2019-08-18, 20:24
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en briljant kolumn av Malcolm Kyeyune. Jämförelsen med kommunistländerna är klargörande:

"Debattens kärna handlar inte om rädsla, den handlar om lojalitet. Bakom järnridån gick det inte alltid att förneka att hyllorna kunde vara lite tomma ibland; men att gemene man skulle ha rätten att vara sur över något sådant, det kunde det verkligen inte bli tal om. Att känna missnöje var ingen rättighet, den som gjorde det var illojal och osolidarisk.

Budskapet i Sverige följer numera denna refräng: köp gärna överfallslarm, käre svensk, be gärna om skjuts, undvik gärna vissa gator, men för guds skull: var inte så osolidarisk och trolös att du börjar hysa fel sorts känslor om situationen!
"

https://www.gp.se/ledare/k%C3%B6p-g%...oro-1.17168608

LÄS också Helena Edlunds text Sverige som strategispel och följ hennes inrådan att se Henrik Jönssons video om press, politik och propaganda.

Den pålästes och kunniga människans naiva misstag (inte ditt) är att tro att gammelpartiernas prioritering är det goda och fungerande samhället. Det är det inte. Prioriteringen är fortsatt maktinnehav eller tillbakatagande av makten. Och 51% räcker. Demokrati i ett samhälle på retur är farliga saker. När kakan börjar minska, intensifieras politikeriglarnas ansträngningar att fortsatt kunna suga ut resurser nog att leva det goda livet. Klarar man det genom att förvandla samhället till de femtioen procenten dumhuvudens förtryck av resten, så är man hemma. Vi, Malcolm, Gur och alla andra kan pipa hur mycket vi vill. Vår eventuella klarsyn är betydelselös. I september vart fjärde år bestäms det hela. Allt är en positionering inför det.
Citera
2019-08-18, 20:45
Medlem
Citat:
Det är en briljant kolumn av Malcolm Kyeyune. Jämförelsen med kommunistländerna är klargörande:

Skillnaden är att Östblocket stod på en stabilare grund än vad Sverige gör idag. Om man luftade sitt missnöje öster om järnridån riskerade man att få besök av STASI eller Securitate, och om man gjorde det i grupp kunde man förvänta sig sovjetiska stridsvagnar. Men vad har vi för tvångsmedel i Sverige bortom de bistra minerna i fikarummet och den moraliserade journalistiken? Hoppet om att det ska bli bättre efter nästa val kommer inte att duga den dag Svensson känner att han inte har råd att vänta.
Citera
2019-08-18, 21:47
Medlem
Citat:

"Debattens kärna handlar inte om rädsla, den handlar om lojalitet. Bakom järnridån gick det inte alltid att förneka att hyllorna kunde vara lite tomma ibland; men att gemene man skulle ha rätten att vara sur över något sådant, det kunde det verkligen inte bli tal om. Att känna missnöje var ingen rättighet, den som gjorde det var illojal och osolidarisk.

Budskapet i Sverige följer numera denna refräng: köp gärna överfallslarm, käre svensk, be gärna om skjuts, undvik gärna vissa gator, men för guds skull: var inte så osolidarisk och trolös att du börjar hysa fel sorts känslor om situationen!
"

https://www.gp.se/ledare/k%C3%B6p-g%...oro-1.17168608

LÄS också Helena Edlunds text Sverige som strategispel och följ hennes inrådan att se Henrik Jönssons video om press, politik och propaganda.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Malcolm är Kung! Den trådlurkare som läser något trådrelevant fråm Malcolm och tänker "öhhh.... han fattar ju inte ett skit." vänligen citera detta. Vore intressant att se.

För min del utgör Malcolm saltet i min mediala tillvaro (läs livsnödvändig) medan Jens Ganman utgör peppar (läs smakförhöjande men inte livsnödvändigt). Inte illa pinkat av två norrlandskommunister som jag som icke kommunistisk Stockholmare borde ha väldigt lite, om något, gemensamt med.

