2019-03-16, 12:44
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Alice T hakar på den nymornade fasaväckande insikten att svenska barn och unga tillhör Generation Villebråd. Kvinnor och minoritetsrepresentanter får inte längre ensamrätt till den goa värmen i offerkoftan. Nu har vi kommit dithän att även pojkar och män måste erkännas som offer för det mångkulturella våldet. Vi vet alla vad för slags individer som döljs bakom begreppet "större ungdomsgäng", det behöver inte skrivas ut men snart nog tror jag att man släpper sargen och börjar skriva och tala i klartext att det är just den kravlösa mångkulturens vara eller inte vara det handlar om.
Last night in Aspudden, Nacka, Björkekärr, Södra Sandby, Lund…
[...]
Hur ofta i din barndom gick du i ”gågrupper” till dina fritidsaktiviteter för att slippa bli utsatt för brutala rån?
[...]
I Expressen kunde man nyligen också läsa om fyra män som misstänks ha kidnappat en 18-åring i Nacka. De fyra ska ha kastat ner honom i en bagagelucka, skjutit honom i benet, knivhuggit honom i överkroppen och skurit hans hälsena. Efteråt ska de ha tvingat honom att ringa sin mamma och be henne överlämna två dyra klockor och en märkesväska (5/3).

Den som söker på ”Rån mot unga”+valfri svensk stad kommer att få upp oroväckande antal träffar på den här sortens incidenter där alltså större ungdomsgäng i åldern 15-20 år omringar sina offer och med hot och våld rånar dem på sådant som jackor, telefoner, pengar eller kontokort.

Som nybliven förälder frågar jag mig vilket samhälle min lille son kommer att få möta om tio år givet hur det ser ut i dag och givet den handfallenhet som möter de drabbade.
[...]
I en intervju med anledning av rånvågen i en annan Stockholmsförort, Alvik, berättar en förundersökningsledare att flera rån skett i rusningstid men att: ”ingen har brytt sig om att ingripa eller ens hjälpa de unga rånoffren att ringa polis.” (Mitt i Stockholm, 6/3).

Om det handlar om avtrubbning eller om rädsla för att själv bli attackerad om man ingriper är oklart. Men det spelar mindre roll, det samhälle som växer fram ur likgiltighet och rädsla kommer att definieras av slutenhet och misstänksamhet.

Den här sortens tendenser finns redan. För några år sedan skulle ytterst få ha sagt det rakt ut. I dag är det snarare tvärtom; de senaste veckorna har jag slagits av hur många som mellan skål och vägg tillstår att de segregerar sig. Att de så långt det är möjligt, och därmed högst medvetet, väljer bostadsområde och skola till sina barn utifrån hur den sociala sammansättningen ser ut. Svensk sedan en eller fem generationer spelar ingen roll, det är inte den etniska dimensionen som avgör, utan viljan och (om man ska vara krass) möjligheten att kompensera för ett samhälle som upplevs som instabilt. Företeelsen i sig är inte ny men öppenheten kring den är det.

Ärligheten kring dessa livsval ackompanjeras påfallande ofta av en genuin sorgsenhet över att det blivit allt mer nödvändigt att isolera sig.
https://www.gp.se/ledare/last-night-...und-1.14003821

När ingen längre säkert går fri för det mångkulturella våldet blir prioriteringarna lite annorlunda. Så länge man sitter säker och barnlös i sina medelklassenklaver går det an att hetsa om integration med andras abstrakta ungar som verktyg, men när mångkulturen tar sig in i det egna trygga bostadsområdet och de egna barnens fostransmiljöer känns det inte lika självklart längre. Ens egen unge är, när allt kommer omkring, mer värd än all världens andra ungar tillsammans. Det är en insikt som brukar komma till föräldrar som inte är bortom räddning indoktrinerade av skadlig ideologi. Nu har insikten tydligen kommit till Alice. Att vara mamma till en liten ljushyad son i dessa dagar måste vara väldigt skrämmande. Alice drar den fullt riktiga slutsatsen att hennes lille son snart nog kommer betraktas som Generation Villebråds huvudbyte. Vit, välbärgad, kille, eventuellt med reproduktionsduglig sexuell preferens, sannolikt inte muslim eller vänsterextrem antirasist - en självklar måltavla för alla sorters offerkoftekrigare. Hans lilla, lilla alibi i form av invandrarbakgrund på mödernet kommer inte att rädda sonen från att bli klassificerad som svensk vit privilegierad man och därför per definition fredlös. Om nu inte sagan om Sverige ska vända blad och påbörja ett helt nytt kapitel vill säga.

