2017-07-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Börjar journalisterna bli lite oroliga på allvar?

http://www.expressen.se/ledare/fler-...maste-utvisas/

Hur många gruppvåldtäkter har det inte skett de senate åren runt om i Sverige? Vanligtvis brukar inte ens media bemöda sig med att berätta att det handlar om invandrare, trots att det är uppenbart för alla tänkande individer. Denna gång är det plötsligt väldigt viktigt att gärningsmännen utvisas. Är flickor på Södermalm mer skyddsvärda än flickor i exempelvis Lundvika eller Malmö? Svensk kriminalpolitik är ett jävla skämt samtidigt som det går upp för fler och fler hur mycket invandringspolitiken har bidragit till den grova kriminaliteten i Sverige. En del börjar nog inse hur explosiv den här frågan kan bli.
Sen när trodde du att liberalerna brydde sig om våldtäkter på Södermalm? Som vanligt handlar det om en ren skräck..för SD. Inget annat. Så visst har du rätt i, att de är oroliga i alla fall.
Citera
2017-07-29, 19:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Dock enbart för svenskarna, annars kommer raskravallerna i Los Angeles 1992 framstå som en kaffebjudning.

Sen vill jag påminna ärevördiga trådläsare om att vi sett en förstärkning av en liten trend de senaste två dagarna. - Jag tänker syftar på Hakelius senaste krönika och Hedlunds debattartikel i svenskan idag. Ingen av dem hade kunnat skrivas ens för ett år sedan. Dessa skribenter erkänner sig skittrötta på att all politik numera handlar om att visa avståndstagande från SD, alt annat är egalt, inklusive politisk kompetens.

Jag tror att det kan vända ganska snabbt nu. SDs utnötningskrig börjar ge resultat. Sen är fråga om dessa liberaler tror att SD, likt historiskt kommunisterna ska nöja sig med politiska slamsorna från alliansen, och sitta stilla i båten. (Hedlund nämner detta som ett alternativ) Den stora skillnaden är ju att kommunisterna legat på några procent, inte på närmare 30%.. Nåja, vi får se om detta triggar lite fler debattörer att komma ut.

Kan du vara hygglig citera lite, där Hedlund ifrågasätter, om "SD, likt historiskt kommunisterna ska nöja sig med politiska slamsorna från alliansen, och sitta stilla i båten" - eller citera ngt annat, som är det intressantaste.

Jag kan bara läsa början av artikeln och UNVIS fungerar inte.

https://www.svd.se/alliansen-borde-r...nde-mot-lofven

Märkligt nog, så hittar jag inte artikeln i papperstidningen. Där skriver i stället en Tomas Qviberg en debattartikel med rubriken: "Många ledningar har bristande it-kompetens."
Citera
2017-07-29, 19:19
Medlem
fasligts avatar
Mohamed Omar i Det Goda Samhället om vad som händer när skamlösa islamistiska palestinier står och skanderar ut hatfyllda hot mot judar. Dvs ingenting, de får hållas ostört. Ärendet denna gång är att i religionsfrihetens namn förbehålla sig möjligheten att smuggla in vapen till Tempelberget. Metalldetektorer med uppgift att förhindra just detta anses vara djupt förolämpande. Därför ser sig Sverigelevande palestinier manade att vråla ut sitt hat mot judar på svenska torg samt att hota med upprepning av profeten Muhammeds prestation att utrota alla judar i den arabiska staden Khaybar. Med blod och besjälade av martyrskapsträngtan lovar palestinier i Sverige att "återta" Tempelberget i Jerusalem. För att riktigt understryka vikten och allvaret i detta löfte skrudade palestinierna, dagen till ära, sina späda barn i palestinska (Hamas?) uniformer. Som sagt, inte minsta antydan till protest mot det groteska i att en sådan demonstration hålls på torg i svenska städer, denna gång i Helsingborg.
Citat:
Tänk om en svensk, extremnationalistisk organisation hade samlats på ett torg. Stolta pappor hade klätt sina sönder i soldatuniformer. Så skanderade de slagord om kamp för sitt folk och om att massakrera judar.

