Citat:
Bra konst är inte entydig. Då blir den plakatkonst. Bra konst går att tolka på skilda sätt. Wolodarsky tolkar nyckelscenen i The Square på sitt sätt och kopplar den till förintelsen. Min tolkning anser jag själv vara mer närliggande och aktuell i tiden. The Square som helhet tolkar jag först och främst som ett intelligent frontalangrepp mot den moderna konsten och därmed även postmodernismen i stort.
Vad gäller förintelsen kan man konstatera att den var ett industriellt organiserat fasanfullt folkmord. Tyvärr bara ett i raden av folkmord under 1900 talet. Turkarnas folkmord på armenierna, den av kommunisterna organiserade svälten i Ukraina, förintelsen, Maos stora språng och de Röda Khmerernas utrensningar. Kanske har jag missat något, men hemska var de alla.
Vad gäller förintelsen kan man konstatera att den var ett industriellt organiserat fasanfullt folkmord. Tyvärr bara ett i raden av folkmord under 1900 talet. Turkarnas folkmord på armenierna, den av kommunisterna organiserade svälten i Ukraina, förintelsen, Maos stora språng och de Röda Khmerernas utrensningar. Kanske har jag missat något, men hemska var de alla.
Här är ett intressant samtal mellan Jordan Peterson, Toronto University, och programledaren Mark Steyn och den kanadensiske forskaren säger att: "Marxists transformed themselves into postmodernist and identity politics."
https://www.youtube.com/watch?v=I6vYMg2KEM8
På slutet summerar programledaren Mark Steyn samtalet och säger att så fort fascism, kommunism, klimatförändringar eller transgendertoaletter blir en officiell ståndpunkt (statsideologi) och att den är den enda du tillåts ha, så ska man motsätta sig den och stötta sådana som Jordan Peterson.
En strategi som postmodernister (marxister( använder är att förstöra språket med avledande nyord handlar bara om att kortsluta det rationella tänkandet. När alla pratar om den store Peter Wolodarski som en postmodernist måste man ha i bakhuvudet att postmodernism är en marxistisk lära maskerad för att föra ut marxistiska idéer i en ny förklädnad.
Så om Peter Wolodarski - i egenskap av att vara chefredaktör för den fria Bonnierpressens flaggskepp Dagens Nyheter - ägnar all sin tid åt att framföra marxistiska idéer förklädda som postmodernism, hur ska man då förhålla sig till Wolodarskis liberala engagemang? Har Wolodarski ens varit en liberal på riktigt? Eller kan det vara så illa att globalisterna utnyttjat två ideologier som motpoler där de bägge leder till slutmålet för globalismen? En gränslös värld utan nationalstater ungefär som det står beskrivit i de heliga skrifterna i Judendomen.
Är det inte på tiden att vi börjar diskutera postmodernism som en marxistisk lära för att avpixla vilka som de facto ligger bakom mediakriget om mångkulturen?