Katerina Janouch har fått brev från misshandlad ung mans mamma:

http://katerinamagasin.se/min-sons-v...an-blev-ranad/

Citat:
En ung man som jag ägnat all tid i världen åt – allt för att han ska få ett bra och lyckligt liv. Men det som vällde ur honom på hans femtonårsdag blev en kniv i mitt hjärta. Allt våld och hot han upplever dagligen tog mig på sängen för jag trodde inte att det var så illa.

Citat:
han är rädd jämt när han går ut, han vågar inte ha fina kläder på sig, han vill ha en begagnad moppe som är billig, han vill inte ha någon fin mobil mm, mm.

Citat:
Där – mitt på ljusa dagen i ”idyllen”- dyker det upp ett gäng på fyra ungdomar. De vill ha min sons kompis´ moped och bryter fingrarna baklänges på pojken – han kommer vara funktionsnedsatt i sin högerhand resten av livet

Citat:
Min son ville fira sin födelsedag på en restaurang med sina vänner – det var en måndagkväll. Men när vi gick igenom vilka restauranger de kunde välja på så var alla uteslutna. De vågade inte åka dit. De hittade i alla fall ett ställe dit de kunde åka och så fick de en fin kväll tillsammans.

Citat:
Som avslutning vill jag säga att vi bor i ett välbärgat villaområde. Jag satsade allt jag hade för att mina barn skulle få en trygg uppväxt och kunna gå ut i livet som glada och förhoppningsfulla människor. Allt det är raderat. Jag förstod det här för många år sedan och har förberett mina barn på att vi inte ska vara kvar i Sverige. Vi ska helt enkelt gå i landsflykt.

Citat:
De lever inte i samma verklighet som jag. Och vad ska allt detta göra med min son? Hatet kommer vara en stor drivkraft för nästa generation.

Vad liberaler glömt eller inte räknat med är att, om tre år får killen med avbrutna fingrar och hans kompisar som inte vågar gå på restaurang rösträtt.

Generation Villebråd blir Generation Hat?

Kommer bli mycket intressant att ta del av väljarströmmar bland unga de närmsta åren.
Citera
2019-03-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Kommer bli mycket intressant att ta del av väljarströmmar bland unga de närmsta åren.
Visst, men om du tänker dig svenska väljarströmmar, så är de ju tyvärr ganska få, och i minskande
Citera
2019-03-16, 12:56
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Visst, men om du tänker dig svenska väljarströmmar, så är de ju tyvärr ganska få, och i minskande

Svenskar röstar dock i mycket högre utsträckning fortfarande, Somalier rör sig inte gärna ur soffan så länge de får sitt bidrag.

Själv har jag ju ofta försökt påskina att inget kommer att ändras på parlamentarisk väg. Det som måste hände, och de beslut som måste tas för att omvända detta mångkulturella samhälle är inget som görs via en motion. Först ändrar sig folket, och från kulturen kommer parlamentet att tvingas följa efter.

En av mina största käpphästar vad gäller SD och varför jag är så kritiskt mot dem. De vill in i salongerna och "skriva motioner", men deras enda jobb var att vrida kulturen och folksinnet åt höger, och de lyckades ju. Sen gjorde de halt och vände om.

Så Generation Hat kan påverka mycket mer än man tror, när de växer upp.
Citera
2019-03-16, 13:20
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Katerina Janouch har fått brev från misshandlad ung mans mamma:

http://katerinamagasin.se/min-sons-v...an-blev-ranad/
Hon satsade allt för att barnen skulle få en trygg uppväxt? Hur många svenskar tror ni inte säger detsamma medan de vallfärdar till valurnan och röstar för mera invandring?