Apropå Ganman. Här ett inlägg om vedermödorna av att försöka arbeta som journalist i fiendeterritorium (ja ja, Jämtland/ Norrland, what differerence does it make liksom?).

https://www.facebook.com/644748250/p...889145&sfns=mo
Citera
2019-08-19, 00:27
Medlem
longbow4ys avatar
Jag har under en längre tid förvånats över hur vänstern i Sverige piskat upp stämningen mot högern.
Man har inte nöjt sig med ren argumentation utan man har medvetet provocerat fram med rena lögner en polarisering som menar jag är oöverträffad i svensk politik. Det före ett riktigt fult mediekrig där vänstern försöker brunstämpla allt till höger om liberalerna. Och jag har undrat varför.
Om det är ren dumhet, desperation eller omognad. För det är ingen slump att precis samma sak skett i USA.

Men nu tror jag jag förstår vad som ligger bakom. Man var tvungen att välja sida och valde den sida man hoppades och trodde skulle vinna. Inte i Sverige men väl i USA. Demokraterna. De progressiva demokraterna som också krävt ett mångkulturellt Sverige för att tolerera ett stort svensk exportöverskott till USA såg ut att kunna avsätta Trump med riksrätt-
Muellerutredningen och "Putin did it" narrativet var ett sätt att försöka avsätta Trump.
För att det skulle lyckas måste han och hans åsikter och anhängare utmålas varande närmast nazistiska för att få igenom ett riksrättsförfarande utan inbördeskrig.
Det har anammats mycket väl av Vänstern men också av C och L i Sverige. Givetvis av något skäl.

Många politiker i Sverige och i USA var övertygade om att Trump skulle avsättas och förberedde sig på det politiska landskap som då skulle led världen under många år.

Nu idag visar det sig att den händelsekedja som Muellerutredningen menade började med en viss Herr Mifsud får en vändning som är sensationell. Mifsud arbetade för väst. Inte för Ryssland.
HUGE!… MUELLER TEAM LIED! Attorney for Joseph Mifsud Confirms He is Western Intelligence Operative — And NOT a Russian Operative

Investigative reporter John Solomon from The Hill ....
Well, I interviewed Mr. Mifsud’s lawyer the other day, Stefan Rowe, and he told me and also provided me some deposition evidence to both Congress and myself that his client was being directed and long worked with Western intelligence. And he was being directed specifically, he was asked to connect George Papadopoulos to Russia, meaning it was an operation, some form of intelligence operation. That was the lawyer’s own words for this. If that’s the case that means the flash point the started the whole investigation was in fact manufactured from the beginning.
https://www.thegatewaypundit.com/201...erative-video/

Det innebär med största sannolikhet att Obama, CIA, FBI mfl aktivt försökte få bort Trump dels före valet men också efter valet till president med hjälp av en påhittad historia där denne Mifsud hade en viktig roll att spela. Att spela ryss.

Det är minst sagt olagligt och Trump har twittrat mycket ofta om "Treason" senaste tiden. Och återinfört dödsstraff för just federala brott som Treason. Och nu senast bytt chef för NSA.

Det uppskruvade tonläget menar jag har varit för att förbereda folket i USA och Sverige på en statskupp mot Trump och därmed mot hela högern. De har inte varit desperata utan har planerat detta för att kunna få igenom en statskupp där större delen av befolkningen godkänt den då det varit "den goda sidan" som initierat den.
Polariseringen har varit önskvärd från vänstern och ett medel för att kunna politiskt kunna genomföra mycket hårda repressalier mot de som utmålats som nazister. Sverige hängde på.
Det förklarar också varför SD fört en väldigt låg profil. Man har sett vart polariseringen syftat till. Att demonisera SD så att vad som helst skulle varit tillåtet.

Nu idag blev det publikt i USA det många anat att hela Rysslandsspåret varit ett försökt till statskupp i USA genom att huvudpersonen arbetat direkt eller indirekt för CIA.
Det blir med största sannolikhet demokraterna som istället kommer få det kämpigt. Många kan komma att ställas inför rätta.
Men det kommer givetvis påverka också alla de som satsade på den som det nu ser ut förlorande sidan denna, ja faktiskt, konflikt. Och det är vänstern också i Sverige.

Går det som det ikväll verkar att ledare för demokraterna hamnar inför rätta kommer vi få se en svensk politiks anpassning till detta väldigt snabbt. Mediekriget kommer blåsas av och politiken främst om migranter kommer att läggas om snabbt och effektivt. Det är Sverigebilden i USA som är det viktiga och den måste anpassas till vem som vinner det som nu sker och eskalerar snabbt i USA.

