2020-02-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Göran Rosenberg har också snappat upp det och misstänkliggör Arpis intresse för "förnedringsrån" och "dominanskriminalitet".

Det är en möjlig etnisk pandoras ask som Rosenberg vill behålla stängd.

https://twitter.com/gorberg/status/1226858555569057792

Samtidigt som han varnar för antisemitiska konspirationsteorier om judisk makt efter riksrättsprocessen mot Trump.

Kritik av identitetspolitik som identitetspolitik.
Citera
2020-02-11, 22:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Göran Rosenberg har också snappat upp det och misstänkliggör Arpis intresse för "förnedringsrån" och "dominanskriminalitet".

Det är en möjlig etnisk pandoras ask som Rosenberg vill behålla stängd.

https://twitter.com/gorberg/status/1226858555569057792
Det var inte så värst snyggt av gubben som delar efternamn med antisemiten från Tallinn. Det må jag säga. Trots det en rätt typisk judisk position. Är det detta som är motsatsen till ritualiserad omsorg? Rosenberg förväntar sig kanske inget i gengäld när det kniper? Nu när Arpi gläntar lite på brunnslocket är steget inte långt till koncentrationsläger för våra dominansrånare, eller åtminstone stöveltramp på gatorna i norra Värmland, och då vet vi vilka som står näst på tur. Tänker Rosenberg.

Skämt åsido: Rosenberg hetsar upp sig och bör tänka på sitt anseende.
Citera
2020-02-11, 23:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
I skrivande stund dryga 2000 kommentarer som ångar av ilska på Youtube. Prova att scrolla ned under länkarna.

Ration mellan likes och dislikes är 200 mot 10 000 på bara 25 000 visningar.

Är det en koordinerad konspiration? Eller en organisk samandning mellan svenskar och vita människor?

Vilken är skillnaden i längden?

Men är filmen verkligen autentisk? Känns som fake news. Nån borde tipsa Jack Werner så han kan debunka.

Men visst, jag skiter i att filmen är fejk, den är för jävlig ändå.
Citera
2020-02-11, 23:25
Medlem
Nu är kommentarerna inaktiverade.

13 000 dislikes på 25 000 visningar.

Filmen känns mycket riktigt som ett skämt, känns nästan som ett för frestande mål att inte skrivas om av någon borgerlig ledarskribent 2020.

Liksom förnedringsrånen mot etniska svenskar kan tvinga Adam Cwejman att slutligen krypa till korset och skriva den där ledaren jag sa åt honom 2013, eller när hans osympatiska text om "judehorans" exklusiva offerroll publicerades.

Jag återkommer till paret Gibson/Weinstein som arketyper för etnisk rädsla och makt över tid.
Citera
2020-02-11, 23:25
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Men är filmen verkligen autentisk? Känns som fake news. Nån borde tipsa Jack Werner så han kan debunka.

Men visst, jag skiter i att filmen är fejk, den är för jävlig ändå.

Här är listan på alla i produktionen av filmen.
https://www.resume.se/marknadsforing...skandinaviskt/
Om vi inte hade varit så nyfikna på vår omvärld hade Skandinavien inte sett ut som det gör, säger Martin Adonis, brand campaign manager på SAS, i ett pressmeddelande.
Jo den är äkta. Och kommentarerna är nu avstängda på Youtube. Det blir nog mer som blir avstängt i närtid. Typ reklamansvariga. För detta är ett dyrt haveri för SAS.

Gillette gjorde ett liknande magplask och skrevs ner kort därefter med 8 miljarder USD.
"Get woke go broke" kan drabba också SAS.
Citera
2020-02-11, 23:32
Medlem
Och där försvann filmen.
Citera
2020-02-12, 00:34
Medlem
Citat:
Och där försvann filmen.
Jag tror detta kan oroa eliten mer än mycket annat. Om ett drev på nätet får ett storföretag att dra tillbaka sin kulturmarxistiska reklamfilm så kan andra företag dra öronen åt sig och så blir det inga mer kulturmarxistiska reklamfilmer i framtiden.

