Citat:
Ursprungligen postat av
bergsturk
Och eftersom innerstadssvenne lurat sig själv att tro att "sponsring av defekt kultur" är lika med "hög moral" kommer festen att fortsätta, tills helt enkelt bygget kollapsar under sin egen abnorma tyngd.
//..//
Det är, som jag skrivit så många gånger, en otroligt exklusiv form av lyxkonsumtion från innerstadssvennes sida. En moralkonsumtion, en konsumtion av självkänsla.
Detta är nog spot on. En konsumtion av självkänsla.
Men som gammal självkänslokonsument vet jag att ingen kan konsumera sig till att täppa igen självkänslohålet. Det är ett svart hål. Det finns många sätt att konsumera självkänsla. Ett sätt är att knulla runt, ett annat sätt är att förbarma sig över skäggbarn, eller göra en TV4-gala där hela Sverige skramlar. Gemensamt för all självkänsloboostande konsumtion är att den är helt egoistisk, och kvittot man får på sin egen förträfflighet är skrivet på ett sånt där kvittopapper som efter en tid bleknar.
Man kan ta fram sitt godhetskvitto och läsa hur bra man en gång var, men vips en dag så är kvittot igen helt vitt. Då är det dax att fylla på sitt svarta självkänslohål med mer personligt upplevd godhet, för man kan inte utan ett färskt kvitto veta att man duger och är en fin människa.
Än vilken metod man väljer för sin självkänslokonsumtion är medlet man använder, just objekt. Det spelar ingen roll om man knullar runt för att få kvitton, och ser och behandlar tjejerna som objekt, eller använder mångkulturen som objekt. Som självkänslokonsument skiter du totalt i objektets väl och ve, det viktiga är att självkänslokvittot aldrig bleknar.
Och vips så blir det obegripliga "mer av samma" lätt förståeligt. För så länge man inte finner sin egen självkänsla inifrån sig själv, så är den här bristen på självkänsla ett svart hål, och den här konsumtionen för att fylla på hålet blir fantastiskt destruktiv.
För att komma tillrätta med den här grejen med bristande självkänsla hos många tror jag vi måste kasta Sveriges extrema liberalism överbord och gå tillbaka till trygga stabila familjebildningar, för enligt min mening är familjebildning det enda sättet som ger sådana här självkänslokonsumenter en värdefull mening som gör att dom kan sluta med den här - för alla - destruktiva konsumtionen.
Ensam är inte stark. Helt oavsett vad propagandan i vår media vill förmedla med dess bilder av "starka kvinnor" och mesiga män. Det finns hur många exempel som helst i vår media och i den offentliga debatten av den här typen av självkänslokonsumenter.
Been there, done that.