2017-01-05, 18:23
Medlem
En liten inblick i hur mediakriget ser ut i ett lite mer anonymt europeiskt land: Irland. Irlands egen vänsterelit är i upplösningstillstånd idag eftersom Irish Times hade fräckheten att publicera en artikel som beskriver alt-right. Inte speciellt ingående och artikelförfattaren argumenterar inte heller för alt-right, vilket är problemet enligt vänstern. Artikeln är alltså http://www.irishtimes.com/opinion/th...know-1.2924658

Irlands egen twittervänster har nu på em gått helt bananas och kallar Irish Times journalister för nazister, fascister osv. IT är väl att likna med SvD här.

OBS jag har ingen koll på hur/var artikelförfattaren har skrivit förr.
Citera
2017-01-05, 18:31
Medlem
Jag följer tråden med stort intresse och har noterat ett allt frekventare antal inlägg på senare tid kring frågan varför professionella krönikörer, opinionsbildare och politiker inte framför lösningsförslag på mångkulturens alla problem. Inte minst användaren Polu har katalyserat den här diskussionen, kanske för att han ser på trådens frågeställning med nya ögon.

Något har hänt sedan hösten 2015. Alla vet vad detta "något" är. Det råder numera en närmast unison mening i det politiska spektret att det finns stora problem med den självpåtagna bördan som Sverige har åsamkat sig. Det finns visserligen ihärdiga immigrationsförespråkare som tror att vi kan återuppta förra årets invasionstakt efter en viss andhämtning, men jag vill ändå påstå att de är i klar minoritet.

När det nu börjar finnas en majoritet i opinionsbildningen som vill åtgärda missförhållandena, så märker jag en viss frustration bland trådens skribenter. Inga konkreta verkningsfulla förslag läggs av medias krönikörer, eller av politiker.

Flera av er har åsikten att det åtminstone är ett positivt första steg som tas av tidigare rabiata mångfaldsivrare när de erkänner problemen. Andra av er är mer frustrerade och vill se mer radikala propåer. Båda sidor tror jag missar den troligaste orsaken till att vare sig tidigare hårt kulturmarxistiska eller tokliberala opinionshjon, eller politiker inom S, M eller SD, vågar komma med ett handlingsprogram.

Det handlar om rädsla.

Alla inser att det inte finns något "integrationspaket", "new deal" eller "det stora språnget". Problemen har helt enkelt vuxit sig så stora att det inte går att fixa på politisk väg. Att över huvud taget nämna något som en verkningsfull väg framåt skulle bildligt talat motsvara "kärnvapen" i megatonklassen i det s.k. mediakriget. Som ni kanske förstår avser jag saker som storskalig repatriering, bidragsstopp och skarpa skott mot stenkastare, den typen av förslag.

Ingen opinionsbildare med ambitionen att överleva i det politiska eller mediala klimatet kan framkasta de åtgärder som skulle reversera utvecklingen. Inte nog med att personen ifråga skulle vara körd, det skulle också kickstarta enorma sociala spänningar, för att inte tala om upplopp.

I stället kommer vi att få fortsätta se opinionshjon skriva saker som att: "det är inte OK", "vi måste bli bättre på", "klyftorna bör minska", osv. Allt gäller egentligen samma underliggande outtalade önskan till någon annan: "GÖR NÅGOT DÅ...?"

Och politikernas reaktion? De kommer alltid att arbeta reaktivt, på de eskalerande problemen, aldrig ta i extra för att verkligen eliminera rotorsakerna. Och reaktionerna kommer att vara alltför små, tassande steg, allt för att inte riskera makten under nästa mandatperiod.

Så raseras ett land sakta men säkert. Det är vare sig politiker, media eller väljarkåren som styr. Det är verkligheten som styr.

Någon har tidigare liknat det med Disneyinslaget på julafton. Kalle, Musse och Långben som käbblar om vem som kör. När det i själva verket är ekipaget som rullar av sig självt utför.

Missförstå mig rätt. Tråden har ett värde och länkarna och diskussionen är mycket intressant. Men förvänta er inte en eskalerande krigföring i media med skarpa skott på menyn. Det här handlar mer om paintball.
Citera
2017-01-05, 18:48
Medlem
longbow4ys avatar
Trumps strategi med att ständigt aggressivt anfalla MSM för att på så sätt själv definiera sig att vara i opposition är kanske en framkomlig väg också i mediekriget om mångkulturen. Anfall är bästa försvar för att sätta agendan. Eller att ta initiativet.

