2019-03-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jisses, du ger dig verkligen inte, Ottakar. Trots att du har Vågskålen att kriga emot nu också och inte bara mig.

Hypoteser om dessa avtal (och om existensen av dem över huvud taget) är fortfarande bara hypoteser och de är fortfarande mycket långsökta.

Apropå detta så hade moderaterna, eller möjligen ungmoderaterna, kring valet 2010 en broschyr med titeln Vi älskar Sverige. Omslagsbild? En afrosvensk i rastaflätor. Detta togs upp för minimal diskussion i media och vad någon mångfaldsgrupp påpekade var att det finns betydligt fler personer från Mellanöstern i Sverige så valet av afrosvensken är inte på något sätt naturligt. Här går det inte att åberopa några ihopfantiserade avtal eftersom det var partimaterial. Afrosvensken ses instinktivt som raka motsatsen till vad Sverige är, alltså väljer ungmoderater honom som omslagspojke.

Som en berömd jude en gång lär ska ha sagt. Ibland är en cigarr bara en cigarr.

Men skämt å sido. Det där var under den period som mångkultur ansågs fräscht som statement. Den period när Moderaterna kunde sjunga att menaiterna kunde bygga tre mosker i stället för en. Den tid när Muslimska Brödraskapet kunde välja och vraka bland de politiska friarna som i sin enfald trodde man faktiskt kunde få röster från diaspororna om man piffade upp sin kommunikationsplan genom käcka bilder på svarta rasifierade kroppar.

Kanske trodde de att förebilderna från KREAB faktiskt skulle fungera?
Citera
2019-03-28, 00:36
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det handlar om det på det viset.. stryk det: jag är fullkomligt övertygad om att det inte har med saken att göra. "De svarta allierade" är en så insignifikant grupp att ingen bryr sig. Det handlar om reklamskaparna själva att de gör dessa val, inte om afrosvenskar som sådana. Vad du kan notera är dessutom att andelen somalier bland afrosvenskar i Sverige är ganska hög -- bland afrosvenskar i reklam i Sverige går de knappt att finna. Det går alltså inte att extrapolera något rationellt ur detta, ej heller några "mål och medel".

Hela konceptet kommer från USA. Kanske lost in translation. Vad vet man?
Citera
2019-03-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Som en berömd jude en gång lär ska ha sagt. Ibland är en cigarr bara en cigarr.

Men skämt å sido. Det där var under den period som mångkultur ansågs fräscht som statement. Den period när Moderaterna kunde sjunga att menaiterna kunde bygga tre mosker i stället för en. Den tid när Muslimska Brödraskapet kunde välja och vraka bland de politiska friarna som i sin enfald trodde man faktiskt kunde få röster från diaspororna om man piffade upp sin kommunikationsplan genom käcka bilder på svarta rasifierade kroppar.

Kanske trodde de att förebilderna från KREAB faktiskt skulle fungera?

Och valet faller då på... en afrosvensk med rasta och absolut inte en somalisk sådan? Jag tror inte att afrosvenskar är särskilt högt aktade inom diasporagrupperna i Sverige. Men vi kommer in på det igen, afrosvensken representerar motsatsen till Sverige. Svart i motsats till vitt. Alltså faller valet på honom och inte på en kvinna i huckle. Samma logik gäller för reklamskaparna även om de nu idag tycker att det är extra viktigt att få in fler kvinnor med huckle lite varstans som motmedel mot Ebbas flört med Jimmie.
Citera
2019-03-28, 00:49
Medlem
Citat:
Det du kallar den alternativa tankemodellen är ett faktum. Dessa personer är sådana. Vi vet detta. Det finns inget att skriva in sig i när man håller med redan från början. Samma sak är det med journalister. Janne Josefsson kallad det på sin tid för kommunisthögskolan. Detta är inte personer som behöver påverkas eller övertygas -- de är med på tåget från dag ett.

Sedan ska vi dessutom inte låtsas som att de personer som håller på med revision i ett större företag nödvändigtvis är intresserad av frågan över huvud taget. Ej heller förmannen på fabriken. Den typ av människa du finner inom dessa globala storföretag är samma typ av människor du finner inom EU och FN.

