2012-09-24, 21:04
Medlem
SwedishDissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak
Peter Santesson, anställd på Timbro, fortsätter att vara sanningens banerförare och han sätter i en replik på den personliga bloggen de unga moderatspolingarna Bali & Brentlin grundligt på plats:

http://inslag.se/journal/2012/9/24/m...h-otacken.html

Socialdemokraterna skulle behöva läsa Santesson för att samla argument och sedan lägga fram föreslaget som borde komma: upphävande av EBO. Sedan efter 2014: mångdubblad flyktinginvandring till moderatkommunerna Danderyd, Täby, Solna, Nacka, Kungsbacka och Vellinge. Även sossekommuner som Piteå och Östersund som sneakat undan ska få sin beskärda del. Sen är det förhoppningsvis dags för nationell tillnyktring i stor skala framåt 2018. Reinfeldt och Åkesson borde då ha lämnat scenen och möjlighetsfönstret till en total kursomläggning kommer då kanske öppnas ?
Peter Santesson är en politiskt korrekt fjant som modererar bort välformulerade och konstruktiva kommentarer av undertecknad. Jag påpekade att Sverige behöver börja repatriera en hel del genom att bland annat omvandla PUT till TUT, men det gick visst inte för sig.
Senast redigerad av SwedishDissident 2012-09-24 kl. 21:39.
Citera
2012-09-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishDissident
Peter Santesson är en politiskt korrekt fjant som modererar bort välformulerade och konstruktiva kommentarer av undertecknad. Jag påpekade att Sverige behöver börja repatriera en hel del genom att bland annat omvandla PUT till TUT, men det gick visst inte för sig.

Santesson sållar kommentarerna hårt - har själv blivit "refuserad" ett par gånger. I den position han karriärmässigt befinner sig - anställd på Timbro och anlitad av SvD - så är det begripligt att han är försiktig. Han har säkerligen EXPOArenaForesMigro-sektens samlade blickar på sig. Han har presenterat sanningen så tydligt om "utanförskapet" att han torde ligga bra till för att bli utvald till sektens nya satansbeläte (efter Gudmundson).
Citera
2012-09-25, 10:30
Medlem
SeverianTheLames avatar
Det sker en liten diskussion på Santessons facebook-wall.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas Wykman
Först och främst - din tes behöver ju inte vara fel bara för att Solna utgör ett undantag, eller om man så vill, markant skiljer ut sig.

Å andra sidan kan man fråga sig hur unik din slutsats är. Att Sverige har en helt eller delvis misslyckad integrationspolitik sedan 30-40 år har knappast undgått någon.

Det jag undrar över är dina modeller, du utlovade mig dem. I ditt inlägg verkar det bara som du anpassat en rät linje med hjälp av minsta kvadratmetoden, vilket i princip inte säger något alls från en statistisk utgångspunkt. Frågor väcks kring kausalitet, korrelation och andra förklarande variabler. Därför eftersöker jag fortfarande vilka modeller du använder för att mer noggrant kunna värdera dina argument.

Däremot är det som sagt ingen som ifrågasätter din generella hypotes: att vi har integrationsproblem i Sverige. Att Solna inte skulle lyckas bättre än andra har du dock knappast visat, ens om din modell är bättre än en endim-OLS.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Santesson
Fint att du är på hugget käre Wykman. Jag har ett jobb att sköta på dagarna så jag hoppas att du kan bärga dig ett par dygn i varje fall. Efter det hoppas jag att vi exempelvis skulle kunna parallellpublicera varsin artikel om detta i lämplig tidskrift. Jag kan nog hitta många mycket intresserade.

...

Du återger inte min tes korrekt förresten. Jag kommer att vara petig på den punkten.

På Twitter har vi lite till.

Citat:
Ursprungligen postat av Adreas Johansson Heinö
en ännu mer obekväm fråga är hur mycket av resonemanget som kan höjas till en nationell nivå, dvs för att förklara länderskillnader.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Santesson
När det gäller storleken på sysselsättningsgapet är sambandet entydigt. Det finns en graf på det där i ett tidigare inlägg.
Citera
2012-09-25, 14:05
Moderator
Strix m/94s avatar
Morgonens och förmiddagens "krig" om Tintin på Kulturhuset, har visat att rasistkortet har sina begränsningar. Både folkstormen och beslutet att återställa utrensningen (just nu i alla fall) visar att gränsen, i alla fall för tillfället, är nådd.

Kanske är detta ett tecken på en brytpunkt. Man kan inte bara vara muslim och skrika rasist, och så får sin vilja igenom. Det finns nu en motkraft. Mycket intressant, t ex i relation till mediadreven om utvisningsfall som måste hejdas. Det finns nu uppenbarligen två drev.

