Citat:
Apropå ingenting så intervjuar Aron Flam Den arge blatten i sin senaste podd.
Det blir en intressant diskussion när Blatten frågar Flam hur han kan vara motståndare till nationalism samtidigt som han så hårt försvarar Israelisk nationalism.
Det är första gången som jag har hört en antinationalist ställas till svars för sin kurdiska/palestinska/israeliska nationalism.
Har ej hunnit lyssna färdigt ännu så vet inte hur Flam klarade sig.
Vill bara göra klart att jag helt står på Israels sida. Bara det faktum att våldsvänstern med Dror Feiler och Margot Wallström i spetsen är på palestiniernas sida visar att Israel har rätten och moralen på sin sida
Mitt problem med Flam är inte ev israelnationalism, problemet är att han förnekar västs nationalism.
Det blir en intressant diskussion när Blatten frågar Flam hur han kan vara motståndare till nationalism samtidigt som han så hårt försvarar Israelisk nationalism.
Det är första gången som jag har hört en antinationalist ställas till svars för sin kurdiska/palestinska/israeliska nationalism.
Har ej hunnit lyssna färdigt ännu så vet inte hur Flam klarade sig.
Vill bara göra klart att jag helt står på Israels sida. Bara det faktum att våldsvänstern med Dror Feiler och Margot Wallström i spetsen är på palestiniernas sida visar att Israel har rätten och moralen på sin sida
Mitt problem med Flam är inte ev israelnationalism, problemet är att han förnekar västs nationalism.
Intressant. Har själv länge funderat över hur han med näbbar och klor alltid ska försvara etnostaten Israel och allt sionismen står för samtidigt som han säger sig bli helt förtvivlad av folks dumhet när de sällar sig till identitära eller kollektivistiska grupperingar. Flam vill att svenska folket ska anamma individualismen och komma över töntiga saker som nationalgemenskap, etnisk tillhörighet och vårt kulturella arv. Sverige är till för alla och det finns egentligen inget svenskt folk, bara man sköter sig ska alla kunna ta del av Sverige. Israel å andra sidan bör fortsatt styras som en apartheid-stat och inte kritiseras för de är ju ett ansatt folk vars blod, kultur, religion och uråldriga historia måste bevaras i en fristad.
Kan det vara så att Flam låtit sig inspireras av antropologen MacDonalds teorier kring en judisk gruppbaserad evolutionspsykologi som överlevnadsstrategi? Omedvetet eller ej är det åtminstone så hans hyckleri uppfattas.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Cu...ritique_series