Vad tror ni hade hänt? Jag tror att extremnationalisterna hade mötts av motdemonstrationer. Jag tror att media hade skrivit om dem. Demonstranterna hade fotograferats och hängts ut av Expo. Man hade försökt få dem sparkade från sina jobb.
Nu var det palestinska nationalister som samlades på Gustaf Adolfs-torget i Helsingborg tisdagen den 18 juli. Det var palestinska pappor som hade klätt sina söner i uniformer. Det var palestinier som skanderade slagord som hyllade kampen mot Israel och hotade judar med massaker. Se videon här

Då händer ingenting. Då är det tyst i media.

Förmodligen vet de svenska antirasisterna, ofta veka och bleka medelklassungdomar från akademikerhem, att det är farligare att störa en palestinsk demonstration… Bättre att plocka godhetspoäng helt riskfritt genom att stå och skrika på Jimmie Åkesson.
Citat:
Mångfald är bra, säger de. Men är det bra med flera nyanser av hat, flera nyanser av rasism? Genom massinvandringen har vi fått arabisk, persisk, turkisk, kurdisk och somalisk rasism till Sverige. Vårt land, ett av de minst rasistiska i världen, har fått en mångfald av rasismer med mångkulturen. Den islamiska och arabiska antisemitismen är väl det mest flagranta exemplet.

De säger att alla som bor i Sverige är svenskar. Men tror ni att dessa palestinier, som i tid och otid fyller våra torg med palestinska flaggor och nationalistisk yra, någonsin skulle gå ut med svenska flaggor och ropa ”Leve Sverige”? Jag har aldrig sett något sådant.

Jag har själv, under min tid som så kallad ”Palestinavän”, deltagit i sådana här antiisraeliska demonstrationer. Det hände ganska ofta att vänstersvenskar deltog och stämde upp i ramsor som ”Jalla, jalla, muren ska fall!” och ”Leve, leve, leve Palestina!”
Citat:
Jag såg svenska ungdomar som brann för Palestina, men jag såg inga palestinier som brann för Sverige. När jag var muslim mötte jag människor från alla möjliga länder som förväntade sig att jag som svensk skulle bry mig om alla deras problem och konflikter, medan de själva inte ville veta någonting om Sverige. Detta trots att det är de som har kommit oss, vi har inte kommit till dem.
https://detgodasamhallet.com/2017/07...lsingborg/amp/

Dags att sluta dalta med islamister. Palestinas bloddrypande sak är verkligen inte vår.
Citera
2017-07-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kan du vara hygglig citera lite, där Hedlund ifrågasätter, om "SD, likt historiskt kommunisterna ska nöja sig med politiska slamsorna från alliansen, och sitta stilla i båten" - eller citera ngt annat, som är det intressantaste.

Jag kan bara läsa början av artikeln och UNVIS fungerar inte.

https://www.svd.se/alliansen-borde-r...nde-mot-lofven

Märkligt nog, så hittar jag inte artikeln i papperstidningen. Där skriver i stället en Tomas Qviberg en debattartikel med rubriken: "Många ledningar har bristande it-kompetens."
Själv betalar jag inte för smörjan, men jag blev av någon anledning insläppt att läsa

Citat:
.....

Ett misstroendevotum är fundamentalt annorlunda, såtillvida att det syftar till att direkt utkräva ansvar av statsråd som brustit i sitt ansvar. Om en majoritet anser att ett statsråd inte längre åtnjuter förtroende blir följden omedelbart entledigande. Här är det inte *fråga om politiska förhandlingar kring eventuella tillrättavisningar. Det rör sig om ett svart eller vitt avgörande om riksdagen anser att ett statsråd förtjänar fortsatt förtroende.

Det verkligt deprimerande är att så mycket av debatten så snabbt har kommit att handla om annat än just själva sakfrågan. Det är förvisso begripligt att medierna låter sig dras med i det politiska spelet, och att det blir som en fotbollsmatch där anfall och försvar möts av jubel och burop. Alliansens ”gryningsräd” mot tre statsråd möttes av Löfvens mästerliga motdrag att utmana till eskalation genom att hålla kvar försvarsministern. Det kan förvisso vara underhållande, men dylikt politiskt krumbuktande får inte tillåtas att flytta fokus från regeringens kollektiva ansvar för det som skett.

