2020-02-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jag har skrivit det förut: den kommer vinna svenska röster som deklarerar att svenska folket är skuldfritt historiskt, och i och med den enorma invandringen ("flyktingmottagandet") också är skuldfritt för all evig framtid. "De som röstar på mig är skuldfria. De som bär skuld kan ju rösta på dig. Vi kommer se till så de som bär skuld får betala den."

Det här är måhända rätt förhållningssätt gentemot diverse påstådda historiska skulder, men det är ett dåligt förhållningssätt avseende invandringen. Snarare är det så att invandringen är vår kollektiva skuld, för det finns ingen som med ärlighet kan säga att han gjorde allt i sin makt för att hindra det lidande som den medförde. "Vi är alla förtappade, men genom att rösta på mig kan ni påbörja att sona era synder" är ett vinnande vallöfte. Skuld och bot är rätt kul trots allt. Har svensken inga skäl till att skämmas kommer han att uppfinna skäl till det. Bättre i så fall att se till att den enskildes försoningsprocess också gynnar folket.
Senast redigerad av Selmer 2020-02-21 kl. 21:46.
Citera
2020-02-21, 22:06
Medlem
fasligts avatar
Anosh Ghasri som många gånger tagit till orda i solidaritet med svenskarna i Det Nya Sverige gör det igen med anledning av de uppmärksammade förnedringsrånen av svenska barn och unga.
Inget av detta sker förstås i ett vakuum. Anekdotiskt som det är, har jag ställt frågan till tjugotalet personer, alla i medelklassen, om hur de skulle agera om deras barn blev rånat och urinerat på. Samtliga har svarat att de skulle låta lagen ha sin gång. Inte för att komma med ett socialt acceptabelt svar, utan för att det, om något, är svenskt. Det sitter i ryggmärgen.

Men här uppstår två problem. Det första är att signalen från samhället har varit att nästintill alla våldsverkare kan hjälpas med sociala insatser. Om gärningsmannen dessutom är av annan härkomst är han, enligt moderna teorier, ett offer för omständigheterna, och anses inte riktigt kunna ta ansvar för sina handlingar . Det andra är att straffet för de brutala förnedringsrån som vi sett inte står i paritet med det lidande som offret fått genomgå. En mobil, en jacka, några hundralappar kan man sätta ett värde på. Men hur värderar man den förnedring och i längden det rätteliga förakt som följer efter att man kysst sin förövares fötter och blivit urinerad på? Det sätter spår för livet och kan rasera såväl självkänsla som tilltron till ett rättssystem som inte tar brottet på tillräckligt stort allvar.

Personrån som inbegriper ett sadistiskt element tyder på något mer än avsaknaden av fritidsgård eller föräldrarnas arbetslöshet. Att hamna i samhällets marginal kan givetvis förklara varför man inte upplever att utbildning lönar sig eller varför brott kan anses vara en väg till snabba pengar. Men att förnedra rånoffret blir ett uttryck för ett hat och en bitterhet gentemot majoritetsbefolkningen som kräver en djupare förklaring än den vår statsminister hittills har gett.
https://www.gp.se/ledare/tala-klarsp...nen-1.24276076

Ja, att låta lagen ha sin gång - hur taffligt den än må tillämpas - är typiskt svenskt och detta ger att förändring måste ske genom politiken. Medborgargarden och upplopp är osvenska företeelser som sannolikt inte kommer att manifesteras i närtid. Strikt tillämpning av de lagar som finns och av dem som tillkommer kan däremot sjösättas idag. T o m Aftonbladets Oisin Cantwell medger att svenskar utsätts för hatbrott även om han fortsatt tycker det är mycket bra att ingen åklagare hittills prövat att tillämpa hatbrottsrubricering mot någon utlänning som utsatt en svensk för brott med hatmotiv.
Svenskar kan också utsättas för hatbrott
[...]
Kan en svensk, i egenskap av just svensk, över huvud taget utsättas för hatbrott?

Jag tror det. Frågan är såvitt jag vet aldrig prövad, men den rättsliga bestämmelsen är inte formulerad på så sätt att den är inskränkt till brott mot minoriteter.

