2017-07-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Att stillsamt acceptera dystopier som extrapolerar mot inbördeskrig kan aldrig vara pragmatism. Om vi har en, två eller tio miljoner individer att etablera på ett kostnadseffektivt lokus på planeten, så är det trots allt en finit uppgift.

Jag beundrar din egna inverterade variant av etablissemangets "det-måste-ordna-sig".

Tyvärr delar jag inte den och enligt min mening visar både senare samt tidigare historia att folk och nationer kan köra rakt-in-i-kaklet, fastän det för en rationell observatör framstår som helt obegripligt.

Jag önskar att du hade rätt men (återigen enligt min mening) så pekar ingenting i din riktning.

Dessutom är din "kretsloppsmigrations-konstruktion" extremt tidsberoende. Så snart den invandrande generationen föder fram sina arvtagare så är det över för din "kretsloppsmigration".

Lycka till, att skicka tillbaka en andra generationens Etiopier/Sudanes/Syrier på frivillig grund.

Ur ett social/etno-darwinistiskt perspektiv så tror jag att jag vet hur filmen slutar om ett folk behöver klamra sig fast vid konstruktioner som "kretsloppsmigration" för att bevara sin kultur och nation.

Men återigen kommer tiden endast att utvisa utfallet. Därför måste jag fråga dig när du enligt din kvalificerade gissning tror att kretsloppsmigrationen får genomslag i svensk politik?
Citera
2017-07-30, 13:43
Medlem
longbow4ys avatar
Öppnar man lådan märkt identitetspolitik, öppnar man också Pandoras ask. Och lådan är öppnad av de som förlorar mest på att öppna den.
Citerar från wiki om myten:
Citat:
Pandora hade med sig en ask som hon fått av Zeus och som hon aldrig fick öppna.

.... till slut gav Pandora efter för sin nyfikenhet och öppnade asken. Det visade sig att den innehöll en mängd olyckor och sjukdomar som flög ut över världen. När Pandora förskräckt stängde asken hade nästan hela dess innehåll redan flugit ut. Det enda som fanns kvar på botten av asken var hoppet.

Om inte ens hoppet finns kvar blir det jobbigt. Obama vann ett val på detta. Hope. Det sista som finns kvar.

Det är också det som driver folk att söka sig hit. Det är drivkraften för all urbanisering och migration. Hopp om ett bättre liv. Det går inte att stoppa utan bara rikta åt annat håll. På närmare håll är antagligen den enklaste, billigaste och humanaste lösningen.

För att få stopp på migration och mångkultur måste dessa potentiella migranter tappa hoppet om att få det bättre i väst alternativt se att de kan få det lika bra eller bättre närmare där de nu finns.

Villkoren för migranter i väst måste alltså vara sämre än de de lämnar. Det är en politisk utmaning, speciellt för ett land med moraliska stormaktsambitioner.

Chansen att förbättra sitt liv genom att åka till Europa måste vara mycket lägre än alla andra alternativ.
Det innebär däremot en politisk möjlighet för en moralisk stormakt.

Oavsett om man kallar det kretsloppsmigration eller västkolonier så ger konceptet med Västliga enklaver som nya urbaniseringshubbar i utvecklingsländer stora inkomstmöjligheter.
Städer som växer fort skapar välstånd och arbetstillfällen.
Urbaniseringen i Afrika kommer ge enorma möjligheter till rikedom.
EU borde förhandla fram nya platser för tillväxthubbar likt en gång Hongkong med frihandel och västliga villkor med länder som behöver hjälp att utveckla sig. Dessa kommer växa extremt snabbt och också finansiera sig själva med rätt styrning.

Det är en politisk möjlighet. Och idag tekniskt möjligt. Vattenfrågan i Libyska öknen är i princip löst:
https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Man-Made_River

Och det innebär att mångkulturen hålls utanför landets gränser i görligaste mån. Av helt naturliga drivkrafter. Hopp.

Edit:
Och det är redan några som startat med precis detta. Att dra nytta av den möjliga ekonomiska tillväxten i Afrika. Kina.
http://harvardpolitics.com/world/chi...w-colonialism/

Vi kommer få se en ny kamp om inflytande i Afrika likt det på 1800 talet men med andra medel.
Målet kommer vara likadant. Rikedom. Hopp om rikedom.
Nykolonialism är en ny politisk möjlighet.