Anledningen till att den politiska oppositionen valde att gå till angrepp mot tre statsråd snarare än mot regeringen som helhet är minst lika anmärkningsvärd. Om man menar allvar med att man styrs av principer snarare än av politiska motiv borde man självfallet ha riktat misstroende mot statsministern, som bär det yttersta ansvaret. Att så inte skedde kan endast förklaras av att man är så paniskt förskräckt över att själva behöva axla ansvar för att styra landet att man är beredd till snart sagt vilka krumbukter som helst för att *slippa.

Socialdemokratin styrde under lång tid landet med stöd av ett kommunistparti vars bakgrund var att öppet ha hyllat Josef Stalins terrorvälde, och vars anhängare med betydande entusiasm hyllade folkmord efter folkmord. Inga socialdemokratiska statsministrar har upplevt något problem med detta. Man har regerat landet på den mycket enkla grundvalen att hålla ”lössen borta ur den röda fanan”. Om kommunisterna vill fälla en arbetarregering så må det bli så, och det får bli upp till väljarna att avkunna dom.

Att Alliansen inte har intagit exakt samma hållning är obegripligt. Man kunde lugnt ha sagt att vi bildar regering på vårt program, utan hänsyn till vad Sverigedemokraterna må tycka. Om de vill fälla en borgerlig regering så må det bli så. Om det är sant att merparten av SD:s väljare kommer ur det borgerliga lägret skulle valmanskåren snart nog ha avkunnat dom.

Som det nu är styrs landet av borgerliga politikers fasa för att bli brännmärkta som rasister, fascister, nazister och bruna råttor. Det är denna fasa som gör att ansvar för det som skett inte kan utkrävas, och att Stefan Löfven trots situationens allvar lugnt kan sitta kvar. Det bådar mycket illa för svensk demokrati.

Stefan Hedlund

professor, fri skribent
Citera
2017-07-29, 20:19
Medlem
Jag var på Håkan Hellströms konsert i Göteborg igår.
Lägg märke till hur krönikören kräver att Håkan skall ta ställning för att afganska unga män skall få stanna i Sverige och att Assad är Hitler.

.http://www.gp.se/nöje/håkan-hellströ...kans-1.4486708

Håkan som hela tiden försökt hålla sig opolitiskt genom åren var nu tvungen att ta ställning på något sätt, dvs att multikulti är bra, kanske den enda vägen att komma in i paradiset.

För att komma in genom pärleporten krävdes att man skulle kunna ett obegripligt språk, förmodligen arabiska och till helvetet kunde man komma in genom att kommunicera på engelska. Håkan Hellström demonstrerade detta genom att springa fram och tillbaka på scen.

Jag och frugan satt på skämskudden och kände att detta var vår sista konsert.
Gästartisterna är den vanliga blandningen av sverigehatande färgade rappare, bisexuella, lesbianer samt multikultifeminist med balkanbakgrund som syns i tv hela tiden som kommer från "orten".

Vi är nog mer ledsna än var Håkan är. Han skiter i oss. Polariseringen att samhället fortsätter, de som kommer att förlora slänger in alla reservister i slutstriden, de anar inte att de är körda.
Fler och fler artister tvingar oss att ta ställning mot dem. Det är inget vi vill, men blir tvingade till.
Senast redigerad av Lagring 2017-07-29 kl. 20:29.
Citera
2017-07-29, 20:28
Medlem
Den här utvecklingen med gatubarn på Södermalm är intressant. Dels det brev som den där Tjeckiskan (?) la upp från någon som inte vågade gå ut, samt nyheterna om rånen.

Som jag förstått det så är Södermalm känt som området där delar av kultur/mediaeliten bor, och några glada gynnare har gjort den här:
http://www.medborgarrevision.se/1-sf...dermalm-ar.pdf

Om det ska ses som en del i kriget mellan folk och elit, eller som något som kanske kan påverka "mediakriget", vet jag inte. Men det är ett smart drag som kanske kan "lyfta frågan" och få en del att se att invällare kan vara "problematiska".

