2018-01-10, 11:55
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag känner till honom. Men som sagt är han en global youtube-personlighet vilket innebär att han kan få många följare av typen Droidlife. Det är inte många normala människor som tittar på sånt här. Jag har sett lite videos och jag tycker att jag kan komma med överlägset bättre "argument" än både Spencer och Sargon, argument som folk dessutom kan relatera till. Någon typ på internet som "debunkar" feminism är och kommer alltid att förbli marginella fenomen. De tilltalar bara vissa ungdomar (under en kort period) och marginaliserade människor.

Edit: förtydligar här att jag inte försöker säga att du är en sådan, det verkar mer som att du letar efter saker och har för stora förhoppningar på saker som för mig är dödfödda och irrelevanta.

"The skeptic community" (left over fedora tippers ifrån ateism VS kristendom på YT) har länge ägnat sig åt att mjölka "lolcows", så som feminister och SJW-dårar, men nu har landskapet skiftat. Dessa centrister befinner sig nu i krig med alt-right, eftersom de tror att Hitler lurar bakom husknuten. Dessa centrister har ändock fungerat som en pipe line över till alt-right genom att de serverat "babbys first red pills" till sin fanskara, då de exponerat tokvänsterns alla exter. Striden hos unga medvetanden nu, de som känner på sig att tiden är ur led, står mellan alt-right och dessa aktörers alt-lite. I takt med att västvärlden kukar ur allt mer, så kommer tidigare centrister att glida över till den mer radikala högersidan.

Jag förstår att äldre människor kanske fnyser åt gröna grodor och annat, men om man tar sig en ordentlig titt på vad de yngre generationerna sysslar med, så ser man embryot till vad som komma skall. Rasrealism och liknande är nu uppe på banan, och diskuteras av dessa tänkande, unga personer. De är ett avant garde för en kommande skärpning i dialogen. Vi lever i en brytningstid nu, där internet eroderar ned alla sagor, med ökande kraft och hastighet. Detta är den nya miljön som kommer bli normen framöver. Centern kollapsar när tiderna blir bistra, och höger och vänster möts i en åsiktsbatalj som högern kommer vinna, iom att gamla sanningar diskuteras igen. Sanningar som inte längre kan censureras bort ur den sovande fårskockens medvetande.

Motreaktionen nu i närtid kommer bli ökad volym på fördummande propaganda, tillsammans med hårda, Orwelliska nypor också förmodligen, men i sluttampen så kommer vi nå en plats där allt måste tas upp till sansade samtal, inklusive tidigare hyperkänsliga ämnen som tex JQ.

Det som emanerar ifrån msm idag är stendött.

Idag producerar grodornas arme sådana här saker.

RACE REALISM EXPLAINED
https://www.youtube.com/watch?v=yN8Jclaqf0Q
Senast redigerad av Droidlife 2018-01-10 kl. 12:06.
Citera
2018-01-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Vilket är problemet med att torgföra de åsikter du uttrycker anonymt på Flashback tillsammans med dina arbetskamrater, familj och vänner?

Det kallas för normalisering. Att flytta fram gränserna för samtalet steg för steg. Det kan bara du göra. Ingen annan.

När tänker du vara en man för din hatt och visa att du står för nånting? Också utanför den här filterbubblan.

Det har jag inget problem med att göra. Och just därför skriver jag som jag gör.
Citera
2018-01-10, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
"The skeptic community" (left over fedora tippers ifrån ateism VS kristendom på YT) har länge ägnat sig åt att mjölka "lolcows", så som feminister och SJW-dårar, men nu har landskapet skiftat. Dessa centrister befinner sig nu i krig med alt-right, eftersom de tror att Hitler lurar bakom husknuten.
Internet-drama. Internet-drama som internetberoende unga med inte särskilt mycket annat att göra intresserar sig för.
Citat:
Jag förstår att äldre människor kanske fnyser åt gröna grodor och annat, men om man tar sig en ordentlig titt på vad de yngre generationerna sysslar med, så ser man embryot till vad som komma skall. Rasrealism och liknande är nu uppe på banan, och diskuteras av dessa tänkande, unga personer.
Banan är fortfarande nicher på internet.
Citat:
inklusive tidigare hyperkänsliga ämnen som tex JQ.
Nej. Ju mer du pratar om dina kära vänner judarna desto starkare blir de.
Citat:
Idag producerar grodornas arme sådana här saker.