Därtill uppfostrar de sina barn till offer och pacifister som hellre vänder andra kinden till än tar sig mod till att slå tillbaka. Jag skulle snarast beskriva den här mentaliteten som det genom tiderna största felslutet i vårt folks sinne. Det är till att inse att det är där felet ligger och jag själv har för min del noll sympati för dessa människor. Som man bäddar får man ligga och som man sår får man skörda är lämpliga ordspråk att använda här.

Sedan detta om att hat i sig skulle vara något negativt så är det en villfarelse i mängden bland dessa.
Citera
2019-03-16, 13:21
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja Johan Westerholm har ingångar till regeringskansliet, det är uppenbart från tidigare initierade granskningar av UD bland annat. Han befinner sig utanför tältet och pissar in. Jag hoppas listan på de skyldiga kommer fram så småningom. Jag gillar listor som tydliggör ansvar. Verkligheten är konkret.
Ledarsidorna... pissar in i tältet?

Trams... ledarsidorna & Westerholms huvuduppgift är att verka som en av de enskilt största pro-sionistiska aktörer detta landet har att erbjuda. Inte särskilt svårt se Westerholms infama försök att vittvätta & ansvarsfriskriva sina herrar genom angripa exempelvis muslimska brödraskapet samtidigt som man aldrig med ett ord nämner wahhabismen & Saudi Madrassas-skolor. Ledarsidornas utrikespolitiska analyser med problemformuleringar tycks i ALLT väsentligt vara författat av Israels ambassad.

Modus operandi är välbekant - det är entrism, det är reflexiv kontroll på absolut högsta nivå och det är alltid samma jävla grupp av människor med historisk stark etnocentrism som förtjust gnuggar händerna bakom kulisserna

Lista på ansvariga?
Hela jävla statsapparaten är ansvarig. Ingen, absolut ingen kan friskriva sig från ansvar eller på något annat sätt två sina händer rena, ingen som fortfarande har sin partibok intakt i alla fall. Man har i bästa fall tigit OCH samtyckt.
Citera
2019-03-16, 13:23
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Alice T hakar på den nymornade fasaväckande insikten att svenska barn och unga tillhör Generation Villebråd.
Det är faktiskt en väldigt bra beskrivning då det dels beskriver unga svenskar som offer för mångkulturen, men också inbegriper det att de offrats av sin egen föräldrageneration.
Citera
2019-03-16, 13:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det är faktiskt en väldigt bra beskrivning då det dels beskriver unga svenskar som offer för mångkulturen, men också inbegriper det att de offrats av sin egen föräldrageneration.
På ett tragiskt vis påminner det hela om vikingasagan om "Aun den gamle" som offrade sina barn till Oden för att själv få evigt liv.
Citera
2019-03-16, 13:38
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar

Trams... ledarsidorna & Westerholms huvuduppgift är att verka som en av de enskilt största pro-sionistiska aktörer detta landet har att erbjuda. Inte särskilt svårt se Westerholms infama försök att vittvätta & ansvarsfriskriva sina herrar genom angripa exempelvis muslimska brödraskapet samtidigt som man aldrig med ett ord nämner wahhabismen & Saudi Madrassas-skolor. Ledarsidornas utrikespolitiska analyser med problemformuleringar tycks i ALLT väsentligt vara författat av Israels ambassad.

Modus operandi är välbekant - det är entrism, det är reflexiv kontroll på absolut högsta nivå och det är alltid samma jävla grupp av människor med historisk stark etnocentrism som förtjust gnuggar händerna bakom kulisserna

Lista på ansvariga?
Hela jävla statsapparaten är ansvarig. Ingen, absolut ingen kan friskriva sig från ansvar eller på något annat sätt två sina händer rena, ingen som fortfarande har sin partibok intakt i alla fall. Man har i bästa fall tigit OCH samtyckt.

Inte bara tigit och samtyckt, även drivit på och profiterat.

Det tar minst två korrupta, korrumperade smutsiga djävla nihilister för att dansa tango.

Jag hoppas dom njuter ordentligt bakom sin potemkinfasad i villaidyllen, för det är dom värda efter att ha sålt sina förtappade själar till högstbjudande agenda.

