Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Var det verkligen så? Jag har för mig att Heberlein var rätt så defensiv i sitt inlägg (som aldrig nämnde Carlqvist vid namn). Kanske minns jag fel. Jag anser dock att vi ska välkomna och uppmuntra alla överlöpare. Förhoppningsvis kommer det en tid när vår attityd kommer vara en annan men först gäller det att vinna.
I krönikan "
Den tidlösa antisemitismen" skriver Ann Heberlein följande:
”
De som stått i bräschen för Sveriges grymma förvandling till Absurdistan är judar”.
Analysen är Ingrid Carlqvists, chefredaktör för Dispatch International och skribent för den amerikanska tankesmedjan Gatestone. Carlqvist har gjort sig känd för sin ihärdiga – och onyanserade – islamkritik. Hon förtjänar tveklöst epitetet högerextrem. Den enda gång jag stött på henne, vid en demonstration i Lund för många år sedan, eskorterades hon av två biffiga män med rakade huvuden. Den sjätte februari i år kom hon ut som fullfjädrad antisemit, komplett med konspirationsteorier och allt. I podden Ingrid & Conrad påstår hon alltså att a) Sverige har förvandlats till ”Absurdistan” b) att denna, i allt väsentligt enligt Carlqvist, destruktiva utveckling är judarnas fel.
Det är, menar Carlqvist, judarna som ligger bakom den så förhatliga mångkulturen.
Rolf Malm, copywriter som arbetat med kampanjer åt bland annat Posten, Mejeribranschen och framgångsrikt lanserat lättmargarin, numera kolumnist i den ökända publikationen Avpixlat, spinner vidare på samma tanketråd i en krönika den 16 april. Det var, menar Malm, judar som drev frågan om minoriteters rättigheter, något som Sverige skrev in i regeringsformen, en av våra fyra grundlagar, 2010 – ett beslut som Malm anser vara början till slutet för Sverige. 2010 öppnades alltså portarna till helvetet, Sveriges väg mot katastrof inleddes och allt är judarnas fel."
Källa:
https://ledarsidorna.se/2017/04/den-...ntisemitismen/
Ingrid Carlqvist och Rolf Malm har faktiskt rätt. Det finns till och med vetenskapliga avhandlingar om vilka som krävde mångkultur i Sverige. Det var judiska invandrare från det kommunistiska Östeuropa med namn såsom David Schwarz mfl.
Källa:
https://svenska.yle.fi/artikel/2015/...mangkulturellt
Men Ann Heberlein är faktiskt intellektuellt ohederlig. Jag vet inte om de vetenskapliga kraven är obefintliga på den teologiska institutionen. Jag finner ingen annan förklaring till Ann Heberleins förtal. För det som Ingrid Carlqvist och Rolf Malm åsyftar är alltså ett antal judiska aktivisters politiska opinionsbildande genom att använda Dagens Nyheter som plattform på 1960-talet. Någonting som resulterade i att mångkultur skrevs in i grundlagen omkring 1975. Samma etnocentriska opinionsbildande bedrevs i Danmark, Norge, Frankrike, Holland, Belgien vid samma tidpunkt - och dessa länder skrev också in mångkultur i grundlagarna samtidigt som Sverige.
Självklart måste vi gå tillbaka till vilka grupperingar som insisterade på ett mångkulturellt Sverige. Då landar vi hos judiska intressegrupper och judar såsom David Schwarz, Inga Gottfarb, Olle Wästberg och många fler. Då ska skulden också läggas där - ingen annanstans.
Felet som många gör är att de försöker lägga skulden på sentida mångkulturförespråkare - när det i själva verket är roten till det onda vi måste gå till. Alltså de som av själviska skäl krävde mångkultur i Sverige för deras egen skull - inte svenskarnas.
De här biffiga livvakterna som Ann Heberlein skriver om är för övrigt bland annat Dispatch-medarbetaren Roger Sahlström som förvisso är lönnfet - men inte biffig eller skallig.
Problemet med Ledarsidorna.se är att den inte håller tillräcklig klass för att vara en trovärdig nyhetskälla - den blandar skvaller från Rosenbad med förtal för dom som inte behagar Johan Westerholm och Ann Heberlein.
När det gäller debatten om berättelsen om Förintelsen som Ingrid Carlqvist fick löpa gatlopp i Facebook och Twitter handlar om att gaskamrarna från början var en kommunistisk propagandalögn som Sovjet lanserade för att lägga skulden på tyskarna. Några 6 miljoner judar gasades
aldrig ihjäl i polska arbetsläger och koncentrationsläger. Däremot dog en helvetes massa människor av svält, sjukdomar och tyfusepidemier. Judarna har försökt lägga beslag på berättelsen om Förintelsen fastän det är konstaterat att homosexuella, zigenare, funktionshindrade, politiska dissidenter mfl gick döden till mötes tillsammans med de judar som fanns i samma läger. Och en lögn blir inte mer sann för att den upprepas.
Det finns skäl att upprepa dessa kloka ord från Ingrid Carlqvist: "
Antisemit-kortet plockas alltid fram när berättigad kritik framförs mot judar".