2018-08-30, 21:36
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Ja du Oyoto. Här har du att bita i:
Den mångkulturella etnoautismen har fått ett ansikte.

Det är kanske dax att utvisa alla klankulturer ur Sverige. Även etnoautismens högkulturella klan?

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Till er trådlurkare med plattform och vilja att vara relevant annat än som temperaturmätare på folkviljan, med pinsam eftersläpning: Skärp er.

Det gick sådär kan man säga. Cjwjwjwjwjwjman slår dövörat och autismen till. Men han är arbetslös om tio dagar
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-08-30 kl. 21:49.
Citera
2018-08-30, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Kort notis om förfallet för den svenska förvaltningen.

Bostadsminister Peter Eriksson (MP) tillsätter en utredning som presenterar en rapport med titeln ”Ett snabbare bostadsbyggande”. Utredningens ordförande är en ung kommunistisk iranska vid namn Nooshi Dadgostar (V).

Idag skulle utredningens förslag presenteras vid en presskonferens med bostadsministern men ställdes in i sista stund. Peter Erikssons pressekreterare, Carl-Martin Vikingsson, väljer att inte ens ljuga om orsaken.

– Vad det handlar om är att en del av de förslag som utredningen lägger fram ligger så långt från de ursprungliga direktiven.

Den iranska kommunisten har alltså helt sonika struntat i direktiven och istället föreslagit inrättandet av proletariatets diktatur i Sverige till en kostnad för skattebetalarna på ett antal miljoner. Skulle inte förvåna mig om utredningen blir hemligstämplat för att undvika att den här senaste pinsamheten får ökad spridning.

Jag kan nästan garantera att något liknande aldrig hänt tidigare sedan Axel Oxenstierna tog över ledningen för förvaltningen men är fullt logiskt i vår tid.

http://fastighetstidningen.se/peter-...-han-bestallt/

Nej du Friherr. Det handlar om något annat större och mer korrupt är min tro.

Världens största bransch är fastighetsbranchen. Den är större än finans- och krigsindustrin. Den är samtidigt den mest diskreta och svårast att granska. Helt öppen för korruption och politiska påtryckningar. De som är insiders (bl.a. politiker och högre tjänstemän) kan blir riktigt förmögna på ett diskret sätt som är svårt att spåra.

Vad vi ser är förstadierna till ett nytt bostadspolitiskt program för att köpa migranternas röster och samtidigt skapa möjligheter för insiders och intresseorganisationer att tjäna riktigt mycket pengar. Nu ska de stora byggbolagen tilldelas mark och offentlig finansiering och kreditgarantier på skattebetalarnas bekostnad. Centern och Socialdemokraterna ligger redan i startgroparna. f

Blir det lågkonjunktur så ännu bättre. Då ska vi bygga oss ur krisen!

Håll i hatten. Nu ska svenskens pengar rulla!
Citera
2018-08-30, 21:40
Medlem
Citat:
[indent]Cwejman: Vi bevittnar den nya svenska klandemokratin

Den rackarns C läser fortfarande tråden löpande märker man.
Citera
2018-08-30, 22:05
Medlem
longbow4ys avatar
En synnerligen intressant fråga i ljuset av mångkulturella klankulturaktivister och möjliga påverkansoperationer:
Christer Sfeir på Twitter:
Det hör åldern till att älta saker, nu Sävsjö-gate som jag inte kan släppa. En kort sammanfattning: söndag 26 augusti 17:57 lägger en snubbe i Kuwait upp en grovt missledande text om M och SD. Texten är ödesmättad och syftar till att skrämma upp arabiska muslimer speciellt.
Snubben, som av hundratals inlägg jag gick igenom, har ingen som helst koppling till Sverige, ändå lyckas han författa ett stycke initierat och briljant propaganda som syftar till att splittra.
Snubben är antingen MB eller MB sympatisör av hans inlägg att döma. Hans alster börjar sprida sig sakta, bl.a. via moskén i Alingsås 21:13 på söndag och sen av Sävsjö sossen 23:26 samma dag.
På måndag börjar det hända grejer, en tunisier lägger upp texten först i gruppen Tunisier i Sverige 08:52 sen i gruppen Arabiska kontingenten i Sverige 09:03 med 9 000 följare. Nu börjar det hela accelerera.
Galaxia Iman Elias får syn på inlägget och lägger ut översättningen på Facebook måndag kväll 22:27. Rebecca Weidmo Uvell ”går live” med sitt blogginlägg natten mot tisdag 00:06 sen Katerina Janouch 00:24 och Darko i Polen 00:48. The rest is history.
Idag har inlägget nått grupper som ”Shiamuslimer i Sverige” med över 85 000 följare och andra stora grupper.
Det är fullständigt förkastligt att sossar delar inlägget, men frågan som alla bör ställa: hur kunde en obetydlig snubbe i Kuwait få till inlägget som skapade en sådan storm? Vem ligger bakom denna påverkansoperation? Det skulle åtminstone jag vilja veta. Tack för att ni läste
https://twitter.com/ChristerSfeir/st...32468746612737

