2012-09-18, 13:25
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Jag hörde den där Mats Johansson från Alvesta, han lät osentimental och svarade raskt utan att tveka.

Även 440 tkr/år och 12 000 kr/månad i hyrespengar låter mycket så inser nog kommunerna att det blir början på decennier, om inte generationer, av problem och kostnader.

Men jag tror vi får facit innan nyår, om regeringen tillfälligt kan skjuta upp problemen och kommunerna öppnar famnen för asylanterna i utbyte mot en slant. Frågan blir ju ändå densamma, som har tystats i decennier; Hur många kan vi ta emot?

Hur som helst så har debattklimatet ändrats, ett nytt paradigm har etablerats i MSM: Flyktingar är en kostsam börda.

Det är behållningen av ett par års diskussion om mediakriget: Flyktingar är nu officiellt en ekonomisk börda för mottagarna. Längre än så har vi inte kommit, men det är alltid något.
Det är ändå en bit ifrån Maud Olofssons ylanden om nybyggarlandet Sverige. Någon vändning handlar det inte om, bara en liten frontförändring.
Citera
2012-09-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Det är annorlunda den här gången. Skillnaden är att komunerna har fått nog. Några enstaka dårar begår fortfarande politiskt självmord i Falkenberg och på andra håll genom att köpa villor till flyktingbarn och somalier, men i stort sett alla andra har insett att det gäller att stoppa invasionen.

Ingen enad journalistkårs- eller rikspolitiker-7-klöverattack med rasistkortet mot dom motsträviga partikamraterna som krävde pengar i uppropet häromdan eller mot sossen i Arvika.

Budskapet till komunpolitikerna blir ett annat än när Sven Olle Olsson defamiserades -88. Dom uppfattar nog korrekt att dom har övertaget nu. Asylmottagningen de kommande månaderna kommer att haverera på ett sätt som inte går att dölja ens för journalistkåren. Det har tagit stopp nu.
Sjöbo-Olle ville stoppa invandringen. Dagens kommunpolitiker vill bara ha mer pengar. Det är inte "annorlunda den här gången". Kommer det fram en kommunpolitiker som talar klarspråk och vill göra något åt problemet på riktigt kommer han att bli lika hudflängd i medierna som Sven-Olle blev. Partiet kommer att utesluta honom och sen kommer allt att gå vidare som vanligt.

Åttaklövern (SD är förutom FP det mest judaiserade partiet av alla) kommer aldrig att göra något åt det här.
Citera
2012-09-18, 14:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f97ks
”Mitt mål är ett jobb på Migrationsverket”

"Mitt mål är ett jobb på Migrationsverket. Sverige kränker barnkonventionen när minderåriga skickas tillbaka till andra EU-länder. Osäkerheten dödar barnets drömmar."

DN har lösningen på vad flyktingarna ska jobba med. De ska jobba på Migrationsverket med att ta hit fler flyktingar som kan arbeta på migrationsverket och i sin tur hjälpa till att ta hit ännu fler flyktingar in absurdum.

Briljant. Man undrar om DN inser vems ärenden de går när de skriver sådant här.

Här är DN uppenbarligen economical with the truth:

Citat:
År 2002 kom jag till Sverige från Azerbajdzjan med min mamma och min syster. Mamma var sjuk och jag tog hand om min syster och min lillebror. Mamma blev utvisad. Men när polisen hämtade henne var vi inte hemma. Mina syskon och jag fick uppehållstillstånd 2006.
Citera
2012-09-18, 14:40
Medlem
02-02-2012s avatar
Vill ni ha ett mediakrig om mångkulturen i 25 år? Hur tror ni att det kommer se ut i landet när dessa 25 år är över? Om vi har 100.000 utlänningar per år är det minst 2½ miljoner nya invånare som man på något sätt skall föda och tror ni att det kommer gå bättre än det gör idag är ni idioter.

Det är inget krig som startat utan en pacifiserings kampanj för att ni inte skall göra något åt problemet. Testa att skriva en insändare i DN, prata om problemet i Ring P1 eller liknande tilltag och se hur bra det kommer gå.

Att ni lägger er tilltro till media och demokrati som skapat problemet är tragiskt.
Citera
2012-09-18, 15:06
Medlem
Sammanfogade ämnen / mod
Citera
2012-09-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Vill ni ha ett mediakrig om mångkulturen i 25 år? Hur tror ni att det kommer se ut i landet när dessa 25 år är över? Om vi har 100.000 utlänningar per år är det minst 2½ miljoner nya invånare som man på något sätt skall föda och tror ni att det kommer gå bättre än det gör idag är ni idioter.

