2019-02-13, 16:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
När kommer också migranter tvingas följa våra lagar? När kommer kraven från kaos-liberalerna i medierna att följa lagarna för att skydda EU?
Men inte ens de svenska lagarna följs. VARFÖR bevakar inte ”mediakriget” det? Vill ”mediakriget” måhända driva sig självt? Hyfsat många kan förtjäna sitt levebröd (eller få utlopp för sin skrivklåda) på ”mediakriget”.
Citera
2019-02-13, 16:31
Medlem
Globalismen som agenda - En snabb inblick

Edgerton sammanfattade på ett bra sätt en del av globalisernas arbete och hur den globala agendan dras framåt för några dagar sedan.

Men globalismen som rörelse har många ansikten. De som är intresserade kan slå ett öga på denna ca 15 minuter långa presentation av globalismen och en av globalisternas sammankomster som nyss avslutats i Dubai. Det var World Gowernment Forum i Dubai där Harison Ford levererade ett glödande klimattal (tror inte vår Klimatgreta (TM) var inbjuden).

Det här är alltså en kommersiell sammankomst dit 1 500 delegater kommit för att lära sig att se på världen ur ett globalististiskt perspektiv. Det är alltså inte en Bilderbergkonferens dit den globala eliten bjuds in för att bli skolade i det amerikanska imperiets internationella agenda utan en öppnare sammankomst dit många delegater kommer för att skolas in i ett globalt tankesätt.

https://www.youtube.com/watch?v=MRfwX20Re44

Nätet är ju fyllt med olika knäppa presentationer om frimurare som samlas för att offra spädbarn. James Corbert presenterar en i mitt tycke realistisk syn på globalisterna i sina mer färska presentationer.
Citera
2019-02-13, 17:09
Medlem
En mångkulturalist som svär i kyrkan (US edition)

Det är inte lätt att hålla tungan rätt i mun eller att få till det rätt med knapparna på twitter. En mångkulturell ledamot av Kongressen i USA med somaliska rötter har tydligen med bägge händerna tagit tag i en strömförande ledning av högspänningsformat.

Citat:
Detta efter att hon serie inlägg på Twitter anklagat den proisraeliska organisationen Aipac – som är den mäktigaste politiska lobbygruppen i USA och kräver ett kompromisslöst stöd i frågor som gynnar Israel – för att utöva inflytande på amerikanska politiker.

Bland annat insinuerade den 37-åriga somaliern att Aipac ägnar sig åt att "köpa" kongressledamöter.
Reaktionen i amerikansk media blev närmast hysterisk, och Ilhan Omar har utmålats som antisemit av ett stort antal profiler. Ledande demokrater har tagit avstånd från uttalandena och från Kevin McCarthy, Republikanernas ledare i representanthuset, har kritiken varit hård. McCarthy anklagades dock så sent som i höstas själv för att vara antisemit efter att ha twittrat om att "Soros, Steyer och Bloomberg" försökte "köpa" det amerikanska mellanårsvalet.
I en skriftlig ursäkt, som enligt kritikerna inte är någon ursäkt alls, skriver Omar att hon nu kommer att låta sig "utbildas" om antisemitism av "judiska alierade".

http://www.friatider.se/nyinvald-som...t-israellobbyn

Man kan inte låta bli att beundra ledamoten. Men jag undrar samtidigt vad utbildningen i antisemitism innefattar. Vilka är de allierade?
Citera
2019-02-13, 17:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Globalismen som agenda - En snabb inblick

Edgerton sammanfattade på ett bra sätt en del av globalisernas arbete och hur den globala agendan dras framåt för några dagar sedan.

Men globalismen som rörelse har många ansikten. De som är intresserade kan slå ett öga på denna ca 15 minuter långa presentation av globalismen och en av globalisternas sammankomster som nyss avslutats i Dubai. Det var World Gowernment Forum i Dubai där Harison Ford levererade ett glödande klimattal (tror inte vår Klimatgreta (TM) var inbjuden).