Man kan ta del av följande som viss vägledning: http://blog.svd.se/kulturchefsblogge...lturhuset-med/

Det börjar gå att instämma med följande kommentar i kommentarsfältet:
Citat:
Elefantmannen i SvDs kommentarsfält
Bra artikel av Martin. Media börjar nyktra till från mångkulturfrälsningen. Trögt är det, men sakta åt rätt håll. Fascinerande hur massivt vänsterdominerad journalistkåren är fortfarande och kör sin egen agenda. Men det ploppar t o m upp kritiska artiklar i Expressen nu, mycket glädjande. Att ifrågasätta massinvandring av outbildade människor innebär inte att man är rasist.

Kanske var detta en liten förpostfäktning i det större mediekriget. Som Sverige vann.
Citera
2012-09-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Morgonens och förmiddagens "krig" om Tintin på Kulturhuset, har visat att rasistkortet har sina begränsningar. Både folkstormen och beslutet att återställa utrensningen (just nu i alla fall) visar att gränsen, i alla fall för tillfället, är nådd.

Kanske är detta ett tecken på en brytpunkt. Man kan inte bara vara muslim och skrika rasist, och så får sin vilja igenom. Det finns nu en motkraft. Mycket intressant, t ex i relation till mediadreven om utvisningsfall som måste hejdas. Det finns nu uppenbarligen två drev.

Man kan ta del av följande som viss vägledning: http://blog.svd.se/kulturchefsblogge...lturhuset-med/

Kanske var detta en liten förpostfäktning i det större mediekriget. Som Sverige vann.

Intressant att man tillåter kommentarer på en sådan artikel i stort sett utan att rensa vad jag kan se. Nu över 500 kommentarer.

Kanske var det inte så kul att behöva sparka var femte från redaktionen, när det finns ett gigantiskt folkligt intresse för en mediaröst som säger sanningen utan ängsliga blickar mot partilinjen.
Citera
2012-09-25, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Intressant att man tillåter kommentarer på en sådan artikel i stort sett utan att rensa vad jag kan se. Nu över 500 kommentarer.

Kanske var det inte så kul att behöva sparka var femte från redaktionen, när det finns ett gigantiskt folkligt intresse för en mediaröst som säger sanningen utan ängsliga blickar mot partilinjen.

Generellt sett har jag fått för mig att SVD har betydligt större ballar än övriga tidningar när det gäller kommentering på såna här saker. Brukar modereras friskt men ibland när moderatorerna sover kan en hel del som annars inte får skrivas hitta in på SVDs kommentatorsfält.
Citera
2012-09-25, 14:59
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Till detta lägger vi EU,s federalistiska ambitioner och dagens nyheter om att Eu kräver av Sverige att kväsa rasistiska tendenser på nätet.
Blir intressant att följa vad det är som kommer att definieras som rasism och hur svensken kommer att reagera , läs Tin Tin.
Folkopinionen är alldeles tydligt lättväckt och att måttet börjar bli rågat är helt klart.

Pratade med en målare idag som går på renoveringsjobb i lägenheter och skulle hon vara synonym med hur svenskens inställning till invandringen blivit så skulle repatrieringen starta i morgon.

Ps, hon ägde inte en dator, D,s
Citera
2012-09-25, 18:46
Medlem
Arthur Dents avatar
En liten batalj i det stora slaget om Tintin gick av stapeln på P1 i förmiddags där Tintin-hataren mötte Dilsa Demirbag Sten. Mirir menar att det inte handlar om att plocka bort utan om fördjupning. Och fördjupning, mer fördjupning samt fördjupning.
Demirbag menar att det är fel att agera gatekeeper åt barnen och säkerställa att de först indoktrineras av någon sorts överideologi för att först därefter, möjligtvis, få ta del av Tintin. Mirir menar att det handlar inte om det utan fördjupning. Mirirs svar på allt är förövrigt fördjupning. Klicka på länken Tinitin plockas bort från barnbokshyllan.

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=478
Citera
2012-09-25, 18:55
Medlem
En kurd talar alltså om för en arab att det inte är en så bra idé att förbjuda svenska barn att läsa Tintin. Och alla lyssnar andäktigt på vad de har att säga.

(Nej, jag har inte lyssnat på radioprogrammet och tänker inte heller göra det.)
Citera
2012-09-25, 19:12
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
En kurd talar alltså om för en arab att det inte är en så bra idé att förbjuda svenska barn att läsa Tintin. Och alla lyssnar andäktigt på vad de har att säga.

(Nej, jag har inte lyssnat på radioprogrammet och tänker inte heller göra det.)