Mediekriget om mångkultur handlar om Sverigebilden i USA. Det är mediekrigets hela syfte.
Och den bilden måste anpassas till vem som vinner där.
Citera
2019-08-19, 00:59
Medlem
rough-justices avatar
Peter Wolodarski är arg. Han är riktigt förbannad. Han tål inte att det nationalkonservativa regeringspartiet i Polen rensar ut politiska aktivister på den neo-bolsjevistiska sidan från media.

Citat:
När den polska regeringen i slutet av 2015 inledde förvandlingen av public service till en propagandamaskin för regimen[4], var många i Sverige chockade. Hur kunde ett demokratiskt land i vår närhet genomföra en sådan antidemokratisk manöver? Borde inte det vara omöjligt?

Det fanns liksom inte på kartan att den polska regeringen skulle framkalla utrensningar bland journalister med målet att gynna sig själv och svartmåla varje form av opposition. Ändå skedde just det - dessutom i rekordfart.

Sedan Lag och rättvisa påbörjade sina härjningar mot public service-tv och radio, har omkring 300 journalister, populära programledare och andra anställda fått sparken eller i praktiken tvingats sluta

https://unv.is/dn.se/ledare/peter-wo...ig-och-chockad

I alldeles för många år har Peter Wolodarski skedmatat mig och andra svenskar med uppenbara lögner som vi ska svälja som sanningar. Här driver Wollo en tes med två personer som referenser. Jag gör det som en god medborgare ska göra för att inte bli lurad. Nämligen kolla upp vilka som nämns som referenspersoner och vilken etnicitet/religion dom kan ha. Om den ryska författaren och journalisten Masha Gessen går det att läsa:

Citat:
Masha Gessen föddes i en judisk familj i Moskva. 1981 flyttade hon och hennes familj till USA.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Masha_Gessen

Piotr Stasiński har ingen wikipedia-sida som avslöjar etnicitet. Jag blir tvungen att söka på efternamnet och se vad som ploppar upp. Jag skriver in "Stasiński + Jewish" och voila!!!! Jews all over the fucking place.

Några godbitar.
Citat:
CONNECTIONS 2017 is an international conference hosted by the World Union for Progressive Judaism (WUPJ).
SPEAKERS / PRESENTERS
MP Michał Stasiński (Poland)

https://wupjconnections.org/

Citat:
P - Savings Jews: Polish Righteous
PASZTA-STASINSKI, Zofia (1910-)

https://www.savingjews.org/righteous/pv.htm

Citat:
Jewish culture trail through Wielkopolska
A work of Józef Stasiński and Jerzy Buszkiewicz, it is a homage to the

https://issuu.com/wlkp/docs/zydzi_eng

I fortsättningen föreslår jag att samtliga debattörer i den här tråden gör en eller flera sökningar på etnisk bakgrund på sådana som omtalas i artiklar som länkas här. Peter Wolodarski har alltså skrivit en riktigt arg artikel om medielandskapet i Polen och använt två judar för att förstärka argumenten. Ibland undrar jag om det finns nån på DNs ledarredaktion som inte är jude.
Senast redigerad av rough-justice 2019-08-19 kl. 01:25.
Citera
2019-08-19, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jag har under en längre tid förvånats över hur vänstern i Sverige piskat upp stämningen mot högern.
Man har inte nöjt sig med ren argumentation utan man har medvetet provocerat fram med rena lögner en polarisering som menar jag är oöverträffad i svensk politik. Det före ett riktigt fult mediekrig där vänstern försöker brunstämpla allt till höger om liberalerna. Och jag har undrat varför.
Om det är ren dumhet, desperation eller omognad. För det är ingen slump att precis samma sak skett i USA.

Men nu tror jag jag förstår vad som ligger bakom. Man var tvungen att välja sida och valde den sida man hoppades och trodde skulle vinna. Inte i Sverige men väl i USA. Demokraterna. De progressiva demokraterna som också krävt ett mångkulturellt Sverige för att tolerera ett stort svensk exportöverskott till USA såg ut att kunna avsätta Trump med riksrätt-
Muellerutredningen och "Putin did it" narrativet var ett sätt att försöka avsätta Trump.
För att det skulle lyckas måste han och hans åsikter och anhängare utmålas varande närmast nazistiska för att få igenom ett riksrättsförfarande utan inbördeskrig.
Det har anammats mycket väl av Vänstern men också av C och L i Sverige. Givetvis av något skäl.

