2017-03-07, 23:37
Medlem
fasligts avatar
Det går så himla bra nu. Från parallellsamhälle till skuggsamhälle, bara så där:
Citat:
Tiotusentals människor som fått avslag på sin asylansökan väntas försvinna de närmaste åren.
Polisen och Migrationsverket talar nu om ett växande skuggsamhälle där gömda försörjer sig på brott, jobbar svart och utnyttjas av andra kriminella.
– Det finns exempel på lägenheter med 40, 50 personer. Där man lagt ut madrasser på balkongen så att människor ska kunna sova, säger gränspolischef Patrik Engström.
I takt med att fler får avslag på sin asylansökan växer andelen som avviker och försvinner. I dag finns drygt 12 000 personer på polisens lista över försvunna. Enligt Migrationsverkets beräkningar kommer ytterligare omkring 32 000 personer att avvika de kommande tre åren.
Citat:
– Det är allt från narkotikahandel till bedrägerier, stöld och personrån. Ofta den typen av brott som inte kräver kriminell kunskap. I Stockholm har gränspolisen som arbetar aktivt med ensamkommande unga män varnat för att det är vanligt att yngre utnyttjas som underhuggare i kriminella grupperingar, säger han.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...-skuggsamhalle

Ensamkommande unga män minsann. Barnen växer i sina skägg, även på Aftonbladet som verkar ha fallit in i den allmänna migrationskramarreträtten sent omsider.
Citera
2017-03-08, 06:17
Medlem
Repatrieras avatar
Debatt i BBC mellan socialdemokratiska riksdagsledamoten Laila Naraghi y Douglas Murray.
http://www.bbc.co.uk/programmes/p04v2twv
Sossen ljuger och slingrar sig vilket troligen de brittiska TV-tittarna inser. Murray är som vanligt vältalig och insatt.
Citera
2017-03-08, 10:41
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Debatt i BBC mellan socialdemokratiska riksdagsledamoten Laila Naraghi y Douglas Murray.
http://www.bbc.co.uk/programmes/p04v2twv
Sossen ljuger och slingrar sig vilket troligen de brittiska TV-tittarna inser. Murray är som vanligt vältalig och insatt.
Herregud hon låter som en yngre och mer tvärsäker version av Boel Godner!
Citera
2017-03-08, 11:14
Medlem
Den internationella kvinnodagen till ära kommer här ett bitskt inlägg från allas vår Ann Heberlein som en svidande kritik mot Kommando Gudrun och hennes feministiska gelikar.

Citat:
Det borde inte vara en motsättning mellan feminism och antirasism – en grundläggande feministisk idé är att alla människor, män som kvinnor, har samma värde och samma rättigheter. Detta alldeles oavsett etnicitet och hudfärg. Det är värderingar jag delar fullt ut. Därför är jag arg, förvånad och bekymrad över den form av feminism som idag bedrivs av Gudrun Schyman och FI, av vår ”feministiska” regering och av en flock mediefeminister. Flickors och kvinnors fri och rättigheter offras för att skydda det mångkulturella projektet – i förlängningen män. Paradoxalt nog leder det feministiska antirasistiska projektet till att kvinnor med en annan bakgrund än svensk särbehandlas. Antirasismen blir till ren och skär rasism som drabbar en svag grupp med få röster i offentligheten, invandrade kvinnor och flickor. Var är feministernas kritik av den hedersetik som dominerar alltfler invandrartäta områden i Sverige? Vem tar kampen mot barnäktenskap och månggifte i feminismens namn? Varför vägrar den etablerade feminismen att diskutera ökningen av sexuella övergrepp? Vem ska ta kvinnors växande känsla av otrygghet på allvar om inte feministerna gör det?

Feminister borde, om logik överhuvudtaget vore applicerbart, vara den allra största motståndaren till massimport av män med en kvinnosyn som går stick i stäv med exakt allting som feminister förespråkar. Istället är det precis tvärt om. Komplexiteten sammanfattades så väl av Enoch Thulin för en tid sedan när det konstaterades att i den postmarxistiska kortleken övertrumfar ras alltid kön. Logiken bakom den ståndpunkten blir en fråga för framtida psykologer att bena ut.

https://ledarsidorna.se/2017/03/inte...onjakomplexet/
Citera
2017-03-08, 11:52
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Den internationella kvinnodagen till ära kommer här ett bitskt inlägg från allas vår Ann Heberlein som en svidande kritik mot Kommando Gudrun och hennes feministiska gelikar.

Feminister borde, om logik överhuvudtaget vore applicerbart, vara den allra största motståndaren till massimport av män med en kvinnosyn som går stick i stäv med exakt allting som feminister förespråkar. Istället är det precis tvärt om.

Svensk feminism har mycket lite med "gender equality" att göra. Svensk feminism förstås bäst om den ses som "postindustriell klasskampskommunism". Precis som när arbetarna slogs mot industrimagnaterna så handlade det om makt. Att ta makt från den som hade den, och ge till den som inget hade. Arbetarna lyckades, man fick lön, semester och arbetsmiljöskydd och sånt.