RACE REALISM EXPLAINED
https://www.youtube.com/watch?v=yN8Jclaqf0Q
Detta går inte att ta vidare. För det första har han fransk accent -- inte till hjälp. För det andra, och viktigare, så bygger hela det där tänket på ett fundamentalt missförstånd. Rasfrågan är ständigt högaktuell i USA. Den finns i allas bakhuvuden hela tiden. Nästan alla agerar i sina verkliga liv utifrån premisserna i "rasrealism". Ingen amerikan behöver påminnas om att det finns svarta i landet. De vet detta. De kan se dem och de agerar som sagt dagligen utifrån allt vad fransmannen säger. Detta gör de per automatik utan att vara "upplysta".
Citera
2018-01-10, 12:37
Medlem
Droidlifes avatar

Det du talar om är i min mening i huvudsak en generationsfråga. Haha, du skall se vad /pol/ skriver om "The Eternal Boomer". Läs och begrunda.

https://i.imgur.com/mqUkaqs.jpg

De anonyma forumen i skuggan, i "the dark corners of the internet" ligger bakom allting du känner till som onlinekultur och memery, inklusive "lol". Detta är en undervegetation där "normal kultur" kaosas fram under konstant pågående skitsnack, konflikt, och förbrödring i anonymiteten. Det är svårt att förklara. Men tänk på att Trumps team retweetade saker ifrån detta digitala urkaos, och talade om "our digital ninjas" osv. Trump är ung i sinnet och en fighter och "shitposter" (provokatör), så han greppar de unga generationerna, och betydelsen av dem.

Se här tex.

https://i.imgur.com/2C0FnNL.jpg
https://i.imgur.com/FJCRbcv.gif

Trumps kampanj blev medvetna om 4chan och "pepe the frog" iom att Hilly kom ut och kallade halva nationen för en basket of deplorables, och greppade direkt läget. Den första bilden är den "ikoniska pepe". Urpepe så att säga. Det finns miljarder varianter av denna symbol, eftersom den, och många liknande, används som punchline eller emote på anonyma bildforum som /pol/ osv.

I gifen ovan så "shitpostar" Trump, eftersom han vet att alla dessa ungdomar kollar och följer hans manövrar, och kallar honom "God Emperor" osv. Trump är smart som fan, och en typisk "dad joker".
Citera
2018-01-10, 13:36
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg flyttade till (FB) H&M - "Coolaste apan i djungeln" med bild på negerunge = Kritikerstorm. .
Skriv i de därför avsedda trådarna istället för att föra diskussionen på två ställen, tack.
/Mod.
Citera
2018-01-10, 13:39
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurfilter

Storleken hos alternativmedia är enorm gentemot MSM, speciellt om man räknar in youtube/facebook som alternativmedia. Hos den yngre generationen är det säkert 95/5% i tid konsumerad. Jag har kontakt med flera inom tidningsbranschen och antalet prenumeranter i åldrarna 18-30 är så låg att papperstidningen inom 15 år mer eller mindre är en utdöd produkt. Jag tror på det. Vissa kommer givetvis lyckas kriga sig kvar, men väldigt många kommer ha så liten påverkan på allmänheten att det är mer eller mindre ointressant. Proffstyckare på stora mediebolag är snart borta, kvar är individer som får försöka charma en läsekrets så att de donerar/betalar för hans alster. De stora mediebolagens webbsidor finns givetvis kvar, men konkurrensen och finansieringsmöjligheterna kommer minska radikalt. Så småningom är Aftonbladet inte mer än en samling youtubare i ett nätverk som delar på annonsinkomster och skriver kollektivavtal där.

Tills dess får man slåss privat, diskutera med vänner och bekanta. Jag tror fikadiskussionerna har enormt mycket större påverkan än någon Anna Dahlberg eller Adam Cwejman.

Många bra tankar här. Själv är jag rädd att den stora invandringen till Sverige och ett - om några år - allt hårdare samhällsklimat kommer att medföra att det offentliga samtalet tunnas ut och så småningom upphör helt. Lite grand som liknelsen om det mångkulturella projektet Babels torn. När tornet nått en viss höjd medförde språksvårigheter att bygget inte kunde slutföras. Kommunikationen fungerade inte. I ett land där svenskarna är 30-40% av befolkningen och framlever sina liv i en Libanonliknande situation i konkurrens med andra klaner och grupper som inte bryr sig, förstår eller har tid och ork att diskutera begrepp som "kretsloppsinvandring", "identitetspolitik" och liknande kommer det offentliga samtalet att upphöra. Det finns då flera "Sverige". Alla har fullt upp med sitt eget och kampen för tillvaron. En fundering bara.
Citera
2018-01-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Många bra tankar här. Själv är jag rädd att den stora invandringen till Sverige och ett - om några år - allt hårdare samhällsklimat kommer att medföra att det offentliga samtalet tunnas ut och så småningom upphör helt. Lite grand som liknelsen om det mångkulturella projektet Babels torn. När tornet nått en viss höjd medförde språksvårigheter att bygget inte kunde slutföras. Kommunikationen fungerade inte. I ett land där svenskarna är 30-40% av befolkningen och framlever sina liv i en Libanonliknande situation i konkurrens med andra klaner och grupper som inte bryr sig, förstår eller har tid och ork att diskutera begrepp som "kretsloppsinvandring", "identitetspolitik" och liknande kommer det offentliga samtalet att upphöra. Det finns då flera "Sverige". Alla har fullt upp med sitt eget och kampen för tillvaron. En fundering bara.

Det är därför tråden existerar. Det mångkulturella samhället är ett dåligt samhälle där svenskarna får en sämre livkvalitet i de flesta avseenden förutom tillgång på etnisk mat. Vi är redan nu i den situationen att vi i realiteten betalar den religiöst grundade straffskatt som kristna måste betala för muslimernas uppehälle.