Kontrollen existerar inte och inga kontrollmekanismer finns.

Du behagar skämta? Alla hundratusentals människor i olika länder och stater. I Sverige, UK och delstater i USA? Alla utan undantag inom reklam och marknadsföring på både köpar och säljarsidan? Du bygger på ett expertmässigt sätt upp en fantastisk teori om att alla inom en stor bransch ser sig som FN anställda.

En gigantisk kollektiv fantasi om FN tjänstgöring! Det trodde jag inte om dig Experten.
Citera
2019-03-28, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Du behagar skämta? Alla hundratusentals människor i olika länder och stater. I Sverige, UK och delstater i USA? Alla utan undantag inom reklam och marknadsföring på både köpar och säljarsidan? Du bygger på ett expertmässigt sätt upp en fantastisk teori om att alla inom en stor bransch ser sig som FN anställda.

En gigantisk kollektiv fantasi om FN tjänstgöring! Det trodde jag inte om dig Experten.

Du bygger upp en rejäl halmgubbe här och det vore en sak om du hade något på din sida i debatten annat än fantasiser men det har du inte. Apropå UK så är det här med svarta män i reklam än mer flagrant i det landet.

Att alla dessa människor finns är inte en hypotes utan ett faktum. Journalistundersökningar om den massiva överrepresentationen för MP-sympatier finns. Inga "agendor" eller "styrmän" kan framtvinga dessa sympatier eller beteende vad gäller hur folk röstar (vi kan se hur folk röstar i vissa delar av Stockholm). Vi kan se att FI blivit blev representerade i Stockholm 2014 (media/reklam-branschen och i Umeå och Lund, pga universiteten). I övrigt så umgås reklammänniskor och journalister i snarlika om inte samma kretsar.

Att dessa människor existerar är inte en teori. Det är ett faktum. Och de kallar gärna sig själva för globala medborgare (apropå FN). Att FI blev invalda i Stockholms kommunfullmäktige 2014 är inte en teori eller en hypotes.
Citera
2019-03-28, 06:59
Medlem
Expressen blandar och ger. När det är stiltje i nyhetsförmedlingen om IS-kvinnor som spottar på väst och vill förgöra handen som föder dom så plockar man fram en nyfrälst svensk husmuslim.

Denna gång Maya, 25, som vill inspirera sina nya medsystrar (och eventuellt sina gamla som är vilsna i mångkulturen) att kapa kedjorna i hemmet som håller dem borta från integration och jobb, nu ska de få frigång för att börja gå på gymmet.

https://www.expressen.se/nyheter/may...ill-inspirera/

Citat:
Maya Fredin, 25, har lagt den största delen av sin fria tid på träning [...] Hon har sedan innan kämpat mot fördomar på gymmet, särskilt de kopplade till kvinnor och träning [...] Det var mycket pikar, berättar hon [...] Men kommentarerna bet inte på Maya.

Nyligen rensade Maya Fredin ut flödet på Instagram och bytte ut det mot ett nytt. "Många av er kanske har märkt att jag inte har varit så aktiv de senaste veckorna”, skrev Maya i ett inlägg på Instagram i höstas. ”En av anledningarna är att jag konverterade till islam för några månader sen!”

– Många har varit nyfikna på varför jag konverterat. Jag hade en väldigt tuff period i mitt liv förra sommaren där jag var osäker i mig själv och gick igenom ett trauma. Jag kände mig ensam och borttappad, berättar hon. Sedan flera år tidigare har hon varit nyfiken på religionen och firat muslimska högtider med sina vänner.
– Jag såg Koranen i bokhyllan och tog fram den. Då kändes det som att en tyngd släppte från mina axlar.

Nu har Maya hittat sin tro.
– Jag behövde vägledning och struktur. Men jag tänkte också ”hur gör jag med min träning?”. Jag var tidigare bekväm i hur jag klädde mig på gymmet och insåg att jag kunde kombinera min tro och min religion med träningen. Hon beställde nya kläder, en hijab och begav sig till gymmet.

Familj och vänner tog det positivt. Övergången flöt in i vardagen – allt känns rätt.
– Jag försöker fokusera på de positiva reaktionerna. Jag vill alltid bemöta folk med vänlighet och respekt, som min tro lär mig att göra.