Det är inget krig som startat utan en pacifiserings kampanj för att ni inte skall göra något åt problemet. Testa att skriva en insändare i DN, prata om problemet i Ring P1 eller liknande tilltag och se hur bra det kommer gå.

Att ni lägger er tilltro till media och demokrati som skapat problemet är tragiskt.
Exakt. Det ska tydligen till en kommunist för att förstå sånt här.
Citera
2012-09-18, 16:43
Medlem
lampross avatar
Citat:

Denna tråd speglar hur mångkulturfrågor trots allt poppar upp i media trots att denna är helt regimtrogen. SD har ingen röst i MSM, de har och har sedan sitt riksdagsintåg inte haft något riktigt brohuvud i mediakriget, men helt mörkt var det inte ens hösten 2010. Det var den "början på ett mediakrig om mångkulturen" Dogdylan såg i trådstarten. Det är det mediakrig vi diskuterar, inte åsikter om multikultur eller invandringens realiteter per se. Och jag tycker kriget tar sig att döma av de indicier som trådens postare visar.

Mångkulturen saknar självförtroende numera, den är på reträtt. Om sedan detta är "kulminationspunkten i slaget om Stalingrad" eller bara utnötningsstrider à la västfronten 1917 är svårt att säga. Jag tror dock personligen att vändpunkten är nära. Mångkulturen vinner kanske taktiska segrar på gatan men på flankerna drar det ihop sig till storm à la Stalingrad med resultat i inneslutning och strategiskt nederlag.

Fredde kan som taktiker inta kvarter efter kvarter, han kan snart ha hela Stalingrad i sin hand (= massinvandring synbarligen säkrad för evigt) men i realiteten går denna agenda inte att driva längre. Den har förlorat appeal, den lockar ingen längre. Det senaste årtet har segrar vunnits i det tysta http://lennart-svensson.blogspot.se/...det-tysta.html i form av sahlinismens död, svenska partiledare uttalar sig inte svenskfientligt längre, Ullehags mytnederlag, en vilja bland vissa MSM-debattörer som Anna Dahlberg att lyfta migrationens negativa sidor. Och Annie Lööfs tal om "nybyggarland" och 30 miljoner nya svenskar möttes av ett löjets skimmer. Med mera!

Detta är nederlag för PK-monoliten, sprickor i mångkulturens mur. OK, det må ibland i denna tråd röra sig om subtila indicier på dylika sprickor, det må vara en form av kremlologi detta att försöka hitta innebörder i de svagaste nyanser på mångkulturella schackdrag i media. Men jag tycker det är givande att vara mångkultur-kremlolog 2012, lika givande som det måste ha varit att vara riktig kremlolog i slutet av 1980-talet när östblocket frigjorde sig och Sovjetunionen föll.

"If the centre can't hold things fall apart". Så är det idag: ingen vill ha massinvandring, det enda som tar emot är ett kryptoreligiöst tabu och snart åker det all världens väg. PK dör i år.
Senast redigerad av lampros 2012-09-18 kl. 17:01.
Citera
2012-09-18, 17:49
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Denna tråd speglar hur mångkulturfrågor trots allt poppar upp i media trots att denna är helt regimtrogen. SD har ingen röst i MSM, de har och har sedan sitt riksdagsintåg inte haft något riktigt brohuvud i mediakriget, men helt mörkt var det inte ens hösten 2010. Det var den "början på ett mediakrig om mångkulturen" Dogdylan såg i trådstarten. Det är det mediakrig vi diskuterar, inte åsikter om multikultur eller invandringens realiteter per se. Och jag tycker kriget tar sig att döma av de indicier som trådens postare visar.
Denna tråd speglar endast hur Dogdylan lyckas få er att diskutera en icke-fråga i över 1½ år. Har inte du fattat att han antagligen drivs av en personlig motivering och/eller får betalt för att skapa dessa trådar? (jag utgår från att han är samma som den versionsnumrerade användaren) Medan du sitter och för en teoretisk och ideologisk diskussion med de andra idioterna sitter han och riktigt myser åt att ni inte är ute och gör något annat.