Många politiker i Sverige och i USA var övertygade om att Trump skulle avsättas och förberedde sig på det politiska landskap som då skulle led världen under många år.

Nu idag visar det sig att den händelsekedja som Muellerutredningen menade började med en viss Herr Mifsud får en vändning som är sensationell. Mifsud arbetade för väst. Inte för Ryssland.
HUGE!… MUELLER TEAM LIED! Attorney for Joseph Mifsud Confirms He is Western Intelligence Operative — And NOT a Russian Operative

Investigative reporter John Solomon from The Hill ....
Well, I interviewed Mr. Mifsud’s lawyer the other day, Stefan Rowe, and he told me and also provided me some deposition evidence to both Congress and myself that his client was being directed and long worked with Western intelligence. And he was being directed specifically, he was asked to connect George Papadopoulos to Russia, meaning it was an operation, some form of intelligence operation. That was the lawyer’s own words for this. If that’s the case that means the flash point the started the whole investigation was in fact manufactured from the beginning.
https://www.thegatewaypundit.com/201...erative-video/

Det innebär med största sannolikhet att Obama, CIA, FBI mfl aktivt försökte få bort Trump dels före valet men också efter valet till president med hjälp av en påhittad historia där denne Mifsud hade en viktig roll att spela. Att spela ryss.

Det är minst sagt olagligt och Trump har twittrat mycket ofta om "Treason" senaste tiden. Och återinfört dödsstraff för just federala brott som Treason. Och nu senast bytt chef för NSA.

Det uppskruvade tonläget menar jag har varit för att förbereda folket i USA och Sverige på en statskupp mot Trump och därmed mot hela högern. De har inte varit desperata utan har planerat detta för att kunna få igenom en statskupp där större delen av befolkningen godkänt den då det varit "den goda sidan" som initierat den.
Polariseringen har varit önskvärd från vänstern och ett medel för att kunna politiskt kunna genomföra mycket hårda repressalier mot de som utmålats som nazister. Sverige hängde på.
Det förklarar också varför SD fört en väldigt låg profil. Man har sett vart polariseringen syftat till. Att demonisera SD så att vad som helst skulle varit tillåtet.

Nu idag blev det publikt i USA det många anat att hela Rysslandsspåret varit ett försökt till statskupp i USA genom att huvudpersonen arbetat direkt eller indirekt för CIA.
Det blir med största sannolikhet demokraterna som istället kommer få det kämpigt. Många kan komma att ställas inför rätta.
Men det kommer givetvis påverka också alla de som satsade på den som det nu ser ut förlorande sidan denna, ja faktiskt, konflikt. Och det är vänstern också i Sverige.

Går det som det ikväll verkar att ledare för demokraterna hamnar inför rätta kommer vi få se en svensk politiks anpassning till detta väldigt snabbt. Mediekriget kommer blåsas av och politiken främst om migranter kommer att läggas om snabbt och effektivt. Det är Sverigebilden i USA som är det viktiga och den måste anpassas till vem som vinner det som nu sker och eskalerar snabbt i USA.

Mediekriget om mångkultur handlar om Sverigebilden i USA. Det är mediekrigets hela syfte.
Och den bilden måste anpassas till vem som vinner där.

Den stora frågan är ju alltid vem som drar i trådarna. Både Demokraterna och Republikanerna tar emot stora pengar från lobbygrupper och det är deras agenda som styr snarare än politikerna. De här lobbygrupperna hade antagligen bestämt sig för antingen Jeb Bush eller Hillary Clinton. De var någon av dem de ville ha. Från det blå kommer Donald Trump som vinner. Det intressanta är hur Trump lyckats samla ihop pengar. Han vände sig till sina judiska miljardärvänner i New York, Miami och Las Vegas så som Mercer, Marcus, Adelson, Palmer, Zieve och Moskowitz. Viktigast av dem var antagligen Mercer i GOP:s premiärval som äger Breitbart. Där av all gåvor till Israel efter att han blev vald till President. Han vände sig också till sina förmögna vänner på Mar-a-Lago så Buckley, Cameron, Goldsbury, Browning, Archer, Powell, Kennedy, Harwell, Harper, Cadwallader, Duke, Barett samt sina affärsbekanta inom fastighetsbranschen. Han hade också udda vänner så som Thiel (Palantir) och McMahon (WWE) som ställde upp med pengar.

