2017-09-29, 15:07
Medlem
Totiuss avatar
Eskilstuna-Kurirens Mathias Ståhle gör ett märkligt utspel i en krönika idag. Krönikan är märklig för den är till synes helt förnuftig:
https://unv.is/ekuriren.se/eskilstun...tar-demokratin
Det är lite för mycket som hotar demokratin
[...]
Så vad ska man då göra som anständig demokrat? Mina två cent i den debatten lyder som följer:

Ta avstånd från nazismen så som de flesta av oss gör varje dag, argumentera emot antidemokraterna när de får ordet och fortsätt att försvara det fria öppna samhället.

Men kalla inte nazisterna för ett hot mot demokratin i vårt land. Det är precis det de vill vara. Men de är inte det.
VAD det är som hotar demokratin går dock Ståhle INTE in på. Det är bekant i tråden att Ekuriren är sammankopplade med aktörer som Expo, gruppen #jagärhär, ”Inte rasist, men...” (IRM), Expressen och så vidare. Ekuriren är vidare drivande i kampanjen mot ”Trollfabriken” Granskning Sverige.

Vidare kom Ståhle med ett synnerligen tveksamt ”avslöjande” om att det är försäkringsbedrägerier med privatimporterade bilar som rasat ihop som ligger bakom alla bilbränder i Eskilstuna, se mitt inlägg 2017-09-23. Det finns skäl att ifrågasätta sanningshalten i detta ”avslöjande”.

Varför kommer nu Ståhle med en krönika av detta slag samtidigt som PK-medias trovärdighet ifrågasätts allt mer? Vad är det för hot mot demokratin han menar egentligen? Mystiken kring Ekuriren, Expo, #jagärhär, IRM och Expressen tätnar.
Citera
2017-09-29, 15:25
Medlem
Fris avatar
Nyhetsrapporteringen under året nu fram till valet kommer att präglas av negativa nyheter om hur allt fler samhällsfunktioner fallerar allt värre. Hittills bland annat skolor, sjukhus, bibliotek, simhallar, rastplatser, parker, torg, festivaler, konserter, butiksgallerior, kollektivtrafik, hela förortsgetton, polis, domstolar, kriminalvård, psykvård, drogvård, socialvård, trafiksäkerhet, brandsäkerhet. Listan kommer bara att förlängas tills allt som inte finns i Afghanistan idag inte finns här heller.

PK kommer att linda in sig själva i allt värre verklighetsförnekanden och framstå som allt löjligare ju mer de konkret misslyckas i en eskalerande takt. Klyftan mellan deras idiotiska korrumperade PK-slavar och de som de parasiterar på växer sig snabbt allt snabbare. Ingen förmåga att åstadkomma något trendbrott verkar existera.
Citera
2017-09-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det är intressant i allt detta att se likheterna mellan den från eliten påbjudna tystnadskulturen och den som åläggs människor boende i mångkulturella förorter. Båda tycks bottna i maffiatendenser, där den ena maffian (gängen) håller förortsborna i schack och den andra (MSM & rikspolitikerna) kontrollerar medelklassen. Är dessa två parallella aktörer, eller närmar de sig gradvis varandra för en framtida sammanstrålning?
Intressant tanke! Sant är att de båda fraktionerna för beskydd (host host) tar "bötning" och/eller "skimmar" allt de kan komma åt.
Citera
2017-09-29, 18:40
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Det är intressant i allt detta att se likheterna mellan den från eliten påbjudna tystnadskulturen och den som åläggs människor boende i mångkulturella förorter. Båda tycks bottna i maffiatendenser, där den ena maffian (gängen) håller förortsborna i schack och den andra (MSM & rikspolitikerna) kontrollerar medelklassen. Är dessa två parallella aktörer, eller närmar de sig gradvis varandra för en framtida sammanstrålning?

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Intressant tanke! Sant är att de båda fraktionerna för beskydd (host host) tar "bötning" och/eller "skimmar" allt de kan komma åt.