Inte lite försiktigt argumenterande om eventuella sakfel och avsaknad av logik utan hårt och rakt direkt på kärnfrågan; Vinklingen i MSM.

Och se det är fler som tar upp den bollen och bryter nya spår.
Ett bra exempel på denna mer oblyga strategi är detta i SVT. En anmälan som dessutom följs upp av en artikel där huvudfrågan är vinklingen. Dessutom finns faktafel men det är sekundärt. Se där en banbrytande aktion värd att uppmärksammas.

Citat:
ˇ ”SVT har ett krav på opartiskhet. Historieätarnas inslag om RUT var en partsinlaga från den yttersta vänsterkanten som dessutom var fullt av faktafel. Därför har vi anmält programmet till Granskningsnämnden”,
...
Föga förvånande var inslaget kraftigt vinklat och fullt av felaktigheter, därför har vi anmält programmet till Granskningsnämnden.

http://www.svt.se/opinion/rut-foreta...historieatarna

När kommer den första riktiga anmälan till granskningsnämnden om hur SVT hanterar mångkulturen? Eller ja, inte hanterar frågan.

Vinklingen SVT ständigt gör borde rendera i dagliga anmälningar just för att göra allmänheten uppmärksammad på hur vinklad PS är.

Samma sak med pressens opinionsnämnd. De borde hagla in anmälningar till dem dagligen.

Suppressive fire kallas det i militära termer:
Citat:
Suppressive fire usually achieves its effect by threatening casualties to individuals who expose themselves to it. Willingness to expose themselves varies depending on the morale, motivation and leadership of the target troops.

https://en.wikipedia.org/wiki/Suppressive_fire

Och den uppmärksammade kanske noterar att det är precis vad motståndarsidan i denna fråga utövat under +10 år. Den som vågat sticka upp har fått alla på sig.
Dags att byta roller.....
Citera
2017-01-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag följer tråden med stort intresse och har noterat ett allt frekventare antal inlägg på senare tid kring frågan varför professionella krönikörer, opinionsbildare och politiker inte framför lösningsförslag på mångkulturens alla problem. Inte minst användaren Polu har katalyserat den här diskussionen, kanske för att han ser på trådens frågeställning med nya ögon.

Något har hänt sedan hösten 2015. Alla vet vad detta "något" är. Det råder numera en närmast unison mening i det politiska spektret att det finns stora problem med den självpåtagna bördan som Sverige har åsamkat sig. Det finns visserligen ihärdiga immigrationsförespråkare som tror att vi kan återuppta förra årets invasionstakt efter en viss andhämtning, men jag vill ändå påstå att de är i klar minoritet.

När det nu börjar finnas en majoritet i opinionsbildningen som vill åtgärda missförhållandena, så märker jag en viss frustration bland trådens skribenter. Inga konkreta verkningsfulla förslag läggs av medias krönikörer, eller av politiker.

Flera av er har åsikten att det åtminstone är ett positivt första steg som tas av tidigare rabiata mångfaldsivrare när de erkänner problemen. Andra av er är mer frustrerade och vill se mer radikala propåer. Båda sidor tror jag missar den troligaste orsaken till att vare sig tidigare hårt kulturmarxistiska eller tokliberala opinionshjon, eller politiker inom S, M eller SD, vågar komma med ett handlingsprogram.

Det handlar om rädsla.

Alla inser att det inte finns något "integrationspaket", "new deal" eller "det stora språnget". Problemen har helt enkelt vuxit sig så stora att det inte går att fixa på politisk väg. Att över huvud taget nämna något som en verkningsfull väg framåt skulle bildligt talat motsvara "kärnvapen" i megatonklassen i det s.k. mediakriget. Som ni kanske förstår avser jag saker som storskalig repatriering, bidragsstopp och skarpa skott mot stenkastare, den typen av förslag.

Ingen opinionsbildare med ambitionen att överleva i det politiska eller mediala klimatet kan framkasta de åtgärder som skulle reversera utvecklingen. Inte nog med att personen ifråga skulle vara körd, det skulle också kickstarta enorma sociala spänningar, för att inte tala om upplopp.

I stället kommer vi att få fortsätta se opinionshjon skriva saker som att: "det är inte OK", "vi måste bli bättre på", "klyftorna bör minska", osv. Allt gäller egentligen samma underliggande outtalade önskan till någon annan: "GÖR NÅGOT DÅ...?"