Tror vi kommer höra mer om det här de närmsta dagarna då kulturmarxister i media ventilerar sin oro för demokratin.
Citera
2020-02-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror detta kan oroa eliten mer än mycket annat. Om ett drev på nätet får ett storföretag att dra tillbaka sin kulturmarxistiska reklamfilm så kan andra företag dra öronen åt sig och så blir det inga mer kulturmarxistiska reklamfilmer i framtiden.

Tror vi kommer höra mer om det här de närmsta dagarna då kulturmarxister i media ventilerar sin oro för demokratin.

Jag tror att åtminstone någon borgerlig lättviktare kan ta chansen att inkludera någon utspädd variant av ett folk som alla andra i sitt CV som systemkritiker. Något-något-"tondövt av SAS"-något-något-"att ensidigt relativisera det skandinaviska provocerar"-något-något-"trots goda avsikter".

Hela premissen att svensk kultur EXISTERAR för att underlätta integrationen är samma andas barn som att den inte existerar.
Citera
2020-02-12, 01:51
Medlem
Citat:
Skulle inte förvåna mig om SAS kan stämma reklambyrån för det här fiaskot, och begära ett saftigt skadestånd. I vilket fall så blir det konkurs om namnet på firman blir känt.

SAS skulle nog hellre själva gå i konkurs än att stämma byrån som gjorde denna film. Att göra det vore politiskt självmord för ett internationellt företag, för om man på andra sidan Atlanten skulle få nys om att SAS inte bara viker sig för "högerextrema" utan även går så långt att de är villiga att stämma de "progressiva" upphovsmännen bakom filmen - ja, då kan man som högt uppsatt SAS-chef glömma att någonsin bli anställd av ett annat multinationellt företag. Då tar ens karriär slut samma dag som SAS går i konkurs.

Det skulle inte förvåna mig om det finns många på SAS som nu säger "Vad var det jag sa?". Att den här filmen skulle bli en katastrof på förhand var det nog många som anade, men av politiska skäl var de tvungna att tala tyst om det.
Citera
2020-02-12, 08:11
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Det skulle inte förvåna mig om det finns många på SAS som nu säger "Vad var det jag sa?". Att den här filmen skulle bli en katastrof på förhand var det nog många som anade, men av politiska skäl var de tvungna att tala tyst om det.

Ja, det är sådan kultur vi lever i. Ingen vågar säga emot, därför går sånt här hela vägen. Något sunt förnuft är det inte att tala om (bortsett att folk vill behålla jobben). Man gör hellre en "Gillette".
Citera
2020-02-12, 08:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Kan nog stämma, eller så tar man reaktionerna på filmen som en intäkt för uppfattningen att "en liten, högljudd skara" förpestar samtalsklimatet på nätet (läs: alternativhögern äger samtalet), vilket utgör ett problem. Lösningen? Fler reklamer av samma sort. I värsta fall inskränkningar av yttrandefriheten.

No pasaran.

Om inte den tiden är förbi. Time will tell. Den här gången blev de negativa reaktionerna i kommentarsfältet rent överväldigande.
Citat:
Hela premissen att svensk kultur EXISTERAR för att underlätta integrationen är samma andas barn som att den inte existerar.
Kort och koncist.

Tror att jag skrev det härom dagen, men som jag ser det kräver svensk kultur svenska människor. Svensk kultur lika med umgänget svenskar emellan.

Integration ställer alltså en massa krav på svenskar, endast, som förväntas ha en öppen attityd och bjuda in främlingarna på kaffe.
Citera
2020-02-12, 08:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Integration ställer alltså en massa krav på svenskar, endast, som förväntas ha en öppen attityd och bjuda in främlingarna på kaffe.

Det slår mig att Gevalia-reklamen nog skulle ha varit omöjlig idag. Oväntade besök av aliens...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in