Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Jag tror att jag vågar mig på att rekommendera Markus och Malcoms senaste POD avsnitt som är fortsättningen på analysen av om Sverige befinner sig i en förrevolutionär situation.
https://soundcloud.com/markus-och-ma...ituation-del-2
Enligt dessa två självbeskrivna kommunister så kan det mycket väl vara fallet. Notera särskilt deras genomgång av begreppet toxisk ironi som är den typ av självförtärande ironi som många svenskar tvingas ägna sig åt för att hantera allt vansinne som händer i detta clownsamhälle. Alldeles särskilt vi här i tråden. Om vi inte hade den att ta till som krockkudde så vore det svårt att läsa tråden.
Själv gör jag den observationen efter att ha sett Samhällsnytts program om misshandeln i Kil att jag känner att jag kokar inombords. Man kan säga att Sverige har fått ytterligare ett exempel på en situation som motsvarar Rotherham. Jag ser de ledsna uppgivna svenska föräldrarna som inte begriper varför myndigheterna inte skyddar dem utan täcker upp för menaiterna. Gänget med menaiter som under ett par års tid terroriserat ungdomarna i ett helt samhälle utan någon typ av adekvat reaktion från de svenska myndigheterna.
Men det är inte menaiterna som får det att koka i mig. De beter sig som menaiter gör när de får fria tyglar och ett gå till gå utan att passera fängelset kort. Vad jag inte kan hantera är frågan hur det ser ut i huvudet på en svensk person i ansvarig ställning som låter ett gäng menaiter skapa terror för svenska ungdomar i ett samhälle.
Det skulle behövas en djupare analys över fenomen som Rotherham eller för all del Kil och de funktioner som får myndigheterna att vända bort blicken för vad som händer med deras egna landsmän och skydda menaiter. Varför DN eller annan Bonnier press inte skrev om We Are Stockholm utan sökte mörka behöver vi inte behandla.
Vilken revolution då? Jag ser ingen revolution.
Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Du tycks liksom jag vara en drömmare, själv drömmer jag bara om att få tillbaka Sverige och världen som den var mellan 1945 och 1979 eller så. Fast inte exakt förstås, ALLT var inte bättre då ens enligt mig men jag vill tillbaka till en rimligare värld. Jag är också konservativ men mera som BarrySlisk så bra beskrev det, som ett sätt att bevara det jag gillar, såväl folkvisor som punkrock. Både mina artonhundralsförfattare och Jimi Hendrix. Dina drömmar förstår jag mig inte på, du vill verkar det som tillbaka till medeltiden med kvinnan vid spisen och gudsfruktan i stället för upplysning men jag kanske har missförstått, jag är ju inte intellektuell precis.
Om jag dock har förstått det rätt så tror jag att du inte kommer att få många med dig, jag tror att de flesta uppskattar allt som den västerländska kapitalismen har gett oss, även du verkar ju åtmistone använda internet och elektricitet.
Även dina så högt hållna araber och afrikaner riskerar ju gladeligen livet för att få komma hit och njuta frukterna av västerlandets framgångar. Vilket ju är ett gott bevis på vilken kultur det är som är bäst! Det verkar som om det nästan bara är Japan som tillsammans med några andra har lyckats minst lika bra som oss, de känner inget behov av att lämna sitt eget för att få ett bättre liv här. Nej, så mycket har Vi nog inte att lära av shitholeländerna tyvärr. Tyvärr ser det dock ut som om din dröm är lättare att realisera än min dröm, det är bara att fortsätta på det sluttande planet så hamnar vi där. Edit: Skulle min sida lyckas med att hindra din dröm från att slå in så finns det ju många länder du kan flytta till i MENA. PS. Det enda jag skulle vilja ha tillbaka från medeltiden är befolkningsmängden på jorden, då skulle i princip alla våra problem i världen försvinna.
Jag vill ha någonting nytt och inte gå tillbaka till 1950-talet men generellt ser jag gärna ett samhälle som påminner om det som fanns från 1950 till 1960. Det fanns en balans mellan individuell frihet och kollektivets intressen. Jag vill inte tillbaka till medeltiden. Det är inte väl inte en medeltida uppfattning att kvinnor och män skall ha olika roller i samhället? Jag har inte sagt att kvinnor skall stå vid spisen hela dagarna men jag tycker att de skall vara hemma med barnen tills de börjar i skolan. Så såg det ut i Sverige en bit in på 1970-talet och så ser det ut i stora delar av världen där bland USA där många kvinnor är hemmafruar om än i mindre utsträckning än för femtio år sedan. Generation Z har precis börjat lämna universiteten och framtiden för dem ser inte ljus men mer intressant är mer reaktionära än tidigare. De sista SJW är millennials men de äldsta är nu 39 år och generationen är urfattig.