Och politikernas reaktion? De kommer alltid att arbeta reaktivt, på de eskalerande problemen, aldrig ta i extra för att verkligen eliminera rotorsakerna. Och reaktionerna kommer att vara alltför små, tassande steg, allt för att inte riskera makten under nästa mandatperiod.

Så raseras ett land sakta men säkert. Det är vare sig politiker, media eller väljarkåren som styr. Det är verkligheten som styr.

Någon har tidigare liknat det med Disneyinslaget på julafton. Kalle, Musse och Långben som käbblar om vem som kör. När det i själva verket är ekipaget som rullar av sig självt utför.

Missförstå mig rätt. Tråden har ett värde och länkarna och diskussionen är mycket intressant. Men förvänta er inte en eskalerande krigföring i media med skarpa skott på menyn. Det här handlar mer om paintball.
Jag tror du har fel. Anledningen till att inte så mycket av värde sägs är att alla vet vad som blir nästa steg men ingen vill vara först. Dock har redan Chris Forsne på Ledarsidorna berört saken vilket jag länkade tidigare i tråden:
Citat:
I Syrien går utvecklingen snabbt. Östra Aleppo har fallit i regeringens händer, IS och ett otal andra rebellgrupper trängs tillbaka. Vi kan inom ett år se ett betydligt stabilare Syrien. Ska landet då till stora delar vara tomt? Avfolkat? Övergivet? Ska östra Aleppo vara på väg att bli ett nytt Palmyra? Ruiner att betraktas om tusen år? Är det någon som inte kan se bilderna av Dresden och Hamburg 1945 framför sig? Sade vi då att alla tyskar borde permanent förflyttas till Sverige, Danmark, Storbritannien?

Nej man satsade mycket klokt på en återuppbyggnad. En Marshallplan. Det borde vara målet med Syrien också. Att med andra europeiska länder använda en bråkdel av de pengar som idag betalas ut i understöd och som ställer till med en omfattande och långsiktig kris i det svenska samhället till återuppbyggnad och investeringar i Syrien.
http://ledarsidorna.se/2016/12/chris...a-sjalvbilden/

Återvandring alltså. När vi går in i valåret till hösten så kommer denna fråga att lyftas mer och mer av främst Moderaterna, men även av Socialdemokraterna, och då är det fritt fram för Anna Dahlberg att säga samma sak.

Det ligger ingen dramatik i detta om man sköter det skickligt. Först kommer det heta att personer som fått avvisningsbeslut måste återvända. Sedan fortsätter man från den punkten. Det kommer till exempel att heta att det är omänskligt att ha människor i landet som aldrig kan få ett jobb när de samtidigt kunde utföra nyttiga arbetsuppgifter i sina hemländer.

Jag tror den stora "politiska utmaningen" det kommande decenniet kommer att bli att få folk att återvända utan att det kostar oss skjortan.
Citera
2017-01-05, 19:02
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ännu en byggnad brinner. MSM rapporterar, men inte mer än så. Ingen analys av läget, inget helhetsgrepp. Mord, rån, gruppvåldtäkter, stenkastning, bränder ... såhär var det inte för 10 år sedan.

Universiteten utbildar vänster - och genusaktivister som gläds över kaoset, de känner sig levande. http://www.erg.su.se/utbildning/akad...etare-1.277892 Efter utbildningen beträder de viktiga samhällspositioner, bl.a inom media, och speciellt Public Service (som den till stora delar redan har tagit över).

Vill vi ha det såhär? Existerar det överhuvudtaget någon media som objektivt förmår att analysera vad som händer i Sverige idag? Kanske du har rätt Lampros, det kommer ingen öppning i mediakriget, det är inte ens ett mediakrig. Snarare elitens lågintensiva krig mot det svenska samhället och dess medborgare, med mångkulturen som ammunition.

Men jag har fortfarande inte fattat varför.

Min känsla också. Svensk massmedia fungerar som om vi vore guldfiskar. Ingen vill lägga korten på bordet och ge en helhetsbild över läget i landet. Det finns inga bra debatter som varar mer än ca 30 sekunder.

Men det är en del i denna tråd och i övriga samhället som kan ge ett ganska bra svar på "hur kunde det bli så här". Även om mediakriget sakta börjar ta sats så får inte dessa personer komma till tals inför bred publik ännu.
Citera
2017-01-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror du har fel. Anledningen till att inte så mycket av värde sägs är att alla vet vad som blir nästa steg men ingen vill vara först.