Det här är alltså en kommersiell sammankomst dit 1 500 delegater kommit för att lära sig att se på världen ur ett globalististiskt perspektiv. Det är alltså inte en Bilderbergkonferens dit den globala eliten bjuds in för att bli skolade i det amerikanska imperiets internationella agenda utan en öppnare sammankomst dit många delegater kommer för att skolas in i ett globalt tankesätt.

https://www.youtube.com/watch?v=MRfwX20Re44

Nätet är ju fyllt med olika knäppa presentationer om frimurare som samlas för att offra spädbarn. James Corbert presenterar en i mitt tycke realistisk syn på globalisterna i sina mer färska presentationer.
Jag slutade lyssna efter sju (7) minuter. Jag anser att global teknik kan vara till nytta för varje nation. Vad är problemet?
Citera
2019-02-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag slutade lyssna efter sju (7) minuter. Jag anser att global teknik kan vara till nytta för varje nation. Vad är problemet?

Nej i denna video finns ingen rykande pistol. Orsaken till att jag postade den i tråden är att globalismen är en av de utopiska rörelser som drivs på många olika forum. I det här fallet ett halvkommersiellt forum där Dubai vill ta upp kampen som en global mötesplats. Att t.ex. Silicon Valley driver frågor om globalism är rätt naturligt med tanke på att de vill sälja mjukvaror och molntjänster till hela världen precis som Goldman Sachs gärna skulle vilja vara hela världens regeringars husbank.

Frågan är då om Silicon Valley ska få pracka på vår regering molntjänster som sprider svenskarnas information runt i serverhallar där det passar dem. Eller om nationalistiska stater ska kräva att få mjukvara som drivs och uppdateras i nationella serverhallar.

Mångkulturen är ett exempel på en utopisk rörelse. Globalismen är en annan som just nu är gift med mångkulturalismen. Teknikutopism och transhumanism är exempel på andra utopiska rörelser. Till stora delar är utvecklingen irreversibel. Men det intressanta blir då hur man kan få utvecklingen att vridas tillbaka i förnuftets fåror när utopisterna just nu håller i kontrollspakarna och har lagt en blyklump på gaspedalen.
Citera
2019-02-13, 18:25
Avstängd
Lång intervju i SvD med en kurdisk eller iransk boxningstjej i slöja och muslimska heltäckande kläder som står och babblar om att "slöjan är min krona". Fan vad pantad hon ser ut och låter - hon gör helt enkelt hijaben till ion offerkofta.

https://www.svd.se/boxaren-sarah-cho...n-ar-min-krona
Citera
2019-02-13, 19:13
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Lång intervju i SvD med en kurdisk eller iransk boxningstjej i slöja och muslimska heltäckande kläder som står och babblar om att "slöjan är min krona". Fan vad pantad hon ser ut och låter - hon gör helt enkelt hijaben till ion offerkofta.

https://www.svd.se/boxaren-sarah-cho...n-ar-min-krona

Tänk att media alltid lyckas hitta muslimska kvinnor som anser att slöjan är ”frivillig”. Föresten, vad förväntas de säga?

Resultatet med att tillåta diverse muslimska tygsjok ser vi ju, tyvärr, på flera håll i Europa redan...

https://voiceofeurope.com/2019/02/eu...slim-migrants/

Citat:
European girls in Vienna are wearing headscarves to avoid assaults by male muslim migrants

Marcus Franz, a physician and former MP from the conservative Austrian People’s Party created outrage on social media after he said the non-Muslim European girls in Vienna have started to wear Islamic headscarves so as to prevent street harassment and assault by male Muslim migrants.

Islam är bevisligen en dödlig sjukdom som, sakta men säkert, sprider sig i den samhällskropp som en gång blivit smittad.
Citera
2019-02-13, 19:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nej i denna video finns ingen rykande pistol. Orsaken till att jag postade den i tråden är att globalismen är en av de utopiska rörelser som drivs på många olika forum. I det här fallet ett halvkommersiellt forum där Dubai vill ta upp kampen som en global mötesplats. Att t.ex. Silicon Valley driver frågor om globalism är rätt naturligt med tanke på att de vill sälja mjukvaror och molntjänster till hela världen precis som Goldman Sachs gärna skulle vilja vara hela världens regeringars husbank.