Utöver det här gick Trump in med drygt 100 miljoner dollar (de spenderade 66 miljoner av hans pengar). När väl kampanjen tog fart så fick han också pengar från GOP:s fond samt pengar från vanliga republikaner. De stod för drygt 70 procent av utgifterna vilket är enormt högt för en presidentkandidat och betydligt mer än Clinton. Jag tror ingen väntade sig att Trump skulle ta sig till vita huset. På många sätt påminner han om Ny demokrati. Både Ian Wachtmeister och Bert Karlsson var tillsammans värda upp mot någon miljard kronor i dagens penningvärde år 1991. De hade råd att själva driva en kampanj, var offentliga personer och rätt omtyckta. Trump påminner inte så lite om just Ian Wachtmeister och Bert Karlsson. En kombination av dem i samma person.

Precis som du skriver så försökte Obama (antagligen med samråd med GOP) få bort Donald Trump under premiärvalet men det gick inte. Sedan när han väl vann så försökte Demokraterna (och antagligen en del republikaner så som Ben Sasse, John McCain osv.) sänka honom. Vidare fick Trump media emot sig och har fortfarande media emot sig – antagligen hela västvärldens media. De hatar honom. Donald Trump är själv är en skojare. Han är som en amerikansk version av Berlusconi som under tjugo år gjorde poltik till underhållning i Italien men som uträttade väldigt litet. Den liberala vänstern hatade Berlusconi men med 70 miljarder kronor i förmögenhet och majoritetsägare i flera mediebolag kunde han göra litet som han ville innan skandalerna blev för många. Personer som Trump, Berlusconi och också Wachtmeister och Karlsson är relativt ofarliga. Problemet för den liberala/neo-liberala eliten men den här typen av populister är inte så mycket vad de gör men vad de säger. De skapar därför en konstant oreda i leden.

Du har också sådana som Nigel Farage och i någon mån danskt Folkeparti som tvingar borgerligheten att göra vissa mindre justeringar. Brexit är rätt förödande för eliten och det var Farage som tvingade Torys att utlysa den här omröstningen för att rädda agendan och så slog det fel. Farligare är sådana som Salvini, Orban, Putin och polska PIS eftersom de faktiskt implementerar delvis blockerar förändring. De driver inte politiken åt höger men blockerar liberalismen framfart på ett sätt som snackare som Trump, Berlusconi eller Farage inte lyckats med. Det är inte så att Orban driver tillbaka den liberala världsordningen men får den att stanna upp. Jag kan inte riktigt se att den här liberala eliten får bort Trump. Han får sina fyra år till och inget kommer att göras. Den stora konflikten kommer säkert uppstå omkring om 15-20 år när det är nog har uppgått för de flesta att inget kommer att förbättras och att du inte längre kan rösta bort den liberala eliten.

Då är det dock försent. Vidare lär kineserna och Asien vara bra mycket starkare vid den tidpunkten och det kommer bli svårt för den liberala eliten att bestämma dagordningen runt om i världen när Asien ställer sig på kanten. Själv tycker jag att liberalerna överdriver. Deras rädsla är relativt obefogad. Det är nog ett större problem att till exempel utländska Birmingham minoriteten i UK allt mer börjar tröttna på var billig arbetskraft samt att de allt mer gör sina politiska åsikter hörda om Israel, HBTQ, feminism osv. Vi är inte där än men alla de här invandrarna är inte en vän av den liberala världsordningen men inte heller av en konservativ världsordning.

