No offence till de kvinnor som skriver i tråden, eller bara tar del av den genom att läsa, men jag anser att den feminina "energin" i dagens väst är ett hot långt större än det som i led två utspelar sig på schackbrädet via pjäsförflyttningar inom politik och politisk diskurs.
Modersinstinkten och driften att fördela resurser och se till allas bästa är farlig som fasen för en civilisation när den sträcker sig ut i politik och beslutsfattande i den omfattning som den gör idag. Träder in i roller som bör fyllas av män, med manlig energi. Feminina ledargestalter träder fram. Feminina beslut fattas. Förvekligade beta män rantar efter. Många "orbiters" osv.
Detta utnyttjas av den inflytelserika grupp vi alla känner till. Deras kollektiv har en feminin karaktär till sitt "kynne", vilket föder strategier som är intrigerande, irriterande, subversiva. Så som en grupp kvinnor ofta tenderar att uppträda sinsemellan i när en rang etableras i grupp, sådan är fiendens strategi emot oss. Ej rak. Ej nobel.
"The future is female" är ett allt oftare förekommande meme inom den opinionsbildande och beslutsfattande klassen, och naturligtvis nere i undervegetationen inom akademi och ungdomlig subkultur på vänstersidan. Det hela känns också progressivt, för en numale eller neomale eller vad vi skall kalla dessa män som förfäktar en "inkluderande" och "öppen" och dialogsökande attityd till de problem vi står inför idag. Hipsters som ofta till det yttre liksom "LARPar" manlighet. Skägg, flanellskjorta, "gammeldags" hobby på fritiden osv. De poserar som män, men betér sig som en moder när de knee jerkar till försvar för öppenhet och allas lika värde så fort någon massaker sker, eller något mindre kniv eller yx-relaterat vansinnesdåd. Upp på barrikaderna för att mota nazze i grind genom att relativisera det skedda. Försvara den "vilseledda" individ som "i sin desperation" har tryckt gasen i botten, sprängt sig själv och alla runt omkring, eller helt enkelt gett sig ut med förskäraren i högsta hugg.
Var finns Ariana Grandes konsert idag?
Långt bak i minnet.
Till sitt värv så beter de sig dock som om en grupp män stod med en "welcome" banderoll av modernt snitt i sina händer, den gång då de hästburna horderna ifrån öst slaktade sig fram med destination Europa, för att ta ett forntida exempel. Detta är inte sunt. Det är vrickat och vridet och måste någon gång snart adresseras anser jag. Presskåren är ju fullkomligt infesterad av dessa existenser som har "cuckats" ner till en slags miserabel, impotent, medlallande karikatyr av manlighet. En manlighet som vi är i stort behov av just nu.
Man ser det överallt. Blommor och facklor och hjärtan och kramar och telningar i sele på magen, under en "vacker ceremoni" vid skådeplatsen för någon bindgalen islamists senaste tilltag. En islamist med hypermaskulinitet som fundament för sin personlighet och sin syn på livet.
Ta in detta:
https://www.liveleak.com/view?i=fc7_1502987338
Varning för mycket otäcka bilder och ljud.
Klippet är ifrån det direkta "aftermath" som följde på den senaste fordonsattacken i Spanien. Som kontrast till denne unge machomans tilltag så finns det ett annat klipp som jag inte har tillgång till nu, där en stor grupp människor bestående av hysteriska kvinnor och hysteriska "män" som står och omringar ett par tre, lite mer mer biffiga "nazister" som ville hålla en liten protest emot det som inträffat. Surrealistiska scener.
Jag går väl ganska off topic, men jag vill mena att den här dynamiken ligger som en slags "undercurrent" till hela det skådespel som äger rum inom press, tyckande och politik, och jag menar att det är livsfarligt för vår kontinent, och den västerut.
Klipp inlägget om det är för perifert för trådens tema.
Det är okej.
Men tänk på de här sakerna.
Vad gör vi åt det?