Citat:
Ursprungligen postat av
hrwdtj
https://ledarsidorna.se/2018/06/sver...lyktingfragan/
Folk i allmänhet inser nog att invandrarna som kom hit för att "rädda välfärden" eller "berika vår kultur" i själva verket gör det rakt motsatta. Nu när invandringsfrågan ligger i topp hos väljarna inför valet är det helt naturligt att fler och fler söker efter information i frågan. När insikten att media och politiker ljugit sig blåa genom hela invandringsprojektet kommer förmodligen kraven på ännu hårdare tag bli allt fler.
Tja, vad skall man säga. Så här beskrev svenskarna utvandringen slutet av 1800-talet.
Citat:
»Jag har arbetat i mitt yrke», säger en fattig skomakare, »i trettio år, och jag kan säga att jag icke ännu kunnat förtjäna mer än högst en krona per dag i medeltal under året. (….) När hon var fjorton år, reste hon och började redan första året sända hem pengar till oss. Sedan hon fyllt sjutton år, har hon regelbundet sänt oss 10 dollar i månaden och dessutom litet extra, så att vi nu på fyra år fått tillsammans 1,500 kr. från henne.
Det är på de pengarna vi nu skola bygga vår egen stuga. Men nog är det egendomligt, att man skall arbeta träget ett helt liv här i Sverige och inte kunna åstadkomma så mycket som en ung flicka hinner spara på endast några få år i Amerika. Jag kan då aldrig tala illa om Amerika eller emigrationen, ty jag vet inte hur det skulle gått med oss, om inte vi fått flickan dit över.»
Och
När han blev tjugufem år gammal, ledsnade han på det och lånade sig pengar till en Amerikabiljett. Inpå andra året kunde han betala både respengarna och lånet med 450 kr. samt dessutom skänka far och mor 150 kr. Det var vår räddning att han reste. Annars hade vi gått under.»”
http://runeberg.org/utvfraga/41.html
Invandrarna kommer till Sverige av ungefär samma orsaker som drev svensken till USA och Kanada från 1825-1925. Människor kunde inte leva ett drägligt liv i Sverige på grund av att den svenska aristokratin och de liberala kapitalägarna förstörde landet Det är faktiskt ingen skillnad på vad svensken sade på 1800-talet och vad invandrarna säger idag. Nigeriansk ung kvinna som intervjuvas av Al Jazeera säger detta;
Citat:
”Even if you finish university there is no work. My mother borrowed for me. We are poor.”
https://www.youtube.com/watch?v=HOYUZJWkilk
Skillnaden från svenskarna som emigrerade till USA på 1800-talet och en bit in på 1900-talet kom till ett samhälle som var I behov av arbetskraft. I synnerhet dem som invandrade innan 1900. I Sverige eller i västvärlden i stort har vi inte möjlighet att ge alla de människorna något arbete. Det vi kan ge dem är ett liv i bidragsberoende och enkla jobb men även det ger till dem tillräckligt med pengar för att kunna hjälpa sina familjer i hemlandet. Vi kan inte ens försörja våra egna idag. Vi har djupa problem med underanställningar, fattigdom, fallerande infrastruktur, ohälsa, kriminalitet och vårt är på väg att tappa det andliga fotfästet. Å andra sidan vill vi nog alla hjälpa människor i tredje världen men å andra sidan kan vi varken assimilera dem eller hjälpa dem på det här sättet. Det är för ekonomiskt, socialt och kulturellt kostsamt. Nyligen kom vänsterliberalen Johan Norberg ut med en ny kolumn på Aftonbladet om ”rasistiska Italien”.
Citat:
De muslimer som för ögonblicket framställs som det mest ödesdigra hotet mot traditionell italiensk kultur var de som under mer än 250 år på Sicilien lärde italienarna att göra pasta och glass. Och kaffet efter maten kom naturligtvis också från araberna.
Och om italienarna ska överleva när de har slutat reproducera sig biologiskt är det just invandrare de behöver. Prisbelönade kocken Monika, som ser till att det traditionella toskanska köket blomstrar, kommer från Polen och arbetade sig upp från disken. Bland servitörerna möter vi allt från kosovoalbaner till etiopier. Ja, nu för tiden får de till och med importera påvar från Argentina.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-de-invandrare
Notera hur litet respekt för italienarna. Trots allt lärde sig ett par muslimer på Sicilien dem att göra pasta och glass. Att romerska kejsaren Nero var förtjust i glass missade Norberg. Jag antar att han missade att Nero levde sådär 500 år före Mohammeds födelse. De gamla grekerna var förtjusta i Pasta och det var långt innan araberna ens satte sig in fot i Italien. Hur som helst.
Italienarna ”förökar sig inte” och därför skall de ersättas av invandrare skriver han. Det tragiska i detta är just skälet till varför italienarna inte förökar sig beror på att unga människor inte längre har råd att bilda familj. De utbildar sig och gör det som staten säger att de skall göra men de enda jobben italiensk ungdom kan få är samma restaurangjobb de hade på gymnasiet.
Det är fruktansvärt att så många Italienarna inte kan få tillgång till ett bra jobb, ett hus, goda pensioner och en familj – trots utbildning och trots att de inte närheten begår lika mycket brott som invandrare. De unga italienarna berövas ett dräglig liv bara för att Johan Norberg gillar ett evigt flöde av billig arbetskraft från tredje världen och vill bli serverad mat av etiopier gjord av av polacker i Italien. Jag gillar slutet på filmen Black Hawks Down när de läser ur en fallen soldats brev (1:58);
Citat:
"My love, you are strong and you will do well in life. I love you and my children deeply. Today and tomorrow, each day grow and grow. Keep smiling and never give up, even when things get you down. So, in closing, my love... Tonight, tuck my children in bed warmly. Tell them I love them. Then hug them for me. And give them both a kiss good night."
https://www.youtube.com/watch?v=PEnI3cziiVA
Det är ungefär så här vi ser på Sverige och på svenskar. Det är också så Italienarna ser på Italien och italienare. Svenskar är en familj och Sverige är ett land. Johan Norberg ser Sverige, Italien och västvärlden på samma sätt som Brad Pitts karaktär i Killing them softly
Citat:
I'm living in America, and in America, you're on your own. America's not a country. It's just a business. Now fucking pay me.
https://www.youtube.com/watch?v=5V6GHnxEJjg
I princip är det enda perspektivet som existerar i svensk media är det perspektivet ovan. Olika journalister kanske ramar in det olika men i slutändan handlar det om detta. De liberala världsordningen är fruktansvärt brutal.