En text på rumänska ska också finnas.
Citera
2017-07-29, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Mohamed Omar i Det Goda Samhället om vad som händer när skamlösa islamistiska palestinier står och skanderar ut hatfyllda hot mot judar. Dvs ingenting, de får hållas ostört. Ärendet denna gång är att i religionsfrihetens namn förbehålla sig möjligheten att smuggla in vapen till Tempelberget. Metalldetektorer med uppgift att förhindra just detta anses vara djupt förolämpande. Därför ser sig Sverigelevande palestinier manade att vråla ut sitt hat mot judar på svenska torg samt att hota med upprepning av profeten Muhammeds prestation att utrota alla judar i den arabiska staden Khaybar. Med blod och besjälade av martyrskapsträngtan lovar palestinier i Sverige att "återta" Tempelberget i Jerusalem. För att riktigt understryka vikten och allvaret i detta löfte skrudade palestinierna, dagen till ära, sina späda barn i palestinska (Hamas?) uniformer. Som sagt, inte minsta antydan till protest mot det groteska i att en sådan demonstration hålls på torg i svenska städer, denna gång i Helsingborg.

https://detgodasamhallet.com/2017/07...lsingborg/amp/

Dags att sluta dalta med islamister. Palestinas bloddrypande sak är verkligen inte vår.

Lojaliteten från svensk sida mot palestinsk respektive judisk nationalism och omsorgen om den ena eller andra gruppen, ska förstås inte vara större än den som respektive grupp visat svenskar i gengäld genom åren. Alla ska vara den ingen som råkar illa ut, ingen ska vara någon unikt skyddsvärd.

För den som vill slippa underskott i den etnoreciproka handelsbalansen är ett cwejmanskt ointresse för etnicitet och nationalism att rekommendera i dagsläget vad gäller den konflikten. Och Omars text främst att läsa som kritik av palestinsk icke-ömsesidighet visavi svenskar och belysandet av importerad rasism som generellt fenomen. Den judiska rollen är nog illustrerande bisak, inte huvudsak. Möjligen.

Texten förpliktigar dock till uppföljning. Det antydda och underförstådda börjar bli töntigt intill irrelevans i en tid då det visat sig att det rakt kommunicerade sällan får mothugg, liksom det hymlade sällan får erkänslan som fiskades efter. Alice, Tino och andra har börjat erfara besvikelsen hos en projicerande publik, när det visade sig att de menade ungefär exakt det de sa.
Senast redigerad av oyto 2017-07-29 kl. 21:29.
Citera
2017-07-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Medias synkrona narrativ: På grund av globalisering och det demografiska trycket i Afrika är migration till Europa oundviklig, vad vi än tycker.

Mitt - än så länge - solitära narrativ: På grund av globalisering och det demografiska trycket i Afrika är migration till Europa omöjlig, vad vi än tycker.

I båda fall handlar det om ett historiedeterministiskt budskap som syftar till att demoralisera. I en diskussion som flyttades till annan tråd, talades det om att black pill motståndarlaget, alltså få dem att internalisera en visshet om kommande nederlag. Motsatsen är att white pill den egna sidan om möjligheten till framgång.

Att tråden till stor del är svartpillrad framkom i debatten om den svartpillrade debatten på Gotland och följande dystopier av varierande halt och underhållningsvärde. Vi kan aldrig stoppa människor som verkligen vill migrera hit.

Vilket förstås är lika lite sant som att migrationsströmmar inte dessutom kan vändas. Eller att det enda styrmedlet är det vi eufeministisk kan kalla Kyeyunes ultimatum.

Dessa specifika utspel är inte det väsentliga, det är riktningen som är väsentlig - och ödesbestämd.

Kan vi med dagens biometriteknologi rigga upp kameror med facial recognition och utvisa varenda illegal som rör sig i varenda folkvimmel i hela EU? Finns teknologin att med satellit och drönare spåra varje gummiflotte på Medelhavet som saknar den senaste militära stealth-teknologin?