Edit 2:
Och länderna själva söker detta:

Citat:
African governments are making efforts to create a suitable environment for private sector-led activities and hence, encourage foreign direct investments (FDI).
https://www.howwemadeitinafrica.com/...stment-africa/
Senast redigerad av longbow4y 2017-07-30 kl. 14:06.
Citera
2017-07-30, 13:45
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nästa kurd att tala om för Svenskar vad mångkulturen innebär: Nalin Pekul i GP.

http://www.gp.se/ledare/politiken-sk...gare-1.4485212

Ja vad skall man säga? Tenstabo, kurd och muslim. Typisk svensk.

Hon glömde nazist.

Citat:
Ursprungligen postat av Nalin Pekgul i GP
En sådan innebär nämligen att vi som medborgare förväntas sträva efter fördelar för den grupp vi tillhör och förväntas vara nöjda när det politiska systemet har gynnat vår grupp. Problemet är då att ingen känner något ansvar för det som är de verkligt gemensamma angelägenheterna som till exempel sjukvård eller kollektivtrafik.

Just detta problem har påtalats i 20 år. Dom få som vågat öppna käften om saken har fått naziststämpeln i pannan direkt. Men det är ju en ändrig i positiv riktning att denna självklarhet nu går att trycka i tidningen.
I mångkulur finns inget gemensamt att bygga något kring, särskilt inte när man har stora grupper som inte är ett dugg intresserade av att bidra med något som helst, men gärna tar för sig av andras slit och svett.
Citera
2017-07-30, 13:52
Medlem
Zulmay Azfali ger ett distinkt exempel på skillnad i kulturell kod, mellan svensk fördragsamhet och hetlevrad afghansk klan- och hedersmentalitet, som skillnaden mellan dag och natt, eller tolerans och blodig fejd; han slår ett osvenskt slag för etnoreciprociteten, genom främlingarnas assimilering till det svenska:

Citat:
Vår kultur, som är så olik den svenska, är inpräntad i oss lika starkt som den svenska kulturen är inpräntad i svenskar. Det tar tid – generationer – och kräver stor förståelse och stort tålamod att förändra. Ni måste därför ta er tid, våga lägga er konflikträdsla åt sidan och tala om för oss, rakt på sak, vad som gäller här.

Citat:
Det är vi som måste förändra vårt synsätt, inte svenskarna. Det är vi som kommer hit, som flytt från förtryck och våld i våra länder, som har getts möjligheten att leva i fred, frihet och demokrati. Sverige ska väl inte bli som de länder vi har flytt ifrån?

https://unvis.it/svd.se/zulmay-afzal...te-afghanistan

Han föreslår att konfliktundvikande svenskar är aktiva, mer direkta, i förmedlandet av den kulturella koden. Det är en appell till det osvenska inom oss. För att få det lite mer svenskt, bör vi alltså agera lite mer osvenskt.
Citera
2017-07-30, 13:59
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferenc-Ferdinand
Jag lanserar härmed ett begrepp som, då det semantisk anknyter till den senaste decenniets nyordsfäbless, torde vara gångbart (nyanländ, ensamkommande och nu, "återvändande"):

"Återvändandesamordare"

"Kommunen tar sitt ansvar, och har nu tillsatt tre återvändandesamordnare"

Här i Norge så finns det redan sådana tjänster. Inte komunalt, men skattefinansierade NGOer. Dessa drivs ju, naturligtvis, inte med andra syften än att ägarna skall tjäna stora pengar och allt sånt där va, men faktum är att man hjälper en och annan slacker att komma hem. Det kommer hit en hel del typer som lovats guld och gröna skogar, men tillvaron i något höghus tillsammans med en massa andra afrikaner och araber på socialbidrag var INTE det som man blev lovad och betalade dyrt för. Och hem kommer man inte utan vidare eftersom man kastade passet i havet eller spolade ned det på muggen...
En av dessa NGOer hade för något år sedan reklam i T-banan och på tåget.