Njae. Att media inte kan hålla koll på förortsborna i "utsatta områden" är ju klart. Dom vågar ju ens knappt åka dit. Det syns i Expressens reportage från Östberga:

http://www.expressen.se/nyheter/qs/d...-skjuts-ihjal/

Tala inte om att du är journalist! Hur fan ska våra journalister nå dessa som bor i dessa områden då?
Det gör dom inte. Det finns ingen i "parabolområdena" som konsumerar svensk medelklassmedia. Det är ju därför inget skrivs därifrån - och eftersom inget skrivs så blir det tyst i den offentliga debatten om just sådana områden. Det vakuum som det lämnar efter sig är en asfalterad motorväg för dom kriminella.

Så kriminella gäng håller utanförområden i schack och media håller medelklassen i schack men med andra metoder. Den kuvade underklassen som kuvas av kriminella gäng i våra "särskilt utsatta områden" är inte vana vid demokrati. Så dom har ingen. Våra politiker tror att demokrati är "allas lika värde" så medelklassen har demkokratiteater vart fjärde år. Och media, precis som att demokratin är "of the people, by the people, for the people" så är media "of the journalist, by the journalist, for the journalist". Ingen annan bryr sig. Alla sjunger för kören.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-09-29 kl. 18:43.
Citera
2017-09-29, 18:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Det är parallella aktörer, men maffian infiltrerar sakta men säkert lokal förvaltning, förvaltningsmyndigheter och politiska partier.

Mediahusen verkar närmast se det som eftersträvansvärt att värva brottslingar som lokalreportrar och researchers... men precis som Nostradumbass påpekar, så är maffian som regel negativ till uppmärksamhet.
Citera
2017-09-29, 19:25
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nyhetsrapporteringen under året nu fram till valet kommer att präglas av negativa nyheter om hur allt fler samhällsfunktioner fallerar allt värre. Hittills bland annat skolor, sjukhus, bibliotek, simhallar, rastplatser, parker, torg, festivaler, konserter, butiksgallerior, kollektivtrafik, hela förortsgetton, polis, domstolar, kriminalvård, psykvård, drogvård, socialvård, trafiksäkerhet, brandsäkerhet. Listan kommer bara att förlängas tills allt som inte finns i Afghanistan idag inte finns här heller.

PK kommer att linda in sig själva i allt värre verklighetsförnekanden och framstå som allt löjligare ju mer de konkret misslyckas i en eskalerande takt. Klyftan mellan deras idiotiska korrumperade PK-slavar och de som de parasiterar på växer sig snabbt allt snabbare. Ingen förmåga att åstadkomma något trendbrott verkar existera.

Du måste förstå att dom enda som tycker de är verklighetsförnekare och löjliga är just "vi" som anser oss upplysta. Tror snarare nedan kommer hända.

Pk och media kommer via vilseledande manövrar om t.e.x Trumpar och Koreanska diktatorer hålla undan fokus från den sovande Svenskens medvetande.

När det blir för ohållbart emellanåt så kommer man skylla på SD/Polariseringen (som de själva är orsak till) slutsatsen blir också i och med senaste utspelen att är SD=Nazister.

Nazisterna (SD) är felet och det fria ordet måste stoppas på nätet där hat är något som SD-anhängare sprider.

Ser du inte att Löfven gör allt i sin makt att göra en folkkvävande DÖ-version men nu är det utvalda grupper av den Svenska befolkningen som skall utmålas som syndabockarna som skall odemokratiskt utfrysas.

Man flyttar hela tiden fram positioneringarna.

Så länge 7-klövern ställer upp på detta så är också hela PK-industrin politisk, ekonomiskt och medialt uppbackat till 100%.

Inga sanningar på jorden kommer lösa några problem om inte 7-klöverpacket splittras.