Feminismen är precis samma sak. Men nu är det inte arbetare och industrimagnater, utan kvinnor och vita män. Allting handlar om att ta makt från vita män. Därför klassförädarstämplar man kvinnor som Amineh Kakabaveh när hon påtalar kvinnofientliga maktstrukturer med andra utövare än de som har makten. Därför relativiseras sexualbrottslighet när det pekas på icke-vit överrepresentation och invandrarkvinnor får lida sina plågoandar ty deras plågoandar är maktlösa i Sverige.

Vänsterns problemanalys har alltid varit förenklad. Den påminner om en såndär fotbollsmatch i lågstadiet när två förment duktiga på fotboll säger "det är vi två mot resten"; på samma sätt har svensk feminism delat in "svenska vita män" mot resten. Och matchen handlar om att ta makten från vita män. I det lierar man sig vänstern med vilken "resten" som helst.

Anything goes. Bara inte vita män. Därför står nu svenska feminister med slöja på sig brevid salafister och wahhabister. Dom må vara salafister och wahhabister, dom är iallafall inte vita! Där har vänsternfeministen hamnat när hon gått vilse i identitetspolitiken. Och det kommer bli hennes död, både ideologiskt och möjligen även bokstavligt.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-03-08 kl. 12:01.
Citera
2017-03-08, 12:31
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Med stor belåtenhet noterar jag att också Trumps högste rådgivare har läst och storligen inspirerats av Christopher Laschs The Revolt of the Elites. Det är väldigt bra att dessa insikter finns i närheten av världens mäktigaste man. Denna bok, skriven av en gammal marxist, är den bästa analysen av multikulturalismen.

En annat observation är att denna stjärnskottssjournalist som, att döma av tidigare arbetsgivare, hör till vänsterkanten, är betydligt mer läsvärd (liksom Glenn Greenwald) på sina online-siter än vad de stora namnen är på de stora tidningarna. De försöker verkligen förstå ämnet de studerar, inte bara slappt inympa åsikter i folk.

https://www.axios.com/the-book-to-un...303917894.html

Det är f ö väldigt tyst om Wikileaks nya Vault 7-släpp i amerikanska MSM. De svenska som nämner det undviker hittills förtjänstfullt att nämna att CIA nu har kapaciteten att hacka servrar och därefter lämna spår som falskeligen indikerar att annan främmande makt skulle ha begått intrånget.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2017-03-08 kl. 12:33.
Citera
2017-03-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
... Feminister borde, om logik överhuvudtaget vore applicerbart, vara den allra största motståndaren till massimport av män med en kvinnosyn som går stick i stäv med exakt allting som feminister förespråkar. Istället är det precis tvärt om. ...

Oviljan till motstånd av massimport av män bland feminister och många andra kvinnor bubblar upp från generna och har inte så mycket med ett intellektuellt ställningstagande att göra. Det är inget konstigt med det utan bör snarast vara förväntat.
Citera
2017-03-08, 14:02
Medlem
longbow4ys avatar
Letar man efter upphovet till citatet/uttrycket "Min fiendes fiende är min vän" landar man i att det är ett arabiskt ordspråk.

Sedan finns det dem som lanserat teorier om ämnet. Exempelvis Frits Heiders balansteori:

Citat:
"min väns vän är min vän

min väns fiende är min fiende

min fiendes vän är min fiende

min fiendes fiende är min vän"
https://en.wikipedia.org/wiki/Balance_theory

Givetvis passar han in i std mallen.
Citera
2017-03-08, 18:35
Medlem
Der.Rattenfangers avatar
Fria tider kommer här med ett viktigt avslöjande

http://www.friatider.se/kvinnomissha...andes-f-rening

Citat:
15 ensamkommande bara det senaste året dömts för att ha deltagit i gruppvåldtäkter mot minderåriga pojkar. Hon frågar Hosseini vad detta kan beror på – men blir avsnäst.

– Varför tar du istället inte reda på hur många pojkar som själva utsatts för övergrepp av personal? blir 22-åringens svar.
Nä varför skulle Hosseini bry som om det när han själv tillhör den växande skaran av afghanska sexualförbrytare?
Citat:
Men Fria Tiders granskning visar att Musse Hosseini själv dömts för övergrepp. År 2012, när han uppgav sig vara 18 år, dömdes han för misshandel, hemfridsbrott och förargelseväckande beteende.
Hosseini har bland annat slagit en kvinna i ansiktet, förföljt och senare brutit sig in i samma kvinnas lägenhet där han gömt sig under hennes säng.
Citat:
En kväll smög han sig in i huset där hon bodde och gömde sig under hennes säng. Kvinnan låg uppe sent och läste och hade ägnat sig åt detta i flera timmar när hon plötsligt hörde ett ljud under sängen. Hon blev så rädd och chockad över att se afghanen ligga under sin säng att hon "låg och skakade hela natten", enligt domen.

