2017-05-27, 13:11
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, jag vet faktiskt vad jag ska säga. Jag har dock en fråga: Är det någon som har sett till Wolodarski på sistone eller har de låst in honom i källarn?
Han var på lunchmöte med Israels ambassadör häromveckan, de var på en lyxkrog i Stockholm där det serveras god fisk till dyr prislapp.
Citera
2017-05-27, 13:22
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Han var på lunchmöte med Israels ambassadör häromveckan, de var på en lyxkrog i Stockholm där det serveras god fisk till dyr prislapp.

Undra om han fick nya direktiv?
Citera
2017-05-27, 13:33
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Jag är förvirrad...på riktigt! Nu är det andra gången DN utmärker sig och gör en total kovändning. Nu har man tydligen börjat beskriva verkligheten som den är:

”Hade vi varit i Daraa hade jag skurit halsen av dig”

Alltså vad nu?! Är det inte fredsälskande flyktingar vi har tagit emot? Barnfamiljer som inte vill annat än leva i fred och göra rätt för sig:

Det visar bara på behovet att skicka hem alla syrier och irakier när kriget är slut. Syriska armén gör framryckningar på alla fronter just nu och Mosul är snart befriat. Om ett år kommer det mesta av konflikten i Syrien vara över och därmed ska Sverige börja skicka hem alla syrier. Vi vill inte ha dom här.

Citat:
IS-anhängare i Malmö skulle utvisas – men Säpo försatte honom på fri fot

Migrationsverket har beslutat utvisa en 30-årig syrisk IS-anhängare som friats från terroristbrott mot en shiamuslimsk lokal i Malmö. Men utvisningen till Syrien eller Saudiarabien kunde inte verkställas. Därför släppte Säpo honom fri – trots att han anses farlig.

https://www.sydsvenskan.se/2017-05-2...tas-pa-fri-fot

Det här visar på hur sinnessjukt det svenska systemet är och hur svagt Sverige är rustat för att möta den invandrade verkligheten. Är du IS-terrorist kan du inte utvisas, och eftersom du inte kan utvisas kan Migrationsverket inte sätta dig i förvar. You cant make this shit up. Hur är det då tänkt att Sverige ska kunna skydda sig mot terrorism?

Något man också bör notera är hur snabbt terrorattacken på Drottninggatan har försvunnit ur mediebevakningen. Inte ens efter attacken i Manchester förs några seriösa diskussioner kring varför islamister vill döda folk i Europa. Det är en fråga som ingen verkar vilja ha ett svar på.
Citera
2017-05-27, 13:52
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Undra om han fick nya direktiv?
Precis min tanke. Så intressant att läsa kommentarer om helomvändning här efter iakttagelsen. "Svensk" media, fjärrstyrd från Tel Aviv.
Citera
2017-05-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Något man också bör notera är hur snabbt terrorattacken på Drottninggatan har försvunnit ur mediebevakningen. Inte ens efter attacken i Manchester förs några seriösa diskussioner kring varför islamister vill döda folk i Europa. Det är en fråga som ingen verkar vilja ha ett svar på.
Insikten kommer krypande, sakteligen. Frågan är vad det innebär på handlingsplanet, politiskt och opinionsmässigt, befolkningsmässigt. Trump talade häromdagen om att NATO behöver befatta sig med migration och terrorism, utöver det traditionella försvarsarbetet.

Ann Heberlein verkar vilja ha svar på frågan:

Citat:
Den islamistiska ideologin utgör den korg som radikaliserar människor, som får dem att utföra fasansfulla dåd. Det finns ingenting som är obegripligt i det. Salam Abedi, den unge man som sprängde sig själv och tjugotvå oskyldiga människor till döds i Manchester agerade inte i ett vakuum. Han agerade inom ramen för en ideologi som applåderar hans gärning. Det måste vi kunna se. Den islamistiska ideologin som säger att ickemuslimer inte har något värde som människor eller rätt till sina liv, som betraktar oss och vårt sätt att leva med förakt, som vill förinta oss måste motarbetas, till varje pris. Det är dags att släppa den snuttefilt som idén om ondskans obegriplighet innebär.