Det klart att du kan försöka! De frågor du bör ställa dig utifrån den vetskapen är:

1. Hur realistiskt är det att du skall få en majoritet av alla med på det tåget.
2. Hur lätt tror du att det är att spärra tusentals mil gräns in till Europa varav åtminstone hälften utgörs av länder som består av allt utom svårmutade invånare. USA:s "lyckade" gränsbevakning av gränsen till Mexiko och DDR:s misslyckade försök att hålla sin egna invånare inspärrade torde ge dig en del ledtrådar till hur en sådan taktik kommer att fungera
3. Visst kan vi utvisa alla illegala vi hittar, Men hur realistiskt är det att få ut hundratusentals illegala invandrare när vi har ett h-e att få ut ett tusental om året utan att det kostar enorma summor. Och angående din kameraidé Skall du sätta upp biometriska kameror på varenda jävla gata i Sverige eller skall vi locka med nakna 15-åriga högstadielever för att fånga aliens just vid kamerorna?

Och om vi nu skall använda oss av ovanstående taktik (vilket jag naturligtvis inte alls haft något emot ifall det funnits det minsta markkontakt i förslaget ) varför kan vi inte bara skicka hem alla som inte skall vara här utan det kretloppsmigrationska repatrieringsbidraget. Vari ligger det geniala att betala folk där som inte har rätt till våra pengar här när vi vet att 90% av dem som är aktuella för bidraget ändå måste utvisas med hjälp av tvångsåtgärder. Varför i h-e skall vi skicka med dem våra pengar med motiveringen att det är det moraliskt riktiga att låta dem bygga upp sina hemländer med hjälp av våra pengar?

Citat:
Märkligt resonemang. "Flyktingkritisk mainstreammedia" - vad är det för fabeldjur?

Något slarvigt uttryckt kan jag medge. Jag syftade väl mest på GP, SMP, och Expressen där så gott som alla ledare numera intar en invandrings/flyktingkritisk position. Vidare finns ju Arpi, Gudmundsson och Widar Andersson som jag är tämligen säker på tycker att vi skall ta emot lika många nya flyktingar som vad genomsnittspostaren i den här tråden tycker är rimligt.

Citat:
Och om det nu är omöjligt att stänga gränserna - hur ska Gürs miljon försörjas när den blivit Gürs hundra miljoner?

När jag för första gången såg Gurs analys om att 1 miljon är här för att stanna så vände det sig i magen på mig. Likaså när jag läste Sanandajis lösningsförslag i hans bok Massutmaningen.
Likafullt inser jag att det är den realistiska approachen till vad som kommer att hända framtidsmässigt i det korta perspektivet. jag tror inte att Gur vill att det skall var så, jag tror helt enkelt att det är vad som kommer att hända.
I det långa perspektivet finns det bara ett sätt att stoppa den sortens migration som Europa och USA utsätts för och det är våld och/eller sanslöst hårda straff för människosmuggling och illegala invandrare. När vi kommer fram till den tidpunkten så kan jag garantera dig att din kretsloppsmigrationsidé kommer att vara lika gångbar som idén om ett porrfritt internet.

Citat:
För du är medveten om att FN:s normalscenario är att Afrikas befolkning ökar med tre MILJARDER individer på några generationer? Min hypotes är att det kommer gå alldeles utmärkt att hindra dessa från att bli européer - och att det är betydligt lättare om ingen släpps in och de diasporor som redan finns på plats remigrerar.

Jag är medveten om det. Jag är också medveten om att folk som inte lever i omedelbar nöd idag tar en 5-10%-ig risk att dö i Medelhavets vågor utan några egentliga förhoppningar på att få asyl. Jag ser inte att ökningen av Afrikas befolkning skulle vara ett argument för att migrationen skulle avta.
Ifall du möts med våld och förföljelse i Europa skulle jag kunna se att viljan att migrera skulle kunna minska. Med repatrieringsbidrag, not so much.
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2017-07-29 kl. 22:07.
Citera
2017-07-29, 21:39
Medlem
En helt OK ledare från Alice T om optimism versus pessimism. Inledningen är väl tämligen given då vi alla vet att det är viktigt att oroa sig för "rätt" saker här i livet.