Varför ens våga hoppas på förändring ?.
Citera
2017-09-30, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nyhetsrapporteringen under året nu fram till valet kommer att präglas av negativa nyheter om hur allt fler samhällsfunktioner fallerar allt värre. Hittills bland annat skolor, sjukhus, bibliotek, simhallar, rastplatser, parker, torg, festivaler, konserter, butiksgallerior, kollektivtrafik, hela förortsgetton, polis, domstolar, kriminalvård, psykvård, drogvård, socialvård, trafiksäkerhet, brandsäkerhet. Listan kommer bara att förlängas tills allt som inte finns i Afghanistan idag inte finns här heller...

Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Du måste förstå att dom enda som tycker de är verklighetsförnekare och löjliga är just "vi" som anser oss upplysta. Tror snarare nedan kommer hända.

Pk och media kommer via vilseledande manövrar om t.e.x Trumpar och Koreanska diktatorer hålla undan fokus från den sovande Svenskens medvetande...

Man flyttar hela tiden fram positioneringarna...

Ni har båda rätt och fel. Eller snarare, sanningen ligger mitt emellan era profetior och innehåller en bit av varje. Medier kommer i ännu intensivare takt att skriva om fallerande större samhällsfunktioner som skola, vård, omsorg och polis. Helt enkelt för att det ligger närmare människors uppfattning om vad som är viktigt, och inte minst för att det passar in i partiernas agendor. Ovanstående större problem är något som politiker kan kasta pengar på och framstå som handlingskraftiga.

Däremot kommer inget att skrivas om incidenter på badhus, bibliotek och festivaler. Allt som direkt kan kopplas till felprogrammerade tredjevärldsinvandrare eller andra generationens rotlösa kriminella är tabubelagt att skriva om. Jag skulle t.o.m. kunna tänka mig att dylika händelser kommer att refereras till i mindre omfattning, eftersom det sakta börjar sjunka in hos folk att gratisfestivaler leder till våldtäkter och att för alla öppna bibliotek leder till kaos. Med andra ord så börjar landet redan anpassa sig till mångkulturen genom att ta de första stegen mot mindre öppenhet och mot mer segregation. Se det som en naturligt betingad försvarsmekanism bland hederligt folk.

Att det skulle skrivas mer om Trump och Kim Jong-Un än idag har jag svårt att tro. Det är i så fall helt upp till båda dessa herrars twitter- respektive raketrampsfingrar.

Så i min kristallkula kommer MSM att bedriva sin verksamhet a la "business as usual" i ett valårs-Sverige. Inget nytt alltså.

Mer intressant är kanske att spekulera i hur alternativ media kommer att agera under året fram till valet. Jag tycker mig redan se tendenser till ett utmattningssyndrom. Antalet texter som behandlar incidentbaserade frågor har uppenbarligen minskat. Jag tänker mig då av typen badhus- och festivalproblem. Min gissning är att skribenterna helt enkelt har tröttnat på att skrika varg och sedan få skit av mittfåre-Sverige. Aktörer jag tänker på är t ex Springare och Janouch, även om den senare fortfarande är vass. Men det känns som att produktionen av inlägg och den mediala uppmärksamheten är mindre idag. Visst, någon gång kommer ett ämne på tal som flammar upp opinionshimlen som en felavlossad fyrverkeriraket, t ex Naqqa-trigamisten. Men min gissning inför valåret är att alternativmedia kommer att hamna lite i bakvattnet och mest skriva om valrörelsen. Kanske får försvara sig i några "mudslinging"-skandaler om någon som tafsat på någon annan på en fest för 7 år sedan eller dylikt.

Till sist är det väl intressant att försöka föreställa sig hur den här tråden kommer att utveckla sig fram till valet. Jag ser den som ett koncentrat av alternativmedia. Också här finns ett tecken på mjölksyra i debatterandet på sistone. Någon skrev tidigare om att vissa trådar på Flashback skulle kunna få en aura för omvärlden som utveckling mot en högerextrem thinktank och den här tråden ser jag som en "poster child" för en sådan beskrivning. Det var det här inlägget jag tänkte på:

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag har funderat kring den här utvecklingen. Finns det en risk med att fylla tråden med diskussionen om kretsloppsmigration?

