Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
En demokrati kräver välinformerade medborgare och oberoende media som granskar statsapparaten. Media har konsekvent och orkestrerat arbetat för att undanhålla relevant information för medborgarna.
Det här är tråden om frånvaron av ett mediakrig om mångkulturen. Jag anklagar media för detta demokratiska haveri.
Det var bra uttryckt, tycker jag.
Trump stöds av ung. 50% av den amerikanska befolkningen, SD ung. 20% av den svenska. Men i medierna har båda typ 99% motlut.
Medierna är folkets fiende sade Trump och nu senast att medierna utgör oppositionen, vilket ju är riktigt. (Under Obama och i Sverige utgör väl medierna närmast regeringen.)
Skulle man inte kunna dela ut presstöd efter valresultat för att få igång lite mediekrig på riktigt? (Eftersom jag kom på idén just nu och inte känner ämnet, kan idén visa sig ha brister

)
Skullle det kunna närma medierna och folkets vilja? Den "fria pressen" utnyttjar ju inte sin frihet till att kritisera makthavarna, pressen driver bara samma agenda oberoende vem den skriver om och vem som sitter vid makten.