Citat:
För att hårddra det, fall ett: den som är orolig eller rentav pessimistisk kring klimatets utveckling, nynazismens framfart eller att könsfördelningen i privata bolagsstyrelser inte är 50/50 uppfattas som progressiv, framtidsinriktad och med hjärtat på rätt ställe. Fall två, Den som är orolig eller rentav pessimistisk kring hur staten hanterar sitt kärnuppdrag, växande segregation och parallellsamhällen till följd av en ohanterligt stor migration under kort tid uppfattas som känslokall alarmist, en bakåtsträvare som sätter system framför människor och som sannolikt, innerst inne, dras med främlingsfientliga reflexer. I det första fallet förespråkas konsekvensanalys och eftertänksamhet, i det andra uppfattas samma försiktighet som något skamligt och skadligt som dessutom riskerar att svärta ner "Sverigebilden".

Nedan kommer det i mitt tycke mest intressanta (eller snarare deprimerande) från ledaren.

Citat:
I en paneldebatt i Almedalen som anordnades av Sveriges kommuner och landsting deltog deras ordförande, gymnasie- och kunskapslyftsministern, statssekreteraren från Arbetsmarknadsdepartementen, Mottagandeutredningens särskilde utredare, Falköpings kommundirektör samt Arbetsförmedlingens analyschef. Temat var "möjligheter och utmaningar kring integrationen av nyanlända". Det som slog mig som lyssnare var varken ansatsen eller de välmenande försöken att finna konstruktiva lösningar. Nej, det intressanta var den kompromisslösa optimismen som alla i den eminenta panelen utstrålade.

På min fråga vad denna okuvliga optimism grundade sig i, då varken vår egen empiri eller erfarenheter från andra länder borgar för en sådan hållning, var svaret att det är klart att det kommer att lösa sig. Det bara måste det! Det hade det ju gjort för jugoslaverna! Och i Kanada!

Det är således inte vilket kreti och pleti som helst som stod på scenen i Almedalen utan tvärtom folk på tämligen tunga positioner. Och ändå är det alltså den nivån vi har på de som ansvarar för landet, "Det måste lösa sig". Politiker och myndighetspersonal har uppenbarligen inte minsta susning hur mångkulturshaveriet skall hanteras utan kämpar på med glatt humör och frammanar positiva sinnebilder av typen "det är klart det kommer lösa sig".

Här i tråden diskuterar och analyserar vi i termer av omfattande repatrieringsprogram, kretsloppsmigration, hemvändarincitament av olika slag, allt i form av skrivbordsprodukter från vår sida. Om något av "våra" förslag och tankar någonsin såg dagens ljus i form av ett formellt regeringsbeslut så är det alltså folk av ovan beskriven kaliber som ska fixa biffen för det svenska folket. Man kan ju bli mörkrädd för mindre. Eller finns det i gömmorna en duglig kader av ypperliga "kretsloppsmigrationsadministratörer" (sicken otymplig yrkestitel) som står redo att exekvera ett fattat beslut om eller när den dagen kommer? Jag ställer mig mycket frågande.

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-h...-sen-1.4475813
Citera
2017-07-29, 21:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Jag var på Håkan Hellströms konsert i Göteborg igår.
Lägg märke till hur krönikören kräver att Håkan skall ta ställning för att afganska unga män skall få stanna i Sverige och att Assad är Hitler.

.http://www.gp.se/nöje/håkan-hellströ...kans-1.4486708

Håkan som hela tiden försökt hålla sig opolitiskt genom åren var nu tvungen att ta ställning på något sätt, dvs att multikulti är bra, kanske den enda vägen att komma in i paradiset.

För att komma in genom pärleporten krävdes att man skulle kunna ett obegripligt språk, förmodligen arabiska och till helvetet kunde man komma in genom att kommunicera på engelska. Håkan Hellström demonstrerade detta genom att springa fram och tillbaka på scen.

Jag och frugan satt på skämskudden och kände att detta var vår sista konsert.
Gästartisterna är den vanliga blandningen av sverigehatande färgade rappare, bisexuella, lesbianer samt multikultifeminist med balkanbakgrund som syns i tv hela tiden som kommer från "orten".

Vi är nog mer ledsna än var Håkan är. Han skiter i oss. Polariseringen att samhället fortsätter, de som kommer att förlora slänger in alla reservister i slutstriden, de anar inte att de är körda.
Fler och fler artister tvingar oss att ta ställning mot dem. Det är inget vi vill, men blir tvingade till.