Det är många som läser tråden och sannolikt en del från vi är här och liknande extremistiska organisationer. En framtida berättelse kan spinnas kring att repatrieringsspåret föddes i en högerextrem "thinktank" på Flashback som präglas av HBTQ-, islamo-, feminism-, judeo- etc. fobi.

Finns en konkret sådan risk, eller är det paranoida tankar?

I takt med att mångkulturfrågorna under ett valår hamnar i bakvattnet så finns naturligtvis ett utrymme för andra ämnen att dryftas här. Om det är välgrundat eller ej kan diskuteras, men jag tycker mig se att det i tråden skrivs alltmer som inte är kopplat till mångkultur. Jag vill inte starta någon infekterad diskussion som handlar om topic, det har det varit alldeles för mycket av, men det är i varje fall min uppfattning.

Det jag verkligen hoppas att slippa läsa något mer om är någon krönikörs köplats vid lyktstolpen. Även om det får anses som satiriskt menat så är sådant oerhört lågt och undergräver trådens relevans.
Citera
2017-09-30, 11:17
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Däremot kommer inget att skrivas om incidenter på badhus, bibliotek och festivaler. Allt som direkt kan kopplas till felprogrammerade tredjevärldsinvandrare eller andra generationens rotlösa kriminella är tabubelagt att skriva om. Jag skulle t.o.m. kunna tänka mig att dylika händelser kommer att refereras till i mindre omfattning, eftersom det sakta börjar sjunka in hos folk att gratisfestivaler leder till våldtäkter och att för alla öppna bibliotek leder till kaos. Med andra ord så börjar landet redan anpassa sig till mångkulturen genom att ta de första stegen mot mindre öppenhet och mot mer segregation. Se det som en naturligt betingad försvarsmekanism bland hederligt folk.

Tycker det börjar bli rätt så tyst nu i debatten. Många människor börjar vänja sig vid mångkulturen och inrättar sig på olika sätt. Det finns många tekniker/försvarsmekanismer för att hålla verkligheten ifrån sig. Sedan börjar det bli tydligt att redaktionerna inom MSM-media blir allt tunnare. Det finns helt enkelt inte journalistresurser längre att bevaka vad som händer i landet. Det blir mest poserande och snuttar eller att alla resurser koncentreras på pseudohändelser (helst lång bort) som Trump eller Korea eller nazisterna i Göteborg. Det som händer i vårt eget land är känsligt och bör undvikas av den journalist som vill behålla jobbet. Expressens reportage från Östberga i Stockholm känns som en engångshändelse.

Tycker även att Fria Tider och Nyheter iDag börjar tunnas ut. Det gemensamma projektet Sverige tunnas ut av demografin, generationsklyftor, utbildningsklyftor, typ av mediakonsumtion och liknande. Det finns nu flera Sverige. Det börjar bli tydligt. Ett sorts Babels Torn där samtalen tystnar av olika skäl inklusive att vissa centrala medieaktörer anser att vissa ämnen inte får tas upp. En konstig känsla uppstår när naturliga reaktioner på yttre händelser som skolbränder och liknande inte bekräftas av medierna utan sopas under mattan. I stället blåses nazisthotet upp till det orimliga. Jag har aldrig stött på en nazist i hela mitt snart 70-åriga liv. Snacka om att mediafokus ligger på pseudohändelser.
Citera
2017-09-30, 13:38
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Medier kommer i ännu intensivare takt att skriva om fallerande större samhällsfunktioner som skola, vård, omsorg och polis. Helt enkelt för att det ligger närmare människors uppfattning om vad som är viktigt, och inte minst för att det passar in i partiernas agendor. Ovanstående större problem är något som politiker kan kasta pengar på och framstå som handlingskraftiga.