Och i propositionen till lagändringen där bland annat rasistiska motiv infördes som försvårande omständighet framgår att bestämmelsen ska gälla även då svenskar angrips för att de är svenskar.
Men nu kunde de svenskhatande utlänningarna kanske lika gärna - filosoferar den i metoo-drevets nät sprattlande Cantwell - förnedringsråna en kines frejdigt tjoandes jävla kines. Det kan man inte veta. Det är inte lätt för en åklagare att bevisa vad som rört sig i förövarnas huvuden. Kanske var de i själva verket bara ute efter offrets dyrbara mobil (eller märkeskalsong, eller trodde att piss i munnen skulle ge upphov till en sådan där spännande kemisk reaktion de hört vissa skolnärvarande perifera kamrater berätta om) och därför:
Kammaråklagare Mirna Lelic argumenterade för att våldet och förnedringen i samband med rånet utgjorde försvårande omständigheter. Men hon gjorde inte gällande att det rörde sig om hatbrott.

Jag tror att det var en korrekt avvägning.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...s-for-hatbrott

Men ifråga om vissa identitetskollektiv är det av någon oklar anledning aldrig svårt att sluta sig till att det var hat och inget annat som primärt styrde förövarens handling.

Variationer på ett tema, kan man säga, levererade av två herrar med osvenska namn.
Citera
2020-02-21, 23:04
Medlem
Haddock93s avatar
Jag tror gammelmedia börjar känna sig riktigt hotade av alternativ media som bara växer hela tiden.

Man märker det eftersom man skriver att Samnytt är en ”hatsajt” eller ”SD-sajt” eller ”främlingsfientlig sajt”. Man gör allt för att brunsmeta och smutskasta alt-media.

Man ville nog inte publicera klippet egentligen men man såg hur mycket klick videon fick och kände sig tvingade. När jag kollade för 2 dagar sedan hade den 135k delningar på Samnytt, dock buggar den ibland för nu står det bara 1 där. Men tror den fick enorm spridning.

Lite intressant är att gå in på Google Trends och söka på Samnytt, Samhällsnytt och Nyheter Idag. Alla dessa 3 sökord växer hela tiden, kolla hur mycket de växt på fem år.

Ska bli väldigt spännande att följa detta mediakrig.
Citera
2020-02-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Cantwell: Kan en svensk, i egenskap av just svensk, över huvud taget utsättas för hatbrott?

Jag tror det. Frågan är såvitt jag vet aldrig prövad, men den rättsliga bestämmelsen är inte formulerad på så sätt att den är inskränkt till brott mot minoriteter.

Och i propositionen till lagändringen där bland annat rasistiska motiv infördes som försvårande omständighet framgår att bestämmelsen ska gälla även då svenskar angrips för att de är svenskar.[/indent]
Den fantastiska lagen om hets mot folkgrupp har av justitiekanslern tolkats som att den inte kan tillämpas med svenskar som brottsoffer, eftersom lagen inte skapades med dessa i åtanke. Från justitiedepartementet har man dock ansett att det är möjligt för svenskar att utsättas för detta, och varför i hela friden inte åklagarna kan ta med det i åtal är obegripligt, om man inte inser att de är perverterade jurister. Ser man dem som grenar på det svårt sjuka, ruttnande, juridiska trädet där de juridiska institutionerna på universiteten utgör den flagnande stammen och advokatsamfundet den döda toppen, så blir det dock mer klart varför de inte väcker åtal om hatbrott, hets mot folkgrupp eller för den delen kräver utvisning som straff för begångna brott. De vill inte. Deras värdegrund är inte vår.
Citera
2020-02-22, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Den fantastiska lagen om hets mot folkgrupp har av justitiekanslern tolkats som att den inte kan tillämpas med svenskar som brottsoffer, eftersom lagen inte skapades med dessa i åtanke. Från justitiedepartementet har man dock ansett att det är möjligt för svenskar att utsättas för detta, och varför i hela friden inte åklagarna kan ta med det i åtal är obegripligt, om man inte inser att de är perverterade jurister. Ser man dem som grenar på det svårt sjuka, ruttnande, juridiska trädet där de juridiska institutionerna på universiteten utgör den flagnande stammen och advokatsamfundet den döda toppen, så blir det dock mer klart varför de inte väcker åtal om hatbrott, hets mot folkgrupp eller för den delen kräver utvisning som straff för begångna brott. De vill inte. Deras värdegrund är inte vår.

