Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
En eftervalsanalys presenteras i Samhällsnytt. Det är Erik Almqvist som lägger fram utkast till riktlinjer för de kommande fyra åren. Han delar upp mellan partipolitiskt arbete och kulturkriget. Inte oävet beskrivet faktiskt.
https://samnytt.se/lat-lardomar-av-d...tyrka-i-nasta/
Kanske något förmätet av mig. Men jag skulle rekommendera läsning för hans analys innehåller en beskrivning av viktiga delar av mediakriget om mångkulturen.
Lite lustigt är det allt eftersom Almqvist börjar med att motsäga sig själv via punkt 1 och 2.
Han kommer dock till samma slutsats själv och tycker då att man skall offra punkt 1 på punkt 2s altare.
Kort sammanfattat så vill Almqvist se partiet försöka vinna mer liberalt sinnande väljare.För detta krävs då en mera liberal politik.
Jag tror inte att det är en valvinnare om jag skall vara ärlig.De liberala partierna är bättre på att driva liberal politik än vad SD någonsin och förhoppningsvis blir.
Inte nog med att dessa väljare är svårvunna för SD.De är dessutom förhållandevis få till antalet om man jämför med de väljarskaror som fortfarande röstar på Moderaterna och Socialdemokraterna.
Fokuserar däremot SD framgent mera på punkt 1 istället för att lägga kraften på punkt 2 så tror jag att partiet kommer att finna att det fortfarande ger betydligt bättre utdelning i antal röster.
Det var ju inte så att de osäkra väljarna som skulle kunna tänka sig att rösta på SD istället gick till Liberalerna eller Centern.Almqvist själv säger ju att dessa ramlade tillbaka till Sossarna och Moderaterna i detta valet.