Citat:
Mångkulturen saknar självförtroende numera, den är på reträtt. Om sedan detta är "kulminationspunkten i slaget om Stalingrad" eller bara utnötningsstrider à la västfronten 1917 är svårt att säga. Jag tror dock personligen att vändpunkten är nära. Mångkulturen vinner kanske taktiska segrar på gatan men på flankerna drar det ihop sig till storm à la Stalingrad med resultat i inneslutning och strategiskt nederlag.
Mångkulturen är död och har varit det länge, troligen var det ett döfött barn som hållits vid liv med en respirator för att möjliggöra de förändringar man vill göra i Sverige och när de är gjorda kastar man mångkulturen på skräphögen och lanserar nästa politiska mål som troligen kommer vara en omdefinition av vad en svensk är med väldigt låga krav som skall uppfyllas. Snart kommer mångkulturen att ha övergetts för "integration av folkgrupp-X" där minst lika mycket pengar kommer att plöjas ner i ett svart hål där politiker försöker fånga pengarna före de försvinner för alltid.

Citat:
Fredde kan som taktiker inta kvarter efter kvarter, han kan snart ha hela Stalingrad i sin hand (= massinvandring synbarligen säkrad för evigt) men i realiteten går denna agenda inte att driva längre. Den har förlorat appeal, den lockar ingen längre. Det senaste årtet har segrar vunnits i det tysta http://lennart-svensson.blogspot.se/...det-tysta.html i form av sahlinismens död, svenska partiledare uttalar sig inte svenskfientligt längre, Ullehags mytnederlag, en vilja bland vissa MSM-debattörer som Anna Dahlberg att lyfta migrationens negativa sidor. Och Annie Lööfs tal om "nybyggarland" och 30 miljoner nya svenskar möttes av ett löjets skimmer. Med mera!
Du måste skriva i sömnen, som det är idag håller man på att montera ner alla organisationer som kan stödja Svenskar, sakta men säkert blir allt värre och det finns inga tecken på att det skall bli bättre för en Svensk som arbetat och sparat pengar. Det senaste är att PPM-kassan skall fördelas mellan ala PPM sparare och snart kommer PPM-kassan att delas mellan alla pesnionärer. Om du ser det som sker nu som segrar vunnits i det tysta är jag väldigt rädd inför hur du ser på en förlust. Det mesta just nu talar t ex för att kommuner kommer bli av med självbestämmanderätten 2013 och förstår du inte varför detta är dåligt bör du omgående läsa på vad det innebär i praktiken och varför man som medborgare vill ha detta.

Allt trams och utspel om utlänningar i Svensk media och politik säger inte mycket. Senaste budet är att vi i år kommer få 125.000 utlännigar som skall ges bostad, kläder, mat, skolgång, sjukvård, pensioner, etc. Om vi ser till verkligheten och lämnar diskussionen och "feel good" snacket var det alltså bättre när det var total cencur under 1990 talet!

Citat:
Detta är nederlag för PK-monoliten, sprickor i mångkulturens mur. OK, det må ibland i denna tråd röra sig om subtila indicier på dylika sprickor, det må vara en form av kremlologi detta att försöka hitta innebörder i de svagaste nyanser på mångkulturella schackdrag i media. Men jag tycker det är givande att vara mångkultur-kremlolog 2012, lika givande som det måste ha varit att vara riktig kremlolog i slutet av 1980-talet när östblocket frigjorde sig och Sovjetunionen föll.

"If the centre can't hold things fall apart". Så är det idag: ingen vill ha massinvandring, det enda som tar emot är ett kryptoreligiöst tabu och snart åker det all världens väg. PK dör i år.
Om du är en av dem som tror att media kan påverka något i real politiken är du dum i huvudet, jag är lessen att behöva säga det men så är det! Media är där för att motivera ett beslut, inte för att komma med förslag. Alla debatter, artiklar, reportage, mm du tar del av är en del i en noga kontrollerad process där du skall känna att du fått säga ditt och att folk fått talat när det i praktiken endast är en liten klick som håller cirkus för fårskocken som sitter och gapar med öppen mun åt allt idiotiskt de får se och höra. Hade de bara tagit besluten kan jag lova dig att vi hade haft mer än ett ministermord var 20:e år, det hade varit närmare ett om året!

Vakna upp och se verkligheten för vad den är, så länge din kamp består i att föra diskussioner på forum och bloggar kommer inte ett skit att ske. Du kommer sitta där och tro att du påverkar när du för betraktaren endast slösar bort din tid. Förändring kommer inte av vad du säger utan vad du gör. Sitter du passivt isolerad i ett rum kan du ignoreras, är du ute med tio individer på stan och gör något kan du inte ignoreras.