Frågan är då om Silicon Valley ska få pracka på vår regering molntjänster som sprider svenskarnas information runt i serverhallar där det passar dem. Eller om nationalistiska stater ska kräva att få mjukvara som drivs och uppdateras i nationella serverhallar.

Mångkulturen är ett exempel på en utopisk rörelse. Globalismen är en annan som just nu är gift med mångkulturalismen. Teknikutopism och transhumanism är exempel på andra utopiska rörelser. Till stora delar är utvecklingen irreversibel. Men det intressanta blir då hur man kan få utvecklingen att vridas tillbaka i förnuftets fåror när utopisterna just nu håller i kontrollspakarna och har lagt en blyklump på gaspedalen.
Molntjänster är globala till sin natur. Det handlar om tillgång och efterfrågan. Det finns ingen likhet mellan globala tjänster som skapar nytta och massinvandring från MENA-länder till Sverige. Globalism som skapar nytta är rimligen bra. Globalism som bryter ner och förstör är rimligen dålig. Hur svårt kan det vara att se skillnaden?
Citera
2019-02-13, 20:13
Medlem
Fnordspotting skriver om Nerbrands text häromdagen.
Citat:
I sin puritanska iver går måhända Nerbrand aningen längre än den genomsnittliga liberalen, men på det stora hela är de idéer som genomsyrar hennes text representativa för hur liberaler av idag ser på världen. Den typiska liberalens hållning är idag extremistens. Den ideologi som inte bara Nerbrand, utan numera de flesta liberala opinionsbildare, politiker och partier ger uttryck för, är en liberalism så fanatisk, nitisk och radikaliserad att den med fördel kan liknas vid en sekt.

Den liberalism Nerbrand representerar tolererar inte oliktänkande. Den liberalism Nerbrand representerar saknar varje spår av respekt för vad majoriteten råkar tycka. Den liberalism Nerbrand representerar är besatt av tanken på att krossa allt motstånd. Den liberalism Nerbrand representerar finner den egna fanatiska hållningen så självklar att dess anhängare över huvud taget inte kan förstå hur någon människa kan tycka annorlunda. Den liberalism Nerbrand representerar är mäktig, genuint farlig och på god väg att leda västvärlden rakt i fördärvet.
Jag vet inte om jag minns fel men jag kommer ihåg den här bloggaren som en rätt så konventionell liberal/libertarian för ett par tre år sedan men på senare tid har radikaliseringen gått i rasande takt, liksom för det övriga bubbla-gänget.

Jag tror förklaringen ligger i att libertarianer alltid hyllat rationalitet (tänk Ayn Rands ”objektivism) så när världen förändras så är de till skillnad från liberaler (läs känslovarelser) beredda att kasta den gamla kartan och orientera sig efter en ny.

https://fnordspotting.blogspot.com/2...taliteten.html
Citera
2019-02-13, 21:03
Medlem
167-steg-kvars avatar
Apropå halsbrytande utveckling all inklusive, denna gång från UNT men vad i hela friden vill människan ha sagt?

Att sanna liberaler är grindvakter, smakdomare och folkuppfostrare?
Eller vad?
Blir fan inte klok på människan.

Citat:
Sann liberalism är inte att gulla med rasister
SIGNERAT MARIA RIPENBERG Det är farligt för demokratin att normalisera lögner som ställer grupp mot grupp.

Ett exempel är när journalisten Navid Modiri under en poddsändning på en timme och 45 minuter låter den rasistiska opinionsbildaren Ingrid Carlqvist tala ut om sin islamofobi, antisemitism och behovet av att nyansera Förintelsen. Att podden släpptes just på Förintelsens minnesdag 27 januari underströk den journalistiska avdomning som präglade sändningen. En journalist som bestämt sig för att släppa fram rasistiska konspirationsteorier och ifrågasättande av Förintelsen måste vara extremt förberedd i sin kritiska hållning. Det är inte Modiri.