Detta är något som kommer att komma i Sverige också. Tillvaron i svenska getton är betydligt mera rutten än motsvarande i Norge, och kriminaliteten högre. Den religösa kontrollen är strängare i Sverige också. Så det finns en marknad. Men, idag finns förståss inga pengar att hämta för NGOer med sådan vrksamht i Sverige, myndigheterna jobbar ju på att få in så många slöfockar och kriminella som möjligt. Men, några inom media har ju faktiskt upptäckt problemet som mångkulturen för med sig.
Leif D vibbar därför att trycket för att starta den här typen av tjänster kommer att drivas av vissa media (GP, kanske SvD) medan AFAbladet och skittidningen DN kommer att streta emot.
Mer osämja mellan olika mediaaktörer och kanske även internet på en del redaktioner (det kan nog vara lite (väder)spännt mellan somliga redan nu hos t.ex AFAbladet).
Citera
2017-07-30, 14:08
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Jag var på Håkan Hellströms konsert i Göteborg igår.
Lägg märke till hur krönikören kräver att Håkan skall ta ställning för att afganska unga män skall få stanna i Sverige och att Assad är Hitler.

.http://www.gp.se/nöje/håkan-hellströ...kans-1.4486708

Håkan som hela tiden försökt hålla sig opolitiskt genom åren var nu tvungen att ta ställning på något sätt, dvs att multikulti är bra, kanske den enda vägen att komma in i paradiset.

För att komma in genom pärleporten krävdes att man skulle kunna ett obegripligt språk, förmodligen arabiska och till helvetet kunde man komma in genom att kommunicera på engelska. Håkan Hellström demonstrerade detta genom att springa fram och tillbaka på scen.

Jag och frugan satt på skämskudden och kände att detta var vår sista konsert.
Gästartisterna är den vanliga blandningen av sverigehatande färgade rappare, bisexuella, lesbianer samt multikultifeminist med balkanbakgrund som syns i tv hela tiden som kommer från "orten".

Vi är nog mer ledsna än var Håkan är. Han skiter i oss. Polariseringen att samhället fortsätter, de som kommer att förlora slänger in alla reservister i slutstriden, de anar inte att de är körda.
Fler och fler artister tvingar oss att ta ställning mot dem. Det är inget vi vill, men blir tvingade till.

Aktivism även inom kulturen alltså. Ett välkänt fenomen. Men om vi säger så här: googlar jag på ordet invandring kommer övervägande delen av träffarna till sajter eller inlägg som starkt kritiserar invandringen. Och det är en tydlig riktning, och har varit det under många år, där enskilda aktörer, de flesta okända och anonyma, samarbetar med varandra för att sprida så att säga fakta och ge en verklighetsbeskrivning. Man söker och får alltså bekräftelse av varandra istället för att en ledare, organisation, mediekanal eller ett parti ger positiv feedback.

Det borde för mainstreammedia och 7klövern vara ute att försöka påverka debatten på traditionell väg. Vi har nått det stadiet när det inte längre går att hajpa en idé bara för att en kändis eller en person med makt står bakom den. Läsarna eller tittarna umgås numer socialt på nätet där en idé med en gevärskulas hastighet sprids som felaktig om den saknar bäring. SD:s framgångar beror inte på att de är populistiska utan för att det politiska och mediala etablissemanget har avslöjats som lögnare av medborgare som spridit och diskuterat saken med varandra.
Citera
2017-07-30, 14:16
Medlem
wuuaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Här i Norge så finns det redan sådana tjänster. Inte komunalt, men skattefinansierade NGOer. Dessa drivs ju, naturligtvis, inte med andra syften än att ägarna skall tjäna stora pengar och allt sånt där va, men faktum är att man hjälper en och annan slacker att komma hem. Det kommer hit en hel del typer som lovats guld och gröna skogar, men tillvaron i något höghus tillsammans med en massa andra afrikaner och araber på socialbidrag var INTE det som man blev lovad och betalade dyrt för. Och hem kommer man inte utan vidare eftersom man kastade passet i havet eller spolade ned det på muggen...
En av dessa NGOer hade för något år sedan reklam i T-banan och på tåget.

Detta är något som kommer att komma i Sverige också. Tillvaron i svenska getton är betydligt mera rutten än motsvarande i Norge, och kriminaliteten högre. Den religösa kontrollen är strängare i Sverige också. Så det finns en marknad. Men, idag finns förståss inga pengar att hämta för NGOer med sådan vrksamht i Sverige, myndigheterna jobbar ju på att få in så många slöfockar och kriminella som möjligt. Men, några inom media har ju faktiskt upptäckt problemet som mångkulturen för med sig.
Leif D vibbar därför att trycket för att starta den här typen av tjänster kommer att drivas av vissa media (GP, kanske SvD) medan AFAbladet och skittidningen DN kommer att streta emot.
Mer osämja mellan olika mediaaktörer och kanske även internet på en del redaktioner (det kan nog vara lite (väder)spännt mellan somliga redan nu hos t.ex AFAbladet).