https://ledarsidorna.se/2017/05/den-rationella-ondskan/

En appell att ta till alla medel för att nedkämpa islamismen, Och den "korg" (islam) som samlar och förruttnar "äpplena" (muslimerna) växer. Rimligtvis innebär det att prognosen för Västerlandet försämras och att boten blir blodigare ju längre en verkningsfull kur dröjer. Å andra sidan akutiseras nödvärnsrätten under tiden, och våldsammare motmedel legitimeras. I detta finns förstås våldets eskalerande logik som en möjlighet, men man kan inte bara vänta på sin tur att bli mördad.
Citera
2017-05-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Insikten kommer krypande, sakteligen. Frågan är vad det innebär på handlingsplanet, politiskt och opinionsmässigt, befolkningsmässigt. Trump talade häromdagen om att NATO behöver befatta sig med migration och terrorism, utöver det traditionella försvarsarbetet.
.

För egen del hoppas jag att just insikten om att det börjar lukta game over för Mångkulturen är vad som föranlett den nyligen diskuterade svängningen för DN och Wolodarski. Dels insikt enligt ovan men även en insikt om att ett reellt ansvarsutkrävande kan komma att bli aktuellt för de mest tongivande mångkultursförespråkarna imom MSM. Och här borde Wolo snabbt själv inse vilken massmedial tolvtaggare han är i det avseendet. Jag föredrar i alla fall den tolkningen framför en uttryckligen framförd order från främmande makt vid en välsmakande lunch. Men vad vet jag. Wolo upphör aldrig att förvåna i negativt avseende.
Citera
2017-05-27, 16:36
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Jag är förvirrad...på riktigt! Nu är det andra gången DN utmärker sig och gör en total kovändning. Nu har man tydligen börjat beskriva verkligheten som den är:

”Hade vi varit i Daraa hade jag skurit halsen av dig”

Alltså vad nu?! Är det inte fredsälskande flyktingar vi har tagit emot? Barnfamiljer som inte vill annat än leva i fred och göra rätt för sig:

Man går så långt som att beskriva en dyster framtid:

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Ja, jag vet faktiskt vad jag ska säga. Jag har dock en fråga: Är det någon som har sett till Wolodarski på sistone eller har de låst in honom i källarn?

Edit:

Någon borde ta upp artikeln i islamisttråden också, tack!