[...]
Men min gissning inför valåret är att alternativmedia kommer att hamna lite i bakvattnet och mest skriva om valrörelsen. Kanske får försvara sig i några "mudslinging"-skandaler om någon som tafsat på någon annan på en fest för 7 år sedan eller dylikt.

Till sist är det väl intressant att försöka föreställa sig hur den här tråden kommer att utveckla sig fram till valet. Jag ser den som ett koncentrat av alternativmedia. Också här finns ett tecken på mjölksyra i debatterandet på sistone. Någon skrev tidigare om att vissa trådar på Flashback skulle kunna få en aura för omvärlden som utveckling mot en högerextrem thinktank och den här tråden ser jag som en "poster child" för en sådan beskrivning. Det var det här inlägget jag tänkte på:
[...]
Det jag verkligen hoppas att slippa läsa något mer om är någon krönikörs köplats vid lyktstolpen. Även om det får anses som satiriskt menat så är sådant oerhört lågt och undergräver trådens relevans.

Ligger mycket i vad du skriver. Jag tror också att det blir betydligt mindre manifest innehåll om det mångkulturella debaclet i sig, typ badhus och islamföreningar. Som en konsekvens kommer, tror jag, MSM ligga lågt även med flyktingsnyftartiklarna. Inte ens utvisningsbeslutet mot den afghanska 106-åringen förmådde uppbringa några större känslosvallvågor i medielandskapet. Hazardemonstrationen för allmän amnesti håller på att rinna ut i ett stillsamt storfiasko. Vänsteraktivister har massinvesterat i hazardemon men inte skördat något annat än irritation utanför kretsen av redan frälsta. Frågan om allmän amnesti är stendöd, det fattar alla utom de mest infantila som inrättat sig i något slags barbieworldfantasi där alla problem löses genom "kärlek" i form av symbolhjärtan och styrkekramar.

De enda som gett sig in i hazardemoland och inte haft rosaskimrande barbieworldsfantasier om "en värld i harmoni" är just den odemokratiskt politiska vänstern, och hazarerna själva förstås, men deras ambition sträcker sig antagligen inte längre än till att bita sig fast här för att undkomma den hederskulturella rättskipning som väntar dem hemmavid efter återkomst utan lyckosamt förrättat värv. Alla andra fattar, och motsätter sig, den demoraliseringseffekt en amnesti skulle utlösa. En amnesti nu vore definitivt sista spiken i kistan för vad som finns kvar av ordnat rättssamhälle. Vänsterextremister och deras kusiner inom islamismextremismen är de enda som önskar detta. Islamismextremismen är redan effektivt fastnaglad i det allmänna medvetandet som renodlad ondska, tillsammans med nazismen. De som återstår att kalla in för rakning är vänsterextremisterna. Vi har sett att processen kommit igång på andra håll, bl a USA, och jag tror tiden är kommen även här hemma.

Jag tror att vänsterextremismen blir ett av de stora mediala narrativen under valåret, tillsammans med klansamhällenas maffiastyre i "utanförskapsområdena". Massinvandringens frälsande förmåga och multikulturalismens sammanhållande kraft i en fragmenterad värld är redan förlorade slag, problemen är allt för uppenbara för att längre kunna förnekas samtidigt som omvärlden har påbörjat en 180 graderssväng bort från detta. Att i det läget underblåsa en taktik som går ut på att med odemokratiska våldsmetoder tvinga fram mer massinvandring och multikultur är politiskt och publicistiskt självmål. Alla ser med egna ögon det svarta maskerade gardets våldsamma framfart och normala människor vänder sig bort från detta med större avsky än från några omaskerade kostymklädda "nazister".