Kan du berätta lite mer om dessa NGO:er? Hur många finns det? Vad heter dem osv? Hade varit intressant att läsa mer om.
Citera
2017-07-30, 14:26
Medlem
Citat:

Det är också det som driver folk att söka sig hit. Det är drivkraften för all urbanisering och migration. Hopp om ett bättre liv. Det går inte att stoppa utan bara rikta åt annat håll. På närmare håll är antagligen den enklaste, billigaste och humanaste lösningen.

För att få stopp på migration och mångkultur måste dessa potentiella migranter tappa hoppet om att få det bättre i väst alternativt se att de kan få det lika bra eller bättre närmare där de nu finns.

Villkoren för migranter i väst måste alltså vara sämre än de de lämnar. Det är en politisk utmaning, speciellt för ett land med moraliska stormaktsambitioner.

Chansen att förbättra sitt liv genom att åka till Europa måste vara mycket lägre än alla andra alternativ.

Jag är osäker på om du känner till nivån på den mänskliga misären som finns i Afrika och Mellanöstern (Kongo, Elfenbenskusten, Sudan, Afghanistan etc)?

Jag gillar verkligen inte Segerfelt men när han säger att livskaliteten att bo i en kåkstad i Sverige jämfört med en kåkstad i Afrika så har han helt rätt.

Mitt hjärta blöder (på riktigt) när jag ser hur världen ser ut men svensk immigrations politik är ingen lösning och dessutom ett utstuderat nationellt självmord.

Jag undrar faktiskt hur du tänkte när du menar att man i Sverige ska ha sämre levnadsvillkor för människor untanför samhället än i vissa platser i Afrika och Mellanöstern?

Citat:

Oavsett om man kallar det kretsloppsmigration eller västkolonier så ger konceptet med Västliga enklaver som nya urbaniseringshubbar i utvecklingsländer stora inkomstmöjligheter.
EU borde förhandla fram nya platser för tillväxthubbar likt en gång Hongkong med frihandel och västliga villkor med länder som behöver hjälp att utveckla sig. Dessa kommer växa extremt snabbt och också finansiera sig själva med rätt styrning.

Det är en politisk möjlighet. Och idag tekniskt möjligt. Vattenfrågan i Libyska öknen är i princip löst:

Och det innebär att mångkulturen hålls utanför landets gränser i görligaste mån. Av helt naturliga drivkrafter. Hopp.

Edit:
Och det är redan några som startat med precis detta. Att dra nytta av den möjliga ekonomiska tillväxten i Afrika. Kina.

Vi kommer få se en ny kamp om inflytande i Afrika likt det på 1800 talet men med andra medel.

Det är verkligen ingen brist på "hopp" och "tro" från din sida.

Om jag får fråga, så varifrån kommer denna enorma tillväxt att komma?

Det kommer inte att vara från tillverkningsindustri, eftersom inte ens Indien har lyckats konkurrera med Kina.

Jag läste inte din länk men det jag vet om kinesernas framfart i Afrika har enbart att göra med råvaru-utvinning, vilket som du själv säkert känner till är väldigt kapitalintensiv och inte särskilt arbetskraftsintensiv.

Du menar således att byråkratiska EU skall lyckas generera en massiv i tillväxt i Afrika (som saknar såväl industrikapital såväl som humankapital) i mycket högre utsträckning än vad vinstmaximerande västbolag (som har möjlighet att göra affärer med nuvarande regimer) kunnat göra?

Det finns ingen hejd på hopp och tron ...
Citera
2017-07-30, 14:38
Medlem
Citat:
Öppnar man lådan märkt identitetspolitik, öppnar man också Pandoras ask. Och lådan är öppnad av de som förlorar mest på att öppna den.
Citerar från wiki om myten:

Om inte ens hoppet finns kvar blir det jobbigt. Obama vann ett val på detta. Hope. Det sista som finns kvar.

Edit:

Tänk en Rashid Musa med en ekonomisk och social drivkraft att rekrytera inbyggare till en alldeles egen by i Somaliland. För svenska samhällets vidkommande kan lönsamhet nås om det handlar om tio familjer - eller 1000.

Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Jag beundrar din egna inverterade variant av etablissemangets "det-måste-ordna-sig".

