Citat:
Du har missat hur pass komprometterat och vänstervridet FBI faktiskt är. Det består av samma manager-klass som medierna, och har samma klassintressen och åsikter som de. Om medierna anser sig ha hittat ett kryphål ("AFA är en åsikt, inte organiserat") så kommer FBI att tycka likadant.SVT verkar också valt sida:
Får man sin information bara från SVT vet man fortfarande inte att Antifa nu betraktas som en terrororganisation av FBI i USA.
SR hade en liten notis men den hittar jag inte längre.
Däremot detta nu ikväll:
I förmiddags skrev jag detta i en annan tråd:
Expressen står som det nu verkar på andra sidan. Liberaler mot vänster enligt TS teorier.
Detta är verkligen mediekrig om mångkulturen. Krig i medierna och på gatorna mellan olika kulturer.
Får man sin information bara från SVT vet man fortfarande inte att Antifa nu betraktas som en terrororganisation av FBI i USA.
SR hade en liten notis men den hittar jag inte längre.
Däremot detta nu ikväll:
På tisdagseftermiddag ska en protest äga rum online mot den amerikanska ambassaden i Stockholm. Syftet är att uppmärksamma George Floyd och andra afroamerikaner som har dödats av amerikansk polis.https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7486397
Aysha Jones är en av arrangörerna av demonstrationen.
I förmiddags skrev jag detta i en annan tråd:
I USA har medierna börjat med att Antifa egentligen inte finns. "Antifa does not exist".Narrativet verkar vara att gå all in på demonstranternas linje och förtiga detta med Antifa nya status i USA.
Troligen tänkt att använda samma narrativ SVT initialt. Men det kan bli farligt för SVT när avslöjanden om finansiering och organisation kommer fram nu när FBI lägger stora resurser på att leta. Därför funderar de nog nu och väntar på att östkusten i USA skall vakna upp och hinna ta fram ett nytt narrativ som SVT kan använda.
Fram i eftermiddag kommer det nog ett nytt synkront narrativ som också SVT kommer anamma.
Expressen står som det nu verkar på andra sidan. Liberaler mot vänster enligt TS teorier.
Detta är verkligen mediekrig om mångkulturen. Krig i medierna och på gatorna mellan olika kulturer.
Jag blir gärna positivt överraskad. Men av allt att döma är det här dels ett sätt för Trump att signalera till sina väljare att han gör något och har kontroll (vilket han inte alls har), dels ett motbjudande försök att lägga över skulden för rasvåldet på vita.