetic little moron you have become.
https://twitter.com/Bardissimo/statu...65651649486849
Å andra sidan så kan Bard göra detta. Han är antagligen värd 20-30 miljoner kronor och är 61 år. Han har också snart 60 år. Han kan sitta på Twitter och skriva dagarna i ända om han vill. Det är som Robert Aschberg, Jan Guillou, Jonas Gardell och en lång rad andra rika människor. Det spelar inte så stor roll för dem om de får sparken. Efter tio år i St. Louis skickades Patrik Berglund till Buffalo för spel i Sabres. Han hade spelat in 26,2 miljoner dollar i NHL. Utöver det har han två VM-medaljer och ett OS-silver. Killen vägrar dyka upp träningarna i Buffalo av ren ilska och Buffalo avbröt kontraktet Berglund förlorar drygt 17 miljoner dollar. Nu spelar han i Djurgården och tjänar väl 300,000 i månaden eller något åt sådant.
Få skulle vara så dumma men för Berglund spelar det ekonomiskt mindre roll eftersom han är värd omkring 200 miljoner kronor - bara hans avkastning på hans pengar är upp mot åtta miljoner om året så vad spelar det för roll för honom? Peter Forsberg tackade nej till 100 miljoner kronor. Nicklas Lidström stannade i Detroit trots att han fick sjukt bra erbjudanden från andra. Jag vet inte vad Bard får för sitt TV4 gig men vad jag vet är att han inte behöver jobba - då har man råd att be folk dra åt helvete. Många kändisar är fortfarande beroende av en plattform och jobb för sin försörjning men inte Bard. Det är lätt att vara modig om man är rik. Hur som helst har ribban sänkts betydligt när TV4 har sparkat Bard.
När man ser vilka som hetsat mot Bard får det en förklaring. Så här skriver Alexandra Pascalidou på sin instagram;
Citat:
Först och främst Tack till alla för massiv mobilisering för människovärdet, mot mörkerkrafternas misantropi och misogyni.Utan protesterna hade Bard suttit kvar på bästa sändningstid och fortsatt lufta sitt fascistoida tankegods. Legitimerad av sin kanal. Den som i alla år fått kritik och klagomål.
Själv har jag återkommande frågat hur de kan låta honom hållas. Men de grova påhoppen på mig och en rad andra kvinnor genom åren väckte ingen större indignation hos cheferna. När Dagens Industri publicerade artikel (scrolla) om Bards attack utan att jag ens fick kommentera mailade jag dem och frågade varför de publicerade mobbing och kvinnohat. Där ligger ett av problemen. Att medier i sin klickjakt ger mörkermän utrymme. Att de ger rasister röster och scener. Att de legitimerar deras ton och syn.
Nu ser jag att man kan klicka och köpa stor intervju med Bard. Han tror sig ha någon diagnos. Vi är många som tror att vi har någon diagnos. Men det ger oss inte rätten att uttrycka oss rasistiskt. Det är inte heller någon ursäkt. Media bär ett enormt ansvar för vilka de lyfter fram. Vilka de ger stjärnglans, feta arvoden och följarskaror. Vilka de aktivt plockar fram som förebilder. Vilka de tolererar och ursäktar gång på gång och vilka som ryker efter ett snedsteg. Dags för total renovering med andra ord. Sluta misstänkliggöra antirasister och feminister. Börja vårda och värna demokratin och alla människors lika värde.
https://www.instagram.com/p/CBaPr38BgRu/
Notera detta; "Vi är många som tror att vi har någon diagnos. Men det ger oss inte rätten att uttrycka oss rasistiskt." Det innebär att om en person som har schizofreni - och rösten säger åt personen att säga; "Jag är Hitler - Seig Heil" så ska personen hängas i det högsta trädet. Han glömde att ta sina tabletter. Människor uttrycker sig rasistiskt i frustration men detta förstår inte Pascalidou. Det ser mer och mer ut som det är en hämnd mot Alexander Bard. Uppenbarligen var det många kändisar som ville hetsa mot Paolo Roberto och Fredrik Virtanen - gissningsvis konkurrenter.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskOpposition
Bard är trigger happy och råkade nu ytterligare en gång ta sig innanför taggtråden. Han måste därför bestraffas, enom till straff och androm till varnagel. Hela BLM-spektaklet är för övrigt en jättevinst för den judiska maktens kulturkrig. Bland annat så blir åsiktskorridoren igen lite trängre.
Vilka var det som började hetsa mot Bard? Det började med den vanliga vänstern. Jag såg ingen jude som hetsade mot honom. Det finns exempel där judiska organisationer hetsat men detta är inte ett sådant fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Jag vet inte min gode Edgerton men jag tycker Alexander Bard bara ger uttryck för sunt förnuft och gammaldags beprövad moral. Ja dygder rentutav. Sådant som bygger samhällen. Samhällen som har råd med pensioner, studiestöd och subventionerad vård på sjukhus. För alla. Vem har sagt att Alexander Bard skiter i de fattiga? Det är bara projiceringar eller provokationer från dig Edgerton.
Nej, jag överdrev men närmare läsning men jag anser inte att det han skriver är sunt förnuft. Människor kan inte bara "ta sig upp" när de hamnat i kläm. Däremot tycker jag inte att Alexander Bard skall ha sparken för detta. Genom att TV4 gjort det är nu ribban mycket låg och du kan få sparken för vad som helst så länge du kan dra i gång ett drev.