Detta var ju oändligt festligt.
Citat:
Och när Håkan slänger armen om Erik Lundin, som om han vore någon av hans Mick Jagger-polare bara för att han ”får” dela scen med The Håkan. Då vill jag springa ut i Berlinnatten och spy.

Kräkas över att det är hundratals vita nävar i luften, fulla av engagemang – i Håkan

Citat:
Politisk medvetenhet är varken progg eller punk – motståndet är mainstream och det är vad som engagerar. Om det så handlar om antirasism, feminism, Donald Trump eller flykt.

Beyoncé för ett korståg i feminismens namn och är tillsammans med sin make Jay-Z djupt engagerad i Black Lives Matter-rörelsen. Brittiska popbandet Coldplay donerar sina intäkter från låten Aliens till organisationen MOAS som räddar liv på Medelhavet. Linnea Henriksson gjorde en feministiskt aktivistisk handling när hon hade en jacka med 80 kvinnliga musikerkollegors namn på.
Citat:
Jag känner ingenting.

Ingenting mer än en svag bismak av de hundratals ditresta, svenska, vita medelklassnävarna i luften.

En kvoterad odugling kräver att hennes idol skall åka tillbaka till 2013 & börja delta i identitetspolitiken.
Citera
2017-07-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt

http://tt.omni.se/fddc4fc1b62ac2e57e...2060b5e3c48254

Tanken är alltså att alla de hundratusentals migranter som saknar asylskäl, oavsett hur asylrätten tolkas, ska förhindras att ta sig till Europa, deras asylskäl ska utredas på afrikansk mark för snabbast möjliga avpollettering utan att i onödan belasta europeisk ekonomi, social ordning och miljö. Varför skulle asylaktivister jubla över det? Eller migrationskritiker bli modfällda? Visst kommer illegala migranter hitta nya vägar och sätt att ta sig in, men med betydligt mindre benäget bistånd av asylaktivistiska människofiskare och troligen i en mindre intensiv takt än vad som är fallet nu.

Och slutligen, varför är det troligt att franska asylutredare, och eventuellt utredare från andra EU-länder, skulle finna fler med genuina asylskäl bara för att asylpretendenterna utreds i Afrika? Eller hur tänker du att det annars skulle bli fler asylinvandrare som resultat? Menar du kanske att positiva asylbeslut skulle öka drastiskt ifall svenska Migrationsverkets personal får möjlighet att vara med på plats och utreda?

Du får gärna utveckla, för som sagt, jag förstår inte hur du menar.

Av alla som är redo att göra överfarten till Europa är det ett fåtal som gör den därför att smugglarna tar stora summor pengar för att forsla över migranterna. Dessutom är det väl så att en hel del fortfarande är rädda om livhanken. Antalet potentiella asylsökare med faktiska asylskäl (med svenska regler) som kan ta sig till afrikanska asylcenter är säkerligen minst tio gånger fler än de som idag gör överfarten till Italien.
Nu kanske EU har förstått allvaret och i framtiden tolkar asylrätten såsom den faktiskt inte ens existerade Tolkas asylrätten däremot såsom den hitintills gjorts generellt bland EU:s västländer så ser jag ingen minskad invandring framför mig.
Min optimism på invandringsfronten är ju inte överdriven så därför var min spekulation att flyktingkritikerna i media hamnat i en svårare sits än innan. Idén om asylcenter på plats har ju dessutom framförts av såväl MP, V som Centern. Vilket skulle tala för att flyktingvännerna skulle välkomna det.
Men du har helt rätt. Vilket läger som emotser förändringen mest hänger på hur den framtida "asylrätten" kommer att utformas.
Citera
2017-07-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Det klart att du kan försöka! De frågor du bör ställa dig utifrån den vetskapen är:

1. Hur realistiskt är det att du skall få en majoritet av alla med på det tåget.
2. Hur lätt tror du att det är att spärra tusentals mil gräns in till Europa varav åtminstone hälften utgörs av länder som består av allt utom svårmutade invånare. USA:s "lyckade" gränsbevakning av gränsen till Mexiko och DDR:s misslyckade försök att hålla sin egna invånare inspärrade torde ge dig en del ledtrådar till hur en sådan taktik kommer att fungera
3. Visst kan vi utvisa alla illegala vi hittar, Men hur realistiskt är det att få ut hundratusentals illegala invandrare när vi har ett h-e att få ut ett tusental om året utan att det kostar enorma summor. Och angående din kameraidé Skall du sätta upp biometriska kameror på varenda jävla gata i Sverige eller skall vi locka med nakna 15-åriga högstadielever för att fånga aliens just vid kamerorna?

