2019-05-10, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Klart legosoldater med familjer som varit den svenska regimen till hjälp med att mörda, våldta och destabilisera en region och på så vis skapat stora BNP-”höjande” ”flyktingströmmar” ska få lov att komma hem igen.

Så långt måste du ändå begripa?

Lite heder har trots allt även de mest cyniska av potemkinfabrikörerna i regimen.

Rapport: Invandring har pressat tillväxten
Den klena svenska ekonomiska tillväxten kan bli ett allvarligt problem, enligt Finanspolitiska rådet som lämnar sin rapport över hur regeringen sköter ekonomin. Den stora invandringen 2015 är en förklaring, enligt rådets ordförande Harry Flam.
https://www.gp.se/ekonomi/rapport-in...ten-1.14947979

Dags att en gång för alla begrava den ekonomiska haveristteori redshift ger uttryck för. Och sedan spika igen kistan.
Citera
2019-05-10, 08:43
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Den klena svenska ekonomiska tillväxten kan bli ett allvarligt problem, enligt Finanspolitiska rådet som lämnar sin rapport över hur regeringen sköter ekonomin. Den stora invandringen 2015 är en förklaring, enligt rådets ordförande Harry Flam.

Dags att en gång för alla begrava den ekonomiska haveristteori redshift ger uttryck för. Och sedan spika igen kistan.

Haha, du är allt bra rolig du Äggspetten10.

Ja, onekligen har den BNP-"ökande" massinvandringen som varit i verket i olika former sedan Gustav Vasas tid gått käpprätt åt helvete och istället visat sig vara ännu ett extremt misslyckat exempel på myndighetsvänsterns sociala ingenjörskonst och inget annat än en regelrätt "broken window fallacy", ett totalhaveri som man levererat åt den produktiva medelklassen när man sökt tillväxt i ett system som inte längre behöver fler marginellt och oproduktiva medlemmar.

Senast redigerad av redshift 2019-05-10 kl. 08:56.
Citera
2019-05-10, 08:46
Medlem
Citat:

Tyvärr går det inte så enkelt. Hela det politiska och mediala narrativet har ju hitintills varit uppbyggt på att en stor migration är själv fundamentet för svenskt välstånd. Vi har haft t.ex. en LO ledare som talat om att vi kommer att få en superekonomi genom menaiterna bara för ett par år sedan.

Frågan är vem och vilka som har räknat så tokigt. Jag har ju själv talat med en högt uppsatt Socialdemokrat som redan för många år sedan talade om bosniakerna som räddningen för Sverige på 1990 talet.

Vad vi vet nu är något helt annat än vad de trodde då. När uppstod det som Peps Persson skulle kallat falsk matematik?
Citera
2019-05-10, 09:06
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tyvärr går det inte så enkelt. Hela det politiska och mediala narrativet har ju hitintills varit uppbyggt på att en stor migration är själv fundamentet för svenskt välstånd. Vi har haft t.ex. en LO ledare som talat om att vi kommer att få en superekonomi genom menaiterna bara för ett par år sedan.

Frågan är vem och vilka som har räknat så tokigt. Jag har ju själv talat med en högt uppsatt Socialdemokrat som redan för många år sedan talade om bosniakerna som räddningen för Sverige på 1990 talet.

Vad vi vet nu är något helt annat än vad de trodde då. När uppstod det som Peps Persson skulle kallat falsk matematik?

Vi kunde med lätthet ha haft Europas bästa infrastruktur, skola, vård, tandvård och ett land där det funnits möjlighet att bo och varit landet till godo även i den minsta avkrok i lapphelvetet.

Men icke, det var fortsatt massinvandring och befolkningsökning istället för kvalitativa förbättringar för den befintliga befolkningen som gällde. Livet som missunnsam och avundsjuk myndighetsvänster är intellektuellt och empatiskt begränsande.

Det är en elitistisk sluten sekt med en sinnessjuk gruppsykologi som definierat både inrikes och utrikespolitiken. Nu som senast där våldsverkande terrorister som varit regimen till nytta tillåts komma tillbaka hem. Det är så man äcklas över klientelet som år efter år tillåts regera den här sekten.
Citera
2019-05-10, 09:17
Medlem
Citat:

Tyvärr är det så enkelt. Du får orsaksambanden baklänges här. Man hittar på diverse anledningar till att motivera invandring. En annan är "kulturberikare". Den tas dock aldrig på allvar men underligt nog tas "pensionsräddare" (tillväxt med mera) på allvar.

Alltså: Invandring => Diverse motiveringar till detta
Felaktigt: Diverse motiveringar => Invandring.

Det här är inte per nödvändighet unikt för invandring som område. Exempelvis så säger socialstaten alltid att dagis, gärna så tidigt som möjligt, är jätttebra för barnen. Samtidigt sjunker skolresultaten i takt med att allt fler gått på dagis allt längre tid och den psykiiska ohälsan ökar. Given politisk inriktning kommer det alltid att finnas folk som utropar sitt stöd till, i synnerhet om den politiska inriktningen är deras födkrok.