F ö kommer utlänningarna att fortsätta strömma in, det kommer nog ske en viss neddragning rent procentuellt men vi har för 2012: 125.000 utlänningar att vänta, för 2013: 180.000 enligt en tråd jag läste och även om du halverar från denna nivå kommer du att ligga på minst 60.000 utlänningar som det skall hanteras på något sätt. Hur har du tänkt att det skall ordnas upp med att media lättar upp lite? När tror du att man kommer föra en "vandrahem" politik i landet och kommer den att föras av att du skriver inlägg på flashback eller media lättar upp det lite och fortfarande vägrar att erkänna de omfattande problem som finns ilandet?

Om du är Svensk har du betydligt mer att oroa dig för än vad jag har, inte nog med att jag är halvsvensk så har jag ett land utöver en av mina föräldrar att utvandra till. Det är 'säkra' länder som kommer klara sig betyldigt bättre de kommande 20 åren än Sverige. Har du något liknande land att fly till om det skulle bli för rörigt i Sverige?
Citera
2012-09-18, 18:17
Medlem
lampross avatar
Citat:
Om du är en av dem som tror att media kan påverka något i real politiken är du dum i huvudet, jag är lessen att behöva säga det men så är det!
Ännu ett karaktärsmord. Well, har man som jag kallats "fara för demokratin", "fyllo i tunnelbanan som yrar om jordens undergång" med mera så är "dum i huvudet" inte så farligt.
Citera
2012-09-18, 19:32
Medlem
Citat:
Denna tråd speglar endast hur Dogdylan lyckas få er att diskutera en icke-fråga i över 1½ år. Har inte du fattat att han antagligen drivs av en personlig motivering och/eller får betalt för att skapa dessa trådar? (jag utgår från att han är samma som den versionsnumrerade användaren) Medan du sitter och för en teoretisk och ideologisk diskussion med de andra idioterna sitter han och riktigt myser åt att ni inte är ute och gör något annat.

Disskussionen handlar inte primärt om att förflytta metapolitiska positioner som kanske i förlägningen ska få någon slags medial eller politisk effekt. Jag ser den inte som ett sidospår eller ett substitut för aktivism. Den handlar ju iofs om att betrakta ett skeende snarare än att förändra detsamma även om det inte står i motsats till att agera, snarare tvärtom.

Dessutom verkar det ju som att verkligheten har hunnit ikapp och förbi mediakriget. Det blir inte en medial intellektuell kamp vars utgång avgör invandringspolitiken utan bara ett snöpligt defacto fiasko vad gäller att ordna plats asylparasiterna i kommunerna.
Citera
2012-09-18, 20:10
Medlem
Citat:
Vakna upp och se verkligheten för vad den är, så länge din kamp består i att föra diskussioner på forum och bloggar kommer inte ett skit att ske. Du kommer sitta där och tro att du påverkar när du för betraktaren endast slösar bort din tid. Förändring kommer inte av vad du säger utan vad du gör. Sitter du passivt isolerad i ett rum kan du ignoreras, är du ute med tio individer på stan och gör något kan du inte ignoreras.

För 15 år sedan drömde jag om jättedemonstrationer med 100 000 deltagare. Sedan skulle resten följa slag i slag. Det fungerar inte så. Du måste ställa dig upp de fora som där makten finns och oupphörligt föra fram din sak. Sedan kommer det andra. Se det som ett slag mellan ideer.
Citera
2012-09-18, 20:35
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
För 15 år sedan drömde jag om jättedemonstrationer med 100 000 deltagare. Sedan skulle resten följa slag i slag. Det fungerar inte så. Du måste ställa dig upp de fora som där makten finns och oupphörligt föra fram din sak. Sedan kommer det andra. Se det som ett slag mellan ideer.
Sådär tänkte jag också när jag var ung, nu är jag inte det längre. Vad du talar om är en revolution men om du läser på historia kommer du se att de är väldigt ovanliga. Oftast handlar det om att två grupper inom samhället kommer i konflikt med varandra och drar med resten av samhället i deras krig där de stackarna som inte förstår bättre är de som får ta stryk.

Om du har en demonstration med 100.000 pers och jag sitter med 1.000 som arbetar målinriktat med infiltration och subversion kommer jag att bli betydligt mer framgångsrik. Tron på att folket kan resa sig är något som läggs fram av Hollywood för att alla som vill förändra samhället skall spendera all sin tid på att skapa en stor organisation som sedan infiltreras och bryts ner eller tas över av fienden. Destå större en organisation är, destå mer beroende är de av sina ledare och en väldefinierad "arbetsordning" inom gruppen.

Vad det handlar om är att bygga upp ett eget samhälle i samhället som man sedan använder som bas för att infiltrera det övriga samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in