Svenska Yle har en intressant artikel om nazidemonstrationen i Göteborg och med den sammanhängande synpunkter ur folkdjupet. En somalier får ge röst åt den helt igenom felaktiga, men fortfarande omhuldade, analysen att det som händer nu handlar om rasism. Det somaliern och många med honom inte förstår är att det som nu händer är en reaktion på en massiv överlastningsattack på det svenska (och allmänt västerländska) värderingssystem som skamlöst brutalutnyttjas av folk som inte delar de grundläggande värderingar som majoritetsbefolkningen aktar och håller högt. Västerlandet värnar sin existens och i detta är hudfärg och religion (så länge den inte är politisk) helt irrelevant.
Citat:
Många Göteborgare uttrycker ändå olust inför det som komma skall. Både inför nazisternas tåg, men också inför motdemonstrationerna och inför allt stök som stör rutinerna. Det blir ett intrång i vardagen.

Känner sig illa berörd

- Jag bor i de västra förorterna. Jag kommer att stanna hemma i dag, säger Seid Abdi, ursprungligen från Somalia.

Han känner sig illa berörd av alltihop.

- Jag förstår inte varför de hatar oss för ingenting. De vill ha bort oss bara för att vi har en annan hudfärg eller religion.
Citat:
Många Göteborgare vill gärna prata. Men få vill uppge sitt namn, än mindre vara med på bild.

- Jag tänker motdemonstrera på Heden, säger en flicka i gymnasieåldern som vill vara anonym.

- Det är klart man ska markera mot nazister, men när det gäller vänsterextremister verkar det som ingen riktigt bryr sig, säger hon.

Tystnadskultur och skräck inför åsiktskommissariatens diktatur visar sig tydligt, men här kommer också de vanligtvis så envetet bortredigerade tankarna hos vanligt folk fram.
Citat:
Andra ser inget skäl att manifestera sitt avståndstagande.

- Jag ser inte syftet med att åka in till centrum om man inte behöver. Jag förstår inte folk som ska titta på sånt här. Gå därifrån bara, låt dem vara, säger Anders.

Faran för kravaller och bråk präglar diskussionerna.
Citat:
Rädslan sätter också käppar i hjulet på planer för lördagen.

- Jag hade tänkt gå på match på Gamla Ullevi och se på Gais. Men nu vågar jag inte, berättar Abdi.

För några kommer demonstrationen nära vare sig de vill eller inte. Salong Nina F. ligger på Sten Sturegatan utefter marschvägen. Hon stänger salongen den dagen. Och fönstren har täkts över med spånplattor.

- Jag är tacksam om mina fönster är hela på måndag. Men det är fastighetsägaren som tagit det säkra före det osäkra, säger Nina Fjellgren som driver salongen.

I Katolska kyrkan, som ligger vid Heden, kommer verksamheten trots allt att pågå som vanligt med mässor och gudstjänster.

- Men vi befarar att det kommer att bli söderslagna fönster och många ledsna människor. Men vad ska vi göra? säger församlingsassistenten Birgitta Gelotte uppgivet.

Kyrkans oro gäller inte bara nazisterna.

- Vi kanske är mer oroade för motdemonstranter, säger hon.
Citat:
Och när allt är över och lugnet lägrar sig är staden redo att ta hand om konsekvenser. Nedtrampade planteringar, uppbrutna stenläggningar, krossade glasrutor, vad det vara må.

- Vi är vana, vi har en beredskap att städa upp och återställa, säger Jan Rinman vid trafikkontoret med samlat lugn.
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...nazistmarschen