Återigen bevisar alternativmedia varfär de så desperat behövs. Tror ni att Aftonbladet eller DN hade listat ut det här själva? Och om de gjort det, hade de valt att publicera? Knappast.

Vem avslöjade Arnstad? Vem avslöjade att Mohamed Touzari på nyheter24 var en kvinnomisshandlare? Vem avslöjade massövergreppen på We Are Stockholm? Und so weiter. Alternativmedia avslöjar gammelmedia och det är därför de är hatade och fruktade. Det återstår att se om någon från de sistnämnda kommer att våga skriva om det här. Det tror inte jag, men däremot tror jag att Hosseini är körd som framtida mysfarbror i nån TV-soffa. Alternativmedia har nu så många läsare och så stort inflytande att man inte kommer vilja befatta sig med Hosseini längre, får han vara med i fler TV-program och lyftas fram som ett gott exempel på integration kommer alternativmedias läsare att reagera och upplysa sin omgivning om vilket svin och hycklare Hosseini är och människors facebookflöden kommer att fyllas med information om vad han tidigare företagit sig. Alla läser inte alternativmedia, men alla känner någon som gör det.
Citera
2017-03-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
En lisa för själen att lyssna till nedanstående, håll till godo.

http://avpixlat.info/2017/03/07/sati...llas-av-srsvt/

Vid 51:50 in i klippet och framåt levererade Aron Flam en rad salvor mot svensk Public Service och SVT i synnerhet. Han berättade hur SVT klippte bort satir som inte passar de statliga tv- och radiobolagens rödgröna policy.

– SVT censurerar friskt satir om feminism, vänster och Miljöpartiet. Och den egna rörelsen, dvs Public Service, sa Aron Flam.

Dilan Apak som drivit Tankesmedjan vid Sveriges Radio instämde i kritiken.

– Jag förstår kritiken av Tankesmedjan. Att vi varit ensidiga och för mycket vänster. Men det är en rekryteringsfråga, sa hon.

För Er som är lite fina i kanten erbjuder jag länk direkt till källan, varsågod.

http://www.publicistklubben.se/2017/...a-pa-pkdebatt/

Klockrent av Flam. Älskade när han fick medhåll av Apak om att SR bara vill ha mångfald när det gäller kön och hudfärg, men inte åsikter.

För övrigt lite tragiskt när Torehammar står som någon slags parodi på korkad 08-pk-USA-fixering. Det ständiga namedroppandet av amerikanska programledare samtidigt som han inte har så mycket som en susning om vad som sker i grannländerna (där de har SAMMA språk som oss! - hur jävla lat får man som journalist bli?), uttalanden om att kamp mot makten per definition är vänster, och "analysen" att satir är en försvarsreaktion i djupt dysfunktionella samhällen (DK har en del bra politisk satir och är ca 567854 ggr mer trygg välfärdsstat än SE)... Ska inte journalister som ARBETAR med det här området förväntas ha åtminstone lite koll på Nordeuropa?

Rekommenderar förresten Den Korte Radioavis på Radio 24/7 om ni vill höra bra skandinavisk satir som sparkar hårt åt alla håll - även vänster.
Citera
2017-03-08, 20:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Här ser vi i Sydsvenskan/HD ett paradexempel på en debattartikel & retorik helt baserad på konceptet "Hatfakta". Det handlar om SD-politikern Ulf Erlandsson:
Citat:
I en artikel han delade påstods till exempel att ”de största invandrargrupperna har ett genomsnittligt lägre IQ än etniskt svenska” och att befolkningen i ”många afrikanska länder” har så låg IQ att det skulle klassas som en ”kognitiv utvecklingsstörning”.
http://www.hd.se/2017-03-08/sd-skand...-kinberg-batra

Detta anses klandervärt, trots att all tillgänglig forskning inom området visar på att det är sant. Ingen forskning finns som skulle peka på att detta är falskt. Men ändå anses Erlandsson vara "rasist". Man måste alltså, i dessa sammanhang, ljuga för att slippa pekas ut som "rasist".
Citera
2017-03-08, 22:14
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Här ser vi i Sydsvenskan/HD ett paradexempel på en debattartikel & retorik helt baserad på konceptet "Hatfakta". Det handlar om SD-politikern Ulf Erlandsson:

http://www.hd.se/2017-03-08/sd-skand...-kinberg-batra

Detta anses klandervärt, trots att all tillgänglig forskning inom området visar på att det är sant. Ingen forskning finns som skulle peka på att detta är falskt. Men ändå anses Erlandsson vara "rasist". Man måste alltså, i dessa sammanhang, ljuga för att slippa pekas ut som "rasist".

Spooky, jag läste detta inlägg samtidigt som jag såg Filip&Fredrik nämna detta och kalla det "rasistisk dynga" hatfakta säger Bill, hatfakta säger Bull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in