Tror att den första hårda gränsen går vid 10 % muslimer. Då vaknar de och blir medvetna.

Vid 20 % muslimer upphör majoritetssamhället att utvecklas eftersom så mycken tid och resurser måste kanaliseras till att hantera friktionen med den muslimska delen av mångkulturen.

Uppgifterna är tagna ur minnet från en sammanställning som jag inte har källa till, men någon annan i tråden har möjligen tillgång till underlaget.
Senast redigerad av Ottokar 2018-01-10 kl. 14:38.
Citera
2018-01-10, 15:16
Medlem
Citat:
Men det är ett genomsnitt, det viktiga är hur de fördelar sig i åldersgrupperna, den omvandling som håller på att ske och kommer blir sådan att svenskarna har högst andel i de äldre åldersgrupperna. Gamla människor slåss inte, gör inte uppror osv. Det är de i de aktiva åldrarna som sätter agendan .

Eliten har länge kunnat se hur folk i Latinamerika, Mena och Afrika inte klarat av att organisera sig och kräva åtminstone en någotsånär rättvis fördelning av tillgängliga resurser. Varför inte importera dessa förträffliga kvaliteter? De har också kunnat se att eliten där lever i större och lyxigare palats, trots betydligt färre resurser att tillgå. Gör importen till en "godhetssak" och engagera den unga vänstern som står vilsna och sökande efter en ideologi efter att nyliberalismen segrat. Två flugor i en smäll där, vänstern gör grovjobbet och får sen ta smällen för "misslyckandet". Engagera sen ungdomar till höger som söker en ideologi, de kan ägna sig åt alt-right trams som säger att allt som är fel är en vänster som knappt finns längre i bokstavlig mening och att "lösningen" finns till höger.
Men de förstod nog inte riktigt vad Islam var och dess kraft. Churchill såg de oförvägna och dödsföraktande krigarna som imperiet kunde ha nytta av, men det skulle nog aldrig fallit honom in att de skulle importeras till de brittiska öarna.
Senast redigerad av Efterdradd 2018-01-10 kl. 15:19.
Citera
2018-01-10, 15:16
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Jag tror kampen för tillvaron blir inom-etniska projekt. Individen får solidarisera sig med kollektivet eller gå under. Debatten kommer vara inom-etnisk, handla om metoder och stå mellan fraktioner efter ett spann från duvor till hökar. Man kommer kunna vara duva, men inte förrädare. Jag hoppas jag kommer kunna vara en duva med stark näbb och klor och mina lojaliteter i ordning. Talk softly and carry a big stick, som man brukar säga.
Citera
2018-01-10, 16:04
Medlem
Även Adidas får kritik för sitt "wildlife tema";
https://www.instagram.com/p/BdtY2MAB...n-by=angelarye
En monky som växt upp och blivit rovdjur på fotbollsplanen.
Citera
2018-01-10, 16:10
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Även Adidas får kritik för sitt "wildlife tema";
https://www.instagram.com/p/BdtY2MAB...n-by=angelarye
En monky som växt upp och blivit rovdjur på fotbollsplanen.

Haha, det är som jag säger. De här "eliten"-människorna lever i en isolerad fantasivärld. Det är därför detta samhällskikt har kunnat driva igenom sina visioner, till dagens clusterfuck. Reklamaren där i detta exempel tycker att negrer är "coola" och "powerful", och så blir det som det blir, för han har ingen koll på verkligheten. Samma sjukdom finns hos teknokrater som Reinfeldt, som mediterar över det de ser när de flyger över Sverige och tänker: "Fan vad mycket granskog och ödemark. Där kan vi ju rent potentiellt ha vibrerande mångfald och ekonomisk tillväxt".

De är tards.
Citera
2018-01-10, 16:34
Medlem
Citat:
Många bra tankar här. Själv är jag rädd att den stora invandringen till Sverige och ett - om några år - allt hårdare samhällsklimat kommer att medföra att det offentliga samtalet tunnas ut och så småningom upphör helt. Lite grand som liknelsen om det mångkulturella projektet Babels torn.
Ja. Men också nej. När jag skrev att det saknas "krigande" i media så avsåg jag att nästan alla är för försiktiga. Det är för tillfället för mycket av offentligt samtal, eller snarare offentligt viskande, i konflikträdda filttofflor.

När väl de negativa konsekvenserna på allvar börjar slå igenom i samhället så tvingas skribenterna ta ställning och komma med skarpa förslag. Välja sida helt enkelt. Några slätstrukna sillmjölkar a la Lindberg och Dahlberg lär inte finnas kvar om ett par år om MSM ska överleva. Tror det kommer att bli fart på samhällsdebatten då. Möjligen kommer Public Service att fortsätta med det beiga och neutrala.

Iofs kan det då vara för sent. Tror inte Libanon riktigt är modellen för en dynamisk mediedebatt, så tidsfönstret för att hålla igång ett danskt debattklimat är nog bara några få år. Vi får hoppas att t ex repatrieringsförslag läggs fram under den perioden, gärna från både vänster, liberalt och nationalistiskt håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in