Tyvärr delar jag inte den och enligt min mening visar både senare samt tidigare historia att folk och nationer kan köra rakt-in-i-kaklet, fastän det för en rationell observatör framstår som helt obegripligt.

Jag önskar att du hade rätt men (återigen enligt min mening) så pekar ingenting i din riktning.

Dessutom är din "kretsloppsmigrations-konstruktion" extremt tidsberoende. Så snart den invandrande generationen föder fram sina arvtagare så är det över för din "kretsloppsmigration".

Lycka till, att skicka tillbaka en andra generationens Etiopier/Sudanes/Syrier på frivillig grund.

Ur ett social/etno-darwinistiskt perspektiv så tror jag att jag vet hur filmen slutar om ett folk behöver klamra sig fast vid konstruktioner som "kretsloppsmigration" för att bevara sin kultur och nation.

Men återigen kommer tiden endast att utvisa utfallet. Därför måste jag fråga dig när du enligt din kvalificerade gissning tror att kretsloppsmigrationen får genomslag i svensk politik?

Instrumenten finns ju redan och jag antar att några återvändandebidrag faktiskt betalas ut, redan idag? Vad händer om dessa höjs något, samtidigt som krav på motprestationer för svenska bidrag skärps något? Jo, på marginalen kommer det påverka.

Ju mer incitamentspolariteten sedan nivelleras och vänds, desto fler kommer få sin individuella nyttokalkyl förändrad. Om man tänker sig ett system där långvarigt bidragsberoende BARA skattefinansieras utom rikets gränser, i de nykoloniala "urbaniseringshubbar" longbow4y skisserar - vad händer då?

För att illustrera att allt faktiskt inte handlar om tillgången till svenska linoleumgolv, är det ju bara att peka på IS. Det var en form av kretsloppsmigration av några hundra eller tusen män, som de flesta av oss inte kan begripa.

Du är alltså säker på att 1000 unga hazarer inte vill arbeta med bistånd i Afghanistan, där de med en respektabel inkomst skulle ha bättre odds att bilda familj än i ett Sverige med stort kvinnounderskott i deras ålder?

Hur vet du det?
Citera
2017-07-30, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Bra initiativ. Ett första steg är ju kunskap. Alltså attitydundersökningar av människorna i utanförskap kring deras egna tankar på att återvända till hemlandet. Jag tror det skulle vara en värdefull signal i sig att börja utreda. Kostnadsläge, möjlighet att transferera pengar och följa upp.

Ja - skulle den där kretsloppsmigrationskoordinatorn inte gärna vara en projektanställd medlem ur en kommunspecifik diaspora? Alltså en person ur the community, som för sin egen ställning fick incitament att hitta möjligheter och behov? Finns inget gensvar alls, termineras anställningen efter ett halvår eller ett år.

Jag misstänker att detta är nyckeln: Att skapa samma individuella drivkrafter för en positiv samhällsutveckling, som nu finns för en negativ.

Och precis som du skriver är ju en selling point den akuta bristen på bostäder. Om en kommun "under en period" kunde avlasta bostadsmarknaden genom att t ex betala ut några redan befintliga socialbidrag i utlandet (minus hyran!), så är det fråga om ett nollsummespel eller t o m vinst från dag ett. Med i den kommunala kalkylen finns dessutom ett eventuellt undanröjt behov att köpa/bygga bostäder för miljonbelopp.

Det fina med kretsloppsmigration är ju att det är spel med husets pengar och går att skala upp och ned på varje politiska nivå.

Att stillsamt acceptera dystopier som extrapolerar mot inbördeskrig kan aldrig vara pragmatism. Om vi har en, två eller tio miljoner individer att etablera på ett kostnadseffektivt lokus på planeten, så är det trots allt en finit uppgift.

Vill lämna följande synpunkter angående ekonomiska incitament att flytta tillbaka till sin egna hemmiljö.

Först av allt vill jag framkasta vad jag anspråkslöst vill benämna Ottokars axiom - Det är omöjligt att fastställa varför migranterna som grupp kommer till Sverige. De är som det utrycks "här nu". Talar man med enskilda migranter så får man vitt skilda svar. Vissa är klassiska flyktingar. Andra ser sig som gästarbetare och planerar att resa hem. Andra har kommit för blondinerna. Vissa för att sprida islam, medan vissa vill utbilda sig till läkare. En del vill leva på bidrag, medan andra jobbar svart under asylprocessen etc. Listan är nog omöjlig att göra uttömmande.