Det här med utbildning av dessa människor känns tvehågset. Är det bra att ge dem ökad förståelse för naturvetenskapliga fenomen? För vilka värden som västerlandet sätter högt? Riskerar inte det att ge personer med mordisk ideologisk grundinställning idéer och förmåga till än mer effektiva illdåd? När personer som de hatfyllda syrier som beskrivs i artikeln sedan tar sig till högskolor som Södertörn där de drillas i postkoloniala studier och vithetsantinormativitetsmuslimofobiaktivism lär de, om inte förr, drivas över gränsen till att bli fullfjädrade mördarrobotar. Mördandet av otrogna legitimerat av inte bara Gud utan av hela jävla globalistvänsteretablissemanget. Det kan inte gärna finnas en farligare mix av samhällsfördärvande tankegods. Och det uppmuntras! Medan normala människor förväntas titta bort när bankiradel, batikfeminister, minoritetssärrättighetsfanatiker, stjärtgossar och islamistiska mördarmaskiner sätter stickorna till det bål som kommer att bränna ner den västerländska civilisationen. Vad är syftet utöver att upprätta det globala kalifatet under sharia? Att tjäna så inihelvete mycket pengar på återuppbyggnaden efteråt? Det såväl kön- som klasslösa samhället? Eller vad? Men vilka ska i så fall bygga? Kineserna? Många oroande frågor blir det. Alltmedan miljöpartiet håller kongress (förvisso inför tämligen glesa bänkrader) där det ena anförandet efter det andra ägnas hur största möjliga antal islamindoktrinerade ska bringas till laglig permanentvistelse i landet Sverige och hur dessa islamindoktrinerade ska tillförsäkras ännu mycket större andel av den svenska urbefolkningens ihoparbetade välstånd.
Citera
2017-05-27, 17:28
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Det här med utbildning av dessa människor känns tvehågset. Är det bra att ge dem ökad förståelse för naturvetenskapliga fenomen? För vilka värden som västerlandet sätter högt? Riskerar inte det att ge personer med mordisk ideologisk grundinställning idéer och förmåga till än mer effektiva illdåd? När personer som de hatfyllda syrier som beskrivs i artikeln sedan tar sig till högskolor som Södertörn där de drillas i postkoloniala studier och vithetsantinormativitetsmuslimofobiaktivism lär de, om inte förr, drivas över gränsen till att bli fullfjädrade mördarrobotar. Mördandet av otrogna legitimerat av inte bara Gud utan av hela jävla globalistvänsteretablissemanget. Det kan inte gärna finnas en farligare mix av samhällsfördärvande tankegods. Och det uppmuntras! Medan normala människor förväntas titta bort när bankiradel, batikfeminister, minoritetssärrättighetsfanatiker, stjärtgossar och islamistiska mördarmaskiner sätter stickorna till det bål som kommer att bränna ner den västerländska civilisationen. Vad är syftet utöver att upprätta det globala kalifatet under sharia? Att tjäna så inihelvete mycket pengar på återuppbyggnaden efteråt? Det såväl kön- som klasslösa samhället? Eller vad? Men vilka ska i så fall bygga? Kineserna? Många oroande frågor blir det. Alltmedan miljöpartiet håller kongress (förvisso inför tämligen glesa bänkrader) där det ena anförandet efter det andra ägnas hur största möjliga antal islamindoktrinerade ska bringas till laglig permanentvistelse i landet Sverige och hur dessa islamindoktrinerade ska tillförsäkras ännu mycket större andel av den svenska urbefolkningens ihoparbetade välstånd.

Vilken pervers jävla utveckling av sakernas tillstånd. Miljöpartiet måste förintas, alternativen till detta är katastrofala. Men det är en hydra, asen som stödjer detta tar bara sin tillflykt till FI eller C eller något annat svagt parti som de kan infiltrera. Jag känner bara äckel!
Citera
2017-05-27, 17:35
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Vilken pervers jävla utveckling av sakernas tillstånd. Miljöpartiet måste förintas, alternativen till detta är katastrofala. Men det är en hydra, asen som stödjer detta tar bara sin tillflykt till FI eller C eller något annat svagt parti som de kan infiltrera. Jag känner bara äckel!

Bättre om all skit samlas på en plats så man vet var man har dem. Svensk media har helt klart övergett Miljöpartiet, samtidigt har gullandet med FI inte tagit fart på allvar än. Vi får se hur det bli inför valet. Den klarast lysande stjärnan på mediehimlen just nu är helt klart Annie Lööf. Hon har blivit en samlingspunkt för massinvandringsälskare. Centerns nya roll som det nya Miljöpartiet skapar problem för Alliansen, som ändå är död sedan länge. Det är bättre om det finns ett massinvandringsparti än 7.
Citera
2017-05-27, 18:24
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
För egen del hoppas jag att just insikten om att det börjar lukta game over för Mångkulturen är vad som föranlett den nyligen diskuterade svängningen för DN och Wolodarski. Dels insikt enligt ovan men även en insikt om att ett reellt ansvarsutkrävande kan komma att bli aktuellt för de mest tongivande mångkultursförespråkarna imom MSM. Och här borde Wolo snabbt själv inse vilken massmedial tolvtaggare han är i det avseendet. Jag föredrar i alla fall den tolkningen framför en uttryckligen framförd order från främmande makt vid en välsmakande lunch. Men vad vet jag. Wolo upphör aldrig att förvåna i negativt avseende.

