Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Kan man kalla det för strukturell rasism, att Sowell och Keyunes kan tänka högt om saker, på ett sätt en vit får svårigheter med?
Ja och det är ett fenomen som bl.a. Bonniermedia systematiskt arbetar med att underhålla.
Skulle säga att detta är ett systematiskt grundproblem i mediakriget om mångkulturen. De enda som tillåts komma fram med åsikter som avviker från den rådande vänsterliberala hegemonin är just de som har de skyddande etniska markörerna.
Man kan t.ex. studera en offentlig person som Jörn Donner som tilläts vara en offentlig skitstövel, mansgris etc. långt efter att hans förhållningssätt och åsikter inte längre tilläts i det offentliga rummet. När jag var ung såg jag honom som någon typ av rebellisk intellektuell förebild. Men det är först på senare år som jag förstått att han tillhörde en skyddad grupp och var ingift i klanen Bonnier. Samma sak med Robert Aschberg som fått någon typ av allmän hjältegloria för att han är tuff och "vågar säga sanningar" när han jagar svenskar med politiskt feltänk.
Som tråden väl noterat så uppskattar jag Malcom K och hans analyser. Så är han ju också till hälften svensk. Men att det endast är medlemmar av skyddade grupper som tillåts säga sanningar och därmed bli förebilder och ledare är ett stort problem för svenskarna.
EDIT: Ännu ett identitetspolitiskt fenomen skulle man kanske kunna sammanfatta det med. Fri intellektualitet, yttrandefrihet och ledarskap ges bara åt medlemmar av skyddsvärda grupper. Svenskarna ska hålla käften och inte tänka eller tala fritt.