Om du läste mitt inlägg så, så uttryckte jag mig oklart. Eller så läste du för slarvigt...

Det är nämligen precis det som jag menade, man är rädd för att ta det första steget. Därför blir aldrig något vettigt sagt. Ett reaktionsbeteende istället för att agera proaktivt. Det är det samma som ett såpat, lutande plan.

Forsnes tankar om en Marshallplan ger jag inte mycket för. Ingen repatrieringsplan kommer att startas förrän pengarna och uppbyggnaden finns där.

Det vill säga - aldrig.
Citera
2017-01-05, 19:30
Medlem
Alice ångar på och kallar 2017 för året då vi vågar välja väg.
http://www.gp.se/ledare/teodorescu-2...-väg-1.4079809

Citat:
Men det är inte enbart terrorattacker och krig i vår omvärld som skapar oro. Under det gångna året har invandringsfrågan fortsatt att dominera den inrikespolitiska dagordningen. I december var den emellertid, för första gången på ett år, inte den viktigaste för väljarna. Enligt en ny Novusmätning hamnar den först på tredje plats, efter sjukvård och skola som toppar (SVT 7/12). Det är föga förvånande, regeringens åtstramning av migrationen syftade till att minska de skenande kostnaderna och påfrestningen på välfärden och fick, eftersom den utarbetades därefter, också avsedd effekt.

Det riktigt svåra återstår dock; under kommande år kommer kostnaderna för de många människor som ska integreras att skjutas över på kommunerna. Hur det ska finansieras i praktiken vet ingen. För kommunerna återstår då att antingen sänka kostnaderna för befintlig verksamhet genom att skära i utbudet, eller att höja skatterna för att upprätthålla ens dagens nivå.

Att skolan och sjukvården uppfattas som de viktigaste frågorna sammanhänger med den om integrationen, dels eftersom fler människor innebär ökad efterfrågan på systemet, dels eftersom systemet är finansierat med skattemedel. Eftersom det tar oacceptabelt lång tid för invandrade att komma i arbete i Sverige, samtidigt som alla åtnjuter samma rätt till välfärden, uppstår diskrepans i ekvationen. Frågan är hur det kommer att påverka gemene mans skattemoral; varför försörja fler och därtill betala mer och samtidigt få ut allt mindre och därför tvingas investera i privata lösningar vid sidan av?

I debatten om några av landets liberala ledarsidor, däribland den du just nu läser, har det mellan raderna framkommit att det skulle vara icke-liberalt att förhålla sig till den målkonflikt som migrationen aktualiserar. Att det skulle vara liberalt att vurma för en "Allt åt alla" - politik ā la Jonas Sjöstedt. Ju närmare 2018 års valrörelse vi kommer desto tydligare kommer det emellertid att bli att politik handlar om att välja. Ska vi hjälpa så många som möjligt på plats i hemländerna, eller några få resursstarka som lyckas ta sig till Europa? Ska den som är ny i Sverige ha samma rätt till välfärd som den som betalt skatt här under ett helt liv? Ska vi riva välfärden (som nyliberalerna vill) till förmån för oreglerad migration (som delar av vänstern och de mest "liberala" liberalerna vill)?

Citat:

___

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-2...-väg-1.4079809

Du kanske kan ha rätt, men det finns en grupp som media kan kasta framför tåget mer än några andra - den gruppen är samhällsvetarna och framförallt Genusmaffian. Det vore en första ordentlig utrensning och man skulle komma åt roten till den här ondskan - för roten är just att i princip alla samhällsvetare i detta landet är identitest-genus-vänster - och det vore nog Göteborgs Posten som skulle ta den striden då man har flera kvinnliga profiler (Alice, Sussan Birgersson och Alexandra Boscanin) som både har intelligensen att göra det, åsikten att genus-terrorn spårat ur och de har nog fördel av att vara kvinnor i en sån debatt.

Jag tror inte folk i det här landet hade blivit glada om någon orkade gå till botten med vad dom har för sig och hur genusvetenskapen och postkollonialismen har gått. Dessutom finns det samhällsvetare och psykologer så nära som i Danmark som är av en helt annan åsikt än den svenska univesitetsvärlden och som säkert gärna hade utgjort en intelligentia som kan citeras och vifta tillbaks när det börjar skrikas.