Njut, ja, njut så länge sekten och blåsningen Sverige varar.
Citera
2019-03-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Du pekar på en viktig sak som ofta förbises i diskussionen om mediakriget mot svenskarna. Debatten ligger på ett idémässigt plan och så ska det kanske vara i en tråd som denna.

Men i slutändan så kokar det alltid ned till personer och deras ansvar. När aktivism och abstraktioner skalats bort så ser man att det finns någon eller några som legat bakom och drivit på. Det är vetenskapligt belagt vilka som drev fram beslutet om mångkulturens införande i Sverige. Det hade inte heller gått om inte Olof Palme och den progressiva delen av Socialdemokratin hade drivit frågan som ett politiskt projekt.

Det finns i slutändan alltid någon eller någrapersoner som bär ansvaret. Som du konstaterar så är verkligheten konkret.

Finns det ens någon av de som du håller ansvariga som är vid liv? Riksdagens mångkulturbeslut fattades 1975, d.v.s för 44 år sedan. Jag vet inte vad medelåldern i riksdagen var vid den tidpunkten men låt säga att den var 45 år. I så fall är genomsnittsåldern på ledamöterna som fattade det beslutet 89 år. Ska du hålla gravstenarna ansvariga? Ställa dem till svars?

Det behövs inget vetenskapligt för att förklara att balter och judar efter andra världskriget ville behålla någon form av egen identitet. Det är självklarheter och du kan inte lasta allt det svenska etablissemanget gjort sig skyldigt till på dessa fåtal personer som inte ens är vid liv.

Skulle jag vara sån skulle jag kunna säga att det du ägnar dig åt är en avledningsmanöver.
Citera
2019-03-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar

Lista på ansvariga?

Så kan man tycka och känna. Men Finspång är en sanningskommission som på samma sätt som Rättegångarna i Nürnberg och maxirättegångarna som dömde maffiabossarna på Sicilien kommer att söka det enskilda ansvaret i en kollektiv konspiration. Så hoppas jag att det blir.

Jag postade igår en vetenskaplig förklaring med hypoteser om varför ett homogent folk har så svårt att agera om de utsätts för ett koncentrerat Mediakrig. Den informationen kan vara bra att hålla i minnet.
Citera
2019-03-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Finns det ens någon av de som du håller ansvariga som är vid liv? Riksdagens mångkulturbeslut fattades 1975, d.v.s för 44 år sedan. Jag vet inte vad medelåldern i riksdagen var vid den tidpunkten men låt säga att den var 45 år. I så fall är genomsnittsåldern på ledamöterna som fattade det beslutet 89 år. Ska du hålla gravstenarna ansvariga? Ställa dem till svars?

Det behövs inget vetenskapligt för att förklara att balter och judar efter andra världskriget ville behålla någon form av egen identitet. Det är självklarheter och du kan inte lasta allt det svenska etablissemanget gjort sig skyldigt till på dessa fåtal personer som inte ens är vid liv.

Skulle jag vara sån skulle jag kunna säga att det du ägnar dig åt är en avledningsmanöver.

Nej Palme finns inte längre bland oss och jag ser inte att man ska vare sig gräva upp lik eller släpa ut folk från hemmet. Men det finns många som lever och fortfarande är aktiva.
Citera
2019-03-16, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Så kan man tycka och känna. Men Finspång är en sanningskommission som på samma sätt som Rättegångarna i Nürnberg och maxirättegångarna som dömde maffiabossarna på Sicilien kommer att söka det enskilda ansvaret i en kollektiv konspiration. Så hoppas jag att det blir.

Jag postade igår en vetenskaplig förklaring med hypoteser om varför ett homogent folk har så svårt att agera om de utsätts för ett koncentrerat Mediakrig. Den informationen kan vara bra att hålla i minnet.

Det här är en viktig liten frågeställning. Eftersom budskapen och talesmännen i det du kallar mediekriget mot svenskarna är av så undermålig kvalite, rentav skrattretande, så måste vi ställa oss frågan hur det kan eller har kunnat fortgå. Svaret finner vi enbart om vi tittar på oss själva. Det är den hårda sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in