Citat:

Ruist vill slopa asylrätten, han har goda argument där. En asylrätt som de godhjärtade och sjungande politikerna (Jönsson & Utbult exempelvis) lutar sig mot för att legitimera rådande ordning. Så jag håller inte med i att han inte har vettiga alternativ.Ruist har varit naivt ärlig ända sedan han ofrivilligt drogs in i svensk skendebatt. Denna miljöpartistiske fritidspolitiker sade i SvT:s studio helt enkelt att invandringen till Sverige är en ekonomisk kostnad för oss men att den ändå bör ske eftersom det är gott i sig självt. Flyktingpolitik skulle inte grundas på ekonomiska argument. Han begrep helt enkelt inte hur dessa förment objektiva journalister blev rasande bara för att nettokostnader redovisades. Hur kunde det vara fel att väljarna fick veta sånt? Lotta Bouvin i studion (heter hon väl) höll inte alls med. Varför skall folk få höra om sånt som minskar lusten till invandringen. 
Ruist kan alltså inte heller erbjuda oss något vettigt alternativ (även om han inte är någon lögnhals, tvärtom).
För att travestera Nick Land: Västvärldens populistiska våg började med elitens tystnad inför frågan ”Finns det någon plan som inte slutar med att vårt land blir ett majoritetsmuslimskt samhälle?”

Ruist kan alltså inte heller erbjuda oss något vettigt alternativ (även om han inte är någon lögnhals, tvärtom).
För att travestera Nick Land: Västvärldens populistiska våg började med elitens tystnad inför frågan ”Finns det någon plan som inte slutar med att vårt land blir ett majoritetsmuslimskt samhälle?”
Jag tror inte han har sagt att vi bör ha asylinvandring därför att det är moraliskt gott. Han har sagt att vi har asylinvandring på grund av moraliska skäl. Det förra är normativt och det senare är deskriptivt.
Jag tror hans approach når fram till fler eftersom han ligger på samma frekvens, eller åtminstone förstår frekvensen hos godhjärtade invandringsförespråkare.
Exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=z4jOmNa45-0
Ruist hela blogg handlar om migration och ekonomi. Han har ett fint hjärta och realistiskt sinne. Jag skulle inte säga han är migrationsförespråkare. Tvärtom så är verkar han vara skeptisk.
Senast redigerad av frasselito 2019-05-14 kl. 22:53.

Senast redigerad av frasselito 2019-05-14 kl. 22:53.