Citat:
Ditt intryck av debatten skiljer sig drastiskt ifrån mitt. Jag anser att "autismen" hos skeptic fence sitters totalt faller samman när de möter verklighet, kanaliserad av sådana som Spencer och Millennial Woes. De förstår att negrer är mindre intelligenta än vita. Förstår du detta, eller är du en ljummen "magapede"? Allt omkullkastas nu, inklusive dina alturistiska cuck-impulser.
"White supremacy" skall naturligtvis ha överhöghet över planten, för allas bästa. Vi är skapelsens krona, tillsammans med asiater och vissa ökenfolk, som side kicks. De som argumenterar emot detta är din fiende. Format eller argument i en sådan fientlig argumentation är sekundärt. Att den är fientlig är primärt.
För de som vill ta del av debatten själva:
https://www.youtube.com/watch?v=UiUH-tWHbr8
Den var trending nr #1 worldwide på YT då den sändes.
"White supremacy" skall naturligtvis ha överhöghet över planten, för allas bästa. Vi är skapelsens krona, tillsammans med asiater och vissa ökenfolk, som side kicks. De som argumenterar emot detta är din fiende. Format eller argument i en sådan fientlig argumentation är sekundärt. Att den är fientlig är primärt.
För de som vill ta del av debatten själva:
https://www.youtube.com/watch?v=UiUH-tWHbr8
Den var trending nr #1 worldwide på YT då den sändes.
Först och främst vill jag tacka för ditt deltagande i tråden eftersom du representerar en del av mediekriget som åtminstone jag som gammal räv i gamet har svag interaktion med. Det är uppfriskande länkar du bidrar med och den här debatten var väldigt intressant, även om nivån och kvalitén på debatten var mycket undermålig. Det är dock egentligen ointressant, för den tangerar många punkter som tråden ständigt berör, och dessutom är det en värdemätare för en annan generation. Att trenda #1 på Youtube förstår till och med en gammal get som jag är mycket imponerande.
Vill också passa på att inflika att jag håller med om Ottokars åsikt angående debatteknik och experten10's åsikter. Ju mer man får debattera med sina motståndare/folk som tycker annorlunda, ju mer inser man vilka olika knep de kan ta till. Man får en större möjlighet att klargöra sin egna argument och påpeka felen med sin motståndare. Ekokammare är det värsta som kan hända!
Vidare håller jag med experten10 i att det enorma momentum som den yngre generationen bygger upp i och med den här rörelsen måste kanaliseras i verkligheten för att spela någon som helst roll. Det är en integral del av mediekriget och framtiden kommer utspela sig där, inte i MSM. Men än så länge tillhör den största majoriteten av befolkningen fortfarande stabila konsumenter av MSM, och deras främsta informationskanaler är Public Service, Aftonbladet och kanske någon "intellektuell" dagstidning typ DN. Således tycker jag både du och experten10 har rätt/fel och att sanningen ligger, i alla fall i nuläget, någonstans mitt emellan. Framtiden tillhör memes, krångliga förkortningar och hela den här humorspäckade rörelsen. Men allting det är förgäves om de så kallade "blue-pilled" inte har möjligheten att bli "red-pilled". Och där har experten10 helt rätt. I relation till majoritetsbefolkingen är de än så länge ett marginalfenomen. I relation till majoritetsbefolkningen har de en påfallande liten påverkan, men det kommer att förändras. Unga människor som du själv måste fortsätta slå in kilar hos alla du känner, och då främst dina äldre släktingar/vänner. Ottokar sa det bra själv - att han fick länken med Sargon of Akkad från någon ungdom.
Så småningom kommer dock mediekriget behöva röra sig bort från internet och de trygga vråerna och röra sig ut i verkligheten, ta striden på gatorna, barrikaderna, visa att man är en rörelse att räkna med. Det är där jag fruktar att den yngre generationen fallerar lite, och lite det jag läser in i dina inlägg. Man anser att bara för att man har en åsiktshegemoni i det sammanhang man verkar (internet) så betyder det att samma sak gäller för handlingskraften och påverkan i verkligheten. Det stämmer självklart inte alls. Det gör mig samtidigt orolig att den yngre generationen känner en förnöjsamhet och mättnad i och med att man vet att man har "rätt" men att man av rädsla för negativ påverkan på sitt eget liv inte tar tag i problemet i verkligheten. Som vi vet, alla är kaxiga på internet, men ska det betyda någonting måste man omsätta det i praktiken.
I slutändan kommer du och de dina vara den starkaste kraften till förändring, inte bara på internet, utan också i form av era positioner/arbeten/status o.s.v i verkligheten. Men just nu finns det fortfarande en enormt stor medelklass med människor 40+ som inte har en aning om vad allt det här innebär och inte kunde bry sig mindre. Idéerna är på många sätt väldigt radikala och den process det innebär att bli red-pilled är omfattande, även för en ungdom. För någon som är äldre kan det var ännu svårare att erkänna att man blivit utsatt för en omfattande propagandaapparat de senaste 20 åren och att allt man har litat på och trott på egentligen bara varit luftslott, potemkinkulisser och bländverk (för att vara extra tautologisk!). Jag har alltid prisat mig själv som en öppen intellektuell och har till min fördel varit tekniskt intresserad vilket gjort övergången enklare. Men de allra flesta är inte sådana, de allra flesta vill bara se på Let's dance, äta sin fläskfilé eller sin tacobuffé, gå till sitt jobb och få sin lön.
Vi har långt kvar innan medelsvensson kan tillgodose sig en diskussion om en vit etnostat kontra ett liberalistiskt/liberterianskt perspektiv.
Citat:
De här youtube-personligheterna och misslyckade "ledarna" tycker jag inte hör hemma i tråden. Det är ett marginellt internetfenomen som ingen (utom internetberoende konstiga figurer (Hej förresten!)) bryr sig om och som den där så kallade debatten visade så finns det ingen dragningskraft det där. Både Spencer och den där Sargon-figuren får mig att rygga tillbaka. Jag mår illa av att se dem tala. Argumentationen är på gymnasistnivå från Spencer. Han har aldrig riktigt vuxit upp och/eller har personlighetsstörningar.
Faktum är att vad som spelar roll är vad normala människor läser och tar del av, sådant som folk känner igen sig i och som träffar där det ska. Debatten i fråga fallerar på alla punkter.
Faktum är att vad som spelar roll är vad normala människor läser och tar del av, sådant som folk känner igen sig i och som träffar där det ska. Debatten i fråga fallerar på alla punkter.
Se ovan. Tack även till dig för härligt tråddeltagande!