Wolodarskis DN kanske tycker dom är sluga som försöker förmedla en objektiv berättelse om hur det fungerar inom den muslimska världen och det hat mot olika fallanger som frodas. På så sätt tror dom att dom kan distansera sig själva från eländet som blivit. Att dom inte har något ansvar. "Nej nej vi bara rapporterar så som det ser ut" säger Wolodarski och tvår sina händer medans han låtsas som att han inte alls har drivit en agenda tidigare som bidragit till Sveriges absurda tolerans mot det intoleranta. Det loppet är dock kört för lille Peter, då en kritisk massa nu ser igenom hela fasaden och kan i internets tidsålder gå tillbaka i tiden och se med egna ögon hur Peter och c.o systematiskt har demoniserat alla kritiska röster. Han kan inte låtsas som att det regnar när det är dags att utkräva ansvar.

Förstår ni vilket oerhört trångt hörn alla Wolodarskis har målat in sig i? Alla som prisade den nya religionen mångfald måste känna gruvlig ångest nu när luftslottet håller på att rasa samman. Det är inte många som har styrkan att erkänna att man haft helt fel, så dom måste ta till alla till buds stående medel för att om möjligt rädda ansiktet. Fast innerst inne tror jag dom vet att det inte kommer gå. Till sist står dom där med skampålen och blir hånade offentligt.
Vänta bara!
Citera
2017-05-27, 19:26
Medlem
McAzs avatar
Och herr Virtanen fortsätter det uttjatade mantrat om att terrorism minsann "inte går att stoppa."

Vilka andra problem kan man, på samma vis, lägga sig platt inför och argumentera för dess omöjlighet att förhindra?
Har vi någonsin kunnat läsa "Miljöförstöringen går inte att stoppa", "Cancer går inte att bota"...eller kanske "Vi kan inte ta in gränslöst många flyktingar". Nej då är minsann allting möjligt, kosta vad det kosta vill.

Detta dumprat tjänar blott ett syfte, nämligen att förhindra folk från att tänka själva och kräva åtgärder som skulle strida mot denna herres politiska uppfattning. Det är ta mig fan genomruttet att intala folk sådant strunt.

"För alla vet, innerst inne, att det inte finns något svar på hur den här typen av terrorism stoppas. Alla som påstår ljuger..." Shit vilket hjärntvätteri han lyckas spotta ur sig, just "Alla som påstår ljuger..." är väldigt intressant och talande.
Plötsligt blev karln världens främsta expert inom terrorbekämpning, som minsann kan undervisa allmänheten om rätt och fel. Fy fan. Tänk att alla dessa journalister är sådana universalgenier, utsända av allsmäktige gud fader själv att undervisa pöbeln.

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/y...gar-att-stoppa
Senast redigerad av McAz 2017-05-27 kl. 19:45.
Citera
2017-05-27, 20:15
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Och herr Virtanen fortsätter det uttjatade mantrat om att terrorism minsann "inte går att stoppa."
...
Plötsligt blev karln världens främsta expert inom terrorbekämpning, som minsann kan undervisa allmänheten om rätt och fel. Fy fan. Tänk att alla dessa journalister är sådana universalgenier, utsända av allsmäktige gud fader själv att undervisa pöbeln.

Det Virtanen och andra sk "journalister" missat är att nu är det på allvar. Det är ingen lek längre där man kan slänga ur sig vad som helst, också i skrift, och tro att det är glömt på måndag.

Det är på allvar nu. Riktigt allvar. Det är kulturkrig. Krig om mångkulturen. Inte bara ord utan också i handling.
Citat:
Vi kan göra mycket, vi kan kriga, stifta lagar, utbilda, skärpa straff, ordna jobb, stänga gränser, stärka polisen, krossa klassklyftorna, övervaka, fotboja, förebygga, låsa in och gråta men det är den vidriga sanningen som plågar oss:

Det går aldrig att till fullo skydda ett öppet samhälle från människor som är beredda att ta sitt liv för att döda andra.
Öppna samhället?
Vem var det som öppnade samhällsdörren för tvärdrag? Vem Virtanen? Vem? Och framförallt: Varför?
Det multikulturella "öppna samhället" kommer alltid innebära terror. Och det gick ni naiva "journalister" all in på.
Varför Virtanen? Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in