Det nya normala alltså. Ett ännu nyare normalt tror jag kommer att bli kostnadsredovisningar för Antifarörelsens skadegörelseaktivism. Och ansvarsutkrävande, även krav på politiskt avståndstagande från våldsvänsterns aktiviteter och utsagor kommer höras. T o m Aftonbladets Anders Lindberg, av alla människor, tycks ha insett allvaret i vad som ligger i farans riktning, även om det sker under naziavskysalibi.
Citat:
Att göra motstånd är nödvändigt och alla fredliga protester mot nazismen är viktiga. Men motståndet måste vara just fredligt.
På samma sätt som andra terrorister inte kan bekämpas med terroristernas egna metoder föder våld bara mer våld.
"Om du stirrar in i avgrunden länge nog, så kommer avgrunden att stirra in i dig." sa den tyska filosofen Friedrich Nietzsche. Det är en viktig insikt - nazisterna vill dra ner motståndarna till sin nivå.
Men vem har vunnit då?
Vår demokrati och vårt öppna samhälle kan bara försvaras med rättstatens kraft - inte nävrättens. Och Göteborgarna tänker försvara sin stad.
– Nazisterna har hotat med att ta över Göteborg. Det kan de glömma, säger Ann-Sofie Hermansson (S), kommunstyrelsens ordförande.
Det är idag de orden betyder något.
Idag.
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/O...-vart-goteborg

Något vi absolut får se mindre och mindre av är bombastiskt rättshaveristiska credon av följande snitt:
Citat:
Ifrågasätt inte - låt mig få hata manssamhället
”Varför fick Göran Persson hata klassamhället 1998, om inte jag får hata manssamhället 2017?”
https://www.etc.se/ledare/ifragasatt...-manssamhallet

Åsiktsmonopolet är förhoppningsvis på väg att brytas.
Citera
2017-09-30, 13:48
Medlem
Totiuss avatar
Uttrycker inte följande korta samtal med Nya Tiders Vavra Suk kärnan i mediakriget, ”rotfelet”, väldigt tydligt?
2017-09-29: SVTs intervju med Nya Tider blev en katastrof
https://www.youtube.com/watch?v=ptZZHFaJnKw
På bokmässans första dag skulle SVT intervjua Nya Tiders Vavra Suk. [...], stormade SVT iväg i vredesmod.
Det här kokar i sin tur ner i mediernas patologiska fixering vid sina egendefinierade frågor och totala oförmåga att se sammanhang och helheter. Det är ett närmast sjukligt tunnelseende i kombination med en närmast sjuklig självgodhet.

Detta är ett mänskligt beteende som tycks genomsyra medier, politik och offentliga verksamheter. Det har förbryllat mig länge. Av en slump fick jag syn på en ny tråd igår som handlar om Münchhausen by proxy.
Münchhausen by proxy innebär att personen i fråga inte själv utger sig vara sjuk, utan i stället framträder som ombud och räddare för någon annan som gjorts sjuk. (Källa: Wikipedia)
Är detta vad mediakriget egentligen handlar om? Journalister som lider av Münchhausen by proxy och hittar på problem som passar dem att angripa? Det är en hypotes som inte utan vidare kan förkastas tycker jag.
Citera
2017-09-30, 14:03
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Medier kommer i ännu intensivare takt att skriva om fallerande större samhällsfunktioner som skola, vård, omsorg och polis.
...
Med andra ord så börjar landet redan anpassa sig till mångkulturen genom att ta de första stegen mot mindre öppenhet och mot mer segregation. Se det som en naturligt betingad försvarsmekanism bland hederligt folk.
...
Jag tycker mig redan se tendenser till ett utmattningssyndrom.

Precis så är det:
Upprördheten över att samhället snabba förfall ersätts tyvärr allt oftare med uppgivenhet över samhällets förfall.
Citera
2017-09-30, 14:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Precis så är det:
Upprördheten över att samhället snabba förfall ersätts tyvärr allt oftare med uppgivenhet över samhällets förfall.
Det ligger en enormt stor fara i detta eftersom medierna bidrar till att skapa legitimitet åt samhället. Förvaltningen kommer undan med uppenbara lagbrott. Det finns redan nu myndigheter, kanske främst inom vård och omsorg, som använder rena gangstermetoder för att kringgå lagar och bestämmelser.

På detta sätt bidrar PK-medierna till samhällets förfall. Det påminner om sabotage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in