Ja vem kan ha kompetens, vilja och förmåga att driva igenom en sådan här operation?
Citera
2018-08-30, 22:20
Medlem
Det går knappast att se SVT:s nyheter utan att bli illamående och känna sig utsatt för psykiskt våld. Dansk public service erbjuder vettigare syn i sak och respektfullare hållning gentemot tittaren, ergo. Medan jag stryker skjortor hör jag i den danska nyhetssändningen rubriken Kommune vil have flere flygtninge (med början 15:00 min in i programmet) och tänker Wtf...??. Det förklarar sig omgående - det handlar om Sverige. Åre kommun.

Det danska teamet besöker ett äldreboende och en gammal man säger angående invandrarna - möjligen syftar han på personalen, eller kanske invandrarna generellt - att de är så rara, mycket rarare än svenskarna. Kommunalrådet Peter Bergman (S) tillfrågas av danska teamet vad väljarna kan tänkas tycka om kommunens aktiva pockande på fler invandrare i kommunen. Han svarar att han inte vet, men att det råder full enighet bland partierna i fullmäktige. Ridå.
Citera
2018-08-30, 22:45
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
En synnerligen intressant fråga i ljuset av mångkulturella klankulturaktivister och möjliga påverkansoperationer:
Christer Sfeir på Twitter:
Det hör åldern till att älta saker, nu Sävsjö-gate som jag inte kan släppa. En kort sammanfattning: söndag 26 augusti 17:57 lägger en snubbe i Kuwait upp en grovt missledande text om M och SD. Texten är ödesmättad och syftar till att skrämma upp arabiska muslimer speciellt.
Snubben, som av hundratals inlägg jag gick igenom, har ingen som helst koppling till Sverige, ändå lyckas han författa ett stycke initierat och briljant propaganda som syftar till att splittra.
Snubben är antingen MB eller MB sympatisör av hans inlägg att döma. Hans alster börjar sprida sig sakta, bl.a. via moskén i Alingsås 21:13 på söndag och sen av Sävsjö sossen 23:26 samma dag.
På måndag börjar det hända grejer, en tunisier lägger upp texten först i gruppen Tunisier i Sverige 08:52 sen i gruppen Arabiska kontingenten i Sverige 09:03 med 9 000 följare. Nu börjar det hela accelerera.
Galaxia Iman Elias får syn på inlägget och lägger ut översättningen på Facebook måndag kväll 22:27. Rebecca Weidmo Uvell ”går live” med sitt blogginlägg natten mot tisdag 00:06 sen Katerina Janouch 00:24 och Darko i Polen 00:48. The rest is history.
Idag har inlägget nått grupper som ”Shiamuslimer i Sverige” med över 85 000 följare och andra stora grupper.
Det är fullständigt förkastligt att sossar delar inlägget, men frågan som alla bör ställa: hur kunde en obetydlig snubbe i Kuwait få till inlägget som skapade en sådan storm? Vem ligger bakom denna påverkansoperation? Det skulle åtminstone jag vilja veta. Tack för att ni läste
https://twitter.com/ChristerSfeir/st...32468746612737

Ja vem kan ha kompetens, vilja och förmåga att driva igenom en sådan här operation?

Random "one off" desinformationsoperation, sjösätts två knapptryck bort, en tvåspråkig initiativtagare alternativt hjälp av översättare plus proxy. Inga stora märkvärdigheter i sig. Spridningspotential stor men inget som styrs över. Låg svårighetsgrad. Sannolikt mindre mindre än en handfull inblandade här. Ingen sanktionering från högsta ort.
Citera
2018-08-30, 23:10
Medlem
Citat:
Cwejman: Vi bevittnar den nya svenska klandemokratin

Gång på gång släpper svenska partier in personer med en tveksam förståelse för demokratins spelregler.
...
Lockelsen är därför stor att få in kandidater som i princip kan garantera röster från en hel etnisk, kulturell eller religiös grupp. Men går de med i partiet för att växla medlemmar mot en fet politisk post eller av genuin ideologisk samsyn?