Men - som nationalekonomerna konstaterat så svarar (nästan) alla människor på ekonomiska incitament. De flesta problem har en ekonomisk lösning om incitamenten är de korrekta. Just nu kastar vi pengar på ett här i Sverige olösligt problem. Låt oss som det föreslås här i tråden hitta rätt ekonomiska incitament för kretsloppsmigrationen.

- Att erbjuda socialbidrag eller andra typer av bidrag till personer som flyttar hem är enligt min uppfattning en farlig lösning. Det skapar ett reellt band till Sverige och ett långsiktigt åtagande för Svenskarna. Hur ska Sverige sen t.ex. hantera en begäran att få ta del av den svenska sjukvården om behov uppstår av kvalificerad sjukvård? Sedan tillkommer frågan om migranterna verkligen skulle hysa tillit till att bidragen framledes betalas ut till hemlandet. Så länge de stannar är de här och kan fortsätta trycka rätt PIN-kod i vite-mannens-skuld-bankomaten så kommer ju pengarna.

- Det är sannolikt ett mer effektivt incitament för kretsloppsmigranterna att erbjuda en större klumpsumma. Den summa som nu erbjuds om några tiotusentals kronor är tydligen inte alls tillräckligt motiverande. Vad jag tänker mig är en klumpsumma -att utbetalas i hemlandet- motsvarande den totala kostnaden för vistelse i Sverige under ett år. Det kommer att göra migranterna till förmögna eller i vart fall välbärgade personer i hemlandet vilket bör vara ett starkt incitament för frivillig hemresa. Jag kan inte heller se något moraliskt fel i att erbjuda migranterna en möjlighet att frivilligt bli förmögna samtidigt som de kan betala tillbaka ev. skulder till smugglare och sedan leva gott i hemlandet under många år. En klassisk pareto optimal situation.

Tyvärr kommer det här alternativet att göra det svårt för Sverige att i framtiden ta emot migranter eftersom pull-effekterna i hemländerna naturligtvis blir förstärkta.

Påminner om den så kallade Romutredningen (SOU) där det gjordes uppskattningen att en rom i utanförskap från vaggan till graven kostar ca 14 miljoner kr. Totalnotan för en permanent arbetslös somalier som man måste bygga bostad för med svensk standard blir nog lika hög som för en rom även om somaliern kommer "mitt i livet".

Erbjud dem ca 200 000 kr var och enkel biljett till hemlandet. Medelinkomsten i Somalia per år är som högst 3-4 000 kr. De blir rika och vi blir mindre fattiga. Win-win som man säger i affärssammanhang
Senast redigerad av Ottokar 2017-07-30 kl. 15:39. Anledning: Fel i texten.
Citera
2017-07-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera

Ja vad kan vi ha på oss? Tio år? Så vad är det du tycker behöver diskuteras? Bra länder att emigrera till för en vit nationalist/socialkonservativ? När inbördeskriget startar? Jag håller med Oyto så tillvida att allt måste prövas. Starten är långsam, och svårast. resten går på eget momentum. Andra generationens invandrare som inte lyckats försörja sig själva, har minsta prick från lagöverträdelse (parkeringsbot räcker) och/eller med visad islamistisk ståndpunkt får naturligtvis följa med klanen tillbaka, utom möjligen i extremt ömmande fall. Om inte helt frivilligt, så med både piska och morot.

Ledarsidorna hade ju ett anspråk att följa vad som diskuterades på Flashback. Hur tror ni det kommer sig att Kretsloppsmigration inte har nämnts där? Nä, precis, det är inte riktigt tid för det ännu. Men den tiden kommer, var så säker. Först ska dock ett val vinnas, och en lågkonjunktur inledas. Men innan dessa världsliga händelser sker, så har tankefröet planterats och grott - Att det kanske finns en väg ut. Innan man vet ordet av är det PK.
Senast redigerad av Fnysington 2017-07-30 kl. 15:49.
Citera
2017-07-30, 15:46
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuuaa
Kan du berätta lite mer om dessa NGO:er? Hur många finns det? Vad heter dem osv? Hade varit intressant att läsa mer om.

Vi har t.ex. IOM:
http://iom.no/en/varp/voluntary-return

UDI (norsk myndighet) är dom som kanaliserar pengarna. Dom har också egna program för återvändare.

Knappt ett pip om dom här verksamheterna i media, men det har gett del artiklar i UK där verksamheten framställs som omoralisk och hemsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in