Men det är långt kvar tills vi har någon som vågar höja tonläget ytterliggare - där har du helt rätt och det är sorgligt.
I en sund debatt hade SvD och GP varit mitten och inte långt ute på flanken.
Citera
2017-01-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Återvandring alltså. När vi går in i valåret till hösten så kommer denna fråga att lyftas mer och mer av främst Moderaterna, men även av Socialdemokraterna, och då är det fritt fram för Anna Dahlberg att säga samma sak.

Det ligger ingen dramatik i detta om man sköter det skickligt. Först kommer det heta att personer som fått avvisningsbeslut måste återvända. Sedan fortsätter man från den punkten. Det kommer till exempel att heta att det är omänskligt att ha människor i landet som aldrig kan få ett jobb när de samtidigt kunde utföra nyttiga arbetsuppgifter i sina hemländer.

Jag tror den stora "politiska utmaningen" det kommande decenniet kommer att bli att få folk att återvända utan att det kostar oss skjortan.

Citat:
Forsnes tankar om en Marshallplan ger jag inte mycket för. Ingen repatrieringsplan kommer att startas förrän pengarna och uppbyggnaden finns där.

Det vill säga - aldrig.

Ja, ”utmaningen” är att lösa detta rent praktiskt inom rimlig tid och med rimliga insatser. Men här börjar tanken svindla på något sätt. Hur ska det kunna lösas?

Bara EN detalj i sammanhanget är belastningen på migrationsdomstolarna. Det handlar om alla de asylsökande som överklagar sina negativa beslut. "Snart kan antalet flyktingärenden i domstolarna vara lika många som det totala antalet brottmål på landets 48 tingsrätter" skrev SvD i början av året:

Migrationsmålen snart lika många som brottmålen
http://www.svd.se/migrationsmal-snar...-an-brottmalen

Citat:
Polisen och Migrationsverket ska förbereda sig för att avvisa upp till 80 000 människor, enligt inrikesminister Anders Ygeman.

Men en mer okänd utmaning står landets migrationsdomstolar för. Snart kan antalet flyktingärenden i domstolarna vara lika många som det totala antalet brottmål på landets 48 tingsrätter.

Som vanligt handlar det i sammanhanget om så många människor att tanken svindlar. Enligt antaganden i artikeln i SvD kan snart runt två av tre ärenden vid landets samtliga förvaltningsrätter vara migrationsmål. Dessutom skulle över hälften av alla ärenden vid landets fyra kammarrätter vara ett flyktingärende.
Citera
2017-01-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdobeSlats
Alice ångar på och kallar 2017 för året då vi vågar välja väg...

Men det är långt kvar tills vi har någon som vågar höja tonläget ytterliggare - där har du helt rätt och det är sorgligt....

Jag borde inte ha kastat mig ner i djupt vatten! Alla inlägg från engagerade och tänkande människor triggar igång mig. Här gäller det att simma om jag inte ska sjunka. Så OK:

Det jag initialt skrev om var förväntningarna om att mediala personer och politiker skulle uttrycka konkreta förslag för att lösa problem i något slags mediakrig som det kallas här i tråden. Jag försökte få fram någon form av åsikt om mänsklig natur i ställningstagandet från dessa personer. Det är ett ämne som intresserar mig mycket. Jag tror nämligen att grundläggande psykologiska och biologiska reaktioner förklarar mycket av det vi läser i opinionsinlägg, snarare att de skulle vara baserade på konspirationer eller dumhet hos skribenterna.

(Här fick jag bryta skrivandet i 15 min när en god vän, en samhällsbärare med hög lön och skatteförmåga ringde. Temat var endast och allenast landets framtid, baserat på hans skräckupplevelser när han promenerade hem från mig nyårsnatten under konstant raketbeskjutning)

För att komma närmare sanningen skulle jag vilja gå ner på biologisk och existensiell nivå. Jag påstår att naturen har en optimal nivå när det gäller "mångfald". Naturen riktar automatiskt in sig på en balanserad nivå av mångfald, och i avsaknad av yttre störningar skapas en stabil population för arterna, som endast förnyas genom mutationer och organisk utveckling. Allt för stort risktagande straffas normalt genom att den risktagande individen ifråga dör.