Många kommer bli allt mer höger (och nu menar jag inte marknadsliberala) ju äldre de blir. Det är inte bara Japan som är den enda icke-vita nationen som lyckats väl. Du har också asiatiska länder som Taiwan, Singapore och Sydkorea som idag är I-länder och de kommer bli fler de kommande 20-30 åren. Du har också de rika oljestaterna samt ett par mikrostater i Västindien. Sverige kommer inte vara på ”topp” för evigt. I framtiden kanske Sverige blir ett så kallat ”shitehole country”. På 1970-talet var Kina ett ”shithole country”. Idag är det en av världens snabbast växande ekonomer. Kina gick om Mexico, Argentina, Bulgarien och Montenegro förra året i BNP per capita. Det kanske inte säger så mycket men det gör det. Det är en milstolpe. Kina kommer gå om Ryssland inom de kommande fyra åren. I PPP per capita har Kina gått om länder som Brasilien och Sydafrika. De förväntas gå om Argentina, Thailand och Mexico inom kort. För att förklara. År 2023 kommer Kina att ett BNP Per capita (PPP) på 26,178 USD per capita.
Kroatien (som är ett I-land) kommer samma år ha ett BNP Per capita (PPP) på 33,520 USD per capita. Sverige kommer ha ett BNP Per capita (PPP) på 61,080. Det är 21 högst i värden men långt efter arabländer så som Qatar, UAE, Kuwait, Saudiarabien och asiatiska länder som Singapore, Brunei och Taiwan. Ja, för dessa länder gick om Sverige för decennier sedan. Sveriges per capita tillväxt låg på 1.36% mellan 2010-2016. Genomsnittet i världen låg på 1.53%. Sverige har sämre tillväxt än ”shithole countries” som Guatemala, Benin, Honduras, Pakistan, Burkina Faso, Kongo, Ghana, Rwanda, Kamerun, Filippinerna, Indonesien, Bolivia och Nicaragua. Ja, och Sverige är inte i närheten av Kina och Indien. Om inte USA och EU hade ägnat sig åt att sanktionera Iran (för israelernas och saudiernas räkning) hade de också haft en riktigt bra tillväxt och framtidsutsikter.
Det är sant att Sverige fortfarande är ett rikt land men den omgivande världen kommer närmare. År 2023 kommer Kina ha ett BNP (totalt) på 19,581 miljarder dollar medan USA kommer ha ett BNP (totalt) på 24,671. Skillnaden är bara 5,09 miljarder dollar. Trots att Sverige har vidöppna gränser vilket ökar BNP totalt (men inte per capita – givet att vi fortsätter ta in lågproduktiva) så kommer länder som Nigeria gå om. Visst, de har en galen befolkningsökning på grund av skyhöga födelsetal men ändå. Nigeria är ett av världens fattigaste länder. Polen gick om Sverige för ett par år sedan. För tjugo år sedan kunde du åka till Estland, Tjeckien, Litauen, Lettland, Polen, Ungern och Slovenien och hämta hem dig en köpefru precis som svenska män gör i Thailand. Det var ”Me love you long-time” i de här länderna. Så är det inte idag. De kommer fortfarande hit arbetar men inte i samma utsträckning. Storbritannien, där de dumdryga britterna bor går riktigt dåligt och så även för Frankrike. År 2023 kommer BNP per capita i UK vara 47,888 USD capita och Italien kommer det vara 39,969 USD per capita. Spanjorerna, Europas inhemska mexikaner, kommer ha ett BNP per capita på 38,284 USD. Skillnaden är alltså inte speciellt stor. Nu kanske du säger att vi jämför oss med andra nordiska länder. Detta är projicerade BNP per capita 2023 bland de nordiska länderna.
Island: 97,659 USD per capita (Ja, de förväntas gå om Schweiz)
Norge: 88,956 USD per capita
Danmark: 72,863 USD per capita
Sverige: 61,877 USD per capita
Finland: 58,996 USD per capita
I framtiden är den svenska kvinnan som kommer säga: ”Me love you long time” till andra män. Ja, antagligen till gula, svarta och röda män. Ja, de drar säkert på sig slöjan också om de måste. Då är Sverige ett "shithole country" ekonomiskt och socialt. Du kanske ser ned på araber och bruna människor idag men världen skiftar ekonomiskt och politiskt. De länder som är "shit hole countries" idag behöver inte var det imorgon. Så länge Sverige bedriver en vänsterliberal politik så kommer Sverige tappa ekonomiskt jämfört med omvärlden. Tro nu inte att jag bara är ”värdekonservativ”. Jag är också konservativ när det kommer till ekonomisk politik. Jag förordar en produktionsekonomi framför en konsumtionsekonomi. Jag anser också att skatterna skall var låga, bidragen riktade till sunda barnfamiljer och välfärdsstaten skall vara kraftigt reducerad. Kvinnorna i hemmet (under barntiden) kommer reducera BNP men kan mitigeras på andra sätt men också genom att kraftigt öka männens produktivitet.