Citat:
Lite på samma tema. I globalismens tidsålder finns det massmedia som inte följer mallen och som påvisar mediekriget i en global miljö:
https://theintercept.com/2017/10/09/...in-washington/
Fullt krig om makten. I medierna. Garanterat att mångkulturen är ett medel i kriget om makten som förs i svenska medier. Makten om agendan.
Tycker lite synd om er som skyller allt på kvinnor. Ni måste haft väldig otur i era kontakter med kvinnor.
Däremot utger feminismen av idag ett medel för maktanspråk som tappat fotfästet. Meritokrati för samhällets bästa kan inte avskaffas pga kön utan stora problem.
Men det innebär inte att alla kvinnor är idioter bara för att några feminister är det.
Lika mycket feltänk som att det är fel på alla invandrare för att invandringspolitiken är fel.
eller, hemska tanke, att alla journalister är idioter för att MSM tappat greppet. (Här kan jag ha fel...)
Felet är att maktanspråket inte granskas för att vissa ämnen är tabu att granska.
Likt Weinstein uppförande är det tabu. Det finns många fler ämnen som fortfarande är tabu att ifrågasätta
Feminism är det. Invandring är det till viss del fortfarande och vissa små länders oerhört stora förmåga att sätta agendan i medierna är det. Men det kanske ändras nu?
Dessa tabun är problemet. I skuggan av dessa tabuämnen skapas rejäla samhällsproblem.
Beror det på korruption? Eller beror det på oförmåga?
Jag tror på det första. Makten över agendan har medvetet styrt bort från vissa frågor.
Men detta håller på att ändras. Och det är stort och positivt.
Allt måste gå att debattera. Allt.
https://theintercept.com/2017/10/09/...in-washington/
Fullt krig om makten. I medierna. Garanterat att mångkulturen är ett medel i kriget om makten som förs i svenska medier. Makten om agendan.
Tycker lite synd om er som skyller allt på kvinnor. Ni måste haft väldig otur i era kontakter med kvinnor.
Däremot utger feminismen av idag ett medel för maktanspråk som tappat fotfästet. Meritokrati för samhällets bästa kan inte avskaffas pga kön utan stora problem.
Men det innebär inte att alla kvinnor är idioter bara för att några feminister är det.
Lika mycket feltänk som att det är fel på alla invandrare för att invandringspolitiken är fel.
eller, hemska tanke, att alla journalister är idioter för att MSM tappat greppet. (Här kan jag ha fel...)
Felet är att maktanspråket inte granskas för att vissa ämnen är tabu att granska.
Likt Weinstein uppförande är det tabu. Det finns många fler ämnen som fortfarande är tabu att ifrågasätta
Feminism är det. Invandring är det till viss del fortfarande och vissa små länders oerhört stora förmåga att sätta agendan i medierna är det. Men det kanske ändras nu?
Dessa tabun är problemet. I skuggan av dessa tabuämnen skapas rejäla samhällsproblem.
Beror det på korruption? Eller beror det på oförmåga?
Jag tror på det första. Makten över agendan har medvetet styrt bort från vissa frågor.
Men detta håller på att ändras. Och det är stort och positivt.
Allt måste gå att debattera. Allt.
Samma mekanismer som gör att gammelmedia kallar alla som vill balansera invandringsdebatten för lågutbildade lantisar gör att vissa skribenter här vill se ner på andra som patetiska våldtäktsmän som har svårt för kvinnor om man vill balansera en fullkomligt hysterisk feministisk debatt i Sverige.
Aldrig sa jag att alla kvinnor är idioter. Jag försökte logiskt förklara varför jag tror att feminismen har gjort att vi är i den situationen vi är i nu. Du kan argumentera emot det, men snälla, sjunk inte till den låga kulturmarxistiska nivån och se ner på alla som inte tycker som du.
Du behöver inte insinuera att man är patetisk, argumentera istället!