Samma resonemang kan appliceras på vårt samhälle. Vi har nått dit vi nått genom organisk utveckling av ett i stort sett homogent samhälle. Små impulser utifrån har vitaliserat oss för att vi kunnat smälta dem. Vi har genom tur och skicklighet undvikit stora yttre störningar, t ex i form av världskrig. Och när samhället har utvecklats i sakta mak, så räckte det med försiktig opinionsbildning från media och politiker för att styra samhället på rätt väg.

Jag vill påstå att det inte ligger i mänsklig natur att föreslå radikala grepp på problem, uttryckta i media eller inom politiken. Det ligger vare sig dumhet eller konspirationer bakom. Vårt basala beteende är att reagera, inte proagera, därför att reaktion är det optimala beteendet hos en art som lever i en homogen miljö som utvecklas organiskt.

När nu systemet har ruckats så mycket från sin normala balans (genom mångkultur), så finns inga traditionella demokratiska metoder för att återföra systemet från sitt numera instabila läge. Givetvis kan det förändras genom våldsamma metoder som vi egentligen inte vill acceptera, men du kommer naturligtvis inte att få läsa om det i MSM.

Den ledare som porslinsdockan skrev i GP är ett perfekt exempel på vad jag menar. Låt oss se:

Citat:
När vi snart skriver 2017 är det just svåra vägval vi står inför.
...
Det riktigt svåra återstår dock; under kommande år kommer kostnaderna för de många människor som ska integreras att skjutas över på kommunerna. Hur det ska finansieras i praktiken vet ingen. För kommunerna återstår då att antingen sänka kostnaderna för befintlig verksamhet genom att skära i utbudet, eller att höja skatterna för att upprätthålla ens dagens nivå.
...
Dessa frågeställningar och de målkonflikter som de ger upphov till behöver analyseras och debatteras, utan påhopp som syftar till att misstänkliggöra och brännmärka avsändaren med påståenden om att det skulle föreliga en dold agenda.
...
Min förhoppning är att vi under nästa år ska få en ärligare debatt där de som kritiserar andras ställningstaganden kommer med egna förslag på hur problemen med kriminalitet, utanförskap, vård- och bostadsköer ska lösas.

Just ja, komma med egna förslag. Men vilka är då de förslagen Alice? Inget kan ses i hennes skrift. Inget alls. Jag klandrar henne inte. Som jag har beskrivit ovan så ligger det i mänsklig natur att fortsätta agera som att samhället är homogent och fungerande.

Det kommer en dag då insikten finns där att samhället är förlorat. Men då har Alice och alla andra försvunnit från ledarsidorna, någon samhällsdebatt finns inte längre, och den här tråden uppdateras inte längre på Flashback.
Citera
2017-01-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Vilken rätt har vi? Hur tror hon att samhällen är organiserade?

Sverige är inte bara en landyta. Vi har ett system av rättigheter och skyldigheter gentemot varandra och ett ansvar för framtida generationer.

Det här skulle braka ihop ganska snabbt om vi inte hade "någon rätt alls" att neka folk inträde.
Ja, har vi inga synnerliga rättigheter och företräden som medborgare i Statsmaktens ögon, då har vi jävlar i mig inga skyldigheter heller. Statsmaktens legitimitet är försvagat redan i egenskapen av statsmakternas fusion (Statsmakten); de som skulle vara maktdelande i demokratins namn och inte bli ett egennyttigt kotteri. Det är trivialt att säga, men Statsmakten består av människor - som är utbytbara. Vilken succession skulle garantera den korrupta fusionens fortbestånd, när hela landets demografi förändras? Statsmakten fordrar lydiga undersåtar; i synnerhet som våldsmonopolet förlorats och maktapparaten i faktisk fysisk förmåga kan vara svagare än någonsin.

---

I dansk public service pågår ett tillsynes intressant tema: Vi deler Danmark

Citat:
- Integration fungerer ikke, og Integrationsministeriet kan lige så godt lukke.
Den egyptiskfødte civilingeniør Cherif El-Ayouty, 71, har, siden han kom til Danmark for 50 år siden, udviklet stærke holdninger til indvandring og integration.

- En rigtig integrationsindsats er, når hver eneste indvandrer, der kommer ind i landet - uanset om det er en muslim, kristen eller buddhist - integrerer sig selv, ligesom jeg og tusinder andre, der kom her til landet for 30, 40, 50 år siden, har gjort det, siger Cherif El-Ayouty.