Vad gäller sossen du pratade med på är hans snack skrattretande. I en tid av ekonomisk kris så lassar man på med folk som mestadels var rena kostnader, samtidigt som offentliga budgetar skärs ner. Detta är en räddning? Han kan inte motivera det han säger. Det var en efterfrågeökning på offentliga tjänster i och med att de kom men detta var i en situation då kommuner desperat försökte skära ner dessa kostnader.
Citera
2019-05-10, 09:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Hoppas jag kommer undan med ett annat passande citat från Peps. Från låten "Onådens år".
Hur kan jag visa mitt förakt
För de som skriver på kontrakt
I folkets namn men utan folkets stöd
Citera
2019-05-10, 10:07
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Tyvärr är det så enkelt. Du får orsaksambanden baklänges här. Man hittar på diverse anledningar till att motivera invandring. En annan är "kulturberikare". Den tas dock aldrig på allvar men underligt nog tas "pensionsräddare" (tillväxt med mera) på allvar.

Alltså: Invandring => Diverse motiveringar till detta
Felaktigt: Diverse motiveringar => Invandring.

Det här är inte per nödvändighet unikt för invandring som område. Exempelvis så säger socialstaten alltid att dagis, gärna så tidigt som möjligt, är jätttebra för barnen. Samtidigt sjunker skolresultaten i takt med att allt fler gått på dagis allt längre tid och den psykiiska ohälsan ökar. Given politisk inriktning kommer det alltid att finnas folk som utropar sitt stöd till, i synnerhet om den politiska inriktningen är deras födkrok.

Vad gäller sossen du pratade med på är hans snack skrattretande. I en tid av ekonomisk kris så lassar man på med folk som mestadels var rena kostnader, samtidigt som offentliga budgetar skärs ner. Detta är en räddning? Han kan inte motivera det han säger. Det var en efterfrågeökning på offentliga tjänster i och med att de kom men detta var i en situation då kommuner desperat försökte skära ner dessa kostnader.
Men nu handlar ju faktiskt tråden om mediakriget om mångkulturen och inte om dina åsikter. Såväl politiker som medier har under lång tid gett en bild av att ekonomin går bra. De som påtalat att så INTE är fallet har hånfullt avfärdats med sedvanliga härskartekniker och epitet.

Även artikeln du länkat till ger som vanligt en tillrättalagd och missvisande bild och reportern ställer inga följdfrågor eller kritiska frågor. Och som vanligt får en politiker sista ordet:
TT:Hur allvarligt ser du på det?
- Jag ser inte särskilt allvarligt på det. Man kan inte dra några slutsatser utifrån ett eller två år.

TT: Har tillväxten hämtat sig?
- Det är för tidigt att säga. I ett längre perspektiv har tillväxten varit i linje med jämförbara länders.

[...]

Men Magdalena Andersson pekar på ett underskott i statsfinanserna har vänts till överskott under hennes tid som finansminister. Samtidigt har statsskulden betats av till nivåer som inte setts i modern tid.

Det är givetvis inihelvete allvarligt eftersom situationen är helt omöjlig för välfärdsstaten. Jag betraktar artikeln som desinformation.

Vidare, att man med diverse trixande betat av statsskulden har ingenting med tillväxten att göra. Som vanligt är det om inte direkta lögner så är det halvsanningar, tillrättaläggande och osakligheter. Desinformation.

Samtidigt driver givetvis flyktingindustrin upp BNP och många enskilda personer sysselsätts av den och tjänar pengar på den. Ett närmast parodiskt exempel på Broken Window Fallacy.
Citera
2019-05-10, 10:11
Medlem
Citat:
Vad fan är det för djävla skit du konstant far med. Sverige har sedan urminnes tider haft en aggressiv avfolkningspolitik och när det inte längre fungerade så öppnade man gränserna för européer och nu mot MENA.

Det är ett djävligt effektivt sätt att centralisera makt och att marginalisera andra regioner samtidigt som en växande befolkning, så till vida den är produktiv, bidrar till ekonomisk tillväxt.

Att Skråmo och annat patrask som varit i Mellanöstern och våldsverkat med regimens inofficiella välsignelse, nu är välkommen hem är inget annat än ett förtäckt ”tack” för väl utfört uppdrag.

Har du något att invända mot det jag skrev? Jag tänker inte ens fråga om det här med "aggressiv avfolkningspolitik" och "fungera" eftersom du inte kan stå för dina uttalanden och jag tror heller inte att någon är intresserad.

Centraliseringen är något som pågått länge och har föregått den mest destruktiva invandringen men att få det till att socialstaten ser det som utfört uppdrag att skapa terrorister...för att...är att dra det lite väl långt.

Citat:
Det lidandet kan direkt attribueras till den svenska regimen och jag hoppas verkligen att Syrierna en dag kan ta dräggen i myndighetsvänstern, MSM och övrigt äckel i nomenklaturen inför folkrätt för

BROTT MOT MÄNSKLIGHETEN

Socialbyråkraterna i Sverige kan lastas för mycket men inbördeskriget i Syrien är inte en av de saker de kan lastas för.
Citera
2019-05-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Men nu handlar ju faktiskt tråden om mediakriget om mångkulturen och inte om dina åsikter. Såväl politiker som medier har under lång tid gett en bild av att ekonomin går bra. De som påtalat att så INTE är fallet har hånfullt avfärdats med sedvanliga härskartekniker och epitet.

