Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Jag tror detta kan oroa eliten mer än mycket annat. Om ett drev på nätet får ett storföretag att dra tillbaka sin kulturmarxistiska reklamfilm så kan andra företag dra öronen åt sig och så blir det inga mer kulturmarxistiska reklamfilmer i framtiden.
Tror vi kommer höra mer om det här de närmsta dagarna då kulturmarxister i media ventilerar sin oro för demokratin.
Kan nog stämma, eller så tar man reaktionerna på filmen som en intäkt för uppfattningen att "en liten, högljudd skara" förpestar samtalsklimatet på nätet (läs: alternativhögern äger samtalet), vilket utgör ett problem. Lösningen? Fler reklamer av samma sort. I värsta fall inskränkningar av yttrandefriheten.
No pasaran.
Om inte den tiden är förbi. Time will tell. Den här gången blev de negativa reaktionerna i kommentarsfältet rent överväldigande.
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Hela premissen att svensk kultur EXISTERAR för att underlätta integrationen är samma andas barn som att den inte existerar.
Kort och koncist.
Tror att jag skrev det härom dagen, men som jag ser det kräver svensk kultur svenska människor. Svensk kultur lika med umgänget svenskar emellan.
Integration ställer alltså en massa krav på svenskar, endast, som förväntas ha en öppen attityd och bjuda in främlingarna på kaffe.