Som jurist, ja. Åren på universitetet går inte bara ut på att lösa juridiska problem utan även till stor del på att applicera frankfurtskolans kritiska teori och allt vad det givetvis innebär.
Om inte juristen är indoktrinerad redan innan antagningen till juristprogrammet är den det i de flesta fall när examen är utplockad.
Lägg till de, i majoritet kvinnor, som då söker sig till åklagaryrket där ytterligare indoktrinering väntar så har du svaret på varför det ser ut som det gör.
Detsamma kan sägas om domarutbildningen.
Citera
2020-02-22, 07:46
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Som jurist, ja. Åren på universitetet går inte bara ut på att lösa juridiska problem utan även till stor del på att applicera frankfurtskolans kritiska teori och allt vad det givetvis innebär.
Om inte juristen är indoktrinerad redan innan antagningen till juristprogrammet är den det i de flesta fall när examen är utplockad.
Lägg till de, i majoritet kvinnor, som då söker sig till åklagaryrket där ytterligare indoktrinering väntar så har du svaret på varför det ser ut som det gör.
Detsamma kan sägas om domarutbildningen.
Som om inte det skulle räcka så har vi ju Hilda och Ruben...
Citera
2020-02-22, 09:04
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jag tror gammelmedia börjar känna sig riktigt hotade av alternativ media som bara växer hela tiden.

Man märker det eftersom man skriver att Samnytt är en ”hatsajt” eller ”SD-sajt” eller ”främlingsfientlig sajt”. Man gör allt för att brunsmeta och smutskasta alt-media.

Man ville nog inte publicera klippet egentligen men man såg hur mycket klick videon fick och kände sig tvingade. När jag kollade för 2 dagar sedan hade den 135k delningar på Samnytt, dock buggar den ibland för nu står det bara 1 där. Men tror den fick enorm spridning.

Lite intressant är att gå in på Google Trends och söka på Samnytt, Samhällsnytt och Nyheter Idag. Alla dessa 3 sökord växer hela tiden, kolla hur mycket de växt på fem år.

Ska bli väldigt spännande att följa detta mediakrig.
Public service och övrig deep state media måste slaktas så fort det bara går. Därefter kan vi bygga ett Newseum för eftervärlden bara för att visa för hur jävla illa det kan gå för ett land som infiltrerats utav subversiv verksamhet.

Detta Newseum bör kompletteras med en bok liknande Göran Perssons ” om detta må ni berätta ” och ihärdigt läsas i skolorna för att sätta press på framtida journalister och media.
Citera
2020-02-22, 09:08
Medlem
S.Kandals avatar
Jag har läst mycket skit genom åren men det vetefan om inte detta tar alla priset. Skummade precis igenom Cissi Wallins nya alster i Expressen. Om inte 99% av blaskans anställda rodnar av skam över denna uppenbart fabricerade publikation är något galet.

https://www.expressen.se/kronikorer/...vinnors-skull/

Citat:
En pappa i 40-årsåldern med fotbollshalsduk och stirrig blick gapade och skrek på den stackars kassörskan, för att hon inte kunde trolla fram en snorkel åt honom och hans son.
Citat:
Det ville tydligen också gänget i Jockes svensexa. Fem svettiga snubbar i min ålder med några för många starköl innanför västen hade tagit jacuzzin i besittning, medan sura tanter i badmössa stod med armarna i kors och köade. Det verkade dock inte bekomna Jockes svensexa, som byggt en långvarig mänsklig köttgryta av tribaltatueringar, hårvax och alkoholdimma.
Citat:
Könsseparata badtider är ingen ”farlig segregering”, det är en ren nödvändighet för att kvinnor inte ska börja begå impulsiva hatbrott mot män i grälla badshorts.
Citera
2020-02-22, 09:45
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag har läst mycket skit genom åren men det vetefan om inte detta tar alla priset. Skummade precis igenom Cissi Wallins nya alster i Expressen. Om inte 99% av blaskans anställda rodnar av skam över denna uppenbart fabricerade publikation är något galet.

Motargumentationen mot dylikt svammel är ju att kräva samma rätt - ska jag nekas skydd från dessa hemska svensexefirare enbart på grund av mitt kön? Varför skulle jag ha ett gemensamt ansvar för vad andra män gör när invandrade grupper inte anses ha ansvar för den egna gruppens beteende?

Kopplat till trådens senaste diskussion misstänker jag att gemene svensks tankeverksamhet för tillfället mer tas upp av förnedringsrån och offentlig urinerande snarare än av snorklar och svensexor.
Senast redigerad av SingMeToSleep 2020-02-22 kl. 09:45. Anledning: Förtydligande
Citera
2020-02-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Motargumentationen mot dylikt svammel är ju att kräva samma rätt - ska jag nekas skydd från dessa hemska svensexefirare enbart på grund av mitt kön? Varför skulle jag ha ett gemensamt ansvar för vad andra män gör när invandrade grupper inte anses ha ansvar för den egna gruppens beteende?

