Citat:
Ursprungligen postat av
S.Kandal
Det absolut jobbigaste i detta mediekrig är frustrationen över att veta att man själv sitter på svaren.
EN MAJORITET AV VÄLJARKÅREN ÄR PRINCIPLÖS
Sverige är som ett stort tacokladdigt fredagsmysvardagsrum. MSM journalisterna ser sig själva som de modiga ädla företrädarna som springer ut i världen, den stora oförståerliga, mörka, skrämmande världen och hämtar små urklippta fragment av verkligheten utanför det tacokladdiga fredagsmysvardagsrummet. Men det måsta klippas ner och omvandlas och presenteras på rätt sätt, så att det blir strömlinjeformat och inte upprör någon.
När man som jag läst den här tråden några år så förstår man att fredagsmysvsrdagsrummet Sverige faktiskt har en balkongdörr. Vi i den här tråden går ut på balkongen och hämtar frisk luft tidvis, och ser vad som händer utanför vardagsrummets neddragna persienn. Jag tycker fler ska göra som mig, jag har sutat läsa MSM helt, utan följer den här tråden för att den fungerar bättre än svensk MSM - och jag kan berätta för hugade tråddeltagare - den där balkongen den ligger faktiskt på nedre botten - så det är inte alls svårt att ta sig ut.
Ta dig ut i det fria. Skit i det tillrättalagda fredagsmystacokladdiga. Det är jobbigt att inse att du och jag kanske har blivit lurade ett helt liv. Andra världskriget, Koreakriget, Dag Hammarsköld, Vietnamkriget, JFK, 9/11 - men det är bara att andas frisk luft och inse att förruttnelsen och förljugenheten är med djupgående än vi alla trodde.
En sak är säker vi behöver inte lyssna på våra minoritetsalibin i svensk MSM längre. Alls. Dom är helt odugliga för att ge en korrekt bild på vad vi faktiskt har blivit utsatta för. Jag behöver inte "bröd och skådespel" längre.
Vi behöver inte svensk MSM längre. Dom är irrelevanta sedan åtmistone ett år tillbaka när allting rasade. Eller det var första träffen på fort MSM - nu rasar ohjälpligt bit för bit. En liten bit varje dag.
Det är det där som Snowden sa. Det går att välja en mycket bra tillvaro genom att underkasta sig samhällsutvecklingen. Det är bekvämt i fredagsmysvardagsrummet - bara inte så fritt och det luktar inte alltid så gott. Men det är bekvämt. Väljarna är bekväma, inte principlösa - eller vänta, det kanske är samma sak när allting kommer omkring?
Det är inte lika bekvämt utanför - men det är friare och att andas frisk luft är inte fel heller