Att använda sin plattform på Instagram för att inspirera andra muslimska kvinnor att träna blev ett naturligt nästa steg, berättar hon.
– Det finns många sätt att träna och samtidigt vara en praktiserande muslim. Jag försöker fokusera på mina systrar i tron och många skriver till mig och ställer frågor. Jag försöker hålla deras glöd uppe.

Kanske är det en feministisk inlaga av expressen. För att inspirera muslimska kvinnor att bryta sig loss från sina bojor och våga lämna man och hem för en stund. Eller för våra svenska kvinnor som känner sig vilsna i det nya sverige, inte känner att de får tillräcklig respekt ute i samhället längre, köp en koran och lite heltäckande klädsel och konvertera till fredens religion, så löser sig nog allt.

Ingen skugga över Maya som bara försöker hålla sina nya medsystrars glöd uppe, det kan de behöva här uppe i kalla norden. MashaAllah!
Citera
2019-03-28, 07:30
Medlem
fasligts avatar
Jaha, så har då det oundvikliga hänt. Ett hundratal migranter som i sitt missnöje över att inte skeppas till Europa utan tillbaka till Libyen efter "räddning" har kapat det räddande fartyget, en turkisk oljetanker.

En rejäl rockad på spelplanen. Kaparmigranterna kräver att få tas till Malta medan Malta vägrar släppa in dem på sitt territorialvatten. Lilleputtlandet lär behöva hjälp utifrån och Turkiet lär ställa krav på kvick lösning då det är deras egendom och folk som de rasifierade migrantkropparna lagt beslag på. BBC och Aftonbladet är snabba att ursäkta dådet med tillkännagivandet att EU ska stoppa Operation Sophia i september.

Blir intressant att se hur detta utvecklar sig. Statsradions morgoneko förbigick det hela med tystnad så det verkar vara en huvudbrygenererande het potatis. Däremot hade man med ett missnöjt socialdemokratiskt kommunalråd från Jämtland som ondgjorde sig över att det inte ska bli tal om samma mängd bidragsimpregnerade asylanter till regionen framöver.
Rescued migrants hijack ship, demand it head toward Europe
https://www.apnews.com/1bbb896679754fd59357f0bdc60b94af
Citera
2019-03-28, 08:53
Medlem
longbow4ys avatar
Återanvändning av fungerande aktivistmetod kamouflerad till vetenskap:
Över 800 forskare i Europa och Nordamerika har undertecknat ett initiativ för att skapa en internationell expertpanel om migration.
Förebilden är FN:s mellanstatliga expertpanel som redan finns på klimatområdet - IPCC.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7183348

Vad kan gå fel liksom?

Med tanke på förebildens resultat kan jag redan inse vad resultatet blir inom kort i medierna och politiken:
Medierna: Vi har bara några år kvar att rädda mänskligheten genom att Sverige går före och inför nollvisionen inom migration och mångkultur.
Noll som vägras uppehälle PUT och medborgarskap. Noll som förvägras att inkluderas som svenskar.
Alla skall med. Alls lika värde gäller utan undantag.

Politiken:
Regeringen inför Noll-koll myndigheten som får alla resurser och Sverige blir en multikulturell förebild.
Vi har till och med redan infört det mesta av denna nollvision. Av nollor, med nollor.
Citera
2019-03-28, 10:33
Medlem
orrtupps avatar
SVD har släppt fram två viktiga artiklar de senaste dagarna, först denna utmärkta text om lögnen om att invandring akulle kunna lösa något påstått demografiproblem, sanningen är ju att ökad invandring skulle skapa ett demografiproblem, precis som Tullberg har förklarat i sitt fantastiska föredrag jag tidigare har länkat till.

https://www.svd.se/demograf-migratio...losa-problemet

Och nu en artikel som visar vad vi i verkligheten åstadkommer med vår sjuka migrationspolitik.