Du behöver inte lyssna utan har sammanfattat det hela bra, men jag tvivlar på att svenska folket satt andäktigt och lyssnade på spektaklet, själv uppfattade jag det hela som väldigt komiskt, andra vred nog på sig i olustkänslor. Det komiska låg inte i situationen där någon bestämt sig för att börja censurera biblioteksutbudet vilket naturligtvis är obehagligt utan i Miris "fördjupning".
Citera
2012-09-25, 19:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Till detta lägger vi EU,s federalistiska ambitioner och dagens nyheter om att Eu kräver av Sverige att kväsa rasistiska tendenser på nätet.

Blir intressant att följa vad det är som kommer att definieras som rasism och hur svensken kommer att reagera , läs Tin Tin.

Folkopinionen är alldeles tydligt lättväckt och att måttet börjar bli rågat är helt klart.

Pratade med en målare idag som går på renoveringsjobb i lägenheter och skulle hon vara synonym med hur svenskens inställning till invandringen blivit så skulle repatrieringen starta i morgon.

Ps, hon ägde inte en dator, D,s

Jag hoppas, att det här inte anses som OT - man bör veta, vad som har varit i överstatens säck innan det kom i svenska journalisters påse.

Dagens rapport kommer från Europarådets kommission mot racism och intolerans - ECRI

EUs skapelse - med samma inriktning - är FRA European Union Agency for Fundamental Rights

http://fra.europa.eu/en

Expo var rapportör till FRA (när denna obehagliga organisation hette EUMC). Sedan övertog Centrum mot Rasism den positionen och idag får man inte veta (!) vilken eller vilka organisationer som rapporterar till FRA.

Potted history ang. FRA:

Citat:
The consultative Commission on Racism and Xenophobia (CRX), was established in 1994, and also known as the Kahn Commission.

"The Kahn Commission (as it was to become known, after its chair, Jean Kahn, President of the European Jewish Congress) consisted of a representative from each of the Member States, two MEPs (16), a representative from the Commission and an observer from the Council of Europe.

The Commission's findings were unequivocal about the need to adopt binding legislation combating racial discrimination at the European level."

The CRX was transformed into the European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia (EUMC), in June 1998.

"The EUMC was established in Vienna as an independent body of the European Union by the Council Regulation (EC) No 1035/97 of 2 June 1997 ..

The EUMC activities started in 1998 and ended on 28 February 2007", when the EUMC was transformed into the European Union Agency for Fundamental Rights (FRA) - with effect from 1 March 2007.

"The fight against racism, xenophobia and related intolerance will be at the heart of FRA's activities among the thematic areas laid down in the multi-annual Framework programme."

Beträffande rapporten från Europarådets kommission mot racism och intolerans:

Så här skriver ECRI - European Commission against Racism and Intolerance

Citat:
In the framework of its country- by-country monitoring work, ECRI examines the situation concerning manifestations of racism and intolerance in each of the Council of Europe member States. ECRI’s findings, along with recommendations as to how each country might deal with the problems identified, are published in country reports. These reports are drawn up after a contact visit to the country in question and a confidential dialogue with the national authorities. The country-by-country monitoring deals with all member States on an equal footing and takes place in five-year cycles, covering nine/ten countries per year. (min fetstil)

http://www.coe.int/t/dghl/monitoring...country_en.asp

Den aktuella rapporten är faktiskt imho skrämmande. Dels är beskrivningen av tillståndet i Sverige rätt vinklat och kontroversiellt t.ex.

Citat:
Främlingsfientliga och islamofobiska partier har gjort markvinningar de senaste åren.

Är det verkligen självklart, att SD - som jag förmodar avses - bör beskrivas av en överstatlig organisation med dessa pejorativa begrepp? Vem har månne hållit i pennan... det får vi inte veta... det är ju "konfidentiellt".

Dels har ECRI har en lista på åtgärder, som man anbefaller regering och riksdag att ombesörja.

Citat:
I denna rapport anmodar ECRI de svenska myndigheterna att vidta ytterligare åtgärder på ett antal områden och lämnar en rad rekommendationer..

Exempelvis "rekommenderar" man, att den svenska grundlagen ska ändras, så att etnisk och religiös kvotering kan införas

Citat:
ECRI rekommenderar att de svenska myndigheterna ändrar regeringsformen och gällande rättsregler för att uttryckligen tillhandahålla möjligheten att tillämpa positiv särbehandling för att förbättra jämlikheten i alla samhällssfärer.

Vidare "rekommenderar" man, att yttrandefriheten ska begränsas ytterligare-

Citat:
ECRI rekommenderar att myndigheterna undanröjer de befintliga hindren för lagföring av fall av hets mot folkgrupp som begås via press- eller sändningsmedier.