Kopplat till trådens senaste diskussion misstänker jag att gemene svensks tankeverksamhet för tillfället mer tas upp av förnedringsrån och offentlig urinerande snarare än av snorklar och svensexor.
(FB) Den stora tråden om Eriksdalsbadet i Stockholm

Enligt svar i tråden om Eriksdalsbadet (om det är där hon var?) verkar det fortfarande vara invandrarbuset som fortsätter driva verksamheten mot monokultur och nedstängning. Svensexor och brölande ölgubbar kanske blir för mycket ovanpå det, lättare att hänga ut dessa.

Men håller med skandal ovan att det låter märkligt, har hon fantiserat ihop allt? Verkar inte vara platsen för en så fin dam, ska snarare ligga o floata på nåt spa ute i skärgården. Men hon behövde väl något uppslag till en ny krönika, offrade ett par timmar för att samla lite intryck som passar sin agenda och blundade för det stora problemet.
Senast redigerad av CJFleetwood 2020-02-22 kl. 10:03.
Citera
2020-02-22, 10:03
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CJFleetwood
(FB) Den stora tråden om Eriksdalsbadet i Stockholm

Enligt svar i tråden om Eriksdalsbadet (om det är där hon var?) verkar det fortfarande vara invandrarbuset som fortsätter driva verksamheten mot monokultur och nedstängning. Svensexor och brölande ölgubbar kanske blir för mycket ovanpå det, lättare att hänga ut dessa.

I modernt debattklimat gissar jag att det är en i det närmsta ”intersektionell” analys att drägget kan vara både män och invandrare på samma gång. Spännande tider, helt enig med dig att det sociala priset för att hänga ut svenskar fortfarande är lägre än att hänga ut den mer solbrända delen av befolkningen.

Edit:
Ovannämnda taktik om att reversera argumentationen applicerad på tanken att det svenska tålamodet snart tar slut är även en fruktbar tankeövning i detta fallet.

”Könsseparata badtider är ingen ”farlig segregering”, det är en ren nödvändighet för att kvinnor inte ska börja begå impulsiva hatbrott mot män i grälla badshorts.”

Blir således i singmetosleeps tankevärld till:

”Separata bostadsområden är ingen ”farlig segregering”, det är en ren nödvändighet för att svenskar inte ska börja begå impulsiva hatbrott mot kvinnor i medeltida religiös utstyrsel.”
Senast redigerad av SingMeToSleep 2020-02-22 kl. 10:07.
Citera
2020-02-22, 10:21
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Det där fungerar inte längre. Hat mot vita män börjar bli ute. Vänstern inser att vita män nu har alternativ att rösta på. 30 procent av de unga röstar på SD. Fredrik Hage på smålandsposten skriver angående partiledarbytet för vänsterpartiet och dess framtid:

"Ta bara in det här uttalandet av Framtidskommissionens Ida Gabrielsson: ”Manliga bilförare på landsbygden är absolut inga fiender till Vänsterpartiet, de ska vara medlemmar. Samtidigt ska vi givetvis stå upp för mänskliga rättigheter.”

Man vill vara ett parti för arbetarklassen men utan att ge avkall på vad man har blivit.

Det är vid det här laget ingen idé att Vänsterpartiet försöker. Processen mot ett intersektionalistiskt identitetspolitiskt parti är för långt gången. Precis som är fallet med så många systerpartier runt om i västvärlden. Vänsterpartiet är inte och kommer inte att vara ett parti för den breda arbetarklassen.

Ta alla de investeringar som den radikala vänstern (tekniskt sett skattebetalarna) gjort inom bidrags- och kultursverige i antirasistisk och postkolonial ideologi: all opinionsbildning riktad mot vänstersinnade invandrare i förorterna. Det vore ren politisk kapitalförstöring att försöka fusionera det med bilburna LO-arbetarnas värderingar."

https://www.smp.se/ledare/adjo-till-arbetarklassen/

Det är alltså ingen idé att man försöker. Väljarna kommer aldrig att återvända till de rödgröna. Processen har skett under över 20 år. Man lämnade S och gick till M och sedan till SD och tog med sig även M:s kärnväljare. Både S och M har tappat enormt många väljare för att man skyddat Vänstern och tillflödet bland yngre är tunt. Att vänstern skulle kunna locka till sig dessa väljare som gjort den här resan är således otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in