Även artikeln du länkat till ger som vanligt en tillrättalagd och missvisande bild och reportern ställer inga följdfrågor eller kritiska frågor. Och som vanligt får en politiker sista ordet:
TT:Hur allvarligt ser du på det?
- Jag ser inte särskilt allvarligt på det. Man kan inte dra några slutsatser utifrån ett eller två år.

TT: Har tillväxten hämtat sig?
- Det är för tidigt att säga. I ett längre perspektiv har tillväxten varit i linje med jämförbara länders.

[...]

Men Magdalena Andersson pekar på ett underskott i statsfinanserna har vänts till överskott under hennes tid som finansminister. Samtidigt har statsskulden betats av till nivåer som inte setts i modern tid.

Det är givetvis inihelvete allvarligt eftersom situationen är helt omöjlig för välfärdsstaten. Jag betraktar artikeln som desinformation.

Vidare, att man med diverse trixande betat av statsskulden har ingenting med tillväxten att göra. Som vanligt är det om inte direkta lögner så är det halvsanningar, tillrättaläggande och osakligheter. Desinformation.

Samtidigt driver givetvis flyktingindustrin upp BNP och många enskilda personer sysselsätts av den och tjänar pengar på den. Ett närmast parodiskt exempel på Broken Window Fallacy.

Jag vet inte om du missförstod. Jag har ett flertal gånger tidigare påpekat att det handlar om just broken window fallacy. I varje fall pekar artikeln på uppenbart faktum (det är inte bara min "åsikt"): att invandringen är ett ekonomisk sänke...detta kan du väl inte mena är desinformation?
Citera
2019-05-10, 10:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag vet inte om du missförstod. Jag har ett flertal gånger tidigare påpekat att det handlar om just broken window fallacy. I varje fall pekar artikeln på uppenbart faktum (det är inte bara min "åsikt"): att invandringen är ett ekonomisk sänke...detta kan du väl inte mena är desinformation?
Givetvis är invandringen ett ekonomiskt sänke – vad fan tror du att människor här i tråden och på andra ställen är bekymrade för? Invandringen och mångkulturen förstör landet ekonomiskt och på en massa andra sätt.

Jag anser att artikeln är desinformation eftersom graden av allvarlighet hos problemen inte alls framkommer och den avslutas med ovidkommande yttranden av Magdalena Andersson som ger en positiv bild.
Citera
2019-05-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag anser att artikeln är desinformation eftersom graden av allvarlighet hos problemen inte alls framkommer och den avslutas med ovidkommande yttranden av Magdalena Andersson som ger en positiv bild.

Artikeln är från TT. Den som inte har uppmärksammat att TT är Sveriges svar på ITAR-TASS är hopplöst förlorad och inte värd att slösa tid på. Lägg krutet på den yngre generationen som kan räddas från indoktrineringen istället, med början på den generation som hellre tittar på youtube istället för Lilla Aktuellt.
Citera
2019-05-10, 10:49
Citat:
Har du något att invända mot det jag skrev? Jag tänker inte ens fråga om det här med "aggressiv avfolkningspolitik" och "fungera" eftersom du inte kan stå för dina uttalanden och jag tror heller inte att någon är intresserad.

Centraliseringen är något som pågått länge och har föregått den mest destruktiva invandringen men att få det till att socialstaten ser det som utfört uppdrag att skapa terrorister...för att...är att dra det lite väl långt.

Socialbyråkraterna i Sverige kan lastas för mycket men inbördeskriget i Syrien är inte en av de saker de kan lastas för.

Det är i alla fall uppenbart att du är intresserad. Dessutom är det inte du som sätter diskursen i den här tråden även om dina tafatta försök med att vilseleda och spåra ur den lätt kan identifieras.

Absolut är regimen skyldig till inbördeskriget i Syrien, bland annat har det flugit JAS-plan där om jag inte missminner mig. Dessutom har man (in)officiellt sanktionerat legosoldater genom att inte förverka deras medborgarskap och om de återvänder garantera att rättvisa ska skipas om de har utfört brott mot mänskligheten. Ser vi något sådant? Absolut inte. Alltså drar jag slutsatsen att de återvändande terroristerna är kumpaner i brott tillsammans med regimen.

Det är onekligen så att "mediekriget" mot svensken är orkestrerad av ingen annan än regimen själv, specifikt myndighetsvänstern som i sin iver att solidifiera och centralisera makten för att säkra sin egen existens invid köttgrytorna som finansieras av den produktiva medelklassens vedermödor.

Onekligen är det äckligt att beskåda det oetiska och vidriga maktmissbruket och hjärntvätten mot den egna befolkningen.
Senast redigerad av redshift 2019-05-10 kl. 11:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in