När föreningsdemokratin försvagas genom växande medlemstapp blir våra partier mer sårbara för stökiga kupper av medlemmar som förmår mobilisera stora kollektiv av röstboskap. Vad vi bevittnar är krocken mellan den svenska föreningsdemokratin och en klan- och lojalitetsbaserad kultur.

En någorlunda assimilerad invandrargrupp utsätter inte den svenska demokratin för samma problem. Ty då är kopplingen till ideologi, hjärtefrågor och klass större än till klanen, religionen eller hemlandets politiska karta. De blir helt enkelt inte lika enkla att påverka eller knyta till sig i grupp.
...
I takt med att Sverige får en större andel utrikesfödda i befolkningen kommer dilemmat att bli tydligare, av det enkla skälet att en stor andel av Sveriges befolkning kommer från länder med en stark kollektivistisk kultur. Vi ser bara början på den svenska klandemokratin.
http://www.gp.se/ledare/cwejman-vi-b...atin-1.7960506

Vilken "klan" har varit framgångsrikast? Det kanske är dags att tillsätta en utredning om det då företeelsen enligt Cwejman är ett hot mot den svenska demokratin.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är kanske dax att utvisa alla klankulturer ur Sverige. Även etnoautismens högkulturella klan?

Det gick sådär kan man säga. Cjwjwjwjwjwjman slår dövörat och autismen till. Men han är arbetslös om tio dagar

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Den rackarns C läser fortfarande tråden löpande märker man.

Rainman Cwejman.
Citera
2018-08-31, 00:17
Medlem
fasligts avatar
Kommunals egen högste fackpamp har besökt den mångkulturella verkligheten och förskräckts av vad han mötts av vid dessa besök.
Citat:
I juni avslöjade Kommunalarbetaren att bristen på personal inom äldreomsorgen gör att arbetsgivare anställer personal som inte har tillräckliga kunskaper i svenska. Kommunals ordförande Tobias Baudin sade då att han kände till problemet och riktade hård kritik mot arbetsgivare som låter personer som inte kan språket arbeta självständigt, utan handledning och utbildning i svenska.

Trots detta har han överraskats av hur utbrett det är när han rest runt de senaste veckorna och träffat medlemmar inför valet.

– Jag är förvånad över att det är så pass stort och utbrett. Det spelar ingen roll om jag är i Haparanda, Övik, Falun eller Sölvesborg. Den sommar som har varit har det varit väldigt svårt att hitta vikarier, för det första med utbildning, men många vittnar också om att de som kommer har bristfällig svenska, säger Tobias Baudin.

Har du själv träffat personal som har haft svårt med språket?

– Ja jag har mött personer som jag själv har haft svårt att kommunicera med och då undrar jag hur de gör när de kommunicerar med de äldre. Jag förstår att medlemmarna känner frustration, för om det inte funkar med språket så får stressade och pressade undersköterskor agera språklärare och handledare för att man varken har språket eller utbildning.

Tobias Baudin säger att det bör vara ett krav för att få jobb i äldreomsorgen att kunna svenska språket.
[...]
Det har kommit många till Sverige de senaste åren och de behövs verkligen i äldreomsorgen. Tror du att man har haft för bråttom med att få in dem i arbete och underskattat behovet av svenskkunskaperna?

– Ja jag tror att det är så. Det är också så att många kopplar ihop nyanlända med enkla jobb, men inom äldreomsorgen och vården finns inga enkla jobb. Det är ingen bra plats att vara på om man inte kan språket.
[...]
Just nu råder en stor oro inom fackföreningsrörelsen och socialdemokratin för hur många LO-medlemmar som kommer att rösta på Sverigedemokraterna i valet om drygt en vecka. Tobias Baudin säger att han följer med i opinionsmätningarna som alla andra, men att han inte själv märkt av att fler medlemmar verkar sympatisera med Sverigedemokraterna. Han tror däremot att det finns en risk för att människor hittar svaren på språkproblemen i äldreomsorgen i rasistiska förklaringsmodeller.

