Citat:
Ursprungligen postat av
Simmaellersjunk
Medier kommer i ännu intensivare takt att skriva om fallerande större samhällsfunktioner som skola, vård, omsorg och polis. Helt enkelt för att det ligger närmare människors uppfattning om vad som är viktigt, och inte minst för att det passar in i partiernas agendor. Ovanstående större problem är något som politiker kan kasta pengar på och framstå som handlingskraftiga.
Däremot kommer inget att skrivas om incidenter på badhus, bibliotek och festivaler. Allt som direkt kan kopplas till felprogrammerade tredjevärldsinvandrare eller andra generationens rotlösa kriminella är tabubelagt att skriva om. Jag skulle t.o.m. kunna tänka mig att dylika händelser kommer att refereras till i mindre omfattning, eftersom det sakta börjar sjunka in hos folk att gratisfestivaler leder till våldtäkter och att för alla öppna bibliotek leder till kaos. Med andra ord så börjar landet redan anpassa sig till mångkulturen genom att ta de första stegen mot mindre öppenhet och mot mer segregation. Se det som en naturligt betingad försvarsmekanism bland hederligt folk.
[...]
Men min gissning inför valåret är att alternativmedia kommer att hamna lite i bakvattnet och mest skriva om valrörelsen. Kanske får försvara sig i några "mudslinging"-skandaler om någon som tafsat på någon annan på en fest för 7 år sedan eller dylikt.
Till sist är det väl intressant att försöka föreställa sig hur den här tråden kommer att utveckla sig fram till valet. Jag ser den som ett koncentrat av alternativmedia. Också här finns ett tecken på mjölksyra i debatterandet på sistone. Någon skrev tidigare om att vissa trådar på Flashback skulle kunna få en aura för omvärlden som utveckling mot en högerextrem thinktank och den här tråden ser jag som en "poster child" för en sådan beskrivning. Det var det här inlägget jag tänkte på:
[...]
Det jag verkligen hoppas att slippa läsa något mer om är någon krönikörs köplats vid lyktstolpen. Även om det får anses som satiriskt menat så är sådant oerhört lågt och undergräver trådens relevans.
Ligger mycket i vad du skriver. Jag tror också att det blir betydligt mindre manifest innehåll om det mångkulturella debaclet i sig, typ badhus och islamföreningar. Som en konsekvens kommer, tror jag, MSM ligga lågt även med flyktingsnyftartiklarna. Inte ens utvisningsbeslutet mot den afghanska 106-åringen förmådde uppbringa några större känslosvallvågor i medielandskapet. Hazardemonstrationen för allmän amnesti håller på att rinna ut i ett stillsamt storfiasko. Vänsteraktivister har massinvesterat i hazardemon men inte skördat något annat än irritation utanför kretsen av redan frälsta. Frågan om allmän amnesti är stendöd, det fattar alla utom de mest infantila som inrättat sig i något slags barbieworldfantasi där alla problem löses genom "kärlek" i form av symbolhjärtan och styrkekramar.
De enda som gett sig in i hazardemoland och inte haft rosaskimrande barbieworldsfantasier om "en värld i harmoni" är just den odemokratiskt politiska vänstern, och hazarerna själva förstås, men deras ambition sträcker sig antagligen inte längre än till att bita sig fast här för att undkomma den hederskulturella rättskipning som väntar dem hemmavid efter återkomst utan lyckosamt förrättat värv. Alla andra fattar, och motsätter sig, den demoraliseringseffekt en amnesti skulle utlösa. En amnesti nu vore definitivt sista spiken i kistan för vad som finns kvar av ordnat rättssamhälle. Vänsterextremister och deras kusiner inom islamismextremismen är de enda som önskar detta. Islamismextremismen är redan effektivt fastnaglad i det allmänna medvetandet som renodlad ondska, tillsammans med nazismen. De som återstår att kalla in för rakning är vänsterextremisterna. Vi har sett att processen kommit igång på andra håll, bl a USA, och jag tror tiden är kommen även här hemma.
Jag tror att vänsterextremismen blir ett av de stora mediala narrativen under valåret, tillsammans med klansamhällenas maffiastyre i "utanförskapsområdena". Massinvandringens frälsande förmåga och multikulturalismens sammanhållande kraft i en fragmenterad värld är redan förlorade slag, problemen är allt för uppenbara för att längre kunna förnekas samtidigt som omvärlden har påbörjat en 180 graderssväng bort från detta. Att i det läget underblåsa en taktik som går ut på att med odemokratiska våldsmetoder tvinga fram mer massinvandring och multikultur är politiskt och publicistiskt självmål. Alla ser med egna ögon det svarta maskerade gardets våldsamma framfart och normala människor vänder sig bort från detta med större avsky än från några omaskerade kostymklädda "nazister".