Han föll i stället in i Carlqvists klagosång och förstod ”på ett känslomässigt plan” att människor kunde bli arga och upprörda när man, som hon, ifrågasätter och nyanserar Förintelsen. I ett så stort händelseförlopp, menade han, finns det så klart saker som ”går att diskutera, som är otydliga”. Exempelvis antalet judar som dött.

Modiri kryssade smidigt mellan Carlqvists lögngrynnor – islam lägger under sig allt, alla kvinnor i slöja ser ned på andra kvinnor, judisk konspiration skapade dagens mångkulturalism, och så vidare. Modiri berättade mjukt hur han såg på saken: du tycker si, jag tycker så, jag håller med dig helt om detta, men kanske inte om detta...

Podden gav oss inte alla fakta kring Ingrid Carlqvist, en gång nyhetschef på Kvällsposten, chefredaktör för tidningen Villaliv. Snart var hon på väg någon annanstans. 2012 startade hon den rasistiska publikationen Dispatch International som anslöt sig till counterjihad-rörelsen, känd för att ha inspirerat Anders Behring Breivik.
[...]

Det är bisarrt att sedan se Göteborgs-Postens ledarskribent Håkan Boström spräcka livstycket i sitt försvar av Modiri, ”en sann liberal”. Vi som är kritiska till gullandet med Carlqvist är ”grindvakter, smakdomare och folkuppfostrare”. Fromlare, som ser offentligheten som ett slagfält för maktstrategier. Vi vill sprida skam, tysta ned och fylla offentligheten med floskler. Vi är inga liberaler, men tillskyndare av ett totalitärt samhällsklimat som kan leda till diktatur... Kärnan i liberalismen är att ta Ingrid Carlqvist på allvar, förstå henne på djupet.

Men vad finns att förstå? Förintelsekritiken? Rasistiska konspirationsteorier? Den som tror att journalistik bara är att höra båda sidor riskerar att legitimera lögnarna. Nu har det hänt igen.

https://www.unt.se/ledare/sann-liber...r-5213738.aspx
Citera
2019-02-13, 21:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Apropå halsbrytande utveckling all inklusive, denna gång från UNT men vad i hela friden vill människan ha sagt?

Eller vad?

Haha.... hon vill att liberaler *ska vara* grindvakter, smakdomare och folkuppfostrare... men hon är ursinnig över, att Håkan Boström i GP har varit ofin nog att påpeka detta.

http://www.gp.se/ledare/navid-modiri...ral-1.12992994
Citera
2019-02-13, 21:36
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Fnordspotting skriver om Nerbrands text häromdagen.

Jag vet inte om jag minns fel men jag kommer ihåg den här bloggaren som en rätt så konventionell liberal/libertarian för ett par tre år sedan men på senare tid har radikaliseringen gått i rasande takt, liksom för det övriga bubbla-gänget.

Jag tror förklaringen ligger i att libertarianer alltid hyllat rationalitet (tänk Ayn Rands ”objektivism) så när världen förändras så är de till skillnad från liberaler (läs känslovarelser) beredda att kasta den gamla kartan och orientera sig efter en ny.

https://fnordspotting.blogspot.com/2...taliteten.html
Texten är riktigt bra. Och välskriven. Jag tror att Fnordspotting betitlar sig som reaktionär nu. Han läser Spengler.

Höger-libertarianer som verkligen är rationella måste besvara den grundläggande frågan: är myten om det oskrivna bladet (allas totala likvärdighet och samhälleliga formbarhet) sann? Om man nyktert beaktar verkligheten inser man att den inte är sann. Således har medfödda egenskaper påverkan på individ- och gruppnivå. Och således kommer aldrig utopier att fungera, inte heller den libertarianska extrema kapitalismen och/eller friheten. Höger-libertarianer rör sig därför mot det (neo)reaktionära, läser Moldbug och Land hellre än Kuhnelt-Leddihn, medan vänster-libertarianer oftare (tycker jag det verkar som) slutar i Annie Lööfs hörn.
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar

Eller vad?
Liberalism kommer att bli ett hatat ord med samma folkliga lockelse som kommunism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in