Det Mångkulturella Industrikomplexet (DMI)
För några dagar sedan så publicerade sajten Det Goda Samhället en artikel från Mohammed Omar som var en anmälan om en bok som delvis handlar om vad jag skulle vilja döpa till Det Mångkulturella Industrikomplexet.
Om boken och författaren. Iranier är sannerligen inte dumma.
Om Det Mångkulturella Industrikomplexet (DMI).
Det som beskrivs i Mohammed Omars anmälan är den andra sidan av antirasism. Den ekonomiska. En sida som är lika viktig som spridandet av den toxiska ideologin. Skapandet av en hel industri som bygger strategiska samarbeten mellan koalitionspartners och som samtidigt hela tiden verkar för att bygga de ekonomiska förutsättningarna för medlemmarna att på heltid verka för att bryta ned det svenska samhället.
Kanske ett ämne som förtjänar en helt egen tråd där industrin i sin helhet analyseras? Vad anser tråden giganter?
Edit: Såg att Fasligt var på bollen redan igår kväll.
För några dagar sedan så publicerade sajten Det Goda Samhället en artikel från Mohammed Omar som var en anmälan om en bok som delvis handlar om vad jag skulle vilja döpa till Det Mångkulturella Industrikomplexet.
Om boken och författaren. Iranier är sannerligen inte dumma.
Citat:
Nima Gholam Ali Pour gick från den så kallade antirasistiska rörelsen till den sverigevänliga rörelsen. Han berättar om sin resa i boken Allah bestämmer inte i Sverige, som kom ut 2017. Det är hans andra antologi, den första hette Därför är mångkultur förtryck och kom ut 2015. Titlarna är typiska för Pours sätt att skriva. Han skriver ledigt och enkelt om svåra ämnen och lyckas ofta sammanfatta problemen i korta och vassa formuleringar.
Om Det Mångkulturella Industrikomplexet (DMI).
Citat:
”Antirasism är först och främst stora pengar. Människor som aldrig skulle få ett riktigt jobb kan jobba för den antirasistiska rörelsen. Ja, det gäller mig också. I fyra år var jag för lat för att skaffa ett riktigt jobb, så jag skrämde människor med att Sverige var rasistiskt. Förlåt mig, men det var så enkelt. Antirasism i Sverige handlar om pengar och att försörja lata människor. Vad skulle hända om Sverige inte var rasistiskt? Då skulle alla som tjänar pengar på antirasism förlora sina jobb. Även en lat och obildad människa måste ha bröd på bordet. Så man skapar en falsk bild av att Sverige är rasistiskt. Och vad händer då? Människor tjänar pengar. För om vi skapar en lögn om att svenska arbetare är rasister och håller på att bli mer rasistiska, så måste Expo eller någon annan antirasistisk organisation dyka upp och hålla utbildningar som kostar pengar.”
Det som beskrivs i Mohammed Omars anmälan är den andra sidan av antirasism. Den ekonomiska. En sida som är lika viktig som spridandet av den toxiska ideologin. Skapandet av en hel industri som bygger strategiska samarbeten mellan koalitionspartners och som samtidigt hela tiden verkar för att bygga de ekonomiska förutsättningarna för medlemmarna att på heltid verka för att bryta ned det svenska samhället.
Kanske ett ämne som förtjänar en helt egen tråd där industrin i sin helhet analyseras? Vad anser tråden giganter?
Edit: Såg att Fasligt var på bollen redan igår kväll.
Senast redigerad av Ottokar 2018-06-21 kl. 11:23.
Senast redigerad av Ottokar 2018-06-21 kl. 11:23.