Citat:
Jag har aldrig levt mitt liv i rädsla. Som gravid har jag skumpat på flodbåtar i paramilitärt kontrollerade områden, med fladdrande hår har jag besökt platser där kvinnor och flickor systematiskt våldtas med machetes, jag har sovit gott på platser där terroristdåd är en del av vardagen och rest ensam på okända landsbygder i fjärran länder. Men aldrig har jag haft den här känslan av att något är på väg att hända med platsen jag befinner mig på, som gör att den kanske aldrig kommer att bli sig lik. Och så slås jag av det underliga i att lag och ordning nu är svenskarnas ”toppfråga”, men att vi talar mer om hur vi borde flyga mindre än om hur vi ska bli trygga igen."

Min fetning, tyvärr ligger det bakom en betalvägg.
https://www.svd.se/rapport-fran-tryg...i8eaSVzGN5ncJA
Citera
2019-03-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Återanvändning av fungerande aktivistmetod kamouflerad till vetenskap:
Över 800 forskare i Europa och Nordamerika har undertecknat ett initiativ för att skapa en internationell expertpanel om migration.
Förebilden är FN:s mellanstatliga expertpanel som redan finns på klimatområdet - IPCC.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7183348

Vad kan gå fel liksom?

Med tanke på förebildens resultat kan jag redan inse vad resultatet blir inom kort i medierna och politiken:
Medierna: Vi har bara några år kvar att rädda mänskligheten genom att Sverige går före och inför nollvisionen inom migration och mångkultur.
Noll som vägras uppehälle PUT och medborgarskap. Noll som förvägras att inkluderas som svenskar.
Alla skall med. Alls lika värde gäller utan undantag.

Politiken:
Regeringen inför Noll-koll myndigheten som får alla resurser och Sverige blir en multikulturell förebild.
Vi har till och med redan infört det mesta av denna nollvision. Av nollor, med nollor.

Forskare kan vara verkligen vara skamlösa. Vild gissning är att de vill att de själva ska vara medlemmar av denna så kallade expertpanel. Det skriver de under på!
Citera
2019-03-28, 11:33
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
SVD har släppt fram två viktiga artiklar de senaste dagarna, först denna utmärkta text om lögnen om att invandring akulle kunna lösa något påstått demografiproblem, sanningen är ju att ökad invandring skulle skapa ett demografiproblem, precis som Tullberg har förklarat i sitt fantastiska föredrag jag tidigare har länkat till.

https://www.svd.se/demograf-migratio...losa-problemet

Och nu en artikel som visar vad vi i verkligheten åstadkommer med vår sjuka migrationspolitik.

Min fetning, tyvärr ligger det bakom en betalvägg.
https://www.svd.se/rapport-fran-tryg...i8eaSVzGN5ncJA

Ja det händer saker på SVD som jag följer extremt noga. Om det är uthålligt är svårt att sia om. Men man vägrar att hoppa på drevet mot Örjan Ramberg trots att tidningen väl höll på ett halvår minst och ältade #metoo. Tove Lifvendahl har satt ner foten här. Enough is enough. Kulturchefen Lisa Irenius som för inte så länge sedan deltog i drevet mot svenska akademin och hatobjektet nr 1 Horace Engdahl tycker numera att man måste kunna lyssna även på dem som har andra åsikter. Fan tro´t. Trumpbashingen har upphört eller blivit mer subtil (Erik Bergin) och likaså hatet mot Theresa May från labouranhängaren Charlotta Buxton i London. Flera av de vänsterliberala krönikörerna har tystnat som Sandra Johansson, hon Nordberg i New York och Tomas Lundin i Tyskland som varit expert på att hitta nedsättande beteckningar på AfD. Gunilla von Hall och EU-reportern Teresa Kuechler ligger lågt tycker jag. I stället har den smidiga lite mer konservativa Therese Larsson-Hultin fått skriva om utrikspolitik. Idag en någorlunda neutral intervju med en ungersk regeringsrepresentant på besök i Sverige. Ja det är nog något som händer på SVD. Men det känns som om webbupplagan av tidningen blivit tunnare. Mycket material hämtas nu från Omni och TT som envisas med sin vänsterliberala bias.
Citera
2019-03-28, 11:42
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Forskare kan vara verkligen vara skamlösa. Vild gissning är att de vill att de själva ska vara medlemmar av denna så kallade expertpanel. Det skriver de under på!

Självutnämnda experter är skamlösa? Liiite oväntad vinkling från dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in