Citat:
Det er især indvandrernes personlige ansvar, der ligger Cherif El-Ayouty på sinde, og han mener, de frivillige i Venligbo-bevægelsen er med til at give flygtningene en sovepude.
- De er blåøjede. De kan ikke se sandheden, siger Cherif El-Ayouty.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/che...-er-blaaoejede

El-Ayouty är utlännings- och integrationspolitisk talman för det konservativa partiet Dansk Samling. Han polemiserar med en förträdare för Venligboeren, som är något slags lyckoskapande intresseförening som har som kännetecknande förhållningssätt att tillämpa ett vänligt bemötande, visa nyfikenhet och respektera skiljaktigheter. Med i debatten är också en danska som konverterat till islam. Här är det således en välintegrerad arab som står för förnuftet och ett par helvita (do-goodern och konvertiten) som står för det mindre förnuftiga. Vänlighet och respektfullhet i all ära, men den bör inte vara parad med naivitet, masochism, barmhärtiga samariten-komplex eller i fullständig avsaknad av reciprocitetens krav.

Dansk public service inbjöd till tittardebatt via webben och El-Ayouty fick sista ordet:

Citat:
Jeg takker alle dem, der deltog i debatten og håber vi kan komme positivt videre. Men problemet med islam kan ikke forties.

https://www.dr.dk/nyheder/debat/muslimer-paa-hjernen

Problemet med islam kan inte förtigas. SVT?
Citera
2017-01-05, 22:39
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
MSM:s unisona lovsång till mångkultur är som starkast i Sverige.

Den primära metoden för att få gemensam stämsång till partituret är den propagandamodell som jag har formulerat (se nedan).

I USA har nu fyra svarta ligister torterat en vit, förståndshandikappad kille i timtal. De vidriga människorna videofilmade det hela. Deras budskap var "Fuck Trump. Fuck white people."

I dag kl 22.00 har

Vänster-MSM (MSNBC) ingenting om detta på förstasidan (bara artiklar hur vi alla kan motarbeta Trump)
Neoliberal-MSM (CNN och NYT) ingenting heller på förstasidan.
Konservativ-MSM (Fox News) massiv rapportering på förstasidan.

(Än så länge) Alternativ media (Breitbart) självklart massiv rapportering på förstasidan.

I svensk-MSM (DN-SvD-AB-Expressen) helt tyst på förstasidan. Hur tror ni de hade agerat om hudfärgerna hade varit inverterade?

I USA finns en större åsiktsvariation mellan MSM och det överlägset mest populära av dem, Fox News, behandlar händelsen likadant som det största alt-mediet.

Detta betyder att det finns dissonans inom MSM i USA. Lovsången låter inte lika vackert längre.

I Sverige ses en lika stark vilja som förr att inte föra fram obehagliga saker som stör narrativet. Samma människor sitter på redaktionerna. Det är ju ingen slump att så många svenskar inte litar på MSM längre.

Här är f ö en bra sammanfattning av brottet:
http://www.fox32chicago.com/news/crime/227116738-story

Här är min modell som förklarar hur propagandasystemet upprätthålls:
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Det svenska propagandasystemet skildrar konsekvent människor som skadas grund av mångkultur-motståndares handlingar som värdiga offer. Propagandasystemet är vidare benäget att avslöja identiteten på etniskt svenska förövare. Däremot är människor som skadas i lika stor eller högre grad på grund av handlingar utförda av mångkultur-förespråkare eller icke-etniska svenskar ovärdiga offer. Propagandasystemet vill ogärna meddela identitet eller etnicitet på icke-svenska förövare, eller politisk tillhörighet på kriminella politiker som företräder mångkultur-förespråkande partier.

Denna särbehandling försiggår i stor skala och hindrar allmänheten från att bilda sig sin egen uppfattning om magnituden på problemen med mångkultur, och särbehandlingen tillåter också media och politiker att låtsas vara ovetande om dessa problem och upprätthålla en moraliserande och självrättfärdigande debatt. Detta är bevis på ett extremt effektivt propagandasystem.
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Och här en snabbeskrivning av den kulturella orsaken till mångkulturalismen i MSM:

https://m.youtube.com/watch?v=4fo5jLdJlgI

Det jag vill säga är att propagandamodellen helt har havererat i USA. I Sverige har den intellektuellt och moraliskt kapsejsat men MSM låtsas att den fungerar.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2017-01-05 kl. 23:01.
Citera
2017-01-06, 11:39
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd utbruten:
(FB) Grundlagen säger: Vi ska främja etniska, språkliga och religiösa minoriteter

// mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in