– Får man inte nog med resurser och det samtidigt kommer människor från andra länder som inte kan språket så är det klart att det finns en risk att man vänder sig mot varandra.
https://ka.se/2018/08/30/utbredda-sp...raskar-baudin/

När kommer samma erkännande av problemen från andra fackliga företrädare?
Citera
2018-08-31, 03:20
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
AfS budskap är hårdare och mer autentiskt känt än SD:s halvhjärtade, men catchy "återvandringsmiljard". Är det mellan dessa partier debatten ska hållas?

Alla partier oavsett positionering eller signalering får vara beredda att klä sig i rollen som brännbar vätska till materialet. Vart än elden står eller flammar upp måste Afs vara där, genast redo att slänga hugade gammaldags värdegrundsspekulanter åt lågornas rov.
Citera
2018-08-31, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Kort notis om förfallet för den svenska förvaltningen.

Bostadsminister Peter Eriksson (MP) tillsätter en utredning som presenterar en rapport med titeln ”Ett snabbare bostadsbyggande”. Utredningens ordförande är en ung kommunistisk iranska vid namn Nooshi Dadgostar (V).

Idag skulle utredningens förslag presenteras vid en presskonferens med bostadsministern men ställdes in i sista stund. Peter Erikssons pressekreterare, Carl-Martin Vikingsson, väljer att inte ens ljuga om orsaken.

– Vad det handlar om är att en del av de förslag som utredningen lägger fram ligger så långt från de ursprungliga direktiven.

Den iranska kommunisten har alltså helt sonika struntat i direktiven och istället föreslagit inrättandet av proletariatets diktatur i Sverige till en kostnad för skattebetalarna på ett antal miljoner. Skulle inte förvåna mig om utredningen blir hemligstämplat för att undvika att den här senaste pinsamheten får ökad spridning.

Jag kan nästan garantera att något liknande aldrig hänt tidigare sedan Axel Oxenstierna tog över ledningen för förvaltningen men är fullt logiskt i vår tid.

http://fastighetstidningen.se/peter-...-han-bestallt/
Trots att Fastighetstidningen är ett partsintresse så var artikeln betydligt mer upplysande än vad MSM vanligen är.
Utredarens spekulation om vad som skulle kunna ha varit kontroversiellt för P Eriksson redovisas. Att hon föreslog att begränsa tiden för en byggrätt till 3 år, om inte bygget påbörjas inom den tiden riskerar bolaget att förlora byggrätten.
Fullt normalt i många västerländska demokratier att begränsa spekulation i offentligt tilldelade förmåner. Om det är proletariatets diktatur har jag inget emot det.

Sen kontrar Fastighetstidningen med en docent i statskunskap som har den ”rätta” inställningen, som säger att detta är bara så ”unikt” och att V fått denna utredning som kompensation för något i det politiska spelet. Att utredningar inte passat regimen som beställt är inget nytt, även om de vanligen ger direktiv så att utredningen blir som de vill ha den.

Sådan här media är bättre än MSM förmenta opartiskhet och sk konsekvensneutralitet, mycket lättare att förstå informationen när man vet vem som är avsändaren.
Citera
2018-08-31, 08:24
Medlem
Här blir det mediakrig om mångkulturen i skarpt läge. Fyra skribenter i form av C och L tillsammans med Gert Gelotte (som väl fick ett psykbryt när Alice tog över på GP och tog avsked under bulller och bång vad jag minns) spyr här galla över att GP övergivit den gamla hederliga liberala massinvandringslinjen och hellre ser M och SD efter valet. Idel tråduppskattade skribenter så som Boscanin, Kueyune, Trägårdh och Boström avrättas för deras avsteg från den sanna värdegrunden. Peter Hjörne anmodas skarpt att ordna rättning i leden eftersom annars demokratin hotas.

Det känns som att vi är på inlägg 1 och 2 i tråden helt enkelt. Trevlig morgonläsning!

Citat:
Under Alice Teodorescus tid som redaktör för ledarredaktionen har den politiska inriktningen på Göteborgs-Posten förändrats radikalt.Det har gått så långt så att GP:s påstått liberala ledarsida efter valdagen vill se en regering i Sverige utan liberala partier. I stället förespråkar Teodorescu och hennes medarbetare en moderatledd regering som regerar med stöd av Sverigedemokraterna.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...itiskt-forfall
Citera
2018-08-31, 08:33
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det är så uppenbart att KDU vill rädda sig kvar i riksdagen men de har inget stöd från partiledningen och därför blir det så här.
Follow the money.
Många i KDU har satsat många år på att en dag få en riksdagsplats etc, de har mer att förlora på "under 4%" än en etablerad KD person som redan idag har riksdagspension.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in