Citat:
ECRI rekommenderar vidare att de svenska myndigheterna ändrar sin relevanta straffrätt för att dels göra det straffbart att medvetet och i rasistiskt syfte öppet förneka, trivialisera, berättiga eller tolerera folkmord, brott mot mänskligheten och krigsförbrytelser och dels att möjliggöra att juridiska personer hålls brottsligt ansvariga för alla rasistiska brott som anges i ECRI:s allmänna policyrekommendation nr 7 om nationell lagstiftning för att bekämpa rasism och rasdiskriminering, inte bara för sådana brott som begås under utövandet av affärsverksamhet.

Föreningsfriheten bör begränsas.

Citat:
ECRI upprepar sin rekommendation till de svenska myndigheterna att införa regler som gör det straffbart att grunda eller leda en grupp som befrämjar rasism, att stödja en sådan grupp och att delta i dess aktiviteter.

Det här är bara några spridda axplock (utöver kväsandet av rasistiska tendenser på nätet). Jag rekommenderar en genomläsning (eller åtminstone en hastig blick) för att känna de obehagliga överstatliga vibbarna.

PS Till antisemitism, islamofobi, antiziganism har sällat sig afrofobi.

http://www.coe.int/t/dghl/monitoring...12-046-SWE.pdf

LÄS också vad Václav Klaus säger:

Citat:
Något människor i västra Europa kanske glömt mer än dem som levde under kommunismen är att det är den demokratiska processen som är det viktigaste, inte besluten i sig. Det är en historiens ironi, som jag inte kunde föreställt mig 1989, att jag nu ensam bland ledande politiker måste predika om demokratins värde.

http://www.friatider.se/tjeckiens-pr...och-demokratin
Senast redigerad av Meiji 2012-09-25 kl. 20:18.
Citera
2012-09-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag hoppas, att det här inte anses som OT - man bör veta, vad som har varit i överstatens säck innan det kom i svenska journalisters påse.

Dagens rapport kommer från Europarådets kommission mot rasism och intolerans - ECRI

Den aktuella rapporten är faktiskt imho skrämmande. Dels är beskrivningen av tillståndet i Sverige rätt vinklat och kontroversiellt.

Är det verkligen självklart, att SD - som jag förmodar avses - bör beskrivas av en överstatlig organisation med dessa pejorativa begrepp? Vem har månne hållit i pennan... det får vi inte veta... det är ju "konfidentiellt".

Dels har ECRI har en lista på åtgärder, som man anbefaller regering och riksdag att ombesörja.

Exempelvis "rekommenderar" man, att den svenska grundlagen ska ändras, så att etnisk och religiös kvotering kan införas.

Vidare "rekommenderar" man, att yttrandefriheten ska begränsas ytterligare.

Föreningsfriheten bör begränsas.

Tack för grävjobbet! Möjligen är detta dock ett OT-spår som ska utvecklas i en egen tråd. Ämnet är dock viktigt - dessa "kommisions-människor" måste dras ut i ljuset och skärskådas. Man bör försöka kartlägga deras uppdragsgivare. Rapporterna är helt uppenbart beställningsjobb och någon ser till att göra nyheter som dagens "larmrapport" till huvudnummer i svensk MSM. Att använda förment objektiva rapporter från FN-organ, EU-kommisioner och otaliga NGO:s till propaganda är ett viktigt vapen för kulturmarxister och globalister. Henry Ascher lyckades få Läkarförbundet att lobba för fri vård för "papperslösa" genom att använda en FN-kommisionär som sanningsvittne med "profetstatus".

I finsk media får dagens rapport mindre utrymme. Hufvudstadsbladet skriver lakoniskt följande:

http://hbl.fi/nyheter/2012-09-25/kom...nska-hatinlagg

Citat:
Ursprungligen postat av HBL
Muiznieks betonar att det antidiskrimineringsarbete som har inletts i Finland bör omfatta alla som har blivit offer för diskriminering.

Han påpekar också att det fortsättningsvis finns en löneklyfta mellan könen och att våld som riktar sig mot kvinnor fortfarande är ett allvarligt problem.

Muiznieks uppmanar också Finland att erkänna samernas markanvändningsrättigheter och deras rätt att föda upp renar på traditionellt sätt.

Muiznieks rapport bygger på ett besök som han gjorde i Finland den 11–13 juni.

Nils Muiznieks heter alltså politruken som har tagit över presidentskapet för ECRI efter det svenska stolpskottet Thomas Hammarberg.

Finner vid en wikipedia-koll att mannen i fråga är en etnisk lett uppvuxen och utbildad i USA vid Berkeley och Princeton. Således transatlantiskt importerad diversity-dynga ännu en gång föga oväntat.
Senast redigerad av BengeRunflak 2012-09-25 kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in