Svenska Yle har en intressant artikel om nazidemonstrationen i Göteborg och med den sammanhängande synpunkter ur folkdjupet. En somalier får ge röst åt den helt igenom felaktiga, men fortfarande omhuldade, analysen att det som händer nu handlar om rasism. Det somaliern och många med honom inte förstår är att det som nu händer är en reaktion på en massiv överlastningsattack på det svenska (och allmänt västerländska) värderingssystem som skamlöst brutalutnyttjas av folk som inte delar de grundläggande värderingar som majoritetsbefolkningen aktar och håller högt. Västerlandet värnar sin existens och i detta är hudfärg och religion (så länge den inte är politisk) helt irrelevant.
Citat:
Många Göteborgare uttrycker ändå olust inför det som komma skall. Både inför nazisternas tåg, men också inför motdemonstrationerna och inför allt stök som stör rutinerna. Det blir ett intrång i vardagen.
Känner sig illa berörd
- Jag bor i de västra förorterna. Jag kommer att stanna hemma i dag, säger Seid Abdi, ursprungligen från Somalia.
Han känner sig illa berörd av alltihop.
- Jag förstår inte varför de hatar oss för ingenting. De vill ha bort oss bara för att vi har en annan hudfärg eller religion.
Citat:
Många Göteborgare vill gärna prata. Men få vill uppge sitt namn, än mindre vara med på bild.
- Jag tänker motdemonstrera på Heden, säger en flicka i gymnasieåldern som vill vara anonym.
- Det är klart man ska markera mot nazister, men när det gäller vänsterextremister verkar det som ingen riktigt bryr sig, säger hon.
Tystnadskultur och skräck inför åsiktskommissariatens diktatur visar sig tydligt, men här kommer också de vanligtvis så envetet bortredigerade
tankarna hos vanligt folk fram.
Citat:
Andra ser inget skäl att manifestera sitt avståndstagande.
- Jag ser inte syftet med att åka in till centrum om man inte behöver. Jag förstår inte folk som ska titta på sånt här. Gå därifrån bara, låt dem vara, säger Anders.
Faran för kravaller och bråk präglar diskussionerna.
Citat:
Rädslan sätter också käppar i hjulet på planer för lördagen.
- Jag hade tänkt gå på match på Gamla Ullevi och se på Gais. Men nu vågar jag inte, berättar Abdi.
För några kommer demonstrationen nära vare sig de vill eller inte. Salong Nina F. ligger på Sten Sturegatan utefter marschvägen. Hon stänger salongen den dagen. Och fönstren har täkts över med spånplattor.
- Jag är tacksam om mina fönster är hela på måndag. Men det är fastighetsägaren som tagit det säkra före det osäkra, säger Nina Fjellgren som driver salongen.
I Katolska kyrkan, som ligger vid Heden, kommer verksamheten trots allt att pågå som vanligt med mässor och gudstjänster.
- Men vi befarar att det kommer att bli söderslagna fönster och många ledsna människor. Men vad ska vi göra? säger församlingsassistenten Birgitta Gelotte uppgivet.
Kyrkans oro gäller inte bara nazisterna.
- Vi kanske är mer oroade för motdemonstranter, säger hon.
Citat:
Och när allt är över och lugnet lägrar sig är staden redo att ta hand om konsekvenser. Nedtrampade planteringar, uppbrutna stenläggningar, krossade glasrutor, vad det vara må.
- Vi är vana, vi har en beredskap att städa upp och återställa, säger Jan Rinman vid trafikkontoret med samlat lugn.
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...nazistmarschen
Det nya normala alltså. Ett ännu nyare normalt tror jag kommer att bli kostnadsredovisningar för Antifarörelsens skadegörelseaktivism. Och ansvarsutkrävande, även krav på politiskt avståndstagande från våldsvänsterns aktiviteter och utsagor kommer höras. T o m Aftonbladets Anders Lindberg, av alla människor, tycks ha insett allvaret i vad som ligger i farans riktning, även om det sker under naziavskysalibi.
Citat:
Att göra motstånd är nödvändigt och alla fredliga protester mot nazismen är viktiga. Men motståndet måste vara just fredligt.
På samma sätt som andra terrorister inte kan bekämpas med terroristernas egna metoder föder våld bara mer våld.
"Om du stirrar in i avgrunden länge nog, så kommer avgrunden att stirra in i dig." sa den tyska filosofen Friedrich Nietzsche. Det är en viktig insikt - nazisterna vill dra ner motståndarna till sin nivå.
Men vem har vunnit då?
Vår demokrati och vårt öppna samhälle kan bara försvaras med rättstatens kraft - inte nävrättens. Och Göteborgarna tänker försvara sin stad.
– Nazisterna har hotat med att ta över Göteborg. Det kan de glömma, säger Ann-Sofie Hermansson (S), kommunstyrelsens ordförande.
Det är idag de orden betyder något.
Idag.
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/O...-vart-goteborg
Något vi absolut får se mindre och mindre av är bombastiskt rättshaveristiska credon av följande snitt:
Citat:
Ifrågasätt inte - låt mig få hata manssamhället
”Varför fick Göran Persson hata klassamhället 1998, om inte jag får hata manssamhället 2017?”
https://www.etc.se/ledare/ifragasatt...-manssamhallet
Åsiktsmonopolet är förhoppningsvis på väg att brytas.