Citat:
Jag förstår såklart värdet i att inte stärka premisser som man själv vill motarbeta, men upplever inte att detta misstag är kategoriskt förknippat med processen att bemöta vänsterns icke-argument. Därför anser jag inte att citatet ger någon förklaring av någonting, eller någon egentlig vägledning. Det hade räckt med den vaga och intetsägande punkt 1 ifall man bara ville påpeka att det är ett misstag att vara kontraproduktiv.
Det händer förstås ofta att olika naiva mjuk-konservativa typer mer eller mindre avsiktligt stöder PK-vansinnesdoktrinen men citatet lyckas bara med att påstå att de gör fel, inte som rubriken antyder att erbjuda någon information, förklaring eller analys. Vad ska man göra istället? Hur gör man för att inte vara en sån här dum "konservativ"? Menas verkligen att man inte ska bemöta cancervänstern i debatt eller är det hela bara en enkel och tämligen intetsägande beskrivning av att s.k konservativa ofta gör detta på ett otillräckligt sätt? Ett misslyckat "meme" utan punchline alltså.
Kanske är det bättre i kontext.
Jag delar för övrigt inte uppfattningen att det är så ödesdigert att i svepande talspråkliga termer påpeka att "AFA är ju lika goda fascister själva" eller "BLM är själva rasister". Jag vill kalla det defaitism och överanalysparalys att ställa så höga krav på språklig precision. En motvilja att acceptera tidens tröghet som en nödvändig faktor bortom vår kontroll. Otålighet. Också ett slags bristande kollektivt självfärtroende i perfektionismen. Noll tilltro till medmänniskors förmåga att någonsin se nya samband eller möta varandra i en kommunikation på egna premisser (utan ett externt ramverk av omöjliga språkliga kriterier vilket i sig kanske är vansinnes-PK-idiotins kraftigaste och mest lömska premiss). Reduktion av tänkande varelser vars förfäder byggt civilisationen till partiska automatiska djur. Vad finns att bevara om vi är så dåliga? Jag tror helt enkelt att vi är dynamiska nog att tänka exempelvis både "BLM hycklar när de pratar om rasism" och "Det som kallas rasism är egentligen till stor del ett allmänmänskligt naturligt statistiskt fenomen och begreppet har använts som ett propagandaord emot oss" samtidigt.
Ursäkta 51 redigeringar, har ringrostig språkapparat
Senast redigerad av Mjäll 2020-06-10 kl. 15:50.
Senast redigerad av Mjäll 2020-06-10 kl. 15:50.