Alexandra Ocasio Cortez noterade i en intervju för några dagar sedan att de här minoriteterna inte är speciellt trogna Demokraterna eller progressiva ideal och det var svårt att få med dem i Demokraterna eftersom deras uppfattningar och mål skilde sig markant från den tröttsamma post-marxism som hon själv förespråkar. I slutändan kommer säkert Alexandra Ocasio Cortez bli som Helen Zille i Sydafrika. Zille har nyligen insett att det här liberala projektet i SA inte fungerar eftersom den svarta majoriteten struntar i liberalernas sensitivitet. Liberaler bränner alltid sina fingrar. Det har de alltid gjort och kommer göra igen.
Citera
2019-08-19, 07:43
Medlem
Adam ömkar ensamma farliga män

Adam tar i en ledare i GP upp frågan om de ensamma farliga männen. Han har rätt i att ensamma män i längden blir farliga män. Men det verkar inte vara de svenska ensamma männen som han ömkar.

Citat:
En man som inte hittar en partner blir frustrerad, arg och fylls av en känsla av otillräcklighet. Ett tillstånd som förvärras ju längre det pågår. Problemet är etter värre om mannens svenskakunskaper dessutom är begränsade och han saknar såväl socialt som ekonomiskt kapital i landet, även i jämförelse med infödda män med lägre social status. Eftersom social och ekonomisk status i så hög grad prioriteras av kvinnor försätter det många män i en tråkig sits.

https://www.gp.se/ledare/ensamma-män...män-1.17199947

Adam kommer inte så långt i sin ledare. Men jag gissar att den lösning som han ser framför sig inte är ett stopp vid gränsen för ensamma män utan en import av kvinnor från deras hemländer.
Senast redigerad av Ottokar 2019-08-19 kl. 08:08.
Citera
2019-08-19, 09:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Adam tar i en ledare i GP upp frågan om de ensamma farliga männen. Han har rätt i att ensamma män i längden blir farliga män. Men det verkar inte vara de svenska ensamma männen som han ömkar.

Adam kommer inte så långt i sin ledare. Men jag gissar att den lösning som han ser framför sig inte är ett stopp vid gränsen för ensamma män utan en import av kvinnor från deras hemländer.

När han skriver:
Eftersom social och ekonomisk status i så hög grad prioriteras av kvinnor försätter det många män i en tråkig sits.
...så leker han lite med elden: Det är sådan som brukar skällas för misogyni & "nazism" om någon skriver samma sak på Flashback.
Citera
2019-08-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
MSB: Sverigebilden under attack – nazistiskt våld väntas öka - SvD
https://www.svd.se/sverigebilden-und...ald-vantas-oka

Hur påverkar MSB själva "Sverigebilden" genom att framställa nazister som en starkt växande rörelse i Sverige?
Citera
2019-08-19, 10:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderfluid
Hur påverkar MSB själva "Sverigebilden" genom att framställa nazister som en starkt växande rörelse i Sverige?
Vilket dessutom är en uppenbar & medveten lögn. "Nazister" är ett icke-problem, i samma magnitud som "firman" i Knäckebrödshult IK. Dessutom är antagligen hälften av dessa polisinfiltratörer.
Citera
2019-08-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Återigen samma riktade osynliggörande. Männen och pojkarna som kommer till Sverige valde själva, medan den svenske grabben som har ett liv i ensamhet framför sig, inte gjorde det. Den svenske grabben har mänsklig rätt att hata dem som tog hans framtid från honom.
Citera
2019-08-19, 17:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Återigen samma riktade osynliggörande. Männen och pojkarna som kommer till Sverige valde själva, medan den svenske grabben som har ett liv i ensamhet framför sig, inte gjorde det. Den svenske grabben har mänsklig rätt att hata dem som tog hans framtid från honom.

De som kommer från månggifteskulturer och har Djingis Khan-genen på sin Y-kromosom (runt en tredjedel av alla hazariska män har den) har en såväl kulturell som genetisk fördel som ökar chanserna att få avkomma under konkurrensförhållanden.

Den som tar varje tillfälle att tafsa och tjata, utan att avskräckas av nej och negativa reaktioner från kvinnorna, får ligga oftare än den timide, allt annat lika. De tillresta unga männen vet det och är genetiskt utrustade av historiens störste våldtäktsman genom alla tider att kunna ta för sig utan att skämmas.

De ensamkommande hazarerna har inte bara misslyckats och fått sexualbrottsdomar mot sig. De har redan också haft reproduktiva framgångar i Sverige. Fast det gått under radarn än så länge.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-08-19 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in