Och om vi nu skall använda oss av ovanstående taktik (vilket jag naturligtvis inte alls haft något emot ifall det funnits det minsta markkontakt i förslaget ) varför kan vi inte bara skicka hem alla som inte skall vara här utan det kretloppsmigrationska repatrieringsbidraget. Vari ligger det geniala att betala folk där som inte har rätt till våra pengar här när vi vet att 90% av dem som är aktuella för bidraget ändå måste utvisas med hjälp av tvångsåtgärder. Varför i h-e skall vi skicka med dem våra pengar med motiveringen att det är det moraliskt riktiga att låta dem bygga upp sina hemländer med hjälp av våra pengar?

Något slarvigt uttryckt kan jag medge. Jag syftade väl mest på GP, SMP, och Expressen där så gott som alla ledare numera intar en invandrings/flyktingkritisk position. Vidare finns ju Arpi, Gudmundsson och Widar Andersson som jag är tämligen säker på tycker att vi skall ta emot lika många nya flyktingar som vad genomsnittspostaren i den här tråden tycker är rimligt.

När jag för första gången såg Gurs analys om att 1 miljon är här för att stanna så vände det sig i magen på mig. Likaså när jag läste Sanandajis lösningsförslag i hans bok Massutmaningen.
Likafullt inser jag att det är den realistiska approachen till vad som kommer att hända framtidsmässigt i det korta perspektivet. jag tror inte att Gur vill att det skall var så, jag tror helt enkelt att det är vad som kommer att hända.
I det långa perspektivet finns det bara ett sätt att stoppa den sortens migration som Europa och USA utsätts för och det är våld och/eller sanslöst hårda straff för människosmuggling och illegala invandrare. När vi kommer fram till den tidpunkten så kan jag garantera dig att din kretsloppsmigrationsidé kommer att vara lika gångbar som idén om ett porrfritt internet.

Jag är medveten om det. Jag är också medveten om att folk som inte lever i omedelbar nöd idag tar en 5-10%-ig risk att dö i Medelhavets vågor utan några egentliga förhoppningar på att få asyl. Jag ser inte att ökningen av Afrikas befolkning skulle vara ett argument för att migrationen skulle avta.
Ifall du möts med våld och förföljelse i Europa skulle jag kunna att viljan att migrera skulle kunna minska. Med repetrieringsbidrag, not so much.

Det geniala ligger just i att få med en majoritet. Att göra återvandringen till en tvärpolitisk konsensus, på samma sätt som invandringen blev ett decennielångt samhällsprojekt. Till en självklar norm, inte en kontroversiell önskedröm.

Alla får sitt: Miljöalarmisten, marknadsfundamentalisten, omfördelningssocialisten - till och med den rasifierat identitära separatisten. Det gemensamma projektet börjar idag, eller har egentligen pågått hela tiden. Det var ju aldrig meningen att Sverige skulle vara ett Hotel California utan möjlighet att checka ut, eller hur?

Att Medelhavet stängs vid någon punkt är givet, eftersom alternativet faktiskt är flera miljarder afrikaner i Europa. Ett alternativ kan vara verka hur osannolikt som helst, men blir en visshet om det enda alternativet är än mer otänkbart.

Samma sak med försörjningsbördan av en miljonhövdad etnounderklass i generationer. Det är en fullständigt orealistisk plan utan bortre horisont.

Och poängen är ju att varje konfliktscenario, varje tvångsåtgärd kommer få betydligt lägre tröskel till remigration om en diaspora-diaspora är etablerad. Berättelsen om den lycklige hemvändaren kommer dels verka i utanförskapsområdena - men också minska acceptansen hos majoritetsbefolkningen för fortsatt destruktivt beteende.

Den investeringen (utan merkostnad) är ovärderlig i det långa loppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in